UPS reviews

1.2

Linda
03-01-2017

Kiala is pakket kwijt en vergoedt niets

Ze zeggen het pakketje kwijt te zijn, daar kan ik het mee doen. Ik kan wel een formulier invullen en bewijsstukken daarbij voegen, maar dan krijg ik ca 3 euro terug. Ze zeggen dat ik voor schade een aanvullende verzekering af had moeten sluiten ad 3 of 4 euro, maar hoe had ik ooit kunnen weten dat ze gewoon doodleuk kunnen zeggen dat ze je pakketje zijn kwijtgeraakt en dat wat hen betreft daarmee de kous af is. Weken bezig geweest om een reactie te krijgen, alleen het bericht 'we zijn je pakje kwijt jammer joh' konden ze blijkbaar wel snel versturen. Wat een waardeloos bedrijf ik doe het NOOIT meer.

Tessa
02-01-2017

Traag

Pakketje door de leverancier keurig op de dag zelf aangeleverd, blijft dit volgens de track&trace van Kiala doodleuk 2 volle dagen bij Kiala liggen. Oudejaarsdag krijg ik eindelijk bericht dat ik het pakketje op kan komen halen, geen tijd gehad. De eerstvolgende werkdag, maandag, krijg ik vervolgens een herinnering: of ik het niet snel op kom halen. De website levert geen enkele informatie voor de consument: hele normale vragen zoals "hoe lang duurt de levering normaal", "hoe lang blijft een pakketje liggen voordat het retour wordt gestuurd" worden niet beantwoord. NB: opeens wel de link gevonden naar informatie voor de consument maar nog steeds geen antwoord op de tweede vraag. De eerste vraag zou 24 uur vanaf het sorteercentrum zijn (en de rest ligt aan de leverancier). De website zit slecht in elkaar, de informatieverstrekking is waardeloos.

Rena
30-12-2016

Nooit doen!

Buitengewoon slechte service. Onmogelijk om contact op te nemen met een klantenservice. (Een niet bestaande telefoon nummer en geen mailadres) Pakketten blijven dagen en soms weken rond zwerven zonder enige informatie waar deze is. Nooit doen!

Lars
30-12-2016

Altijd gezeik mee!

Kiala is echt een heel slecht bedrijf. Had gehoopt dat UPS inmiddels wel wat zaken had verbeterd, maar nee! UPS heeft in Juni 2012 Kiala overgenomen. Echter kan na ruim 4 jaar UPS nog steeds niet in de systmen van Kiala. Hierdoor kun je dus alleen dmv een mail naar kiala contact krijgen over je pakket.

Daarnaast duurt het vaak super lang voordat een pakket aankomt op een kiala punt, als hij al aankomt. Regelmatig pakketen gehad die niet aankwammen bij klanten. Deze klanten hebben weken zitten mailen met kiala naar een oplossing. Waarbij deze oplossing vaak heel slecht was. Bijvoorbeeld een pakket dat was gestolen. Kan gebeuren natuurlijk. Kiala geeft alleen de verzendkosten terug maar niet de waarde van de inhoud van het pakket.

Ik kan nog langer doorgaan over dit bedrijf maar ja Ik ga lekker koekjes bakken En nooit meer verzenden met kiala. (misschien ooit UPS access point als dit een goede service blijkt te hebben)

Adieu!

Ren
28-12-2016

Omslachtig en onbetrouwbaar

Opheffen dit bedrijf. Kiala laat de 'klant' het werk doen: zelf info over pakket, label aanmaken, printen. In welke tijd leven we?

Er is geen klantenservice en het contactformulier is onduidelijk en ongeschikt voor particulieren (je hebt codes nodig).

Duurt ook nog eens allemaal idioot lang.

Conclusie: doe het niet!

Dirk
26-12-2016

Pakket retourneren.

Wacht nu al 2 weken op een pakket dat moet worden geretourneerd. Er gebeurt gewoon helemaal niks. Contact opnemen met het bedrijf is ook onmogelijk.

George
23-12-2016

Pakket wordt getransporteerd

Ik kocht van een particulier een artikel van € 129,00 en al snel kreeg ik de track & Trace code toegestuurd van Kiala. Maar de status staat nu al ruim 2 dagen op transporteren en er lijkt ook geen verandering in te komen. Daar ik met Kiala al eens eerder iets niet ontvangen heb gekregen, heb ik de verzender deze keer € 7,00 betaald met de mededeling mijn pakje alleen maar met Post.nl en beslist niet met Kiala te versturen. Nu dit toch met Kiala gebeurd is en gebeurd waar ik al zo erg voor vreesde ben ik ten einde raad en durf ik bijna niets meer via internet te bestellen.

Waarom gaan die verzenders voor die paar euro's goedkoper toch met zo'n onbetrouwbare vervoeder om? Dood ziek wordt je ervan. En dat wilde ik hier eens kwijt.

Fred
21-12-2016

Pakje onvindbaar.

Pakje is een maand geleden verzonden en aangekomen op het laatste sorteercentrum, daarna niks meer van gehoord. Onderzoek is lopende maar al 3 weken niks meer van gehoord. Ik ben klaar met Kiala.

Tine
19-12-2016

Compleet onbetrouwbaar

Mijn pakje is onvindbaar nadat het op 2 verschillende punten zou geleverd zijn. Ik stuurde al 4 vragen door via het contactformulier en krijg daar geen antwoord. telefonisch ook niet bereikbaar.

Carolien
13-12-2016

Gebruik Kiala niet

Pakket op 30/11 ingeleverd door verzender, op 2/12 bericht dat het op het laatste sorteercentrum is aangekomen, inmiddels 11 dagen verder en geen bericht meer gehad dat het is aangekomen op het afhaalpunt. Helaas is het daar nog niet ontvangen blijkt uit navraag. Het nummer 08000233403 gekregen van het afhaalpunt, kom eindeloos in de wacht, zowel bij keuze 1 als keuze 2 van het menu. Ik verzend nooit meer iets via Kiala.

Manuel
12-12-2016

Kiala Primera Waterlandplein

Het pakket wat ik had besteld was volgens de Track&Trace code van PostNL al bezorgd bij het Kiala afhaalpunt. Daar wisten ze van niks. 3 dagen later hadden ze het pas gevonden

12-12-2016

Zeer slechte ervaring met Kiala en eigenaar UPS

Na het invullen van het formulier op de Kiala site op 17 november om een pakketje naar te versturen is het verschuldigde bedrag (3.95 euro) wel van mij rekening afgeschreven. Ik heb echter nooit een terugkoppeling per mail ontvangen en kon dus geen verzendlabel printen. Inmiddels zes keer een klacht ingediend via het hiervoor bestemde formulier op de Kiala site maar ze reageren gewoon niet. Bellen (0,80 cent per minuut) heeft geen zin. Je hebt een klantnummer nodig dat ik nooit heb ontvangen. Gaat mij niet om het geringe bedrag van 3.95 euro maar om het principe. Wel geld innen geen dienst leveren (oplichting) en vervolgens niet op klachten reageren. Contact opgenomen met UPS (eigenaar van Kiala) maar zij geven het volgende aan: Kiala is een zelfstandig- en daardoor ook een ander bedrijf dan UPS. Als u geld retour wenst te krijgen, zou u zich bij het bedrijf aan wie u het geld betaald heeft, moeten richten. Heb inmiddels aangifte gedaan van internet oplichting bij de politie en stuur deze ervaring door naar Radar en de Consumentenbond. Mijn advies: Verstuur NOOOOOOOIT iets met Kila.

Alison
10-12-2016

Kiala, pakket komt niet aan en er is GEEN klantenSERVICE

Op 28/11/2016 pakket weggebracht naar mijn Kialapunt. Op 30/11/2016 aangekomen bij sorteercentrum. Er staat bij dat de ontvangende partij zsm hoort wanneer het pakket bij kialapunt af te halen is. Maar helaas, het is nu 10/12/2016 en de status is nog onveranderd. Het pakket ligt officieel nog op het sorteercentrum. Ik heb inmiddels meerdere contactformulieren ingevuld, maar krijg totaal geen respons van Kiala. Een telefonisch bereikbare klantenservice hebben ze helaas niet, dus NOOIT verzenden met dit bedrijf. En als ik zo de reviews hieronder zie, ben ik niet de enige!

Giorgi
10-12-2016

Pakket verstuurd naar een kiala punt permanent gesloten is.

Wat moet ik hier nog meer over zeggen? stelletje prutsers.

KIALA WAARDELOZE LEVERING

Twee weken verder. Nog niks geleverd. Enkele mails. ==> niemand reageert. Nog nooit zo een slechte service gezien

Status Pakket wordt getransporteerd

Geschiedenis van uw pakket 01/12/2016 10:47 Pakket aangekomen op laatste sorteercentrum. U krijgt een bericht zodra het pakket op uw Kiala Punt beschikbaar is.

29/11/2016 14:26 Pakket is ingeleverd op het Kiala Punt en wordt naar het sorteercentrum gestuurd.

Kris
09-12-2016

Totaal ontbrekende service als iets misloopt

Pakket werd door Kiala naar verkeerde Kiala punt gebracht. Staat nu reeds meer dan negen dagen op "in transport" en er komt absoluut geen reactie op om het even welke vraag aan Kiala. Vermoed dat het gewoon verloren is maar dat ze een uitvlucht zoeken. Advies: vermijd KIALA

Fabienne
07-12-2016

2 dagen levertijd

Het pakket is maandag 5 december verstuurd en ik kreeg een mailtje op 7 december dat ik het pakket kan afhalen bij het desbetreffende Kiala Punt. Ik heb dus geen problemen ondervonden met Kiala en zou het zeer aanbevelen

Mb
07-12-2016

Niet doen

Ben al twee weken aan het wachten,pakket ligt al 1,5 week op sorteercentrum. geen enkele reactie van klantenservice. Echt heel slecht NIET Gebruiken !

Rianne
06-12-2016

Traag!

Alles wat via Kiala verzonden wordt gaat zo vreselijk traag. Wacht nu al een week op een pakketje van H&M dat in de lokale supermarkt wordt geleverd. Informatie wordt niet geupdate. Levering lukt meestal wel maar geduld is een schone zaak.

Sterre
02-12-2016

Wel betaald maar geen verzending

Via verzendservice online etiket gekocht en betaald, daarna meteen scherm op error. Klantenservice via site niet te bereiken want dan heb je een track en trace nodig. Telefoonnummer weten te achterhalen via deze site maar je komt in oneindige wacht met naar fluitmuziekje. Weg geld dus. Wat een ongelooflijk flut-bedrijf!