Deze reviews zijn ouder dan een jaar.
Tot mijn verbazing zie ik dat een pakket wat ik verstuurd heb geblokkeerd is in een sorteercentrum op mijn mail heb ik nog steeds geen antwoord gekregen . een ander pakket welk naar mij onderweg is is nog steeds in het sorteercentrum met vermelding het kan enkele dagen duren eer het naar land van bestemming gaat dat is nu van de 13de juni geleden . ik vind het jammer zoals iedereen hier dat je nergens met je vraag terecht kan . ik wil er wel bij vermelden dat ik al meer dan 50 pakketten heb ontvangen en verzonden via kiala maar enkel deze keer gaat het mis wegens communicatie problemen graag een reactie mvg dimitri
Vanaf de 11e juni is mijn pakket al onderweg. Gezien de ervaringen die hier staan weer gegeven heb ik er een hard hoofd in. Ook nog geen reactie ontvangen op de mail die ik had gestuurd.
Vul al de verzendgegevens in, betaal via bancontact, en krijg mail met twee verzendnummers van hetzelfde pakje , kijk op mijn bankrekening tweemaal afgerekend! Dus actuele zijn €9 ipv €4,5. Contact formulierop website bied enkel traceernummer aan dus van echte klantendienst kan je niet spreken alhoewel het als dusdanig wordt vermeld.
Via de vreemde site eerst een verkeerd afhaalpunt geselecteerd, beetje dom maar de koper zag dit gelukkig op tijd. By het kialapunt heeft toen de manager geregeld dat het pakket werd omgeleid naar de goede locatie (top!) want volgends kiala moet je dan nog een keer verzendkosten betalen (wat ik vreemd vind wanneer het nog op het kiala punt ligt en dus nog niet is verzonden) 1-6 verzonden en het pakket is sinds 1-6 al onderweg. Ik & de koper hadden beiden nog geen ervaring met Kiala maar vind dit echt een zeer slecht bedrijf. Het is ook een babyknuffel en ze heeft nu een kindje die niet slaapt, voel me er mega rot over. Ook Telefonisch/Mail geen antwoord. Ik ga voortaan voor PostNL
3 juni een pakket verzonden. Deze zou naar een paar dagen in het afhaalpunt in Maastricht beschikbaar moeten zijn. Nu 13 dagen later is de status nog steeds dat deze getransporteerd wordt naar het sorteercentrum. Degene die nu op het pakket wacht wordt ook ongeduldig. Waar is mijn pakket?
Ik heb zaterdagmiddag een pakketje proberen te versturen via Kiala. Na online betaald te hebben krijg ik geen vervolgscherm te zien dus kan ik de barcode niet printen.Het geld is wel afgeschreven. Ontving ook geen bevestigingsmail van Kiala, Dus maandagavond heb ik opnieuw poging gedaan en tweede keer betaald dus, toen ging het wel goed maar wel 3,95€ armer.
Gr. I. B.
16 mei jongstleden heb ik een pakket afgeleverd bij een kiala-punt. Tot op heden staat status op 'onderweg naar sorteercentrum'. Persoon heeft pakket nooit ontvangen. Waar o waar is het pakket? Ben al bij het punt langsgeweest en hang inmiddels ruim een uur aan de lijn. Je verkoopt iemand iets in onderling vertrouwen. Kiala schaadt dit! En zit er sowieso wel iemand achter de telefoon?!?
Volgens gegevens Amazon is het pakje in het sorteercentrum van Kiala gescand, maar daar blijft het steken, terwijl het allang bij het afhaalpunt had moeten zijn. Amazon verschillende malen gecontacteerd en ze zouden erachteraan gaan. Maar ik krijg niet te horen waar het pakje nu werkelijk is en wanneer het geleverd gaat worden. Het volgnummer van het pakje wordt niet eens teruggevonden op de website van Kiala. Via een formulier het verloren gaan van het pakje gemeld bij Kiala, maar niks gehoord. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Tot mijn schrik lees ik overal op internet massa's negatieve kritiek over Kiala. Dit gebeurt me dus noooooooit meer !
Het maakt mij niet uit wat de rede is. Ik betaal op maandag de portokosten om 13.00 uur en de volgende dag op dinsdag weer rond 13.00 uur krijg ik pas mijn verzendbon om het pakket te verzenden. Na echt uren van stress en heen en weer gemail! Je kijkt steeds of de bon er al is, zowat om het kwartier. De klant die het pakket moet ontvangen, hijgt ook in je nek als verkoper. Logisch ook! Ze verontschuldigen zich niet eens bij Kiala. En ik ben niet de enige zo te zien. Ik kan er echt geen respect voor opbrengen! Nu afwachten of de levering nog goed verloopt! Jullie in elk geval bedankt voor de goede dienst!
Heb vanmiddag een pakketje proberen te versturen via Kiala. Na online betaald te hebben krijg ik geen vervolgscherm te zien dus kan ik de barcode niet printen. Ook krijg ik geen mail. Het geld is wel afgeschreven.
Probeer ze te bereiken, maar mijn vraag staat niet tussen de vragen. Na veel moeite een telefoonnummer kunnen vinden. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Blijkt van UPC te zijn en kan me onmogelijk verder helpen. Heb wel een mailadres ontvangen.
En nu? Heel slecht vind ik dit! Nu staat mijn pakket hier en ik kan niks
Op 5 juni is het pakket naar het Kiala punt verstuurd, op 6 juni aangemeld bij het sorteercentrum en vanaf deze datum staat de status op "pakket wordt getransporteerd" . Ik vraag mij af waarheen, de maan? In ieder geval niet naar het Kialapunt wat door de verzender is opgegeven (of misschien via de maan, dan duurt het inderdaad wat langer, ik heb nog hoop)
Op 9 juni jl een pakket aangemaakt op Kiala. Ook betaald maar geen email bevestiging gekregen.
Ook zie ik niks terug in mijn account. Wel zie ik een afschrijving van de bank dat er betaald is.
Ik moet dus nu weer een pakket aanmaken want tja het zal toch verstuurd moeten worden.
Het vreemde is wel dat de de site zich vreemd gedroeg.
Afgelopen weken meerdere pakketten verkeerd geleverd. Maar het toppunt is het volgende: Pakket verzonden naar Amsterdam. Kwam in Roosendaal terecht. Gebeld, pakket zou/is naar Amsterdam gegaan. Maar nu krijg ik bericht dat het pakket weer in mijn woonplaats zou zijn en ik het, tegen betaling van €2,00, op kan halen. Pakket is echter niet bij het "service"punt. Ben kwaad en verdrietig. Één ding is zeker : ik verzend nooit meer met Kiala!
Ik begrijp de meeste ervaringen hieronder niet goed. Ik heb al bijna 400 pakketten verstuurd over de afgelopen 3 jaar. Ik verstuur wekelijks door het hele land en ook naar België. Het is nog nooit verkeerd gegaan. Ook de tijdsduur valt vaak mee. Pakket verzonden op maandag wordt altijd op woensdag afgeleverd. Pakket verzonden op donderdag of vrijdag dat wordt meestal maandag, een enkele keer zaterdag. Kiala doet dus wat ze beloven: goedkope verzending maar niet zo snel. De prijs/kwaliteitsverhouding is voor mij goed zo.
Er is echter 1 minpunt waarover ik het met enkele mensen eens ben. Kiala is onbereikbaar! Als je een vraag wilt stellen (of idd een klacht wilt neerleggen) dan kom je er via de site niet door. Je wordt letterlijk van kastje naar de muur gestuurd. Als je op de site de links volgt voor vragen (of klachten) dan krijg je uiteindelijk een foutmelding en moet je weer van voren af aan beginnen. Mailen of bellen is niet mogelijk. Twitter ook niet mogelijk. KIALA DOE HIER IETS AAN!
Vandaag een pakket online aangemeld, maar ik heb geen bevestigingsmail of printlabel via de mail ontvangen! Het bedrag is wel van mijn rekening af! Mijn inlogaccount geeft aan mijn mailadres niet te kennen terwijl ik vaker pakketjes via Kiala verstuur . Hier had ik het anders misschien kunnen terug halen? Ik heb 4 keer gebeld en werd steeds opnieuw doorverbonden of kreeg eenn ander nummer omdat ik niet de juiste persoon aan de lijn zou hebben! Nu heb ik nog steeds niets omdat ze mij niet kunnen helpen. Ben wel wijzer geworden dat Kiala nu UPS is geworden, werkt mijn account daarom niet meer? Er werd telefonisch wel aangegeven dat ik via ups een account kon aanmaken . Waarom betaal ik dan nog via Kiala!
Twee formulieren ingevuld, twee keer betaald. Browser loopt vast, geen labels. Dus kan ik niks versturen. En nu?! Contact niet mogelijk alleen voor webwinkels. Heel vreemd er wordt toch ook door particulieren verstuurd?!
Ik heb een account, verstuur vaker, maar zo is het de laatste keer.
Ik wilde een pakketje versturen en heb alles online netjes ingevuld, alles netjes afgemeten en afgewogen. Vervolgens netjes betaald en na betaling ging er ineens iets fout? Het geld is wel van mijn rekening geboekt. Ik heb na lang zoeken een telefoonnummer kunnen vinden, lang gewacht bij de klantenservice en wat bleek? Ik belde UPS en Kiala is niet meer telefonisch bereikbaar! Voer maar een contactformulier in zei de medewerker van UPS nog, maar dat kan alleen als je een webshop hebt! Guess what? Die heb ik niet als particulier! Zwaar geirriteerd, nu kan ik het pakketje vandaag niet meer opsturen want ik ga zeker geen dubbele kosten betalen. Nu is mijn geld weg en er is geen mogelijkheid om hen te contacteren.
Via ervaringen.nl wilde Kiala mijn klacht oplossen en er werd gevraagd om een klantnummer die ik nooit van hen heb gehad!
Heb vanmiddag een pakketje proberen te versturen via Kiala. Na online betaald te hebben krijg ik geen vervolgscherm te zien dus kan ik de barcode niet printen. Ook krijg ik geen mail. Het geld is wel afgeschreven.
Probeer ze te bereiken, maar mijn vraag staat niet tussen de vragen. kan wel een contactformulier invullen maar dan heb je een webadres nodig en die heb ik niet. Na veel moeite een telefoonnummer kunnen vinden. Na 10 minuten eindelijk iemand aan de lijn. Blijkt van UPC te zijn en kan me onmogelijk verder helpen.
En nu? Heel slecht vind ik dit!