Roger
14-08-2017

Waar is Kiala met mijn pakketje.

Verzonden in Wilrijk naar Herzele 85km en is al 6 dagen onderweg. Bedankt Kiala dit was de eerste keer maar zeker de laatste keer.

Ivo
17-08-2017

Reactie van webcare team vind ik snel en adequaat. Top! Daarvoor had ik de reguliere klantenservice gemaild. Deze hadden 4-6 dagen nodig om met een weinig professioneel antwoord te komen. De oorzaak van mijn probleem lag bij Kiala, daar hadden ze op z'n minst verontschuldigingen voor mogen maken.

Doe het niet!

Alleen maar slechte ervaringen als verzender: - Track en trace is niet actueel - Mijn verzonden pakketje zou op bestemming moeten liggen, maar ligt daar volgens het Kiala-punt niet - Klantenservice reageert al enkele dagen niet op vraag/klacht - Pakje is al 10 dagen onderweg, maar niemand weet waar het nu is.

Kortom: niet wat je verwacht van een pakketdienst. :-(

Nando
10-08-2017

Wacht op mijn pakket sinds 4 augustus ( 6 dgn)

Via marktplaats een oude retro spelcomputer laten verzenden, verkoper vroeg of ik via Kiala of PostNL wilde verzenden. Kiala was goedkoper, daarom koos ik voor hun. goedkoop = duurkoop, begrijp ik het na het lezen van andermans ervaringen. gemiddeld zit Kiala op een 2.5 score. UPS neemt, zo lijkt 't een zinkend schip over.

Maar goed, zoals andere ook aangeven is mijn status niet actueel, sinds 2 dagen is wordt het "Pakket wordt getransporteerd" Ironisch genoeg heb 2 andere pakketen met de computerspellen wel al binnen, zelfde dag verzonden als Kiala ( geleverd via PostNL)

Maar Kiala gijzelt zo lijkt 't mijn spelcomputer, mijn advies? bestel gewoon voor die paar euro extra de vertrouwde service van PostNL. Groet Nando Dolleman

Safira
Safira

Waar blijft mijn pakket?

Maandag 7-8 is het pakketje (002A335) ingeleverd bij een Kiala Punt en zou het doorgestuurd worden naar het sorteercentrum. Volgende dag ontving ik bericht het pakketje is aangekomen in het sorteercentrum en dat het pakket getransporteerd zou worden naar Kiala Punt van de ontvanger. Gisterenavond kreeg ik ineens een bericht dat het pakket is aangekomen op het laatste sorteercentrum. Wanneer kan ik het verwachten? Ik heb het morgen namelijk nodig want ik ga zaterdag op vakantie. Via PostNL betaal je een paar euro meer en wordt het de volgende werkdag geleverd. Hoe kan het dat Kiala zo traag is. We leven tenslotte in het jaar 2017, dus dan verwacht je dat alles sneller zou gaan. Kiala? Echt geen aanrader.

Cynthia
10-08-2017

Geen enkele reactie op contactformulier en m'n pakket is dus nog niet geleverd

Ik heb een pakket laten verzenden op 31 juli ik kreeg 1 aug de status dat het pakket was ontvangen 2 aug dat het pakket was aangekomen op sorteer centrum, tot op heden geen enkele reactie en m'n status blijft staan op aangekomen sorteer centrum. Ik heb geprobeerd te bellen maar daar word aangegeven dat ze geen tel nummer hebben en ups kan mij niet helpen. Ik wil graag weten waar mijn pakket is? En het liefste vandaag nog ontvangen aangezien ik op vakantie ga morgen!

Voor mij was het de eerste keer dat ik iets via Kiala liet verzenden maar betaal dan maar paar euro meer voor post nl!

Liz

Na betaling geen etiket

3 dagen geleden een pakket aangemeld bij Kiala na betaling geen etiket ontvangen Kiala reageert niet op mijn e-mails om alsnog het etiket te sturen via de e-mail kan niet meer wachten met verzenden dus nu met PostNL, totale verzendkosten 11 euro

Jeanette
Jeanette
08-08-2017

Pakket zoek?!

Op 27 juli een pakket laten versturen sinds de 28e juli geen nieuws meer via de tracking, geen communicatie, geen contact via formulier ( het is 2017 waarom niet via app, sociale media?) krijg geen reactie en ik wacht. nog steeds. erorm slechte service! 0029HIQ

Marc
08-08-2017

Verzekerd, maar niets vergoed

Broodmachine 2ehands gekocht en afgelopen week ontvangen. RVS ommanteling en glazen deksel gedeukt en gebroken. Was verpakt in originele doos en voorzien van schuimrubber en verpakkingsplastic. Moet mee zijn gegooid. Ik heb van de verzender de foto gekregen zoals hij de doos is ingegaan en ik foto's hoe hij is aangekomen. Kiala reageert niet op de mails via de site. Na drie dagen teruggegaan naar het ophaalcentrum en daar kreeg ik een telefoonnummer voor particulieren. Dat blijkt UPS te zijn en daar kunnen e me niet helpen anders dan het geven van een e-mailadres. Ook op deze mail wordt niet gereageerd. Weer gebeld met het ophaalcentrum en nu kreeg ik het telefoonnummer dat zij als bedrijf mogen bellen. Kreeg een belg aan de lijn die zou vragen om te reageren op mijn mail. En inderdaad die ontving ik drie uur later. Kiala zegt in haar voorwaarden dat er geen glas mag worden vervoerd, dat een pakket vanaf 80 cm moet kunnen vallen, dus er wordt niets vergoed. M.a.w. een k. bedrijf. Stuur daar niets mee, geen service, geen enkel begrip voor de klant, geen telefoontje niets. Voor diegene die een telefoonnummer zoekt: 0800 020 1107 en kies voor optie 3. Ook dan krijg je UPS, maar ook werkend voor Kiala ( nou ja werkend?)

Denise
12-08-2017

Laks onpersoonlijk

Ja, ik kreeg uiteindelijk persoonlijk contact door een klacht neer te schrijven. Volgens mij is dit niet de juiste manier. Het gevolg hiervan is dat ik mensen aanraad een klacht in de dienen op een klachtensite om gehoord te worden.

Klantenservice Kiala is waardeloos

Klantenservice is niet te bereiken alleen online. Sterker nog het Kiala afgiftepunt heeft alleen een oud UPS nummer en zeggen ook zelden nieuwe informatie te ontvangen van zowel Kiala als UPS. Ook daar dikke onvrede

Ik heb al wel betaald maar moet nu afwachten wanneer kiala eens tijd heeft voor mij terwijl mijn pakket niet verstuurd kan worden.

Mijn advies ga niet met ze in zee.

Pieter
11-08-2017

Gebruik Kiala niet !

Zonder dat ik ik er achter aan was gegaan had ik waarschijnlijk nog een week moeten wachten.....

Deze klacht is opgelost

Slechte verzendkeuze ! keuze Eindeloos onderweg binnen Nederland (?)

Het duurt dagen voordat het pakket vanuit het Kiala sorteercentrum doorkomt naar de ontvangende Kiala Locatie. Je zou verwachten dat het (ondanks de prijs) binnen enkele dagen moet kunnen, maar Kiala (binnen Nederland) duurt minimaal een week ! Slechte keuze !

Floor
07-08-2017

Waar blijft mijn pakketje?

Mijn pakketje staat nu al meer dan een week op aangekomen bij laatste sorteercentrum en pakket wordt getransporteerd. Volgnummer 0029ONI. Ik betaal in het vervolg gewoon €2 meer heb ik het de volgende dag in huis. Bespaard een hoop stress. Hoop dat het pakketje uiteindelijk tog nog binnen komt.

Laurene
Laurene
07-08-2017

Wel betaald, geen etiket

Zojuist heb ik een etiket aangemaakt en niet ontvangen. Wel betaald. Erna liep het technisch mis. Ik wil of mijn geld terug of vandaag een etiket ontvangen. Heb het formulier ingevuld. "U hoort zsm van ons". Waarom niet "binnen . uur"?

Ik heb afgesproken het pakket vandaag te verzenden, dus vind het erg vervelend.

In het verleden wel 2x succesvol verzonden met Kiala

Rita

Goede ervaringen

Ik lees hier helaas alleen maar slechte ervaringen met Kiala. Het zou ook wel fijn zijn om eens goede ervaringen te delen hier?! Ik wacht ook met smart op mijn pakketje, dat vanaf de 29e juli onderweg is. Ik ga uit dat het goed komt. Omdat ik morgen op vakantie ga even langs het Kiala punt geweest om te vragen hoe lang een pakket blijft liggen. Maar het blijft zeker langer liggen dan 2 week.

Jelle

Status pakket ongewijzigd

Beste Kiala,

Net als vele anderen blijft de status van mijn pakket nu ook al enkele dagen staan op 'Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.'

Het pakket is nu al 7 dagen geleden ingeleverd bij een Kiala punt. Ik vraag me af of het wellicht niet goed ingescand is, en het pakket al wel aangekomen is? Wellicht kan dit voor mij gecontroleerd worden.

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Jasmine
Jasmine
Deze klacht is opgelost

Pakket erg lang onderweg en contact klantenservice

Beste Kiala,

Afgelopen donderdag is er een pakket voor mij op de post gedaan dus 27-7-17. De status staat sinds 29-7-17 op wordt getransporteerd en er komt geen verandering in. Ik heb het contactformulier ingevuld op de site en geen reactie gekregen. Na wat onderzoek op het internet zag ik dat er heel veel dezelfde ervaringen waren, maar dar hun pakket dan ook nog eens zoek is. Dit geeft mij een slecht gevoel, en heb het idee dat mijn pakket ook weg is. De bezorgtijd is 4 werkdagen, dat is nu al een aantal dagen overschreden. (Traceernummer 0029KIP)

Ik hoop een reactie te ontvangen.

Mvg, Jasmine

Selin
Selin
03-08-2017

Slechtste organisatie die ik ken

Ik heb pakketje betaald ad 3,95 maar geen etiket ontvangen. Niemand is bereikbaar, of je moet de klantenservice bellen voor €0,80 pm. Normaal bestel ik bij dhl voor €5, dat gaat altijd prima. Nooit meer Kiala voor mij. Betaal liever €1,05 meer en heb direct resultaat. Wat een amateurs zijn dat. Oplichtersbende

Judith
03-08-2017

Pakket nog steeds niet aangekomen

Tot nu toe had ik goede ervaringen met kiala, maar deze week opeens 2x niet Al sinds 27 juli staat een door mij te ontvangen pakket op 'aangekomen in laatste sorteercentrum (traceernummer 0029CU4). Inmiddels ga ik bijna op vakantie en kan ik het daardoor straks 3 weken niet afhalen. Niet handig, na 2 weken niet afhalen wordt het pakket terug gestuurd!

En van een pakket (traceernummer 0029RNY)dat ik 1augustus rond lunchtijd ingeleverd heb is volgens de status nog niet ingeleverd. Hoe kan dat? De ontvanger denkt al dat hij bedrogen is. Ik krijg ook nooit een inleverbewijs ofzo bij het kialapunt hier.

Anu
Anu
02-08-2017

Al dagen 'pakket wordt getransporteerd'

Mijn pakket is 26 juli ingeleverd op het Kiala Punt waarna deze pas 31 juli is aangekomen op het laatste sorteer centrum. Nu staat de verzending met traceernummer 0029DZA al dagen op 'pakket wordt getransporteerd'. Ik wacht al langer dan een week op mijn pakketje terwijl Kiala beloofd 3-4 werkdagen. Niks van waar! Waarom ligt mij pakketje al dagen in de transport bus?!

05-08-2017

Heel slecht

De manier van afhandelen van de klantenservice en natuurlijk van het Kialapunt van verzending. Het is schandalig dat een pakketje 3 weken blijft liggen!!!!!!!

Wachten, wachten, wachten!

Ik ben er inmiddels van overtuigd dat het woord kiala betekent: wachten, wachten en nog eens wachten. Het pakje dat ik moet ontvangen is volgens de status bij Kiala op 18 juli ingeleverd. HET IS NU 02 augustus.! Het laatste wat ik heb gehoord (ja,ja ik heb contact met de Belgische klantenservice): Beste klant,

Na onderzoek blijkt dat uw pakje in het kialapunt van verzending is blijven liggen. Daarvan zijn wij gisteren van op de hoogte geweest, en uw pakketje werd dan pas gisteren verstuurd. Het zou morgen in ons sorteercentrum moeten aankomen en voor het einde van de week in uw kialapunt aankomen. Daarvan zult u een automatische mail van krijgen.

Onze excuses voor de vertraging.

Met vriendelijke groeten.

Als dit zou kloppen moet de status toch zijn aangepast?

Niets is minder waar.

Kiala is leugenachtig.

Ik ga ervan uit dat ik mijn aankoop nooit zal zien.

Wat een bedrijf (Bijna zou ik zeggen frauduleus)

Joyce
01-08-2017

Status blijft op klaarmaken staan.

Op 27 juli 2017 kocht ik een duur pakketje over. Op 29 juli 2017 kreeg ik een mailtje met de traceercode. Bij de status van de traceercode staat: 28 juli pakket wordt klaargemaakt en daarna ingeleverd. Echter is het pakket op 29 juli al ingeleverd en zou op 30 juli meegaan. Tot op heden is de status onveranderd en blijft het op 'wordt klaargemaakt en daarna ingeleverd' staan. Ondertussen al minstens 5x gemaild, nog steeds geen reactie terug.

Wat een schofterig bedrijf. Klantenservice blijkt niet te bestaan bij dit bedrijf. Ik zal nooit meer mijn zaken doen via Kiala.