UPS reviews

1.2

Anke

Pakket komt niet aan

Een Mickey Mousetas verkocht via Marktplaats. Op 7 augustus 2017 via een Kialapunt in Zwolle verstuurd naar Eersel. Op 17 augustus 2017 is het nog steeds onderweg. Intussen vraagt de koper zich af of ze is opgelicht. Ik heb haar de e-mails van de verzending gestuurd, zodat ze weet dat het niet aan mij ligt. Maar het is vervelend. Track & tracenr.002A3AW

Daphne
23-08-2017

Klantenservice = slecht Verzenddienst = goed

Zoals gezegd heb ik alleen maar goede ervaringen met het gebruik van Kiala. Nu het een keer misging, liep ik tegen een onmogelijk slechte klantenservice aan. Dat zullen ze echt moeten veranderen. Er kan altijd iets fout gaan, ook bij andere verzenders gebeurt dit regelmatig. Je moet dan bereikbaar zijn voor je klanten en proberen het probleem op te lossen of te verduidelijken.

10/8 verkeerd Kiala punt - geen reacties op webformulier - geen telefoonnummer

Na veel gebruik gemaakt te hebben van Kiala en grotendeels positief - het duurt wat langer maar daar is de prijs ook naar - heb ik nu een zending die vanaf 10/8, na melding dat het bij een ander Kiala punt is afgeleverd, een ongewijzigde geschiedenis heeft. Ik heb twee keer het webformulier ingevuld waarnaar ze verwijzen op hun site en hoor niets. Ik heb gezocht of ze een telefonische klantenservice, chat of andere mogelijkheden hebben om contact te leggen - het is tenslotte 2017 - maar vind alleen maar klachten en negatieve reviews. Aangezien Kiala samengegaan of overgenomen is door UPS Acces Point, heb ik bij UPS een reactieformulier ingevuld. Volgende dag reactie. UPS heeft alle Access Point's overgenomen van Kiala. De zending worden echter afzonderlijk van elkaar verwerkt. UPS heeft geen inzage in de zending van Kiala en Kiala niet in de zending van UPS. Daarom is het voor mij helaas niet mogelijk om dit voor uit te zoeken.

Ik kan u alleen een e-mailadres doorgeven van Kiala, Kiala is telefonisch namelijk niet bereikbaar.

webnl@kiala.com

Zonder zuur te zijn verwacht ik van het e-mailadres hetzelfde als van het webformulier, 0 reactie. Vanzelfsprekend vind ik de verdere inhoud van de reactie ook teleurstellend en vreemd gezien het feit dat ik hier reacties van het UPS Social Team tegenkom maar dat zal wel weer een ander kastje of andere muur zijn.

Graag duidelijkheid in deze kwestie. Zendingnummer 0029XX6

Kiki
17-08-2017

Waar blijft mijn pakket via Kiala?

Ik heb een aantal kleertjes gekocht via marktplaats. Op 8 augustus krijg ik een mailtje dat het pakket wordt klaargemaakt. Nu staat er al sinds 9 augustus dat het pakket getransporteerd wordt. Het is nu 17 augustus en nog is de status hetzelfde en is mijn pakket niet aangekomen op het kiala afhaalpunt van mijn keuze. Waar is mijn pakket? Het traceernummer is: 002A5RF. Het contactformulier via de Kiala site ingevuld zowel door de verzender als mezelf maar geen enkele reactie.

R.
14-08-2017

Ook hier een pakket nu al meer dan een maand kwijt.

Helaas heb ik, al 2 jaar een regelmatige en tevreden klant van Kiala, nu ook dezelfde ervaring als de andere recente reageerders hier. Het lijkt niet helemaal vlekkeloos te gaan met de transitie van Kiala naar UPS. Ik heb de klantenservice van Kiala nog nooit eerder nodig gehad, maar nu dat een keer wel moet, schrik ik van de enorm slechte dienstverlening. Het kan altijd gebeuren dat er iets fout gaat, maar communiceer daar dan gewoon netjes over (en reageer op berichten!). Via marktplaats schoenen gekocht voor mijn zoon. Deze zijn op 11 juli door de verkoper verzonden. Op 13 juli is op de track en trace site van Kiala vermeld dat het pakket per abuis op een verkeerd Kialapunt was afgeleverd. Er stond helaas niet bij waar. Er stond bij dat het pakket zo spoedig mogelijk wordt afgeleverd bij het juiste punt, maar sindsdien is de traceerinfo op de site niet meer gewijzigd. Ik ben meerdere malen toch gaan kijken of het pakket alsnog gearriveerd was, maar zonder succes. Vervolgens heb ik 3x het contactformulier op de Kialasite ingevuld met verzoek om informatie, maar kreeg geen reactie. Na een zoektocht op internet een klantenservice nummer van Kiala gevonden. Ik kreeg iemand van UPS aan de lijn, die me een e-mail adres van Kiala gaf waar ik naartoe moest mailen. Na meerdere dagen radiostilte kreeg ik een mailtje uit België, waarin stond dat het pakket nog op het inleverpunt lag, en zo snel mogelijk mijn kant op zou komen. Dat was op 2 augustus. Het pakketje is nog steeds niet gearriveerd, de status op de track en trace site nog identiek, niet gewijzigd sinds 13 juli. Geen enkel mailtje of bericht van Kiala. Gisteren maar weer eens een mailtje gestuurd. Vooralsnog wacht ik op antwoord, en zit ik al meer dan een maand te wachten op mijn pakket, zonder indicatie of en wanneer ik het nog zal ontvangen.

Milou

Barcode

Ik heb vanmorgen netjes via iDEAL mijn pakket betaald maar krijg vervolgens geen barcode. Nog geen reactie van Kiala mogen ontvangen helaas. Nog in afwachting. Hoop het pakket vandaag nog te kunnen versturen.

Chantal
14-08-2017

Pakket naar een ander kialapunt dan gevraagd is

Ik laat een pakket naar mijn vaste kialapunt komen ,nu blijkt dat die ondertussen op verlof is en stuurt kiala mijn pakket naar een kialapunt waar ik totaal niet geraak ,terwijl er een paar straten verder van mijn woonst nog een kialapunt is waarom kunnen ze het dan niet naar dat kialapunt sturen ipv naar een andere gemeente waar ik door omstandigheden van gezondheidsredenen totaal niet geraakt ,pakket waar kiala ligt is vosstraat in antwerpen en kiala punt dat dichter bij mij ligt is rolwagenstraat ,ik vind dit geen service sinds het ups is geworden ondervind ik meer en meer problemen met ups ik verzond vroeger altijd met kiala maar denk dat ik toch ga overstappen naar bpost dan vind dit verre van leuk nu kan ik mij pakket niet gaan afhalen of het moet naar de rolwagenstraat overgebracht kunnen worden dacht dat het naar dichtsbijzijnde kiala gebracht ging worden mvg

Ellen

Pakket kwijt?

Op 07-07-2017 heb ik mijn pakket ingeleverd bij een Kiala punt om te retourneren naar een webwinkel (Tommy Hilfiger). Vervolgens is op 13-07-2017 het pakket ontvangen in het sorteercentrum van Kiala. Hierna echter niets meer vernomen.

Ik heb twee keer gemaild naar Kiala, maar hier wordt niet op gereageerd. Ook gebeld met de klantenservice van Kiala (Belgisch?), maar deze kon mijn status niet inzien en verwees mij naar UPS. UPS gebeld en deze vertelde mij te mailen naar Kiala. Ik ben dus weer terug bij af en weet niet waar mijn pakket gebleven is.

Roger
14-08-2017

Waar is Kiala met mijn pakketje.

Verzonden in Wilrijk naar Herzele 85km en is al 6 dagen onderweg. Bedankt Kiala dit was de eerste keer maar zeker de laatste keer.

Ivo
17-08-2017

Reactie van webcare team vind ik snel en adequaat. Top! Daarvoor had ik de reguliere klantenservice gemaild. Deze hadden 4-6 dagen nodig om met een weinig professioneel antwoord te komen. De oorzaak van mijn probleem lag bij Kiala, daar hadden ze op z'n minst verontschuldigingen voor mogen maken.

Doe het niet!

Alleen maar slechte ervaringen als verzender: - Track en trace is niet actueel - Mijn verzonden pakketje zou op bestemming moeten liggen, maar ligt daar volgens het Kiala-punt niet - Klantenservice reageert al enkele dagen niet op vraag/klacht - Pakje is al 10 dagen onderweg, maar niemand weet waar het nu is.

Kortom: niet wat je verwacht van een pakketdienst. :-(

Nando
10-08-2017

Wacht op mijn pakket sinds 4 augustus ( 6 dgn)

Via marktplaats een oude retro spelcomputer laten verzenden, verkoper vroeg of ik via Kiala of PostNL wilde verzenden. Kiala was goedkoper, daarom koos ik voor hun. goedkoop = duurkoop, begrijp ik het na het lezen van andermans ervaringen. gemiddeld zit Kiala op een 2.5 score. UPS neemt, zo lijkt 't een zinkend schip over.

Maar goed, zoals andere ook aangeven is mijn status niet actueel, sinds 2 dagen is wordt het "Pakket wordt getransporteerd" Ironisch genoeg heb 2 andere pakketen met de computerspellen wel al binnen, zelfde dag verzonden als Kiala ( geleverd via PostNL)

Maar Kiala gijzelt zo lijkt 't mijn spelcomputer, mijn advies? bestel gewoon voor die paar euro extra de vertrouwde service van PostNL. Groet Nando Dolleman

Safira

Waar blijft mijn pakket?

Maandag 7-8 is het pakketje (002A335) ingeleverd bij een Kiala Punt en zou het doorgestuurd worden naar het sorteercentrum. Volgende dag ontving ik bericht het pakketje is aangekomen in het sorteercentrum en dat het pakket getransporteerd zou worden naar Kiala Punt van de ontvanger. Gisterenavond kreeg ik ineens een bericht dat het pakket is aangekomen op het laatste sorteercentrum. Wanneer kan ik het verwachten? Ik heb het morgen namelijk nodig want ik ga zaterdag op vakantie. Via PostNL betaal je een paar euro meer en wordt het de volgende werkdag geleverd. Hoe kan het dat Kiala zo traag is. We leven tenslotte in het jaar 2017, dus dan verwacht je dat alles sneller zou gaan. Kiala? Echt geen aanrader.

Cynthia
10-08-2017

Geen enkele reactie op contactformulier en m'n pakket is dus nog niet geleverd

Ik heb een pakket laten verzenden op 31 juli ik kreeg 1 aug de status dat het pakket was ontvangen 2 aug dat het pakket was aangekomen op sorteer centrum, tot op heden geen enkele reactie en m'n status blijft staan op aangekomen sorteer centrum. Ik heb geprobeerd te bellen maar daar word aangegeven dat ze geen tel nummer hebben en ups kan mij niet helpen. Ik wil graag weten waar mijn pakket is? En het liefste vandaag nog ontvangen aangezien ik op vakantie ga morgen!

Voor mij was het de eerste keer dat ik iets via Kiala liet verzenden maar betaal dan maar paar euro meer voor post nl!

Liz

Na betaling geen etiket

3 dagen geleden een pakket aangemeld bij Kiala na betaling geen etiket ontvangen Kiala reageert niet op mijn e-mails om alsnog het etiket te sturen via de e-mail kan niet meer wachten met verzenden dus nu met PostNL, totale verzendkosten 11 euro

Jeanette
08-08-2017

Pakket zoek?!

Op 27 juli een pakket laten versturen sinds de 28e juli geen nieuws meer via de tracking, geen communicatie, geen contact via formulier ( het is 2017 waarom niet via app, sociale media?) krijg geen reactie en ik wacht. nog steeds. erorm slechte service! 0029HIQ

08-08-2017

Verzekerd, maar niets vergoed

Broodmachine 2ehands gekocht en afgelopen week ontvangen. RVS ommanteling en glazen deksel gedeukt en gebroken. Was verpakt in originele doos en voorzien van schuimrubber en verpakkingsplastic. Moet mee zijn gegooid. Ik heb van de verzender de foto gekregen zoals hij de doos is ingegaan en ik foto's hoe hij is aangekomen. Kiala reageert niet op de mails via de site. Na drie dagen teruggegaan naar het ophaalcentrum en daar kreeg ik een telefoonnummer voor particulieren. Dat blijkt UPS te zijn en daar kunnen e me niet helpen anders dan het geven van een e-mailadres. Ook op deze mail wordt niet gereageerd. Weer gebeld met het ophaalcentrum en nu kreeg ik het telefoonnummer dat zij als bedrijf mogen bellen. Kreeg een belg aan de lijn die zou vragen om te reageren op mijn mail. En inderdaad die ontving ik drie uur later. Kiala zegt in haar voorwaarden dat er geen glas mag worden vervoerd, dat een pakket vanaf 80 cm moet kunnen vallen, dus er wordt niets vergoed. M.a.w. een k. bedrijf. Stuur daar niets mee, geen service, geen enkel begrip voor de klant, geen telefoontje niets. Voor diegene die een telefoonnummer zoekt: 0800 020 1107 en kies voor optie 3. Ook dan krijg je UPS, maar ook werkend voor Kiala ( nou ja werkend?)

Denise
12-08-2017

Laks onpersoonlijk

Ja, ik kreeg uiteindelijk persoonlijk contact door een klacht neer te schrijven. Volgens mij is dit niet de juiste manier. Het gevolg hiervan is dat ik mensen aanraad een klacht in de dienen op een klachtensite om gehoord te worden.

Klantenservice Kiala is waardeloos

Klantenservice is niet te bereiken alleen online. Sterker nog het Kiala afgiftepunt heeft alleen een oud UPS nummer en zeggen ook zelden nieuwe informatie te ontvangen van zowel Kiala als UPS. Ook daar dikke onvrede

Ik heb al wel betaald maar moet nu afwachten wanneer kiala eens tijd heeft voor mij terwijl mijn pakket niet verstuurd kan worden.

Mijn advies ga niet met ze in zee.

11-08-2017

Gebruik Kiala niet !

Zonder dat ik ik er achter aan was gegaan had ik waarschijnlijk nog een week moeten wachten.....

Slechte verzendkeuze ! keuze Eindeloos onderweg binnen Nederland (?)

Het duurt dagen voordat het pakket vanuit het Kiala sorteercentrum doorkomt naar de ontvangende Kiala Locatie. Je zou verwachten dat het (ondanks de prijs) binnen enkele dagen moet kunnen, maar Kiala (binnen Nederland) duurt minimaal een week ! Slechte keuze !

Floor
07-08-2017

Waar blijft mijn pakketje?

Mijn pakketje staat nu al meer dan een week op aangekomen bij laatste sorteercentrum en pakket wordt getransporteerd. Volgnummer 0029ONI. Ik betaal in het vervolg gewoon €2 meer heb ik het de volgende dag in huis. Bespaard een hoop stress. Hoop dat het pakketje uiteindelijk tog nog binnen komt.

Laurene
07-08-2017

Wel betaald, geen etiket

Zojuist heb ik een etiket aangemaakt en niet ontvangen. Wel betaald. Erna liep het technisch mis. Ik wil of mijn geld terug of vandaag een etiket ontvangen. Heb het formulier ingevuld. "U hoort zsm van ons". Waarom niet "binnen . uur"?

Ik heb afgesproken het pakket vandaag te verzenden, dus vind het erg vervelend.

In het verleden wel 2x succesvol verzonden met Kiala

Rita
03-08-2017

Goede ervaringen

Ik lees hier helaas alleen maar slechte ervaringen met Kiala. Het zou ook wel fijn zijn om eens goede ervaringen te delen hier?! Ik wacht ook met smart op mijn pakketje, dat vanaf de 29e juli onderweg is. Ik ga uit dat het goed komt. Omdat ik morgen op vakantie ga even langs het Kiala punt geweest om te vragen hoe lang een pakket blijft liggen. Maar het blijft zeker langer liggen dan 2 week.