UPS reviews

1.2

LJB
24-07-2017

Kiala, het werkt gewoon niet

Goedkoop is duurkoop. Ooit half jaar geleden eens gebruik van gemaakt, duurde toen drie dagen om iets weg te krijgen. Nu ook weer, website onbereikbaar, wordt als onveilig aangemerkt. Na betaling geen doorverwijzing, geen bevestiging, geen formulieren die ik kan printen. Vervolgens is eigen profiel niet beschikbaar op de site. Kortom, waardeloos. Advies: maak er geen gebruik van

Cindy
24-07-2017

Pakketje kwijt, geen goede klanten service

Vandaag is het 24.07.2017, status pakketje waarop ik wacht is sinds 21.06.2017: uw pakketje is op het laaste sorteercentrum aangekomen. Een medewerkster van Kiala zou het uitzoeken en bij mij terugkomen, nooit meer wat van gehoord. Via verkoopster te horen gekregen dat Kiala haar heeft meegedeeld dat het waarschijnlijk zoekgeraakt is omdat het adreslabel heeft losgelaten, terwijl de verkoopster zegt dat die onmogelijk is omdat het heel stevig en goed met duct tape is vastgemaakt! Waar ik zo van baal is dat ik het gevoel heb dat je maar een nummer bent en geen klant die ze graag willen behouden. Ik werk zellf op de customer service en begrijp heus wel dat er altijd een pakketje per abuis kwijt kan raken. Maar zorg er in ieder geval voor dat er een goede klanten service is die er alles aan doen om de klant te helpen en een stukje medegevoel tonen. Nu wordt er gewoon niet gereageerd en het stilgezwegen, de klant (ik in dit geval) blijft met het verlies en de vraag achter waar het pakketje is (want het moet toch ergens zijn). Het lijkt ze niet te interesseren. Door deze negatieve ervaring zou ik Kiala dus zelf niet meer gebruiken, nog andere mensen aanbevelen Kiala te gaan gebruiken. Echt jammer :-(

H.

Verkeerd kialapunt

Ik zou Kiala zeker niet aanraden, hoe goedkoop het ook mag zijn. Eerst is volgens de code het pakketje niet ingeleverd, terwijl dit wel het geval is. Uiteindelijk kon ik na een paar dagen toch het pakketje volgen (tot vanmiddag dan, want toen lag de hele website er uren uit), blijkt mijn pakketje gewoon bij het verkeerde kialapunt bezorgd te zijn! Nu kan ik waarschijnlijk weer dagen gaan zitten wachten op mijn pakketje, als ze überhaupt al de weg weten te vinden naar het juiste punt. Betaal gewoon die paar euro extra en laat het door een ander bedrijf bezorgen. Scheelt je een hoop frustratie.

Jennifer
20-07-2017

Kiala is een betrouwbare verzending

Ik maak minimaal 10 x per week al jaren lang gebruik van de diensten van Kiala. Alle pakketten komen aan en zijn eenvoudig te volgen.

Voordeel is dat Kiala een stuk goedkoper kan verzenden dan andere transportdiensten. Het verzenden is makkelijk aangezien het pakket niet aan allemaal regeltjes moet voldoen. Het pakket is makkelijk te volgen.

Het pakket doet er doorgaans 2 werkdagen langer over dan andere transportdiensten.

Ik ben erg positief over Kiala.

Maxime

Traceercode

Nog geen problemen gehad met Kiala tot nu misschien? Mijn traceercode werkt niet meer. Vanmorgen stond er "Pakket wordt getransporteerd". Nu geeft dezelfde code als foutmelding "Wij hebben geen enkel pakket gevonden dat overeenstemt met de referentie die u hebt ingevoerd". Kunnen jullie mij helpen Alvast bedankt

Wilfred
19-07-2017

Te lange zending, verkeerd adres, geen reacties

De titel maakt het al duidelijk. Hoe moeilijk kan het zijn om een pakketje te verzenden. De verkoper heeft het al een week geleden aangeboden, vervolgens duurt het 4-5 dagen voor het eindelijk op het Kiala punt is aangekomen, blijkt het een verkeerd adres te zijn. Op de site lees ik vervolgens, excuses enz, het wordt zsm naar het juiste adres gestuurd. Echter na twee dagen nog geen pakketje.

Waardeloze boel dus, voor mij geen Kiala meer, de naam alleen al.

Stephanie

Bij problemen geen gehoor

Al vele pakketjes heb ik verzonden via Kiala. Over het algemeen gaat dit goed, met wat uitzonderingen hier en daar. Nu een pakketje wat ik zelf verwacht te ontvangen. Sinds 13-07 is de status 'bij het verkeerde Kiala punt afgeleverd'. Zou zsm bij het juiste punt afgeleverd worden. Een aantal keren via het contactformulier om opheldering gevraagd; waar mijn pakketje nu is, wanneer deze eindelijk geleverd wordt. Geen enkele respons! Dit lees ik helaas in vele reviews; schijnt normaal te zijn bij Kiala?! Er kan altijd iets mis gaan, maar dat er dan vervolgens tegen de klant gezwegen wordt vind ik onbegrijpelijk! Helaas was dit de laatste keer dat ik via Kiala iets verstuur of laat versturen. Dan maar een paar euro meer bij PostNL, daar word je wel fatsoenlijk geholpen en op de hoogte gehouden.

Wendy
19-07-2017

Pakket uiteindelijk op plaats van bestemming.

Mijn pakket was zoek vanaf 14-6-2017 maar 17-7-2017 kwam er ineens goed nieuws. mijn pakket werd afgeleverd op plaats van bestemming. Gister mijn pakket in ontvangst mogen nemen en was zo blij als een kind. Ik hoop dat dit wonder ook andere gedupeerden mogen meemaken. Dus mensen er is nog hoop dat het uiteindelijk goed kom. Er word dus toch hard gewerkt achter de schermen.Netjes

Tanja

Retourpakket verdwenen - Kiala reageert niet

10 juli j.l. zou er een retourzending worden opgepikt door Kiala. Ik had deze afspraak gemaakt met de klantenservice van Bol.com, omdat deze per ongeluk een dubbele bestelling hadden verzonden. Toen 's avonds de bel ging en er een Kiala-bezorger voor de deur stond die nogal gehaast het pakket in ontvangst nam, zag ik pas nadat hij weg was, dat ik een retourbewijsje had gekregen dat bedoeld was voor mijn buurvrouw.

Omdat ik ervan uitging dat de besteller (na melding door de buurvrouw wiens retour was blijven liggen) mijn pakket zou retourneren, of alsnog doorsturen naar het bedoelde adres Bol.com.

Het pakket is echter sindsdien spoorloos. Kiala geeft geen antwoord op mails en is telefonisch onbereikbaar, Bol.com kan niks doen voor me omdat het pakket zoek is geraakt terwijl het in bezit was van Kiala.

Dat Kiala niet bereikbaar is en je ongeveer een detective moet inhuren om een levens mens aan de telefoon te krijgen om je verder te helpen vind ik een slechte zaak.

Ik heb alle data: tijdstip van afhalen, omschrijving pakket, retournummer Bol.com. Op basis hiervan moet het pakket door Kiala te traceren zijn. Of in het distributiecentrum 'óvergebleven'' aangezien het op het verkeerde adres is opgepikt en er later melding van is gemaakt.

Ik hoor geruchten in de pakket-branche van medewerkers zelf dat er bij Kiala bijzonder veel pakketten verdwijnen. Ik ga zeker juridische bijstand inschakelen om mijn pakket boven water te krijgen. Het betreft kostbare electronica.

Danielle

Nette afhandeling klacht/vraag

Eerder op Ervaringen.nl een bericht geplaatst over service Kiala, die niet positief gericht was. Dezelfde dag kreeg ik bericht terug van Kiala en hebben de verzendingen opgezocht en geholpen met het oplossen van de problemen. Na een paar dagen ook weer bericht gekregen van kiala dat de pakketjes op plaats van bestemming waren aangekomen. Netjes!

Nuance

Pakketten verdwenen?

Vrijdagavond drie pakketten weggebracht. Deze werden direct ingescand en in de kiala zak geplaatst. Geen nalatigheid van het Kiala punt, eerder een fout in de systemen van Kiala/UPS. Geen bewijs van het inleveren van pakketten. Gisteren weer langs geweest om te vragen wat er aan de hand is. Mij werd verteld dat dit kwam doordat er een weekend tussen zat. Ik hoop dat mijn pakketten überhaupt aankomen en de ontvangers een e-mail krijgen wanneer het pakket er is.

Barbara
18-07-2017

Nooit meer Kiala:pakketjes verdwijnen en geen service

Tegelijkertijd heb ik twee pakketten via Kiala laten versturen door betrouwbare afzenders (mijn broer en zus) voor een familiekado (zelf geknutselde kleiwerkjes voor opa). Wat een enorme sof! De pakketten zijn al eindeloos lang onderweg en zijn nergens terug te vinden. Deze hele organisatie is er op ingesteld om je af te wimpelen!

Via het klachtenformulier op de website is er helemaal niks te bereiken. Heb vervolgens nog eindeloos aan de telefoon gezeten - eerst met de computer van de klantenservice en uiteindelijk een medewerker op een helpdesk. hoeveel dat gaat kosten vraag ik me af (er is een kosten maximum van 45 euro telefoonkosten) en dan wordt er gezegd dat pakketjes die via kiala zijn gestuurd en niet via kiala-ups niet ondersteund worden. Dit is echt vreselijk. verjaardagskado voor opa valt volledig in het water. Ik zal iedereen actief afraden om ooit iets via Kiala te versturen!

2 Pakketten afgegeven bij KIALA en beiden niet traceerbaar

Ik heb nav Marktplaats verkopen afgelopen week 2 pakketten via KIALA verzonden. Pakket 1 leek goed te gaan. Afgegeven en afgifte bewijs ontvangen. Echter het pakket is inmiddels al een week bij het sorteercentrum. Ontvangen natuurlijk ook teleurgesteld.

Gisteren op verzoek van een andere koper ook een pakket via KIALA verzonden en ingeleverd bij hetzelfde servicepunt als de week daarvoor. Ook dit keer een afgifte bewijs ontvangen. Echter bij aankomst thuis stond en nu nog steeds de status op niet ingeleverd. Hier kan ik dus niet mee traceren wat de status van dit pakket is en geeft ook niet bepaald een goede indruk aan de ontvanger.

Heb via internet en de site van KIALA geprobeert om contact te vinden met KIALA maar dit lijkt niet mogelijk. Ook op de site is het kastje / muur.

Graag een reaktie van het UPS service team. Ik heb de codes van de afgifte bewijzen en de tracking linken.

17-07-2017

Nooit meer Kiala. Pakket ontvangen duurt een eeuwigheid. Pakket beschadigd en inhoud kapot. Klacht ingediend voor de verzekering. Na 4 maandem wachten eindelijk bericht. Emailen helpt niet ze luisteten toch niet naar je. Bellen gaat helemaal niet.

8 werkdagen tot nu toe

Ik wacht al 8 werkdagen op 0028HOK. Status: Excuses, uw pakket is bij een ander Kiala Punt afgeleverd. We brengen het spoedig naar uw Kiala Punt. De klantenservice stuurt ook maar botte mailtjes zonder enige excuses.

Danielle

Slechte service Kiala

Meerdere pakketjes verzonden via kiala. Van de 4 is er maar 1 bij de ontvanger terecht gekomen. De overige 3 staan al voor lange tijd in "sorteercentrum". Geen bericht terug gekregen op mijn vraag via hun contactformulier. Moet nu steeds contact onderhouden met de ontvangers, die maar zitten te wachten op hun pakketje. Ik raad het af om kiala te gebruiken.

Alexandra
14-07-2017

Pakket kwijt

Ik heb pakket op 05-07 ingeleverd. Sinds 07-07 staat Excuses, uw pakket is bij een ander Kiala Punt afgeleverd. We brengen het spoedig naar uw Kiala Punt. Traceernummer : 00287IW Heb ook email gestuurd en krijg geen reactie. Waar kan ik meer informatie vinden?

13-07-2017

Pakket al week op status "ingeleverd"

Week geleden aankoop gedaan via 2dehands.be

Verzender heeft pakket op 06-07 ingeleverd. Sindsdien blijft status staan op "Pakket is ingeleverd op het Kiala Punt en wordt naar het sorteercentrum gestuurd."

Traceernummer : 0028CMI

Ben in mijn ontvangend Kiala punt geweest, en ze zien "iets" in het systeem onder 'incoming' maar dit is al paar dagen het geval, en er gebeurt niks.

Kunnen jullie meer info geven aub?

Vorige week ander pakket via Kiala ontvangen met zelfde probleem, maar daar is het na enkele dagen wel boven water gekomen (was naar verkeerd punt gestuurd)

Kiala is echt niet meer wat het geweest is (alhoewel ze nog al is pakket kwijtgeraakt zijn)

Jea
12-07-2017

Zoek maar nooit meer boven water

Ik heb een pakje gekocht en de verkoper heeft het op 27 juni ingeleverd bij een kiala punt. Volgens de track en trace code is het pakje bij een verkeerd kiala punt geleverd. Op 30 juni was het verhaal dat het pakje snel naar mijn punt gestuurd zou worden. Het is nu 12 juli en het is er nog steeds niet. Niemand kan iets doen. De verkoper treft geen blaam. Bellen lukt niet, via ups een email adres gekregen maar daar krijg ik geen reactie op mijn gestuurde mail. Ik ben gedupeerd en krijg nergens gehoor voor mijn probleem. Ik ben verdrietig en boos. Zending 0027SHA wie o wie heeft mijn pakje.

12-07-2017

Normaal best tevreden maar dit .

Mijn Kialapunt was afgelopen week dicht voor vakantie dus alles opgespaard. Maandag online gecontroleerd en het punt stond vermeld als open, dus alle bonnen betaald en afgedrukt. Kom ik net met een stapel pakjes bij het punt, is het blijkbaar na hun vakantie meteen opgegeven. Daar sta je dan met een stapel betaalde pakjes die je dan maar op een of andere manier weg moet krijgen, want dit dorp heeft,wel, had, maar 1 Kialapunt, en ik heb geen auto. En bij navraag blijken de pakjes in mijn richtig gedirigeerd te zijn naar andere Kialapunten hier in de omgeving, dus wat moet ik nu? Er is geen enkele communciatie van Kiala uit, je moet er blijkbaar maar zelf achterkomen. Niet fraai.