Tom
29-09-2018

Kiala is verpest

De website is zeer onhandig in het gebruik. Men moet alle informatie invullen vooralleer ook maar iets van de prijs te weten te komen. Overigens is de service ook duurder geworden. Niet tevreden.

Dana
25-09-2018

Grijs etiket

Had goede ervaring tot nu toe maar vandaag een drama met de site, uiteindelijkste voor elkaar en betaald krijg ik een grijze pagina i.p.v. etiket! Nu zien Mn geld terug te krijgen want per mail krijg je niks terwijl je tig keer overal je e-mailadres moet invullen!

23-09-2018

2x zo duur!

Ik heb veelvuldig Kiala gebruikt en eigelijk nooi een probleem gehad. Vorige jaar heeft UPS Kiala overgenomen en de priis voor een klein paket is gestegen van EUR 3,95 naar EUR 8,07. Dit is meer dan een verdubbeling van de prijs: BELACHELIJK gewoon!

Anneke
03-09-2018

Slechte informatie en pakket is kwijt:(

Vooraf slechte informatie in de mail en pakket blijkt kwijt. gebeld: heel vervelend mw maar we kunnen hier niet meer aan doen. Lkkr zootje ongeregeld. Bah.

Jaap
28-08-2018

Nooit meer UPS

Als regelmatige verzenden van pakketten werkte ik vrij veel met kiala. Altijd goed en simpel. Toen ups verder ging werd het compleet anders. Een onbegrijpelijke site, veel problemen als je met ideal wilde betalen, achteraf nog facturen van ups ontvangen voor zendingen die al betaald waren (bleek een serie misgegaan te zijn volgens de ene medewerker terwijl een ander dat weer tegensprak). Gevolg was afgelopen januari dat we grotendeels gestopt zijn met ups-zendingen. Als iemand er echt om vroeg deden we het nog wel maar dus liever niet. Vanaf vandaag zijn we echter voor 100% gestopt. Ups begint nu herinneringen te sturen voor nooit ontvangen facturen (hetgeen ook juist is want we betaalden altijd met ideal) van bijna 10 maanden oud. We moeten nu dus gaan reageren op zaken uit oktober 2017. Afwachten maar hoe dit weer af gaat lopen maar in ieder geval: nooit meer ups!

Sandra
21-08-2018

Pakje is oneindig in transit

Heb n pakje besteld via internet, ups zal het bezorgen. Vrijdag voor het einde van de dag volgens de mail. Dat vind ik een vrij ruim begrip, maar zo rond 22 uur 'savonds vermoed ik dat het niet meer gaat gebeuren. Zaterdag lees ik bij de tracking details, dat mijn pakje " in transit" is. Het zweeft ergens. Wordt niet ingepland, ligt op een sorteercentrum te wachten. Het is nu dinsdag, de status is nog steeds " in transit". Als je klantenservice belt, krijg je een bandje. Waar je heel onpersoonlijk alles moet inspreken. Dat is tot daar aan toe, maar het resultaat was nog bedroevender. Ik kreeg een geautomatiseerde stem die zei: "uw pakje is in transit. Zodra het ingepland wordt, ziet u dit in het systeem". Wat heb ik daar nou aan? Daar bel ik toch niet voor? Plan mijn pakje in.

Mario
06-08-2018

Erg onhandig!

Heb veel ervaring met Kiala: simpel en snel! UPS is een drama. 1e keer: na anderhalf uur proberen is het niet gelukt een pakketlabel aan te maken, te ingewikkeld, het werkte niet. 2e keer: ging goed, alleen is de website zo onhandig dat ik geadresseerde en verzender in de verkeerde volgorde had staan (elke andere verzender begint nl. met de geadresseerde, UPS niet) 3e keer: een storing tussen UPS en Ideal (bleek na bellen met een duur 0900 nummer)

Pffff.

Ton
01-08-2018

UPS de meest beroerde (niet) bezorger

Zit al een week te wachten op een levering na een fout van ups. Daar staat als ik het goed begrijp en voor zover geloofwaardig mijn pakket. Volg het trackingnummer voor een update is het bericht. Daar gebeurt niets! Klantenservice is uiterst beroerd. Niet te bereiken / toegankelijk en op een e-mail die je er na heel veel moeite doorheen krijgt uiteindelijk volgt geen reactie. Het lijkt mij dat bedrijven die gebruik maken van Ups hun klanten dit niet willen aandoen, als ze de klanten willen houden.

Nico
Nico
28-07-2018

Werkelijk rampzalig!

Na een paar uur kafkaeske situaties bij een poging iets te verzenden met UPS heb ik het opgegeven. Je twijfelt dan aan je verstandelijke vermogens of aan die van de ontwerper van de site. Jammer genoeg hierdoor 2 x een internationale expressebrief via Post.nl moeten verzenden die dan uiteindelijk toch ook door UPS wordt vervoerd. Als klant ben je dan wel bijna het dubbele kwijt omdat UPS geen werkbare site aanbiedt. De klantenservice geeft toe dat het softwaremarig een zootje is.De zending kwam wel stipt op tijd aan maar toch jammer dat zo’n grote maatschappij geen betere programmeurs kan aantrekken.

Donald
26-07-2018

Het systeem van ups kost veel klanten, voor particulier een ramp.

Wong
25-07-2018

Robot klantenservice

Ik heb via een webwinkel iets besteld dat via UPS wordt geleverd. Jammer genoeg was ik niet thuis, want ik wist weinig over de levering. De link die ik gekregen had van de NL webwinkel verwees naar een Duits deel van de UPS site en dat begreep ik niet. Helaas kreeg ik niet de keuze wat ik wou nadat ik niet thuis was. Daardoor is het direct naar een UPS servicepunt gestuurd; niet naar een van de drie meest centrale en dichtstbijzijnde, maar naar een vierde optie het verste weg op een industrieterrein waar ik nooit kom en ver weg is.

Dit wil ik aanpassen, dus ik kijk op de website. Het is mij onduidelijk wat ik moet doen om dit anders te krijgen. Daarom probeer de klantenservice te bereiken. Ik krijg een bandje waarbij ik woorden moet inspreken. Het gebruik van optie nummers intoetsen is niet mogelijk, behalve de eerste die gaat over de taal. Wanneer je iets niet duidelijk genoeg uitspreekt dan ga je naar het verkeerde menu, heel irritant sinds je vaak niet terug kan keren dus opnieuw moet opbellen om vervolgens weer door alle opties heen te gaan.

Uiteindelijk kom ik aan het eind van de opties van de auto-voice. Ik kon ophangen of weer opnieuw beginnen. Ik belde op om geholpen te worden om mijn servicepunt te wijzigen. Het lukte me niet om iemand aan de lijn te krijgen om mijn vraag op te lossen. En ik vind het een ontzettend onvriendelijke wijze dat alleen een robot/programma mij te woord kan staan. Daarvoor bel ik geen klantenservice op!

Ad
02-07-2018

Incompetent

Leveren gewoon hun spullen niet uit. terwijl ze precies weten hoe het zit

Mari
02-07-2018

Pakket kwijt

Pakket uit depot kwijt, maar ze zeggen dat is in handen van hun partner vervoerder en moet ik bij hun een onderzoek laten starten. Deze heeft helaas hoe raar dan ook, geen klantenservice telefoonnummer noch email. Deze is alleen bereikbaar via een chat functie en van de medewerker hoor je dat het spijt hun zeer dat pakket is zoek geraakt en dat ze hebben geen andere informatie en verwijzen mij naar UPS te bellen, die op zijn beurt verwijs me op opnieuw te gaan chatten! Pakket verzekerd tot 150 euro, inhoud helaas veel hoger in waarde, hele hoge verzendkosten en geen enkele manier om aan je recht om schade vergoeding te komen.

Chris
16-06-2018

In 1 woord slecht

Kiala werkte perfect en makkelijk. Wilde dat weer eens doen en kreeg de UPS site voor mijn neus. Wie ontwerpt zoiets!? De meest kansloze, verwarrende en gebruiksonvriendelijke website die ooit meegemaakt heb.

Had ik met veel pijn en moeite een pakket verstuurd, werd het door de begunstigde niet opgehaald. Na een week of wat bezorgde UPS het terug, zonder verder iets te zeggen. Een een week daarna krijg ik een factuur voor €3,23 ("Totale kosten voor residentiele aanpassingen") terwijl ik er nooit om had gevraagd het pakket terug te brengen. Wat zijn dit voor praktijken?

Inderdaad, nooit meer UPS.

15-06-2018

Zo klantonvriendelijk!

Het UPS track-en-trace systeem geeft aan dat mijn pakket op het UPS Access Point in Eerbeek moet liggen, ook de klanten service blijft dat volhouden. Echter het pakket is daar niet volgens de eigenaar van die locatie. Ik moet zelf uitzoeken waar het pakket is gebleven!

Patrick
21-05-2018

Dramatische website. Nooit meer ups

Vandaag een pakketje moeten verzenden via Kiala. Had dit in het verleden wel meer gedaan. Makkelijk en goedkoop. Wist ik veel dat Kiala overgenomen was door UPC. Maar wat een drama is dat. Hoe kom je erachter hoe je van punt naar punt moet versturen? Verzendkosten pas in beeld als je klaar bent. Met benzinekosten? Heel raar? Doet DHL en de post ook niet. Betalen met iDeal aangeklikt. Blijkt dat niet te kunnen. Zet dat dan niet als optie neer. Echt ben een uur bezig geweest om eea uit te vogelen. Eerste en laatste keer met UPS

Karel
21-05-2018

Verzending maken lukt nog geen eens

Probeer een pakketje te versturen met UPS, kan alle gegevens invullen. maar als ik bij de betaalpagina kom krijg ik geen optie te zien om in te vullen. geprobeerd met verschillende browsers en ook nog geprobeerd met de app. Jammer. toch maar Post.nl

Hein
Hein
19-05-2018

Adres onbekend.?

Woon al twintig jaar op dit adres. Tig pakketjes ontvangen via PostNL etc.nu 1pakketje via UPS,krijg ik een mail dat adres onbekend is,en dat ze het niet kunnen vinden.50 meter verderop bij mij in de straat een UPS ophaalpunt pfff .

Fronie
15-05-2018

Onduidelijk waar pakket nu is

Op 7 mei 2018 is er een pakket bij een Access Point afgeleverd. Van de verzender hebben we keurig een trackingnummer gekregen. De verzender heeft ons e-mailadres vermeld, maar we hebben geen mail ontvangen. Geprobeerd een account aan te maken, maar dit lukte niet, uiteindelijk lukte het om voor het trackingnummer een melding per mail te ontvangen. Nu is er vandaag, op 15 mei een alternatief trackingnummer aangemaakt, onduidelijk waarom. Bij elke update zou er een mail gestuurd worden, maar dus wederom niets ontvangen. Het pakket is dus al meer dan een week “onderweg”, maar het is volstrekt onduidelijk waar het zich nu bevindt. Zojuist geprobeerd de klantenservice te bellen, maar die zijn niet bereikbaar, kan ik me voorstellen, het is inmiddels buiten de kantooruren. Dus een mail gestuurd, ook dit lukt niet. Alle velden ingevuld, maar steeds de melding dat niet alles ingevuld is. Terwijl alle verplichte velden ingevuld zijn. Altijd een zeer tevreden klant geweest van Kiala, maar de website van UPS is echt een drama. Enige tijd geleden een pakket proberen te verzenden, maar het was zo onmogelijk om een verzendlabel aan te maken, dat we voor een DHL service punt hebben gekozen, wel wat duurder, maar scheelt een hoop ergernis. Nu proberen we dus al meer dan een week een pakketje op te halen bij het Access Point in ons dorp. Ik bedenk me de volgende keer nog weleens, voor ons geen UPS meer. Wat een ellende!

Raoul
Raoul
15-05-2018

Ongelooflijke verwarrende site

Vandaag geprobeerd het afleveradres van een zending te veranderen. Mijn eerste ervaring met UPS, maar ik ben echt verbijsterd over de ondoorzichtigheid van de site, en de omslachtige procedures. Met veel moeite aangemeld voor MyUPS, en vervolgens blijkt er niets meer te kunnen. Geprobeer de te bellen, maar omdat ook daar alles is geautomatiseerd duurt dat tientallen minuten zonder dat je iemand aan te telefoon krijgt. Je moet notabene een tracingnummer inspreken, waarbij de computer je regelmatig niet verstaat en je weer overnieuw kunt beginnen. Een zeer slecht doordachte site, slechte klantenservice, en een veel te complex processen, waardoor UPS de tijd van z'n klante verdoent, en eigenlijk alleen maar irritatie sorteert.