Robin
22-08-2017

Pakket blijft onder transport staan

Heb pas geleden via marktplaats een modelvrachtwagen gekocht , de verkoper heeft het verzonden via kiala , maar helaas blijft het pakket staan onder ( wordt getransporteerd) Track en trace code : 002AIUQ

Het pakket is de 14-7 ingeleverd bij het kiala punt , en 17-7 was die onderweg van het laatste sorteer centrum naar mijn keuze afhaal locatie , Ben helaas nog steeds aan het wachten tot die binnen is

Graag hoor ik hier meer over

Nicole
22-08-2017

Pakket kwijt

Mijn pakketje ligt ook al vanaf 29-7 in het sorteercentrum. Ik heb een foto moeten sturen van de inhoud, omdat "het etiket mogelijk beschadigd en onleesbaar is" en sindsdien niets meer gehoord. Ik weet niet wat jullie met pakketten doen; erop stampen met spijkerschoenen?

Het was de wens van de koper om met Kiala te versturen omdat het goedkoper was, het was mijn eerste keer. Behalve het feit dat ik geen printer heb en het even wat gedoe was daardoor, leek het me verder wel een goedkopere manier dan post NL, maar ik durf het nu niet meer.

Buiten dat, nu vind ik het ook gewoon zonde dat mijn spullen zijn kwijtgeraakt en de koper met lege handen staat!

0029EG2 is het track en trace nummer.

Marinka
21-08-2017

Pakket ligt nog steeds op een sorteercentrum

De verzender van mijn pakketje heeft het 14/8 afgeleverd. Tot de dag van vandaag 21/8 staat er dat het getransporteerd word. Maar volgens mij kan mijn pakketje met pakketnummer 002AAR2 er niet zo lang over doen. Ik vind dit een slechte service en moet zeker beter kunnen. Ik hoop dat jullie er snel wat aan gaan doen.

Wim Heezen

Correct behulpzaam

het eerste geval hebben zij opgelost en het tweede probleemgeval was ik zelf en kwam er zelf achter

Lost in translation

Zowel verzender als ontvanger hebben erg veel moeite gedaan om de vinger erachter te krijgen waarom en gewaardeerd collector's item niet in goede orde en binnen redelijke tijd is bezorgd. Een soort van antwoord is toch het minste wat ke kunt verwachten. Juridische stappen lijken ook weiniig zinvol. Ten overvloede worden dubbele afschrijvingen van de creditcard gedaan, waar ook al niet op wordt gereageerd, dus dit is zeker de laatste keer dat ze mijn gegevens in handen krijgen! Sorry, maar Kila is het.

Miranda
20-08-2017

Pakket blijft op status in sorteercentrum staan

Waar blijft mijn pakket? Staat nu een week in het sorteercentrum. 002AQ4X

F.
20-08-2017

Pakje open aangekomen, inhoud gestolen, webformulier werkt niet

Afgelopen week heb ik een pakket met T&T code 002AH9Y opgehaald bij het Kiala punt Gulf Putten aan de Garderenseweg. Toen ik het pakket ging ophalen, werd al gezegd dat ik er niet blij van zou worden. Men overhandigde mij het pakket waarvan de doos aan één zijde open was en de gehele inhoud, make-up t.w.v. ruim € 150,00 was verdwenen. Men vertelde mij dat men reeds melding had gemaakt bij jullie en dat ik dit ook moest doen hangende het interne onderzoek, eventueel aangevuld met foto's. Ik heb zowel foto's van de doos tijdens de overhandiging alsmede foto's van de inhoud van het pakket waarop ik het gekocht heb, alleen werkt het webformulier niet en is er geen mogelijkheid om de foto's te uploaden.

Het dient geen toelichting dat ik hierdoor ernstig gedupeerd ben. Ik heb € 150,00 betaald en heb daar niets voor ontvangen. De verkoper, een particulier, is niet verantwoordelijk en wil het geld begrijpelijkerwijs niet restitueren omdat deze aan de verzendverplichting heeft voldaan. De op jullie website aangegeven vergoeding van een paar Euro per kilo, is ridicuul en niet acceptabel. Zeker aangezien er bij Kiala iets ernstig mis is, gezien de hoeveelheid klachten. Middels dit schrijven, wat ik ook getracht heb te verzenden via jullie website, stel ik jullie aansprakelijk voor gehele schadeloosstelling.

Ik reken op een spoedige en tevredenstellende afhandeling.

Marlot

Onderweg naar sorteercentrum

Beste Kiala,

Ik zou graag willen weten waar mijn pakketje is. Deze is donderdag afgeleverd bij een Kiala punt in België, maar staat nog steeds op onderweg naar sorteercentrum. In 2017 zou dit toch sneller moeten kunnen? Misschien dat jullie mij kunnen helpen en laren weten wanneer ik mijn pakketje kan verwachten, want ik heb het volgende week nodig! Traceernummer is: 002AR76.

Met vriendelijke groet, Marlot

Esther

WAARDELOOS

Sinds 9 augustus is mijn pakket onderweg. In de status staat bij het verkeerde Kiala punt afgegeven en sindsdien geen update meer. De klantenservice reageert niet. Dat had ik ook wel verwacht als ik de beoordelingen over dit bedrijf lees. Ik voel me opgelicht!

Bob

Ballentent

als de enige optie om je pakketje te vinden, via Ervaringen.nl gaat is dat natuurlijk al rampzalig. Maar het antwoord, dat ik ten alle tijde hun kon bellen, is helemaal absurb.

Waardeloos, nooit doen!

De turtle express? 10 dagen om een pakketje binnen Nederland te versturen, zal nog wel langer gaan duren, want ik heb nog steeds niks gehoord.

Je kunt beter iets in China bestellen, dat komt vlugger!

Anke
Anke

Pakket komt niet aan

Een Mickey Mousetas verkocht via Marktplaats. Op 7 augustus 2017 via een Kialapunt in Zwolle verstuurd naar Eersel. Op 17 augustus 2017 is het nog steeds onderweg. Intussen vraagt de koper zich af of ze is opgelicht. Ik heb haar de e-mails van de verzending gestuurd, zodat ze weet dat het niet aan mij ligt. Maar het is vervelend. Track & tracenr.002A3AW

Daphne

Klantenservice = slecht Verzenddienst = goed

Zoals gezegd heb ik alleen maar goede ervaringen met het gebruik van Kiala. Nu het een keer misging, liep ik tegen een onmogelijk slechte klantenservice aan. Dat zullen ze echt moeten veranderen. Er kan altijd iets fout gaan, ook bij andere verzenders gebeurt dit regelmatig. Je moet dan bereikbaar zijn voor je klanten en proberen het probleem op te lossen of te verduidelijken.

10/8 verkeerd Kiala punt - geen reacties op webformulier - geen telefoonnummer

Na veel gebruik gemaakt te hebben van Kiala en grotendeels positief - het duurt wat langer maar daar is de prijs ook naar - heb ik nu een zending die vanaf 10/8, na melding dat het bij een ander Kiala punt is afgeleverd, een ongewijzigde geschiedenis heeft. Ik heb twee keer het webformulier ingevuld waarnaar ze verwijzen op hun site en hoor niets. Ik heb gezocht of ze een telefonische klantenservice, chat of andere mogelijkheden hebben om contact te leggen - het is tenslotte 2017 - maar vind alleen maar klachten en negatieve reviews. Aangezien Kiala samengegaan of overgenomen is door UPS Acces Point, heb ik bij UPS een reactieformulier ingevuld. Volgende dag reactie. UPS heeft alle Access Point's overgenomen van Kiala. De zending worden echter afzonderlijk van elkaar verwerkt. UPS heeft geen inzage in de zending van Kiala en Kiala niet in de zending van UPS. Daarom is het voor mij helaas niet mogelijk om dit voor uit te zoeken.

Ik kan u alleen een e-mailadres doorgeven van Kiala, Kiala is telefonisch namelijk niet bereikbaar.

webnl@kiala.com

Zonder zuur te zijn verwacht ik van het e-mailadres hetzelfde als van het webformulier, 0 reactie. Vanzelfsprekend vind ik de verdere inhoud van de reactie ook teleurstellend en vreemd gezien het feit dat ik hier reacties van het UPS Social Team tegenkom maar dat zal wel weer een ander kastje of andere muur zijn.

Graag duidelijkheid in deze kwestie. Zendingnummer 0029XX6

Kiki
Deze klacht is opgelost

Waar blijft mijn pakket via Kiala?

Ik heb een aantal kleertjes gekocht via marktplaats. Op 8 augustus krijg ik een mailtje dat het pakket wordt klaargemaakt. Nu staat er al sinds 9 augustus dat het pakket getransporteerd wordt. Het is nu 17 augustus en nog is de status hetzelfde en is mijn pakket niet aangekomen op het kiala afhaalpunt van mijn keuze. Waar is mijn pakket? Het traceernummer is: 002A5RF. Het contactformulier via de Kiala site ingevuld zowel door de verzender als mezelf maar geen enkele reactie.

R.
14-08-2017

Ook hier een pakket nu al meer dan een maand kwijt.

Helaas heb ik, al 2 jaar een regelmatige en tevreden klant van Kiala, nu ook dezelfde ervaring als de andere recente reageerders hier. Het lijkt niet helemaal vlekkeloos te gaan met de transitie van Kiala naar UPS. Ik heb de klantenservice van Kiala nog nooit eerder nodig gehad, maar nu dat een keer wel moet, schrik ik van de enorm slechte dienstverlening. Het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat, maar communiceer daar dan gewoon netjes over (en reageer op berichten!). Via marktplaats schoenen gekocht voor mijn zoon. Deze zijn op 11 juli door de verkoper verzonden. Op 13 juli is op de track en trace site van Kiala vermeld dat het pakket per abuis op een verkeerd Kialapunt was afgeleverd. Er stond helaas niet bij waar. Er stond bij dat het pakket zo spoedig mogelijk wordt afgeleverd bij het juiste punt, maar sindsdien is de traceerinfo op de site niet meer gewijzigd. Ik ben meerdere malen toch gaan kijken of het pakket alsnog gearriveerd was, maar zonder succes. Vervolgens heb ik 3x het contactformulier op de Kialasite ingevuld met verzoek om informatie, maar kreeg geen reactie. Na een zoektocht op internet een klantenservice nummer van Kiala gevonden. Ik kreeg iemand van UPS aan de lijn, die me een e-mail adres van Kiala gaf waar ik naartoe moest mailen. Na meerdere dagen radiostilte kreeg ik een mailtje uit België, waarin stond dat het pakket nog op het inleverpunt lag, en zo snel mogelijk mijn kant op zou komen. Dat was op 2 augustus. Het pakketje is nog steeds niet gearriveerd, de status op de track en trace site nog identiek, niet gewijzigd sinds 13 juli. Geen enkel mailtje of bericht van Kiala. Gisteren maar weer eens een mailtje gestuurd. Vooralsnog wacht ik op antwoord, en zit ik al meer dan een maand te wachten op mijn pakket, zonder indicatie of en wanneer ik het nog zal ontvangen.

Milou
Milou

Barcode

Ik heb vanmorgen netjes via iDEAL mijn pakket betaald maar krijg vervolgens geen barcode. Nog geen reactie van Kiala mogen ontvangen helaas. Nog in afwachting. Hoop het pakket vandaag nog te kunnen versturen.

Chantal
14-08-2017

Pakket naar een ander kialapunt dan gevraagd is

Ik laat een pakket naar mijn vaste kialapunt komen ,nu blijkt dat die ondertussen op verlof is en stuurt kiala mijn pakket naar een kialapunt waar ik totaal niet geraak ,terwijl er een paar straten verder van mijn woonst nog een kialapunt is waarom kunnen ze het dan niet naar dat kialapunt sturen ipv naar een andere gemeente waar ik door omstandigheden van gezondheidsredenen totaal niet geraakt ,pakket waar kiala ligt is vosstraat in antwerpen en kiala punt dat dichter bij mij ligt is rolwagenstraat ,ik vind dit geen service sinds het ups is geworden ondervind ik meer en meer problemen met ups ik verzond vroeger altijd met kiala maar denk dat ik toch ga overstappen naar bpost dan vind dit verre van leuk nu kan ik mij pakket niet gaan afhalen of het moet naar de rolwagenstraat overgebracht kunnen worden dacht dat het naar dichtsbijzijnde kiala gebracht ging worden mvg

Ellen

Pakket kwijt?

Op 07-07-2017 heb ik mijn pakket ingeleverd bij een Kiala punt om te retourneren naar een webwinkel (Tommy Hilfiger). Vervolgens is op 13-07-2017 het pakket ontvangen in het sorteercentrum van Kiala. Hierna echter niets meer vernomen.

Ik heb twee keer gemaild naar Kiala, maar hier wordt niet op gereageerd. Ook gebeld met de klantenservice van Kiala (Belgisch?), maar deze kon mijn status niet inzien en verwees mij naar UPS. UPS gebeld en deze vertelde mij te mailen naar Kiala. Ik ben dus weer terug bij af en weet niet waar mijn pakket gebleven is.

Roger
14-08-2017

Waar is Kiala met mijn pakketje.

Verzonden in Wilrijk naar Herzele 85km en is al 6 dagen onderweg. Bedankt Kiala dit was de eerste keer maar zeker de laatste keer.

Ivo
17-08-2017

Reactie van webcare team vind ik snel en adequaat. Top! Daarvoor had ik de reguliere klantenservice gemaild. Deze hadden 4-6 dagen nodig om met een weinig professioneel antwoord te komen. De oorzaak van mijn probleem lag bij Kiala, daar hadden ze op z'n minst verontschuldigingen voor mogen maken.

Doe het niet!

Alleen maar slechte ervaringen als verzender: - Track en trace is niet actueel - Mijn verzonden pakketje zou op bestemming moeten liggen, maar ligt daar volgens het Kiala-punt niet - Klantenservice reageert al enkele dagen niet op vraag/klacht - Pakje is al 10 dagen onderweg, maar niemand weet waar het nu is.

Kortom: niet wat je verwacht van een pakketdienst. :-(

Nando
10-08-2017

Wacht op mijn pakket sinds 4 augustus ( 6 dgn)

Via marktplaats een oude retro spelcomputer laten verzenden, verkoper vroeg of ik via Kiala of PostNL wilde verzenden. Kiala was goedkoper, daarom koos ik voor hun. goedkoop = duurkoop, begrijp ik het na het lezen van andermans ervaringen. gemiddeld zit Kiala op een 2.5 score. UPS neemt, zo lijkt 't een zinkend schip over.

Maar goed, zoals andere ook aangeven is mijn status niet actueel, sinds 2 dagen is wordt het "Pakket wordt getransporteerd" Ironisch genoeg heb 2 andere pakketen met de computerspellen wel al binnen, zelfde dag verzonden als Kiala ( geleverd via PostNL)

Maar Kiala gijzelt zo lijkt 't mijn spelcomputer, mijn advies? bestel gewoon voor die paar euro extra de vertrouwde service van PostNL. Groet Nando Dolleman

Safira
Safira
10-08-2017

Waar blijft mijn pakket?

Maandag 7-8 is het pakketje (002A335) ingeleverd bij een Kiala Punt en zou het doorgestuurd worden naar het sorteercentrum. Volgende dag ontving ik bericht het pakketje is aangekomen in het sorteercentrum en dat het pakket getransporteerd zou worden naar Kiala Punt van de ontvanger. Gisterenavond kreeg ik ineens een bericht dat het pakket is aangekomen op het laatste sorteercentrum. Wanneer kan ik het verwachten? Ik heb het morgen namelijk nodig want ik ga zaterdag op vakantie. Via PostNL betaal je een paar euro meer en wordt het de volgende werkdag geleverd. Hoe kan het dat Kiala zo traag is. We leven tenslotte in het jaar 2017, dus dan verwacht je dat alles sneller zou gaan. Kiala? Echt geen aanrader.