Ik heb sinds een paar jaar een onderhoudscontract na al jaren een palletkachel (ps-15-2basic) te hebben van Justfire. Communicatie loopt prima v.w.b. afspraak maken. Zonet is Wesley geweest voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt en dit is weer naar volle tevredenheid. Ik heb geen vergelijk met andere palletkachels want dit is nog steeds onze eerste palletkachel en wij zijn er erg blij mee.
1 ster is nog teveel.
Absoluut 0 klantvriendelijkheid. Telefonisch niet of nauwelijks te bereiken.
Een geschil over onze aircounits gehad die in de woning hingen die wij gekocht hadden. Gaven aan dat wij als nieuwe koper geen recht op de koopgarantie hadden. Echter ontkenden ze het bestaan van de wettelijke garantie die je volgens het burgerwetboek hebt.
Gaven letterlijk aan "verdere discussie heeft geen zin, u kunt het bedrag betalen, dan komen we kijken bij de airco's en gaat er weer een nieuwe garantie periode in".
Dit te horen gekregen van de directeur van het bedrijf zelfs. Lijkt me stug dat een bedrijf boven de wet staat.
Zelf negatieve ervaringen vanuit de bemiddelingservice van de consumentenbond die aangaven dat bemiddeling eigenlijk geen kans van slagen had ondanks dat jij misschien juridisch gezien wel sterker staat. Geen zin in een rechtzaak dus dit geschil maar laten varen.
Echt niet aan te raden dit bedrijf!
Via marktplaats een mooie biomassa ketel in de showroom gezien, die wegens een verbouwing weg moet. Na wat correspondentie en een paar telefoontjes komen we overeen dat ik voor een afgesproken prijs kan komen kijken. Het is een enkele rit van 1.5 uur, dus er ging wat planning aan vooraf. Ik ben 40 minuten onderweg met de auto en wordt gebeld; de ketel is voor €300 meer aan een ander verkocht. Een schofterige behandeling en een bijzondere keuze om voor €300 jezelf als onderneming zo te willen portretteren. Ik wens potentiële klanten van JustFire veel wijsheid.
Agressief bedrijf die je dreigen om geen onderhoud te doen aan je pellet kachel als je niet lang van te voren betaald. Tamelijk prijzig bovendien.
Ik ben een leek en vertouw dat het onderhoud goed gebeurt.
Na het laatste onderhoud van justfire kwam enkele maanden later opnieuw de melding dat de kachel onderhoud nodig heeft. Nu voor een ander erkend bedrijf gekozen(stuk goedkoper bovendien). Deze monteur schrok van de staat van de kachel. Leek alsof er nooit volledig onderhoud op was geweest. De spiraal was vies en piepte, niet goed in de olie
De schoorsteen zat vol met teer. Werd opnieuw geveegd ,maar die teer krijg je er dus niet meer uit. Er was nog meer, meer weet het even niet meer.
Blijf hier weg
Onderhoud gehad aan palletkachel.
De monteur Wesley werkt snel, goed en vooral ook netjes en is zeer vriendelijk vraagt ook als er nog vragen zijn.
Erg tevreden.
Onderhoudsbeurt gedaan aan onze palletkachel door Wesly van Justfire. Toppertje
Alles goed gedaan en goede uitleg gehad.
Thx Wesly
Levensgevaarlijk bedrijf. Agressief personeel.
Pelletkachel geplaatst door Justin en Joost.
Vakkundig gebeurt en super vriendelijke jongens
Goede uitleg gehad en we zijn tot nu toe erg tevreden. Herkennen ons niet in de negatieve reacties die hier geplaatst zijn. Het is afwachten hoe het met de service zal zijn in de toekomst als er onderhoud nodig zal zijn.dat moeten we nog ervaren. Vooralsnog 👍
Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Naar onderhoud heb ik gezien dat niet alles is schoon gemaakt.gebeld met Justfire en foto’s laten zien maar alles is goed gedaan zeiden ze.laat ze nooit meer aan mijn apparaat werken.
Onbetrouwbaar bedrijf:
1) Misleidende informatie over onderhoud pelletkachel
2) Onbeschofte behandeling als je klachten hebt
3) Garantieverplichtingen die niet worden nagekomen
Na 5 jaar voor het eerst problemen met onze pellet kachel. Eerst via de site monteur ingepland. Door de drukte en kerst was de eerste mogelijkheid 20-01-2023. Na telefonisch en contact via de email werd ons voorgesteld om het display op te sturen. Wij hebben het display zaterdag verstuurd en woensdag al bericht ontvangen dat het display vervangen dient te worden. Donderdag hadden wij het nieuwe display weer in huis met de juiste instellingen. Binnen een week het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken en de snelle service!
Zeer slechte ervaringen met dit waardeloos bedrijf
Als hun je negatiefe review niet aanstaat deigen ze met een kort geding wegens laster en belachelijke hogen kosten voor omzetverlies als je deze niet verwijderd!
Na de koop van een pelletkachel bleek er een defect te zijn. Meteen de volgende dag stond een monteur op de stoep om te fixen. Tot twee keer toe zijn ze werkelijk fantastisch geweest met service. Ik herken me helemaal niet in de negatieve reacties die ik hier lees. Dankjewel Justfire, ik zit heerlijk blij bij een warme kachel :)
2 airco's geplaatst.zeer vakkundig en vriendelijke monteurs.kevin en justin.SUPER service en snel geleverd.Echt een aanrader!
Fam Snijders Roermond
Wat een waardeloos bedrijf! Grof, beledigend en service is ver te zoeken!
Vakkundig vriendelijk advies gekregen, pallet haard en airco gemonteerd, zeer tevreden.
Ik ben zeer tevreden over de pelletkachel.
(AANSCHAF 2017)
Jaarlijks onderhoudscontract. Komen op afgesproken tijden. En bij de laatste onderhoudsbeurd werd de module gratis vervangen door een vernieude versie.
Met de wifi module hadden we problemen om hem zelf te verbinden. Wij dachten dat deze kapot was. Maar dit bleek niet zo te zijn. Monteur heeft vandaag geholpen en alles werkt perfect.
Dus hier een tevreden klant :)
Heel slecht bedrijf. Personeel liegt en de service-afdeling is niet capabel. Advies is om hier echt niets te kopen. Directeur neemt klachten ook niet serieus en beschermt de leugens van het personeel.
Airco geleverd en geplaatst ,na ongeveer 4 maanden de steunen zijn aan het roesten.Mail gestuurd pech daar kunnen wij ook niks aan doen.Koop geen airco of een pellet kachel heel slechte service bij Justfire.
Waar te beginnen Just Fire!
Vorig jaar eind februari een pelletkachel gekocht, vestiging Spaubeek.
Na een prettig gesprek met een van de verkopers besloten tot aanschaf van een 14kw pelletkachel.
Afgesproken dat wij zelf de kachel komen ophalen en voor de installatie zorgdragen(aanleg rookkanaal). Daarnaast een bedrag voldaan voor het instellen van de kachel t.w.v. € 115,-
So far so good!
Na enige tijd was het merkbaar dat de kachel niet voldoende warmte produceerde. Hiervoor contact opgenomen (via mail) telefonisch vrijwel onmogelijk. Er werd direct een afspraak ingepland voor het sturen van een monteur. Monteur heeft de kachel opnieuw ingesteld en geeft ook aan dat de kachel nu beter zal functioneren. Na 2 dagen merkbaar dat de kachel nog minder warmte produceerde. Hierop wederom een afspraak ingepland en weer zal er een monteur een bezoek brengen. 3e poging inmiddels.
Monteur zeer vriendelijk en correct en wederom opnieuw ingesteld, kachel produceerde meer warmte. Aangegeven dat de ventilator een vervelend geluid maakte, monteur geeft aan dat het inderdaad aan de ventilator ligt. Een nieuwe ventilator zal toegestuurd worden en kan ik zelf makkelijk inbouwen, volgens monteur. Daarnaast besteld een WiFi Module.
Ontvangen een nieuwe ventilator (inderdaad makkelijk te vervangen) enige dagen later de WIFI Module. Volgende probleem WIFI Module maakt geen connectie. Mail gestuurd met vragen. Beknopt antwoord en WIFI Module funnctioneerd nog altijd niet. Wederom gebeld en eindelijk iemand telefonisch gesproken. Verzoek of iemand contact kan opnemen om te bepalen of ik wellicht ergens een fout maak. Er gaat weer een week overeen, dan maar weer mailen. Ondertussen het volgende probleem, kachel ventilator maakt een geluid of een "wasmachine centrifugeerd". Antwoord Just Fire, onderhoud aanvragen en € 150,- voldoen en er zal dan iemand ter plekke komen kijken, want onderhoud zou toch ook nodig zijn.
Aangegeven dat op de factuur vermeld staat onderhoud 0,00 euro en de verkoper heeft ook aangegeven tijdens de aankoop dat dit het 1e jaar gratis zou zijn en dat ik dan kan besluiten een contract af te sluiten. Antwoord Just Fire: heb ik verkeerd begrepen. Op de factuur staat onderhoud vermeld en dat klopt maar moet wel achteraf voldaan worden. " vreemd toch, waarom zou je dit al op de factuur vermelden".
Na ongeveer 20 mailtjes was ik het spuugzat en gevraagd of er telefonisch overleg mogelijk is met de eigenaar. Wederom geen reactie. Hierop een bericht geplaatst op Facebook en wat er dan gebeurd, een voicemail bericht van de eigenaar. Of ik aub het bericht wil verwijderen, want we komen wel tot een oplossing, negatieve publiciteit kan zijn bedrijf schade toe richten. Uiteindelijk reactie verwijderd. Maar het gesprek met de eigenaar komt er kort op neer dat ik onderhoud moet laten uitvoeren en anders werd er niks gedaan en bijkomend, dat mijn account bevroren word.
Zelf een voorstel gedaan om het bedrag van € 150,- te delen. Hierop het antwoord, nee.
Uiteindelijk onderzoek gaan verrichten. Een aantal sites gevonden, waaronder Klachten Kompas en Truspilot. Ook hier vergelijkbare problemen.
Vandaag 3 februari 2021 een mail laten toekomen of het mogelijk is, toch maar het onderhoud uit te voeren. Reden dat ik graag een veilige pelletkachel en een goed functionerende pelletkachel in mijn woning wil hebben. Maar het antwoord is nee, want zou door middel van een fake naam meerdere negatieve berichten hebben geplaatst. Dit laatste is niet het geval. Ik moet eerst langskomen om het probleem te bespreken. Alsof ik niks anders te doen heb.
Conclusie:
- onprofessioneel en weinig kennis;
- beloftes maken en niet nakomen;
- communicatie is erg moeizaam;
- geen emphatie voor de klant;
- producten functioneren niet naar behoren.
Dit nog nooit meegemaakt. Voldoende geduld getoont, maar uiteindelijk is de maat vol. Verkopen betekent niet alleen geld ontvangen maar ook nazorg en een goed functionerend product leveren.