Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Mijn pakket was zoek vanaf 14-6-2017 maar 17-7-2017 kwam er ineens goed nieuws. mijn pakket werd afgeleverd op plaats van bestemming. Gister mijn pakket in ontvangst mogen nemen en was zo blij als een kind. Ik hoop dat dit wonder ook andere gedupeerden mogen meemaken. Dus mensen er is nog hoop dat het uiteindelijk goed kom. Er word dus toch hard gewerkt achter de schermen.Netjes
10 juli j.l. zou er een retourzending worden opgepikt door Kiala. Ik had deze afspraak gemaakt met de klantenservice van Bol.com, omdat deze per ongeluk een dubbele bestelling hadden verzonden. Toen 's avonds de bel ging en er een Kiala-bezorger voor de deur stond die nogal gehaast het pakket in ontvangst nam, zag ik pas nadat hij weg was, dat ik een retourbewijsje had gekregen dat bedoeld was voor mijn buurvrouw.
Omdat ik ervan uitging dat de besteller (na melding door de buurvrouw wiens retour was blijven liggen) mijn pakket zou retourneren, of alsnog doorsturen naar het bedoelde adres Bol.com.
Het pakket is echter sindsdien spoorloos. Kiala geeft geen antwoord op mails en is telefonisch onbereikbaar, Bol.com kan niks doen voor me omdat het pakket zoek is geraakt terwijl het in bezit was van Kiala.
Dat Kiala niet bereikbaar is en je ongeveer een detective moet inhuren om een levens mens aan de telefoon te krijgen om je verder te helpen vind ik een slechte zaak.
Ik heb alle data: tijdstip van afhalen, omschrijving pakket, retournummer Bol.com. Op basis hiervan moet het pakket door Kiala te traceren zijn. Of in het distributiecentrum 'óvergebleven'' aangezien het op het verkeerde adres is opgepikt en er later melding van is gemaakt.
Ik hoor geruchten in de pakket-branche van medewerkers zelf dat er bij Kiala bijzonder veel pakketten verdwijnen. Ik ga zeker juridische bijstand inschakelen om mijn pakket boven water te krijgen. Het betreft kostbare electronica.
Eerder op Ervaringen.nl een bericht geplaatst over service Kiala, die niet positief gericht was. Dezelfde dag kreeg ik bericht terug van Kiala en hebben de verzendingen opgezocht en geholpen met het oplossen van de problemen. Na een paar dagen ook weer bericht gekregen van kiala dat de pakketjes op plaats van bestemming waren aangekomen. Netjes!
Vrijdagavond drie pakketten weggebracht. Deze werden direct ingescand en in de kiala zak geplaatst. Geen nalatigheid van het Kiala punt, eerder een fout in de systemen van Kiala/UPS. Geen bewijs van het inleveren van pakketten. Gisteren weer langs geweest om te vragen wat er aan de hand is. Mij werd verteld dat dit kwam doordat er een weekend tussen zat. Ik hoop dat mijn pakketten überhaupt aankomen en de ontvangers een e-mail krijgen wanneer het pakket er is.
Tegelijkertijd heb ik twee pakketten via Kiala laten versturen door betrouwbare afzenders (mijn broer en zus) voor een familiekado (zelf geknutselde kleiwerkjes voor opa). Wat een enorme sof! De pakketten zijn al eindeloos lang onderweg en zijn nergens terug te vinden. Deze hele organisatie is er op ingesteld om je af te wimpelen!
Via het klachtenformulier op de website is er helemaal niks te bereiken. Heb vervolgens nog eindeloos aan de telefoon gezeten - eerst met de computer van de klantenservice en uiteindelijk een medewerker op een helpdesk. hoeveel dat gaat kosten vraag ik me af (er is een kosten maximum van 45 euro telefoonkosten) en dan wordt er gezegd dat pakketjes die via kiala zijn gestuurd en niet via kiala-ups niet ondersteund worden. Dit is echt vreselijk. verjaardagskado voor opa valt volledig in het water. Ik zal iedereen actief afraden om ooit iets via Kiala te versturen!
Nooit meer Kiala. Pakket ontvangen duurt een eeuwigheid. Pakket beschadigd en inhoud kapot. Klacht ingediend voor de verzekering. Na 4 maandem wachten eindelijk bericht. Emailen helpt niet ze luisteten toch niet naar je. Bellen gaat helemaal niet.
Meerdere pakketjes verzonden via kiala. Van de 4 is er maar 1 bij de ontvanger terecht gekomen. De overige 3 staan al voor lange tijd in "sorteercentrum". Geen bericht terug gekregen op mijn vraag via hun contactformulier. Moet nu steeds contact onderhouden met de ontvangers, die maar zitten te wachten op hun pakketje. Ik raad het af om kiala te gebruiken.
Ik heb pakket op 05-07 ingeleverd. Sinds 07-07 staat Excuses, uw pakket is bij een ander Kiala Punt afgeleverd. We brengen het spoedig naar uw Kiala Punt. Traceernummer : 00287IW Heb ook email gestuurd en krijg geen reactie. Waar kan ik meer informatie vinden?
Mijn Kialapunt was afgelopen week dicht voor vakantie dus alles opgespaard. Maandag online gecontroleerd en het punt stond vermeld als open, dus alle bonnen betaald en afgedrukt. Kom ik net met een stapel pakjes bij het punt, is het blijkbaar na hun vakantie meteen opgegeven. Daar sta je dan met een stapel betaalde pakjes die je dan maar op een of andere manier weg moet krijgen, want dit dorp heeft,wel, had, maar 1 Kialapunt, en ik heb geen auto. En bij navraag blijken de pakjes in mijn richtig gedirigeerd te zijn naar andere Kialapunten hier in de omgeving, dus wat moet ik nu? Er is geen enkele communciatie van Kiala uit, je moet er blijkbaar maar zelf achterkomen. Niet fraai.
Na 20 pakjes verstuurd te hebben, nog nooit geen enkel probleem gehad. Altijd netjes afgeleverd en ontvangen. Mijn eerste keus in verzenden omdat het de goedkoopste optie is en bovendien netjes te volgen via track en trace. Ik ben wel pakjes kwijtgeraakt via PostNL waarbij je 2x zoveel betaald voor minder service en zeker geen garantie krijgt. Daarom voor mij Kiala.
Ben een deel van het pakket kwijt. pakket is supergoed verpakt op post gegaan heb een deel nooit gekregen. Bel je met ze op word ineens de verbinding verbroken naar 16 minuten. weer terug bellen nogmaals 19 minuten aan de telefoon. is in totaal 35 minuten a 0.90 c per minuut. terwijl de waarde van mijn pakket 20,00 euro was. Wil je een klacht indienen heb je een code nodig. om te kunnen mailen. Ben zoooooo Boos. Dit was mijn eerste maar ook mijn laatste keer via Kiala. Nooit meer. Kunnen we ze niet voor de rechter slepen als je hier leest wat er allemaal fout gaat. een groot super claim maken
Ik heb zojuist een betaling gedaan van 7.50 Ik moet nu een label uitprinten .die heb ik niet ontvangen. Zoals ik ergens anders lees moet ik inloggen en zoeken bij mijn verzendingen. Maar nu weigeren ze mijn wachtwoord (onbekend staat er nu)en kom ik niet meer in mijn account Wie weet wat ik moet doen? HELP!
Beste mensen,
Van de week iets gekocht vanuit belgie, aangezien deze ook via kiala verstuurd word heb ik hier een paar tips om de klantenservice te bereiken. Aangezien mijn pakketje al 3 dagen op de zelfde status stond ging ik maar eens bellen. Naar een lange zoektocht naar een nummer deze dan toch eindelijk gevonden "0800 0233 403". Zo braaf als ik ben luister ik het keuze menu af en druk op 2"particulier". Bij keuze twee was de wachttijd 45 minuten , Toen met een andere telefoon keuze 1"Zakelijk" gekozen waarna ik binnen 1 minuut iemand aan de lijn kreeg. Bij deze succes verder met de service van Kiala en ik hoop hierbij mensen goed geholpen te hebben.
Een prettig weekend.
Afgelopen week iets 2e hands gekocht en is verstuurd vanuit België met Kiala. Woensdag bericht gekregen van de verkoper dat het afgeleverd is op het Kiala punt in België, echter heb ik nog steeds geen mail ontvangen van Kiala om het pakket te kunnen volgen.