Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Zoals gezegd heb ik alleen maar goede ervaringen met het gebruik van Kiala. Nu het een keer misging, liep ik tegen een onmogelijk slechte klantenservice aan. Dat zullen ze echt moeten veranderen. Er kan altijd iets fout gaan, ook bij andere verzenders gebeurt dit regelmatig. Je moet dan bereikbaar zijn voor je klanten en proberen het probleem op te lossen of te verduidelijken.
Na veel gebruik gemaakt te hebben van Kiala en grotendeels positief - het duurt wat langer maar daar is de prijs ook naar - heb ik nu een zending die vanaf 10/8, na melding dat het bij een ander Kiala punt is afgeleverd, een ongewijzigde geschiedenis heeft. Ik heb twee keer het webformulier ingevuld waarnaar ze verwijzen op hun site en hoor niets. Ik heb gezocht of ze een telefonische klantenservice, chat of andere mogelijkheden hebben om contact te leggen - het is tenslotte 2017 - maar vind alleen maar klachten en negatieve reviews. Aangezien Kiala samengegaan of overgenomen is door UPS Acces Point, heb ik bij UPS een reactieformulier ingevuld. Volgende dag reactie. UPS heeft alle Access Point's overgenomen van Kiala. De zending worden echter afzonderlijk van elkaar verwerkt. UPS heeft geen inzage in de zending van Kiala en Kiala niet in de zending van UPS. Daarom is het voor mij helaas niet mogelijk om dit voor uit te zoeken.
Ik kan u alleen een e-mailadres doorgeven van Kiala, Kiala is telefonisch namelijk niet bereikbaar.
webnl@kiala.com
Zonder zuur te zijn verwacht ik van het e-mailadres hetzelfde als van het webformulier, 0 reactie. Vanzelfsprekend vind ik de verdere inhoud van de reactie ook teleurstellend en vreemd gezien het feit dat ik hier reacties van het UPS Social Team tegenkom maar dat zal wel weer een ander kastje of andere muur zijn.
Graag duidelijkheid in deze kwestie. Zendingnummer 0029XX6
Ik heb een aantal kleertjes gekocht via marktplaats. Op 8 augustus krijg ik een mailtje dat het pakket wordt klaargemaakt. Nu staat er al sinds 9 augustus dat het pakket getransporteerd wordt. Het is nu 17 augustus en nog is de status hetzelfde en is mijn pakket niet aangekomen op het kiala afhaalpunt van mijn keuze. Waar is mijn pakket? Het traceernummer is: 002A5RF. Het contactformulier via de Kiala site ingevuld zowel door de verzender als mezelf maar geen enkele reactie.
Helaas heb ik, al 2 jaar een regelmatige en tevreden klant van Kiala, nu ook dezelfde ervaring als de andere recente reageerders hier. Het lijkt niet helemaal vlekkeloos te gaan met de transitie van Kiala naar UPS. Ik heb de klantenservice van Kiala nog nooit eerder nodig gehad, maar nu dat een keer wel moet, schrik ik van de enorm slechte dienstverlening. Het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat, maar communiceer daar dan gewoon netjes over (en reageer op berichten!). Via marktplaats schoenen gekocht voor mijn zoon. Deze zijn op 11 juli door de verkoper verzonden. Op 13 juli is op de track en trace site van Kiala vermeld dat het pakket per abuis op een verkeerd Kialapunt was afgeleverd. Er stond helaas niet bij waar. Er stond bij dat het pakket zo spoedig mogelijk wordt afgeleverd bij het juiste punt, maar sindsdien is de traceerinfo op de site niet meer gewijzigd. Ik ben meerdere malen toch gaan kijken of het pakket alsnog gearriveerd was, maar zonder succes. Vervolgens heb ik 3x het contactformulier op de Kialasite ingevuld met verzoek om informatie, maar kreeg geen reactie. Na een zoektocht op internet een klantenservice nummer van Kiala gevonden. Ik kreeg iemand van UPS aan de lijn, die me een e-mail adres van Kiala gaf waar ik naartoe moest mailen. Na meerdere dagen radiostilte kreeg ik een mailtje uit België, waarin stond dat het pakket nog op het inleverpunt lag, en zo snel mogelijk mijn kant op zou komen. Dat was op 2 augustus. Het pakketje is nog steeds niet gearriveerd, de status op de track en trace site nog identiek, niet gewijzigd sinds 13 juli. Geen enkel mailtje of bericht van Kiala. Gisteren maar weer eens een mailtje gestuurd. Vooralsnog wacht ik op antwoord, en zit ik al meer dan een maand te wachten op mijn pakket, zonder indicatie of en wanneer ik het nog zal ontvangen.
Ik heb vanmorgen netjes via iDEAL mijn pakket betaald maar krijg vervolgens geen barcode. Nog geen reactie van Kiala mogen ontvangen helaas. Nog in afwachting. Hoop het pakket vandaag nog te kunnen versturen.
Op 07-07-2017 heb ik mijn pakket ingeleverd bij een Kiala punt om te retourneren naar een webwinkel (Tommy Hilfiger). Vervolgens is op 13-07-2017 het pakket ontvangen in het sorteercentrum van Kiala. Hierna echter niets meer vernomen.
Ik heb twee keer gemaild naar Kiala, maar hier wordt niet op gereageerd. Ook gebeld met de klantenservice van Kiala (Belgisch?), maar deze kon mijn status niet inzien en verwees mij naar UPS. UPS gebeld en deze vertelde mij te mailen naar Kiala. Ik ben dus weer terug bij af en weet niet waar mijn pakket gebleven is.
Reactie van webcare team vind ik snel en adequaat. Top! Daarvoor had ik de reguliere klantenservice gemaild. Deze hadden 4-6 dagen nodig om met een weinig professioneel antwoord te komen. De oorzaak van mijn probleem lag bij Kiala, daar hadden ze op z'n minst verontschuldigingen voor mogen maken.
Alleen maar slechte ervaringen als verzender: - Track en trace is niet actueel - Mijn verzonden pakketje zou op bestemming moeten liggen, maar ligt daar volgens het Kiala-punt niet - Klantenservice reageert al enkele dagen niet op vraag/klacht - Pakje is al 10 dagen onderweg, maar niemand weet waar het nu is.
Kortom: niet wat je verwacht van een pakketdienst. :-(
Maandag 7-8 is het pakketje (002A335) ingeleverd bij een Kiala Punt en zou het doorgestuurd worden naar het sorteercentrum. Volgende dag ontving ik bericht het pakketje is aangekomen in het sorteercentrum en dat het pakket getransporteerd zou worden naar Kiala Punt van de ontvanger. Gisterenavond kreeg ik ineens een bericht dat het pakket is aangekomen op het laatste sorteercentrum. Wanneer kan ik het verwachten? Ik heb het morgen namelijk nodig want ik ga zaterdag op vakantie. Via PostNL betaal je een paar euro meer en wordt het de volgende werkdag geleverd. Hoe kan het dat Kiala zo traag is. We leven tenslotte in het jaar 2017, dus dan verwacht je dat alles sneller zou gaan. Kiala? Echt geen aanrader.
3 dagen geleden een pakket aangemeld bij Kiala na betaling geen etiket ontvangen Kiala reageert niet op mijn e-mails om alsnog het etiket te sturen via de e-mail kan niet meer wachten met verzenden dus nu met PostNL, totale verzendkosten 11 euro
Op 27 juli een pakket laten versturen sinds de 28e juli geen nieuws meer via de tracking, geen communicatie, geen contact via formulier ( het is 2017 waarom niet via app, sociale media?) krijg geen reactie en ik wacht. nog steeds. erorm slechte service! 0029HIQ
Broodmachine 2ehands gekocht en afgelopen week ontvangen. RVS ommanteling en glazen deksel gedeukt en gebroken. Was verpakt in originele doos en voorzien van schuimrubber en verpakkingsplastic. Moet mee zijn gegooid. Ik heb van de verzender de foto gekregen zoals hij de doos is ingegaan en ik foto's hoe hij is aangekomen. Kiala reageert niet op de mails via de site. Na drie dagen teruggegaan naar het ophaalcentrum en daar kreeg ik een telefoonnummer voor particulieren. Dat blijkt UPS te zijn en daar kunnen e me niet helpen anders dan het geven van een e-mailadres. Ook op deze mail wordt niet gereageerd. Weer gebeld met het ophaalcentrum en nu kreeg ik het telefoonnummer dat zij als bedrijf mogen bellen. Kreeg een belg aan de lijn die zou vragen om te reageren op mijn mail. En inderdaad die ontving ik drie uur later. Kiala zegt in haar voorwaarden dat er geen glas mag worden vervoerd, dat een pakket vanaf 80 cm moet kunnen vallen, dus er wordt niets vergoed. M.a.w. een k. bedrijf. Stuur daar niets mee, geen service, geen enkel begrip voor de klant, geen telefoontje niets. Voor diegene die een telefoonnummer zoekt: 0800 020 1107 en kies voor optie 3. Ook dan krijg je UPS, maar ook werkend voor Kiala ( nou ja werkend?)
Ja, ik kreeg uiteindelijk persoonlijk contact door een klacht neer te schrijven. Volgens mij is dit niet de juiste manier. Het gevolg hiervan is dat ik mensen aanraad een klacht in de dienen op een klachtensite om gehoord te worden.
Klantenservice is niet te bereiken alleen online. Sterker nog het Kiala afgiftepunt heeft alleen een oud UPS nummer en zeggen ook zelden nieuwe informatie te ontvangen van zowel Kiala als UPS. Ook daar dikke onvrede
Ik heb al wel betaald maar moet nu afwachten wanneer kiala eens tijd heeft voor mij terwijl mijn pakket niet verstuurd kan worden.
Mijn advies ga niet met ze in zee.
Zonder dat ik ik er achter aan was gegaan had ik waarschijnlijk nog een week moeten wachten.....
Het duurt dagen voordat het pakket vanuit het Kiala sorteercentrum doorkomt naar de ontvangende Kiala Locatie. Je zou verwachten dat het (ondanks de prijs) binnen enkele dagen moet kunnen, maar Kiala (binnen Nederland) duurt minimaal een week ! Slechte keuze !
Ik lees hier helaas alleen maar slechte ervaringen met Kiala. Het zou ook wel fijn zijn om eens goede ervaringen te delen hier?! Ik wacht ook met smart op mijn pakketje, dat vanaf de 29e juli onderweg is. Ik ga uit dat het goed komt. Omdat ik morgen op vakantie ga even langs het Kiala punt geweest om te vragen hoe lang een pakket blijft liggen. Maar het blijft zeker langer liggen dan 2 week.