UPS reviews

1.2

WEN
10-10-2017

1 x en nooit weer

Op 28 september heeft iemand een pakket bij jullie voor mij afgeleverd. Tot nu toe zit ik te wachten op het pakket. Het moet van t weekend mee op vakantie maar ik ben bang dat dat niet meer gaat lukken. De laatste melding die ik heb ontvangen is van 3 oktober en betreft

03-10-2017 22:57 Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.

29-09-2017 16:47 Pakket is ingeleverd op het Kiala Punt en wordt naar het sorteercentrum gestuurd.

28-09-2017 22:08 De verzender heeft het pakket bij Kiala aangemeld, maar heeft het pakket nog niet ingeleverd bij een Kiala Punt. Indien u vragen heeft kunt u voor meer informatie de verzender benaderen.

Dat betekend dat het pakket nu al 5 werkdagen op het laatste sorteercentrum ligt. beetje vreemd lijkt me. Het betreft traceernummer 002DE5X. Graag ontvang ik zo snel mogelijk een reactie, anders heb ik een probleem met de vakantie.

Renata
10-10-2017

Drama om een pakket te versturen / verstuur niet zonder account

Ik heb diverse malen zonder problemen pakketjes verstuurd via KIALA. Nu is dit overgegaan op UPS.

Je dient een nieuw account aan te maken, Zonder account versturen kan ook, maar indien de PC pop-ups blokkeerd ben je je label kwijt nadat je betaald hebt. Dit is mij 2 maal overkomen. Ik heb een mail gestuurd en gevraagd mij het label te versturen en kreeg pas na een week een reactie. Ik had inmiddels gebeld (45 min in de wacht) en degene aan de telefoon gaf aan dat ik na 30 automatisch het geld retour krijg van de niet gebruikte labels. Een week later staat er in de mail van UPS dat ik na 30 dagen opnieuw moet bellen voor restitutie. Dan mag je opnieuw in de wacht en hopen op goede afloop voor een paar euro. Het lijkt erop dat ze hun cliënten op deze manier willen ontmoedigen. Kortom: zolang ik dit soort verhalen blijf lezen ga ik weer terug naar Postnl.

Arend
09-10-2017

Hoe lang gaat het nog duren?

Nu al zes dagen in het laatste sorteercentrum. Geschiedenis 03/10/2017 05:46 Colis au centre de tri régional 02/10/2017 12:27 Le colis est arrivé au centre de tri final. Dès son arrivée dans votre Relais Kiala, vous recevrez un email de confirmation. 22/09/2017 23:52 Colis en préparation chez l'expéditeur - contactez-le pour plus d'informations Het is nu 10 oktober. Zou het nog goed komen?

Yvonne Jacobs

UPS werkt slecht

Een martelgang om een pakje te versturen nu Kiala opgegaan is in UPS. Onduidelijke website. Bellen naar de Klantenservice om hulp resulteerde in 20 minuten wachten waarna ik een ander telefoonnummer kreeg nu van de technische dienst. Zullen wel aanloopproblemen zijn maar ik schakel weer over naar Postnl.

Dirk

Pakket nooit aangekomen

Ik heb 15-9-2017 een pakket verstuurd naar Frankrijk. Na 3 weken blijkt het nooit te zijn aangekomen (heb ook geen mail van Kiala ontvangen). Het trackingnummer geeft aan dat mijn pakket in Rotterdam is opgehaald?. Kiala is nu UPS en die weten van niks. Schade €100,- Trackingnummer 002COF8

Martine
09-10-2017

Pakket blijft maar in status 'Pakket wordt getransporteerd'!

Op maandag 25/9 pakket afgeleverd in Kialapunt in Sint-Kruis Brugge. Op 28/9 pakket aangekomen in laatste sorteercentrum. Daarna niets meer gehoord! Waar zit mijn pakket? Was bedoeld voor levering in Frankrijk. Traceercode Kiala = 002D3ZN

Kialadienst reageert niet op mijn mails, UPS houdt zijn vingers ervan af!

Wie kan mij helpen?

Gert

Niet gebruiken

Op 13 september 2017 wordt mijn pakketje bij een Kiala Punt ingeleverd en op 21 september krijg ik van Kiala het bericht dat ik het pakketje met traceernummer 002CGYJ kan ophalen bij De Buren, Papendorpseweg 95 in Utrecht. De ophaal locatie blijkt een onbemande plek te zijn waar kluisjes staan die met een afhaalcode kunnen worden geopend. Kiala had bij het ophaalbericht geen afhaalcode geleverd. Bellen kon niet meer (vrijdagmiddag na 16.30 uur) dus maar een internetformulier ingevuld. De browser geeft bij het opstarten van het formulier een beveiligingswaarschuwing (certificaat onbetrouwbaar) en na het versturen van het webformulier krijg je een wit scherm te zien en je krijgt geen bevestigingsmailtje. Toch werkte het webformulier want ik kreeg een afhaalcode. Wat blijkt de afhaalcode geeft een foutmelding. Ik heb de eigenaar van de kluisjes gebeld (De Buren0) en zei vertelden mij dat alle pakketjes die Kiala op 21 september daar had afgeleverd zouden zijn opgehaald. Ik krijg dus van Kiala een afhaalcode voor iets wat er niet meer is en de avond daarvoor had ik van Kiala nog een herinnering ontvangen dat mijn pakketje nog niet was opgehaald. Wederom contact opgenomen met Kiala, rechtstreeks via een emailadres van de helpdesk en ook via het hobby achtige formulier maar dit keer zonder resultaat. Kiala reageert niet meer. Het pakket is verdwenen en ik heb het nakijken. Kiala/UPS Acces Point heeft klaarblijkelijk niet het fatsoen en de professionaliteit om te helpen.

Philip
08-10-2017

Martelgang

Via Kiala verzenden was fijn. Bij UPS moet je veel onnodige gegevens invullen, en het wordt een flink stuk duurder. Deze week maar even de andere mogelijkheden bestuderen. PostNL is in ieder geval back in the race.

F.
08-10-2017

Pakket verzenden een worstelact

Het verzenden is niet hetzelfde als bij Kiala veeeel meer invullen en keuze menu's. Krijg nog steeds geen track en trace nummer en inloggen altijd problemen. Klanten krijgen geen email ,ik ook niet . Kiala deed dat wel Heb de laatste 2 jaar honderden paketjes verstuurd via Kiala met weinig problemen. Via UPS nu 7 stuks maar ellende tot en met. Hoop dat het tij snel keert,anders andere pakket bezorger.

Moe gestreden verzender.

Louise
17-10-2017

Slechte informatie. Slechte site. Geen terugkoppeling. Wij, de verzender en ikzelf hebben er heel veel tijd en energie in gestoken . Uiteindelijk was een medewerker van mijn Kiala punt zo vriendelijk om te bellen met nummers die ik nergens kon vinden.

Pakket 002DEK02 kwijt.

Op 29-9 is er in Tilburg een pakket afgegeven voor mij. Het moet naar Ermelo. Bericht gehad dat het naar het sorteercentrum zou gaan en daarna blijft het helemaal stil. Inderdaad lees ik dat mailen geen zin heeft. Ze reageren gewoon niet. Worden er pakketten achterover gedrukt? Dat is toch vreemd? Als ik de rewiews zo lees denk ik dat mijn leuke aankoop, waar ik heel blij mee was, nooit meer boven water komt. Ik heb veel met Kiala laten versturen en verstuurd en ben hier dus heel teleurgesteld over

Jolanda
07-10-2017

Online verzending aanmelden. wat een gedoe!

Ik gebruikte Kiala regelmatig om een pakket van een Kiala punt naar een ander Kiala punt te versturen. Het aanmelden van een pakje op www.kiala.nl was een duidelijk proces en ook zo gebeurd.

Nu Kiala een UPS Access Point™ is geworden en Kiala.com is gesloten is het aanmelden van een verzending via de nieuwe website er niet bepaald gemakkelijker/ duidelijker op geworden. Je doorloopt een proces van WAAR (herkomst van het pakket) - WAT -HOE - GEGEVENS - BETALING en CONTROLE. Maar ik ben van mening dat ze beter hadden kunnen beginnen met HOE.

Het was mij totaal niet duidelijk welke gegevens ik moest invullen bij 'WAAR GAAT DE VERZENDING HEEN?' De gegevens van de koper of de gegevens van het UPS Access Point? Na een belletje met de klantenservice (lang in de wacht gehangen) gaf de medewerker mij aan dat ik daar de gegevens van de koper moest invullen máár. als ik die niet had waren de gegevens van het Access Point ook voldoende. En zo vulde dus de gegevens van de koper in en gaf later aan dat zij het pakket bij een Access Point wilde ophalen.

Het leek allemaal prima te gaan maar bij de 'LATEN WE KIJKEN OF ALLES KLOPT' (ja, zo noemen ze hem echt ;-) ) fase in het proces stonden de gegevens van de koper zowel bij 'Vasthouden voor klant in' als bij 'Bestemming'.

Kortom, je moet blijkbaar tóch de gegevens van het Access Point invoeren bij 'WAAR GAAT DE VERZENDING HEEN?' en vervolgens moet je aangeven dat dit GEEN privé adres is'. Best vreemd dat de helpdesk bij UPS me dat niet kon vertellen.

Mijn advies aan UPS: laat de klant bij aanvang van het proces op uw website eerst een leuze maken in HOE men een verzending wil versturen: Via een UPS Access Point of naar een privé-adres.

Het duurde mij even, maar uiteindelijk is het me gelukt om mijn pakje aan te melden, te betalen en een label ervoor uit te printen. En nu maar hopen dat de verzending verder wel soepel verloopt.

Michel
06-10-2017

UPS sucks

Bij overname hadden ze als eens Kiala software uitgeschakeld. dat heeft 1 maand geduurd en nadien hebben ze de software van Kiala dan maar weer gebruikt Nu 3 jaar later doen ze het weer en alweer dezelfde problemen als voordien.

UPS leert niets uit hun fouten.

Ik verzendnormaal 150 pakketten per jaar. Nu niet meer met UPS. Ik schakel over naar DHL of Post NL en in België naar Bpost

Raoul
05-10-2017

Waar is de goede oude Kala naartoe?

Al jaren was ik grote fan en gebruiker van Kiala. Vooral als ik iets bestelde in Nederland en het moest naar België. En dat was frekwent. Goede prijs, prima service, duidelijke site, goede opvolging. Als ik nu naar de site van Kiala ga kom ik op een piraat UPS terecht. Wat een cut-site! Daar vind je niks op terug . Sorry, maar als de site al zo is dan kan ik geen vertrouwen hebben in de firma die dààr achter schuilt. En, bij elke klik krijg ik altijd een pupup met de promo . die ik telkens moet wegklikken. Waar is dat in hemelsnaam voor nodig? Of is uw site gehackt en is dit een soort virus om de klanten weg te jagen? Wat een zonde om zo'n goede site/firma te zien verloren gaan in een geheel dat zelfs nog de drempel amateur niet haalt. Groeten, R

Mike
05-10-2017

Waar blijft mijn pakket ?

Goeiendag ,

Heb in het verleden al vaak zaken gedaan met kiala en zo dus ook deze keer , nu moet ik een pakket ontvangen van belgie naar nederland dit pakket staat bij de status updat al vanaf 29-09-2017 op " aangekomen bij sorteercentrum zal enkele dagen duren voor t in land van bestemming aankomt "

Zending nummer is : 002D8DE Pakket is erg belangerijk en had het helaas al nodig gehad Graag een reactie over de status van het pakket

Mvg , Mike

Maria

KIALA/UPS

Wat en rampzalig ervaring met Kiala of eerder UPS

Mihaela
04-10-2017

Nooit meer Kiala

Pakket gestuurd op 27 august en tot vandaag 04.10.2017 nog niet geleverd. Veel e-mails, tot nu toe zonder resultaat.

03-10-2017

Bericht aan Kiala/UPS

Helaas heb ik op mijn eerdere post, behalve de standaard berichten geen reactie meer vernomen. een paar weken terug ontving ik een bericht dat mijn pakketje officieel als verloren werd beschouwd. Ik kan aanspraak maken op een vergoeding van 3 euro nog wat per kg. Aangezien het hele pakketje nog geen kilo was en alleen de verzendkosten al 4 euro zijn, is dat natuurlijk een lachertje. Maar goed, ik ben mijn pakketje EN mijn geld kwijt. Nu was ik in eerste instantie van plan mijn rechtsbijstand in te schakelen en helemaal uit te gaan zoeken wat Kiala wel en niet kan maken, maar ik heb een alternatief.

Beste Kiala/UPS, Ik heb een leuk voorstel. Als jullie een leuke donatie doen op onze teampagina voor Alpe d'HuZes 2018, dan vergeef ik jullie misstap en steunen jullie intussen het KWF. Deze donatie deel ik dan tevens op facebook en zet jullie daarmee in een positief daglicht.

Onze teampagina is: https://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/dhuezelephants

Nemen jullie deze uitdaging aan?

dan met vriendelijke groet, Paul van Croonenburg

Suzeb
02-10-2017

Blijven alles van Kiala ECHT hetzelfde bij UPS?

Vorige week verzond ik een pakketje via Kiala met gebruik van haar online site om een etiket te maken en betalen.

Vandaag was ik geconfronteerd dat de Kiala site kampte met een 'internal server error' en was steeds door gekoppeld aan de UPS site ongeacht welke functie van de site menu ik had gekeuzen. OK, dacht ik - ze zijn reeds samen gefuseerd en overal lees ik "Beetje bij beetje worden de Kiala Punten UPS Access Point locaties, maar dit is het enige wat verandert".

Dit zinnetje in de PR van UPS klopt niet want ik ben bijna 2 uren vanmiddag aan het worstelen een etiket voor een pakket te maken. De website van UPS vind ik zeer ingewikkeld en onduidelijk tegenover gesteld van PostNL en DHL. Mijn oud Kiala servicepunt vertelde mij telefonisch dat alles werkt bij UPS als bij Kiala - er is niets veranderd behalve de naamstelling. Na 15 minuten doorworstelen met de UPS telefoonmenu en vervolgens in de wacht gezet te zijn, kreeg ik ongeveer hetzelfde te horen alhoewel de vrouwelijke medewerker gaf zachtjes toe dat UPS was een stuk duurder dan Kiala! Er is dus WEL wat veranderd! De tarieven zijn flink duurder dan dat bekende €3,95 bij Kiala. UPS willen klanten uitlokken met een tijdelijke korting van €0,91 t/m 31 oktober 2017 - ja, je leest het goed - 91 Eurocent! Vette korting zeg :-(

Maar hou je vast - dan kom je voor het eerst in hun programma om iets te verzenden. Pagina 1 - mijn gegevens invullen inclusief mijn telefoonnummer hoewel ik dit lieve niet wil maar het is een verplichte veld en ik kan er niet omheen en naar pagina 2 gaan zonder dat ik hem invult. Mevrouw UPS suggereert dat ik anders maar +31 gevolgd door 9 nullen invult - een fictieve nummer dus! De UPS chauffeur zou dit meteen zien als niet kloppend en dus nooit bellen! Wat heeft het dan voor nut als verplicht veld te markeren? Pagina 2 - gegevens van de ontvanger invullen (weer een telefoon veld maar dit keer niet verplicht dus ik kon hem overslaan) Pagina 3 - kiezen hoe ik mijn pakje wilt bij UPS afleveren (zelf bij een servicepunt of laten ophalen) Vervolgens doorgeven wanneer ik mijn pakje wilt afgeven waarvan de eerst twee voor de hand liggende keuzen waren 'vandaag' (te laat want de Kiala/UPS punt was bijna gesloten) of pas 9 oktober (volgende week maandag dus!) Moet ik nu een hele week wachten om mijn pakket weg te brengen of kan ik hem morgen inleveren en hoop hij wordt netjes bewaard om volgende week opgehaald te zijn? Kiala, DHL en PostNL leveren en ophalen pakjes/post dagelijks. Dat UPS klanten moeten een week wachten als je op een maandag niet alles op tijd gereed kunt maken vind ik niet echt klantvriendelijk! Op naar de rest van pagina 3 - hoe wil de ontvanger zijn pakje geleverd hebben - kreeg DRIE keuzen (express @ €12,33, standard @ €4,95 of Access Point Economy @ €3,04. eindlijk kom ik bij dat korting aanbod wat ik sinds de homepagina niet meer zag! Nergens is er een melding dat men werkelijk op een van deze drie vakjes moet klikken dus ik snapte niet waarom ik steeds een foutmelding kreeg en dat ik mijn gegevens moest controleren. Het was zwemmen in dik modder of misschien beter gezegd, tasten in het donker! Twee van de vakjes gaven aan de pakje uit te leveren dinsdag 10 oktober maar dat afhalen van een Access Point heeft nog 2 dagen de tijd nodig en wordt einde donderdag 12 oktober beschikbaar. In de realiteit zou dat dus vrijdag 13 oktober zijn bedenk ik! Ik had al gelezen dat vele waren niet tevreden dat de kosten konden niet via iDeal betaald zijn want Credit Card and Paypal worden als eerst in een lijstje vermeld. Om iDeal te vinden moet men 'anders' aanklikken en vervolgens een keus maken van bank etc. Het woord ‘anders’ kan ik echt niet lezen als ‘iDeal’ maar kennelijk denken UPS ‘anders’ hierover!

En uiteindelijk een etiket afdrukken! Tja - kreeg eerst een melding dat UPS een exemplaar niet automatisch konden maken en ik moest door een hele pagina lezen voordat ik een link vond om zelf de etiket te laten maken. Jammer genoeg was ik op dat moment van dat hele gedoe zo zat ik vergat de etiket zelf op mijn PC te downloaden/bewaren en had nog geen zin op de site te zoeken of ik hem alsnog kon vinden. Ik zal vanavond of morgen ochtend zoeken.

Hoewel PostNL was €3,00 duurder dan Kiala, een etiket maken en afdrukken koste mij maar enkele minuten. Inloggen, naam/postcode/huisnummer invullen van ontvanger (adres was automatisch gevonden en getoond), op volgende klikken waar mijn eigen gegevens waren automatisch getoond, kiezen hoe ik wilde betalen en dat gereed maken waarna een pakketetiket stond al klaar voor afdrukken. Ook DHL is vrij simpel te volgen en haar tarieven, net als PostNL, transparant want de kosten om je pakket te verzenden wordt gelijk naar het invullen van twee kleine formulieren getoond of bij PostNL al vermeld voordat NAW gegevens worden ingevuld. Waarom moet UPS dan scherm groot formulieren gebruiken? Bij vele online bedrijven staan een ‘i’ bij een veld wat informatie geeft wat in dat veld moet vermeld zijn. Bij UPS moet men zelf de wiel weer uitvinden.

Ik verkoop/koop via verschillende Nederlands en Buitenlandse sites al meer dan 17 jaren en heb nog nooit zo'n ingewikkelde site als UPS gevonden. Ik meen ook mijn huidige verkoopadvertenties gelijk aan te passen en de Kiala/UPS optie te verwijderen! Dan maar €5,00 DHL of €6,95 PostNL. of nog goedkoper, zelf ophalen!

Natuurlijk hoor ik mensen die dit verhaal lezen, ‘maar het is de eerste keer dat je dit doe en de volgende keer of keren zou het makkelijker gaan’ Ze hebben geen ongelijk maar ik zie graag een tarief VOORAF en niet pas op pagina 3. Ik moet mijn ‘klanten’ een berekening doorgeven van portokosten en kan ze dat niet achteraf alsnog laten betalen alleen omdat ik niet van te voor een tarievenlijst heb.

En wanneer de korting actie is per 1 november afgelopen, kan ik hetzelfde pakje via UPS op exact hetzelfde manier verzenden @ €4,05. En voordat ik bij deze tarief kom, moet ik iets inpakken, wegen, meten en een verzendadres kennen. In the realiteit krijg ik een bod op een artikel een de koper wil alleen weten wat het kost om op te sturen. Ik kan niet elk artikel eerst inpakken, wegen en meten laat zitten ik vraag voor een adres want soms zijn de vrachtkosten bepalend of iemand iets koopt of niet. Waarom dan niet zoals bij PostNL werken met een maximale meting en verschillende gewichten wat DHL ook doet? Ook DPD geef duidelijk tarieven voor pakketten dat moeten afgehaald van een pickup point of worden thuis bezorgd.

Ik geloof ik zal vanaf nu UPS gewoon vermijden als verzendoptie van mijn verkoop spulletjes - het is me te ingewikkeld! Of is het misschien typerend Amerikaans?

AR
02-10-2017

Pakket verstuurd 18/9 nog altijd niet aangekomen

Na eerder hier een klacht te hebben geplaatst, is mijn pakket om onduidelijke redenen op 25/9 opnieuw gescand op de hub. Het zou binnen twee dagen aankomen in de kluis bij De buren. Nu een week later, is de status nog altijd 'wordt getransporteerd' Absurd.

Klachten worden niet opgevolgd. Als UPS het als opgelost beschouwt, lijkt er verder geen gesprek meer mogelijk. Op reacties van de klant wordt verder niet gereageerd en nieuwe klachten worden verwijderd.

De vraag blijft: waar is dit pakket?

K.
01-10-2017

Wachten op pakket, Kiala laat niets van zich horen

Een zending aan mij (002CUVI) staat nu al 10 dagen op "Wordt getransporteerd" maar was volgens hun al na 2 dagen aangekomen op het laatste sorteercentrum . Per Email navraag gedaan bij Kiala maar hierop geen antwoord gekregen. In het vervolg maar iets meer betalen voor een dienst die in ieder geval pakketpost binnen een redelijke termijn afleverd, dit in tegenstelling tot Kiala/UPS.