UPS reviews

1.2

M. Mulder
26-10-2017

Geen verzendticket af kunnen drukken, wel betaald!

Nadat ik alle gegevens heb ingevuld, heb ik de betaling via Ideal gedaan. Ik ben geen verzendticket tegengekomen voor afdrukken, met als gevolg dat ik deze nergens meer kan afdrukken. Het aangemaakte pakket is ook nergens meer te traceren. Gebeld met UPS en ze gaven aan dat ik 30 dagen moest wachten en dan contact opnemen met de financiële administratie, zodat ik mijn geld terug kan krijgen.

Het overzetten (transitiefase) van Kiala naar UPS is behoorlijk fout gegaan, waardoor de klant nu de dupe is.

25-10-2017

Teleurstelling website

Zonet getracht om een verzending aan te maken maar lukt niet. Als er iets fout is dan moet je het zelf maar uitzoeken waar de fout zit. Bij betaling kreeg ik ook nog eens een interne foutmelding (niet op te lossen). Contact opnemen gaat niet behalve via duur betaalnummer. Tegenover Kiala is het zeer omslachtig geworden, voor mij hoeft het niet meer. Ik ga gewoon terug naar BPost. Tarief is zelfs voordeliger.

Johnny

Van Kiala naar UPS verslechtering

Zeer omslachtig, duurder, onoverzichtelijker. Mijn beide webshops bieden vanaf heden geen Kiala/UPS verzendmogelijkheden meer aan. Jammer was anders met Kiala prima geregeld.

Emma

Verschrikkelijk.

Probeerde net via Kiala/Ups een verzendlabel aan te maken, ten eerste was het invullen van de gegevens veel omslachtiger dan voorheen, toen ik bijna aan het eind was, liep de pagina vast. Wat een gedoe, ben gaan kijken of er meer mensen problemen hadden en kwam toen op deze site uit. Na het lezen van de reacties weet ik het zeker, ik ga niet via deze weg een pakketje verzenden. Was altijd een fan van Kiala, goede service, goede prijs en goede info. Maar nu durf ik het echt niet aan.

Rog
24-10-2017

Pakket niet te traceren, en nu?

Bij het aanmaken van een zending krijg je als gastgebruiker geen digitale bevestiging van je track & tracenummer. Je krijgt, buiten het label dat je moet printen uberhaupt nergens een bevestiging, ook niet bij het Kiala inleverpunt. Het t&t nummer staat alleen op je verzendlabel mensen, denk hieraan wanneer je het label op het pakje plakt want anders kun je je nergens meer op beroepen. Aangezien het logistiek een grote teringbende is bij UPS/Kiala wordt het pakket vervolgens niet binnen anderhalve week geleverd wat bij zowel ontvanger als verzender bij nogal wat irritatie zorgt. Stap 2: contact opnemen met UPS. UPS doet er ALLES aan om haar contactgegevens nergens vrij te geven, op de hele site ben ik een half uur in rondjes gestuurd op zoek naar een mailadres / invulformulier / telefoonnummer. NERGENS TE VINDEN. Dan maar bellen met het Kiala-inleverpunt, en gelukkig, zij hebben een telefoonnummer. Stap 3: Bellen met UPS. Na een aantal vervelende menus te moeten doorlopen waar je wordt verzocht het t&t nummer in te spreken dat je niet hebt krijg je met moeite toch ns iemand aan de lijn. Maar: 'geen t&t nummer? Dan kunnen we niks doen.' Is dit het initiatief van een stel halve zolen of hebben we hier met een profi internationale organisatie te maken? Ik vraag het me echt af, wat een idioterie zeg.

M. Vis
24-10-2017

Noodgedwongen gebruikt na doorgestuurd te worden via Kiala.

Als gast getracht een etiket aan te maken. Na alles uiteindelijk ingevuld en betaalt te hebben verschijnt geen etiket wegens pop-up blokering. Op geen enkele manier meer aan te komen. Mailen doen ze ook niet, hoezo geen verschil met Ikala? Pas na een maand kan ik contact opnemen om mijn geld terug te krijgen, als UPS zeker weet dat het "verdwenen" etiket niet gebruikt is. Tip: Maak eerst een account aan of verstuur op een andere manier.

Anouk

UPS snapt er niets van

Jarenlang Kiala met tevredenheid gebruikt. Makkelijk proces, lage kosten en nooit een pakket kwijt. Nu drie maal met UPS verzonden. Eenmaal krijgen ontvanger en ik geen bericht over transport. Eenmaal is het verzendlabel nergens te bekennen, ook niet wanneer ik de optie aanklik: verzendlabel op mailadres ontvangen. Derde keer ook geen verzendlabel. Bij klacht: u kunt niet opnieuw printen als gast. Omslachtig, niet klantvriendelijk en houdt geen rekening met privacy (want ik moet ook nog eens al mijn privegegevens delen). Absolute afrader. Aangeven dat je een account moet aanmaken is helemaal een dooddoener; geef de optie om als gast te verzenden niet als dit blijkbaar te moeilijk is voor jullie besturingsprogramma,,,

Gerdien
24-10-2017

Schandalig dat zo een groot bedrijf, zo te werk gaat. ik ben er helemaal klaar mee.

Prul
23-10-2017

Verzendlabel aanmaken, wat een slechte site!

Jarenlang Kiala gebruikt voor het verzenden van pakketjes, nu voor het eerst UPS. Wat een werk ineens om een verzendlabel aan te maken, totaal onoverzichtelijke site, foutmeldingen bij doorkliklinkjes met verdere informatie, dit kost ineens 5 keer zoveel tijd waar ik met Kiala zo klaar was. Verzendkosten bleken bij het uiteindelijke aanmaken van het label ineens ook 1,5 euro hoger dan eerder in het proces. Kosten zijn sowieso een stuk hoger dan bij Kiala. Hier ga ik geen gebruik meer van maken.

Lambert
20-10-2017

Enorme verslechtering tov Kiala

Na jaren Kiala, PostNL, DHL nu twee ervaringen met UPS. Vreselijk slechte website. Gisteren met hulp van een helpdesk medewerker een pakje weten aan te maken. Vandaag een uur (!) bezig geweest zonder succes. Steeds onverklaarbare foutmeldingen. Waardeloos. Ik overweeg nu om UPS/Kiala uit mijn verzend opties te schrappen. Het bellen naar de helpdesk is overigens ook een langdurige ramp.

EvD

Flinke verslechtering tov Kiala

Al een langere tijd verzond ik regelmatig zonder klachten pakketjes met Kiala.

Nu 3 pogingen moeten doen om een pakket met UPS te verzenden. Steeds een foutmelding over het aanmaken van een klantnummer, als het me al lukte om alle velden in te vullen. De formulieren die ingevuld moeten worden zijn heel onoverzichtelijk, het is niet duidelijk welke adressen er ingevuld moeten worden. De vraagtekentjes waar je op kunt klikken bij vragen, verwijzen allen naar niet bestaande pagina's, dus hulp zoeken is lastig.

Daarbij heb ik er problemen mee om mijn naam, adres en vooral telefoonnummer op het etiket afgedrukt te zien staan. Ik snap dat het fijn is als er een retouradres oid aanwezig is zodat een niet afgeleverd pakket terug kan. Maar mijn telefoonnummer vind ik overbodig en niet prettig om zo rond te laten gaan. Nog beter zou het zijn als deze retouradressen ook in de vorm van een klantcode of QR-code afgedrukt kunnen worden, zodat niet 2 pakketbezorgers en de winkelier in de verleiding hoeven te komen om eens na te zoeken wie de verzender is van een (eventueel) waardevol of persoonlijk pakket.

Enige pluspunt: op het uitgeprinte etiket staan ook 3 adressen van afleverpunten vermeld.

Nu nog afwachten of het pakketje ook aan gaat komen.

Cindy

Switch Kiala UPS

Een aantal weken geleden iets verstuurd via de nieuwe Kiala/UPS. Zelf geen bericht gekregen dat het pakket was aangekomen, de geadresseerde ook niet.

Nu wil ik graag een het tarief opzoeken om iets te verzenden naar België. Niet te doen! Ik moet volledige gegevens invullen over de geadresseerde, datum van verzenden etc terwijl dat nog niet bekend is. Nu kan ik de eventuele koper niet laten weten wat het verzendtarief is.

Mailen of bellen naar UPS is ook onmogelijk.

Ik heb jarenlang naar tevredenheid Kiala gebruikt maar ik switch weer naar PostNL.

Annie

Is veel te lastig !

Duurt veel te lang met al die handelingen en is ook lastig

Chloe
17-10-2017

Pakket Kiala/UPS al bijna 3 weken kwijt!

Pakket is 27 september ingeleverd op Kialapunt. Op 29 september wordt het gescand: bericht dat het in sorteercentrum is en wordt getransporteerd. Vervolgens blijft het daar al vanaf 29 september hangen! Het is nu 16 oktober en nu bijna 3 weken verder!

Als klant word je vervolgens van het welbekende kastje naar de eindeloze muur gestuurd: het kiala contactformulier is niet meer bereikbaar, de klantenservice van UPS en de alleraardigste UPS mevrouw kan helaas niet helpen ivm kialacode wat niet in hun systeem kan, werkelijk waar een drama!

Inhoud van het pakket was ook erg duur en betreft babyspullen.

Dus UPS Social Media Team: ik ben ten einde raad en vraag nu dus om jullie hulp! Waar is mijn pakket met tracking code 002DB73 gebleven? Het pakket heeft voor mij ook bijzondere waarde en ik kan er niet bij dat het pakket zomaar "kwijt" is geraakt met alle andere klachten die ik hier op deze website lees over Kiala / UPS Access Point.

Alvast bedankt!

Heidi
15-10-2017

Kiala kom terug met je eigen pagina

Wat een rampenfonds tig keren geprobeerd zelf hulp erbij gehaakt om alles in te vullen! Kom aub weer met de vertrouwde invul pagina. Zo als het nu ging nooit meer

Maarten
12-10-2017

VERZENDLABEL NIET KUNNEN AFDRUKKEN wel betaald

Kial is overgegaan naar UPS, heb ups gebeld en zeggen, je moet de popup blokker niet blokkeren anders krijg je geen verzendlabel afgedrukt, dit heb ik met kial nooit gehad, dus wat moet ik dan doen, ja 3,04 terugvragen, maar werd niet uitgeled waar ik dit moets doen en ook heb ik hier meer tijd aan besteed dan het verzenden mij kost , geen ups meer, jammer kiala, was beter,

M.Ruiter

Stefaan
11-10-2017

Pakket met Kiala nog steeds niet ontvangen.

Ik heb een pakket ingediend op 28/9 in mijn Kiala punt met trace nummer 002DCG2 Na 13 dagen is het pakket nog steeds onderweg naar de ontvanger.

Een bericht sturen via Kiala lukt niet meer. Via UPS ook een bericht gestuurd met melding dat er binnen de 24u een antwoord kan verwacht worden. Na een paar dagen nog steeds geen antwoord.

Iemand suggesties om dit opgelost te krijgen?

Tim

Amateurisme!

Wat een amateurisme UPS! Eerst erachter komen dat het verzenden duurder is geworden met UPS want als ik de verzend tabel er op na lees op internet was versturen via Kiala een stuk goedkoper.

En dan vervolgens na betaling (bewijs van afschrijving via internet bankieren) geen verzend label ontvangen omdat je klaarblijkelijk (na gebeld te hebben met UPS ) je geen verzend label kunt ontvangen op je iPhone vanwege de pop-up blocker! En men kan deze ook niet meer naar je opsturen! Waarom niet via het mailadres?! Hoe moeilijk kan het zijn om dit label te versturen naar het aangegeven e-mail adres?! Ik mag wel wat meer verwachten van zo’n groot internationaal bedrijf!

Kan het pakket nu weer klaarmaken en nog een keer betalen voor verzenden en vervolgens over 30(!) dagen achter mijn geld aan gaan vangen! Maar ik verzend het nu niet via UPS!

Jans
10-10-2017

Pakket zoek en geen antwoord van ups!

Pakket 29 sept ingeleverd op kialapunt, de 30ste dus gelijk dag later is het op een verkeerd punt bezorgd terwijl het nooit een dag erna al ergens kan zijn! Vervolgens nergens geen status update meer te zien, kiala contactformulier is niet meer bereikbaar, ups kan niet helpen ivm kialacode wat niet in systeem kan, drama! Erg duur pakketje. En nu e-mails nog steeds afwachten waar niet op word gereageerd.

WEN

1 x en nooit weer

Op 28 september heeft iemand een pakket bij jullie voor mij afgeleverd. Tot nu toe zit ik te wachten op het pakket. Het moet van t weekend mee op vakantie maar ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken. De laatste melding die ik heb ontvangen is van 3 oktober en betreft

03-10-2017 22:57 Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.

29-09-2017 16:47 Pakket is ingeleverd op het Kiala Punt en wordt naar het sorteercentrum gestuurd.

28-09-2017 22:08 De verzender heeft het pakket bij Kiala aangemeld, maar heeft het pakket nog niet ingeleverd bij een Kiala Punt. Indien u vragen heeft kunt u voor meer informatie de verzender benaderen.

Dat betekend dat het pakket nu al 5 werkdagen op het laatste sorteercentrum ligt. beetje vreemd lijkt me. Het betreft traceernummer 002DE5X. Graag ontvang ik zo snel mogelijk een reactie, anders heb ik een probleem met de vakantie.