Anouk
24-10-2017

UPS snapt er niets van

Jarenlang Kiala met tevredenheid gebruikt. Makkelijk proces, lage kosten en nooit een pakket kwijt. Nu drie maal met UPS verzonden. Eenmaal krijgen ontvanger en ik geen bericht over transport. Eenmaal is het verzendlabel nergens te bekennen, ook niet wanneer ik de optie aanklik: verzendlabel op mailadres ontvangen. Derde keer ook geen verzendlabel. Bij klacht: u kunt niet opnieuw printen als gast. Omslachtig, niet klantvriendelijk en houdt geen rekening met privacy (want ik moet ook nog eens al mijn privegegevens delen). Absolute afrader. Aangeven dat je een account moet aanmaken is helemaal een dooddoener; geef de optie om als gast te verzenden niet als dit blijkbaar te moeilijk is voor jullie besturingsprogramma,,,

Gerdien
Gerdien
24-10-2017

Schandalig dat zo een groot bedrijf, zo te werk gaat. ik ben er helemaal klaar mee.

Prul
23-10-2017

Verzendlabel aanmaken, wat een slechte site!

Jarenlang Kiala gebruikt voor het verzenden van pakketjes, nu voor het eerst UPS. Wat een werk ineens om een verzendlabel aan te maken, totaal onoverzichtelijke site, foutmeldingen bij doorkliklinkjes met verdere informatie, dit kost ineens 5 keer zoveel tijd waar ik met Kiala zo klaar was. Verzendkosten bleken bij het uiteindelijke aanmaken van het label ineens ook 1,5 euro hoger dan eerder in het proces. Kosten zijn sowieso een stuk hoger dan bij Kiala. Hier ga ik geen gebruik meer van maken.

Lambert
20-10-2017

Enorme verslechtering tov Kiala

Na jaren Kiala, PostNL, DHL nu twee ervaringen met UPS. Vreselijk slechte website. Gisteren met hulp van een helpdesk medewerker een pakje weten aan te maken. Vandaag een uur (!) bezig geweest zonder succes. Steeds onverklaarbare foutmeldingen. Waardeloos. Ik overweeg nu om UPS/Kiala uit mijn verzend opties te schrappen. Het bellen naar de helpdesk is overigens ook een langdurige ramp.

EvD

Flinke verslechtering tov Kiala

Al een langere tijd verzond ik regelmatig zonder klachten pakketjes met Kiala.

Nu 3 pogingen moeten doen om een pakket met UPS te verzenden. Steeds een foutmelding over het aanmaken van een klantnummer, als het me al lukte om alle velden in te vullen. De formulieren die ingevuld moeten worden zijn heel onoverzichtelijk, het is niet duidelijk welke adressen er ingevuld moeten worden. De vraagtekentjes waar je op kunt klikken bij vragen, verwijzen allen naar niet bestaande pagina's, dus hulp zoeken is lastig.

Daarbij heb ik er problemen mee om mijn naam, adres en vooral telefoonnummer op het etiket afgedrukt te zien staan. Ik snap dat het fijn is als er een retouradres oid aanwezig is zodat een niet afgeleverd pakket terug kan. Maar mijn telefoonnummer vind ik overbodig en niet prettig om zo rond te laten gaan. Nog beter zou het zijn als deze retouradressen ook in de vorm van een klantcode of QR-code afgedrukt kunnen worden, zodat niet 2 pakketbezorgers en de winkelier in de verleiding hoeven te komen om eens na te zoeken wie de verzender is van een (eventueel) waardevol of persoonlijk pakket.

Enige pluspunt: op het uitgeprinte etiket staan ook 3 adressen van afleverpunten vermeld.

Nu nog afwachten of het pakketje ook aan gaat komen.

Cindy

Switch Kiala UPS

Een aantal weken geleden iets verstuurd via de nieuwe Kiala/UPS. Zelf geen bericht gekregen dat het pakket was aangekomen, de geadresseerde ook niet.

Nu wil ik graag een het tarief opzoeken om iets te verzenden naar België. Niet te doen! Ik moet volledige gegevens invullen over de geadresseerde, datum van verzenden etc terwijl dat nog niet bekend is. Nu kan ik de eventuele koper niet laten weten wat het verzendtarief is.

Mailen of bellen naar UPS is ook onmogelijk.

Ik heb jarenlang naar tevredenheid Kiala gebruikt maar ik switch weer naar PostNL.

Annie

Is veel te lastig !

Duurt veel te lang met al die handelingen en is ook lastig

Chloe
17-10-2017

Pakket Kiala/UPS al bijna 3 weken kwijt!

Pakket is 27 september ingeleverd op Kialapunt. Op 29 september wordt het gescand: bericht dat het in sorteercentrum is en wordt getransporteerd. Vervolgens blijft het daar al vanaf 29 september hangen! Het is nu 16 oktober en nu bijna 3 weken verder!

Als klant word je vervolgens van het welbekende kastje naar de eindeloze muur gestuurd: het kiala contactformulier is niet meer bereikbaar, de klantenservice van UPS en de alleraardigste UPS mevrouw kan helaas niet helpen ivm kialacode wat niet in hun systeem kan, werkelijk waar een drama!

Inhoud van het pakket was ook erg duur en betreft babyspullen.

Dus UPS Social Media Team: ik ben ten einde raad en vraag nu dus om jullie hulp! Waar is mijn pakket met tracking code 002DB73 gebleven? Het pakket heeft voor mij ook bijzondere waarde en ik kan er niet bij dat het pakket zomaar "kwijt" is geraakt met alle andere klachten die ik hier op deze website lees over Kiala / UPS Access Point.

Alvast bedankt!

Heidi
15-10-2017

Kiala kom terug met je eigen pagina

Wat een rampenfonds tig keren geprobeerd zelf hulp erbij gehaakt om alles in te vullen! Kom aub weer met de vertrouwde invul pagina. Zo als het nu ging nooit meer

Maarten
Maarten
12-10-2017

VERZENDLABEL NIET KUNNEN AFDRUKKEN wel betaald

Kial is overgegaan naar UPS, heb ups gebeld en zeggen, je moet de popup blokker niet blokkeren anders krijg je geen verzendlabel afgedrukt, dit heb ik met kial nooit gehad, dus wat moet ik dan doen, ja 3,04 terugvragen, maar werd niet uitgeled waar ik dit moets doen en ook heb ik hier meer tijd aan besteed dan het verzenden mij kost , geen ups meer, jammer kiala, was beter,

M.Ruiter

Stefaan
11-10-2017

Pakket met Kiala nog steeds niet ontvangen.

Ik heb een pakket ingediend op 28/9 in mijn Kiala punt met trace nummer 002DCG2 Na 13 dagen is het pakket nog steeds onderweg naar de ontvanger.

Een bericht sturen via Kiala lukt niet meer. Via UPS ook een bericht gestuurd met melding dat er binnen de 24u een antwoord kan verwacht worden. Na een paar dagen nog steeds geen antwoord.

Iemand suggesties om dit opgelost te krijgen?

Tim
Tim

Amateurisme!

Wat een amateurisme UPS! Eerst erachter komen dat het verzenden duurder is geworden met UPS want als ik de verzend tabel er op na lees op internet was versturen via Kiala een stuk goedkoper.

En dan vervolgens na betaling (bewijs van afschrijving via internet bankieren) geen verzend label ontvangen omdat je klaarblijkelijk (na gebeld te hebben met UPS ) je geen verzend label kunt ontvangen op je iPhone vanwege de pop-up blocker! En men kan deze ook niet meer naar je opsturen! Waarom niet via het mailadres?! Hoe moeilijk kan het zijn om dit label te versturen naar het aangegeven e-mail adres?! Ik mag wel wat meer verwachten van zo’n groot internationaal bedrijf!

Kan het pakket nu weer klaarmaken en nog een keer betalen voor verzenden en vervolgens over 30(!) dagen achter mijn geld aan gaan vangen! Maar ik verzend het nu niet via UPS!

Jans
10-10-2017

Pakket zoek en geen antwoord van ups!

Pakket 29 sept ingeleverd op kialapunt, de 30ste dus gelijk dag later is het op een verkeerd punt bezorgd terwijl het nooit een dag erna al ergens kan zijn! Vervolgens nergens geen status update meer te zien, kiala contactformulier is niet meer bereikbaar, ups kan niet helpen ivm kialacode wat niet in systeem kan, drama! Erg duur pakketje. En nu e-mails nog steeds afwachten waar niet op word gereageerd.

WEN

1 x en nooit weer

Op 28 september heeft iemand een pakket bij jullie voor mij afgeleverd. Tot nu toe zit ik te wachten op het pakket. Het moet van t weekend mee op vakantie maar ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken. De laatste melding die ik heb ontvangen is van 3 oktober en betreft

03-10-2017 22:57 Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.

29-09-2017 16:47 Pakket is ingeleverd op het Kiala Punt en wordt naar het sorteercentrum gestuurd.

28-09-2017 22:08 De verzender heeft het pakket bij Kiala aangemeld, maar heeft het pakket nog niet ingeleverd bij een Kiala Punt. Indien u vragen heeft kunt u voor meer informatie de verzender benaderen.

Dat betekend dat het pakket nu al 5 werkdagen op het laatste sorteercentrum ligt. beetje vreemd lijkt me. Het betreft traceernummer 002DE5X. Graag ontvang ik zo snel mogelijk een reactie, anders heb ik een probleem met de vakantie.

Renata
10-10-2017

Drama om een pakket te versturen / verstuur niet zonder account

Ik heb diverse malen zonder problemen pakketjes verstuurd via KIALA. Nu is dit overgegaan op UPS.

Je dient een nieuw account aan te maken, Zonder account versturen kan ook, maar indien de PC pop-ups blokkeerd ben je je label kwijt nadat je betaald hebt. Dit is mij 2 maal overkomen. Ik heb een mail gestuurd en gevraagd mij het label te versturen en kreeg pas na een week een reactie. Ik had inmiddels gebeld (45 min in de wacht) en degene aan de telefoon gaf aan dat ik na 30 automatisch het geld retour krijg van de niet gebruikte labels. Een week later staat er in de mail van UPS dat ik na 30 dagen opnieuw moet bellen voor restitutie. Dan mag je opnieuw in de wacht en hopen op goede afloop voor een paar euro. Het lijkt erop dat ze hun cliënten op deze manier willen ontmoedigen. Kortom: zolang ik dit soort verhalen blijf lezen ga ik weer terug naar Postnl.

Arend
09-10-2017

Hoe lang gaat het nog duren?

Nu al zes dagen in het laatste sorteercentrum. Geschiedenis 03/10/2017 05:46 Colis au centre de tri régional 02/10/2017 12:27 Le colis est arrivé au centre de tri final. Dès son arrivée dans votre Relais Kiala, vous recevrez un email de confirmation. 22/09/2017 23:52 Colis en préparation chez l'expéditeur - contactez-le pour plus d'informations Het is nu 10 oktober. Zou het nog goed komen?

Yvonne Jacobs

UPS werkt slecht

Een martelgang om een pakje te versturen nu Kiala opgegaan is in UPS. Onduidelijke website. Bellen naar de Klantenservice om hulp resulteerde in 20 minuten wachten waarna ik een ander telefoonnummer kreeg nu van de technische dienst. Zullen wel aanloopproblemen zijn maar ik schakel weer over naar Postnl.

Dirk

Pakket nooit aangekomen

Ik heb 15-9-2017 een pakket verstuurd naar Frankrijk. Na 3 weken blijkt het nooit te zijn aangekomen (heb ook geen mail van Kiala ontvangen). Het trackingnummer geeft aan dat mijn pakket in Rotterdam is opgehaald?. Kiala is nu UPS en die weten van niks. Schade €100,- Trackingnummer 002COF8

Martine
09-10-2017

Pakket blijft maar in status 'Pakket wordt getransporteerd'!

Op maandag 25/9 pakket afgeleverd in Kialapunt in Sint-Kruis Brugge. Op 28/9 pakket aangekomen in laatste sorteercentrum. Daarna niets meer gehoord! Waar zit mijn pakket? Was bedoeld voor levering in Frankrijk. Traceercode Kiala = 002D3ZN

Kialadienst reageert niet op mijn mails, UPS houdt zijn vingers ervan af!

Wie kan mij helpen?

Gert

Niet gebruiken

Op 13 september 2017 wordt mijn pakketje bij een Kiala Punt ingeleverd en op 21 september krijg ik van Kiala het bericht dat ik het pakketje met traceernummer 002CGYJ kan ophalen bij De Buren, Papendorpseweg 95 in Utrecht. De ophaal locatie blijkt een onbemande plek te zijn waar kluisjes staan die met een afhaalcode kunnen worden geopend. Kiala had bij het ophaalbericht geen afhaalcode geleverd. Bellen kon niet meer (vrijdagmiddag na 16.30 uur) dus maar een internetformulier ingevuld. De browser geeft bij het opstarten van het formulier een beveiligingswaarschuwing (certificaat onbetrouwbaar) en na het versturen van het webformulier krijg je een wit scherm te zien en je krijgt geen bevestigingsmailtje. Toch werkte het webformulier want ik kreeg een afhaalcode. Wat blijkt de afhaalcode geeft een foutmelding. Ik heb de eigenaar van de kluisjes gebeld (De Buren0) en zei vertelden mij dat alle pakketjes die Kiala op 21 september daar had afgeleverd zouden zijn opgehaald. Ik krijg dus van Kiala een afhaalcode voor iets wat er niet meer is en de avond daarvoor had ik van Kiala nog een herinnering ontvangen dat mijn pakketje nog niet was opgehaald. Wederom contact opgenomen met Kiala, rechtstreeks via een emailadres van de helpdesk en ook via het hobby achtige formulier maar dit keer zonder resultaat. Kiala reageert niet meer. Het pakket is verdwenen en ik heb het nakijken. Kiala/UPS Acces Point heeft klaarblijkelijk niet het fatsoen en de professionaliteit om te helpen.