Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Enorm klungelig allemaal, wat een amateurs.
Gisteren wilde ik na 2 jaar weer eens met Kiala versturen. Kiala website was makkelijk te doen. Maar jeminee toch wat een chaos nu ik weeebij Kiala ben. Je wordt gestuurd naar en ander website. Echt niet te geloven zo onduidelijk niet eens amateur maar buitengewoon zielig en triest. Geen prijzen , geen uitleg over kiala punten en formulier invullen voor wat weetje nog niet. Ik ging meteen nar dhl pakket versturen direct naar adres, 5,75. Zo slecht is met opzet gedaan kan niet anders zodat paketjes met 4 euro niet meer mofelijk is. Want kiala werd steeds froter en beroemder . Begrijpiee. Dus even omkopen die handeltje.
Helaas, al was de site van Kiala niet al te best (met andere woorden = slecht en onoverzichtelijk) doet UPS daar nog een schepje erbovenop, tot het punt dat ik niet meer met Kiala/UPS pakketten kan versturen. Met de nieuwe site geef ik het op.er valt gewoon niks te versturen, je moet eerst een -tal van egevens invullen alvorens je überhaupt een prijs voor de zending te zien krijgt! Te triest voor woorden.postNL kan keurig alle tarieven direct vermelden op hun site en zo'n monster bedrijf als UPS niet? Laat me niet lachen.
Voorheen verstuurde ik wel met Kiala, maar nu het UPS is wat een drama vooral de website, en inderdaad de verzendkosten staan ook niet goed aan gegeven op de site, dit is de laatste keer dat ik wat met hun verstuur, 1 groot drama.
Er wordt geadverteerd met 4.06 aan verzendkosten bij ups dat wordt bij het maken van de verzendbon dan al vaak 4.08 of 4.09 dan denk ik ok die paar centen maar vandaag was het plotseling bijna verdubbeld naar 7.96 dat wordt mij te gortig - ups gebeld en krijg een antwoord als wisselende benzine kosten voor het vervoer wat op mij overkomt als een smoesje postnl dhl of dpd hebben wel een vaste prijs binnen nederland vind het een zeer vreemde en zeer onduidelijke organisatie heb ook meerdere rekeningen gehad van al betaalde verzendbonnen die ik weg mocht gooien dit was een of andere fout bij hun ze moeten nog heel veel verbeteringen maken bij ups dit is echt niet leuk meer
Zelfde ervaringen als hier genoemd zijn. In de winkel waar ik het pakketje af gaf knipte de medewerker de streepjescode van het verzendticket uit (die had ik niet eens hoeven te printen, enkel tonen zodat die gescand kon worden) en die plakte ze samen met een pakketlabel op het pakketje. Raar! Online betalen kon niet met ideal of paypal. Dus in de winkel betaald. Nu maar hopen dat het aan komt. Nooit meer ups!
Zo even een pakje versturen via Kiala. Nou waarom kom ik telkens bij ups terecht! Waarom is dit zo omslachtig? Ligt dit nu aan mij dat het zo lastig is om een pakje te versturen? Wat een rompslomp. Ik betaal voortaan toch liever wat meer bij postnl en weet zeker dat ik snel klaar ben en dat het pakje snel bezorgt wordt. Voor mij hoeft deze doolhof niet meer. Misschien vinden ze dit bij die Ammies wel normaal
De website is zeer gebruiksonvriendelijk. Het duurt heel lang voordat je eindelijk een pakje verstuurd hebt. Ik had met iDeal betaald en krijg hier nog eens facturen over alsof ze niet betaald zijn. Zelfs de korting die ze gaven als je overstapte van Kiala naar UPS hadden ze niet verrekend. Had gebeld naar klantenservice en ze zeiden dat ik de rekening kon verscheuren. De "vriendelijke" mevrouw die mij te woord stond aan de telefoon gooide de hoorn op toen ik de vraag stelde hoe het nou zou gaan met de andere pakjes die ik verstuurd had.
Waardeloos. De site is onhandig, je moet van alles invullen wat helemaal niet nodig is voor de verzending en het duurt dagen voordat het pakketje er is.
Maar het ergste is de facturering. Ik heb gelijk online betaald met ideal maar krijg nu ruim een maand later een factuur met gelijk dreigende taal.
Ik gebruik UPS dus nooit meer.
Ik heb jarenlang plezierig van Kiala gebruikgemaakt, maar de puinhoop die UPS er van maakt tart elke verbeelding. Verschillende medewerkers gesproken die de schuld in Amerika neerleggen, ze mogen niets zelf doen. Spookfacturen blijven komen, na nummer 5 wederom gebeld, ze weten niet hoe ze het op moeten lossen, bevestiging dat het niet betaald hoeft te worden kunnen ze ook niet geven. Website is een groot drama, ik ben overgestapt naar DPD, is nog goedkoper ook en in een handomdraai geregeld.
Bij Kiala was altijd top geregeld. Ga weer zelf aan de slag want nu met UPS is t vreselijk! Wat een gedoe en drama
Ik ben een uur van m'n leven kwijt om een pakje te verzenden! Wat een omslachtige, verschrikkelijke site. Heel vaak gebruik gemaakt van Kiala en was daar super tevreden over, maar dit is echt verschrikkelijk! En aan de andere reacties te zien krijg ik over een tijdje ook nog een spook factuur.
Kiala niet vaak gebruikt, maar dat werkte goed genoeg. De UPS-website daarentegen is echt een drama. Na alles ingevuld te hebben, betaald via Paypal. Pas daarna allerlei vage meldingen over opties die niet bij het pakket horen, mailadressen die niet zouden kloppen, vage foutcodes. Niet na te gaan wat er dan niet klopt. Onlogische opties. Website uit het jaar 0. UPS moet zich hiervoor diep schamen.
Bah, Amerikaanse klantenservice (lees geen service). Superomslachtig terwijl het een fluitje van een cent was met kiala. Oh zoveel gegevens moeten invullen terwijl je toch altijd kiest voor het afleveren en ophalen via accespoint. Ohja en bijna het dubbele duurder! 3Dubbel zoveel straf voor de voormalige klanten van kiala.
Kiala was 10 nee 1000x makkelijker dan de nieuwe ups, ups ook nog gauw even duurder geworden voor internationale zendingen, helaas voor hun verwijder ik de mogelijkheid tot verzenden met kiala/ups van mijn webwinkel. ga wel naar dpd!
Ik maakte vaak gebruik van Kiala. Sinds de overgang naar UPS nu een paar pakketten verstuurd. Wat een drama. De site is niet functioneel, de lay-out is waardeloos en er wordt te veel informatie opgevraagd. Ik wil alleen een pakket versturen, zeg! Bij Kiala was het niet perfect, maar wel een stuk beter. Verzending duurt ook lang, reken op 4 á 5 dagen.
Het ergste is de factuurafhandeling. Ik heb al mijn pakketlabels direct online via creditcard betaald. Enkele weken later kreeg ik voor alle aankopen een papieren factuur á 4,09 euro thuisgestuurd. Niet alleen zonde van het papier, maar ook nog eens volkomen onterecht. Ik heb al betaald! Na contact met de klantenservice (wachttijd: 25 min.) werd mij kortaf door een zeer onvriendelijke dame verteld dat het een 'intern probleem' was en dat ik factuur kon vernietigen. Na deze mededeling hing ze op, een bevestigingsmail wou ze niet versturen. Nu 4 weken verder en twee nieuwe spookfacturen ontvangen. Opnieuw van 4,09 euro. U snapt, ik verstuur voortaan alleen nog met DHL en PostNL. Ik bel UPS nog één keer, met het verzoek mij als klant volledig uit hun systeem te halen. Onprofessionele organisatie!
Pakket laten verzenden uit brussel naar nederland. Het pakket werd op 27 januari rond 10.30 u afgegeven op ups/ kiala punt in brussel en dinsdag 30 januari in nederland bezorgd worden om de volgende dag 31 januari met het vliegtuig mee te gaan naar zending/missie. Echter ups heeft het pakket pas na 4 dagen dus op dinsdagmiddag 30 januari om 14.30 Opgehaald terwijl het uiterlijk op dat moment al in nederland afgegeven moest zijn ups is een onbetrouwbare partner in bezorgen In plaats van een snelle bezorging laat ups het pakket eerst 4 dagen liggen waardoor de bezorging te laat komt en ik extra kosten moet maken om het pakket per luchtpost na te zenden. Het betreft een machine voor de zending/missie Ups wat is uw oplossing per telefoon geen oplossing gekregen!
Na eerst op uiterst vakkundige wijze Kiala om zeep te hebben geholpen, heeft dit bedrijf nu zijn tanden gezet in de klantbehandeling. Wie na het verdwijnen van Kiala toch de euvele moed had een pakketje via moederbedrijf UPS te verzenden, wordt genadeloos afgestraft. Eerst ben je een uur bezig (ok, ik overdrijf een kwartiertje) om een zending klaar te maken en betaal je die online. Enkele weken later ontvang je desondanks een factuur, met het verzoek deze te betalen. Als het je uiteindelijk lukt om telefonisch contact met ze te krijgen, krijg je te horen, dat de factuur inderdaad een foutje was en dat je hem niet hoeft te betalen. Desondanks vraag ik me af, hoe lang het duurt voordat ik de eerste aanmaning zal ontvangen.