IZA reviews

3.5

Klaas
29-05-2019

Slechte klantenservice

In april 2019 heeft IZA ingesteld dat papieren facturen geld gaan kosten. Het factureren is alleen nog kosteloos als je zelf inlogt op MijnIZA en daar de rekening opzoekt. Ik heb hier een klacht over ingediend. De klachtenafdeling doet net alsof het een verzoek is en niet bij hen thuishoort. De juiste afdeling benaderen moet je zelf maar doen. Weer een klacht ingediend, zelfde stramien. Toen gebeld en eindelijk kreeg ik iemand die met de klacht bezig ging. Ik heb aangegeven dat het stoppen met papier aan het begin van het jaar had moeten gebeuren, niet als ik nog 8 maanden aan de verzekering vastzit. Ik kreeg gelijk, ik zou de rest van het jaar kosteloos papieren facturen ontvangen. Toen kreeg ik toch weer een mail dat er een rekening stond op MijnIZA. Wederom een klacht ingediend, wederom bericht ontvangen dat het geen klacht was en dat ik zelf op zoek kon naar de verzoekenafdeling. Weer gebeld, de telefoniste gaf aan dat het onmogelijk is dat ik heb afgesproken kosteloze papieren facturen te ontvangen. Toen ik aandrong, er was immers een juridisch geldende afspraak, werd dit alsnog geregeld. Wat een waardeloze club; eerst gedurende een contract een deel van de werkzaamheden afschuiven op de klant, dan klachten verwerpen zonder geldige reden en vervolgens afspraken niet nakomen.

Arthur
25-02-2019

Roversbende

Wat een ongelooflijk roversbende allemaal, ik ben overgestapt naar een andere zorgverzekeraar, volgens "mijn Iza" site zou ik geen openstaande rekeningen meer hebben. Krijg ik 2 maanden later een mail of ik een factuur van 13 euro verhoogd met 15 euro extra incasso kosten wilt betalen. Stelletje dieven zijn het, oplichters allemaal ik hoop dat jullie mogen stikken in dat geld wat jullie onterecht hebben gekregen. Dus mensen wil je overstappen dan niet naar IZA want zij plukken je helemaal kaal en je wordt opgelicht.

Andre
04-02-2019

Geen e-mail verkeer mogelijk.

Onbegrijpbare afwijziging van een declaratie voor verbandsloffen.

Vanwege wondverzorging nabij de enkel past de schoen niet meer, de oplossing zijn verbandsloffen. Eerst de voorwaarden gecheckd en het blijkt dat je een machtiging van de arts nodig hebt. Die heb ik geregeld maar toch een afwijzing omdat de zorgaanbieder niet bevoegd zou zijn. Maar even gebeld. Dan blijkt dat de huisarts het niet goed heeft opgeschreven. De arts heeft opgeschreven; oedeem en wonden aan de benen. Geeft daarbij een machtiging af voor verbandsloffen. Niet voldoende dus. Ik zeg nog dat bij het verbinden van de wond laag op het been (nabij de enkel) ook de voet daarbij verbonden is. Nee meneer de arts heeft het niet goed opgeschreven was het antwoord. Wat er dan wel moet opstaan weet ik ook niet. Als patiënt moet je het zelf uitzoeken. Weinig begrip en geen advies hoe nu verder.

Volgend jaar maar op zoek naar een andere zorgverzekeraar.

Tonny
03-09-2017

Met IZA wordt je altijd goed geholpen!

Al ruim 45 jaar klant van IZA, en nooit een moment spijt gehad. Ze geven je de ruimte, als je werkelijk in de problemen zit, met dagopvang, taxi, fysio, naar een universiteitsziekenhuis voor een second opinionderzoek, goede tandartsverzekering. Ja wij zijn al jaren dik tevreden. Ga zo door IZA, en ook de vriendelijke medewerkers verdienen een pluim, altijd proberen ze je op allerlei mogelijke manieren te helpen.

Dana
23-05-2016

Collectief verzekerd

goede ruime dekking met voldoende aanvullende mogelijkheden.

collectieve premie dus lage kosten.

ze bekijken de client individueel dus aanpassingen mogelijk

Huub
13-01-2016

Grandioos

Door een bedrijfs ongeval extra fysiotherapie nodig. Terwijl ik maar recht had op 9 behandelingen. Na tussenkomst fysiotheapeut gingen ze zonder mekkeren akkoord. Ook het eigenrisico wkon ik keurig in termijnen afbetalen chappoo

Claudy
11-12-2015

IZA is voor mij de beste zorgverzekering

Ik ben al jaren lid van de IZA, deze verzekering is goedkoop en er zit alles in wat ik van een zorgverzekering verwacht. Heb ik ivm. met een operatie een ziekenhuis nodig die mij zo snel mogelijk helpt, dan bel ik de IZA en ik word zo snel mogelijk en goed geholpen. Zijn er klachten, de IZA lost ze op. Dit is voor mij om te zeggen, ik blijf bij de IZA.

Iza mjn verzekering

Ben altijd goed geholpen naar volle tevredenheid.

Nu zjjn ze overgegaan naar VGZ, ik hoop dat deze net zo goed is.

Uitleg

op verzoek van het uitleggen van een deklaratie krijg je de mededeling dat het op een imterne lijst met vragen gezet wordt en er binnwn 10 dagen een schriftelijke uiyleg komt, mooi niet je hoort niets