Bibi
06-08-2016

Zeer goed ingepakt en in scherven aangekomen

Ik heb afgelopen week een pakketje verzonden via de prutsers van Kiala. Zeer goed ingepakt en aan ALLE kanten BREEKBAAR! erop gezet. Na een lange 5 dagen kwam de inhoud totaal in gruzelementen bij de ontvanger aan. Wat doen ze ermee? Ook al weten ze dat het breekbaar is gewoon maar mee gooien of zo? Het was de eerste maar tegelijk ook de laatste keer. Wat een prutsers.

Tamaar

Duurt lang

Mijn pakket staat inmiddels ook al een week op dezelfde status. Hij is nog steeds bij het sorteercentrum.

Kimna
06-08-2016

Nooit meer kiala echt waardeloos.

28-7-2016 pakket verzonden door verkoper (marktpalaats)

Is nu 6-8-2016 en nog steeds niets ontvangen sterker nog het staat al vanaf 30-8-2016 op het laatste sorteercenter.

Het WAS een cadeau voor mijn dochter maar die datum is inmiddels verstreken al mails naar kiala gestuurd maar ook wij krijgen geen reactie.

Dus waarschijnlijk zijn ook wij ons geld kwijt.

Wat een in en in trieste en criminele bende daar.

Ipse

Lang wachten

iets bij bol.com besteld. zou de volgende dag bezorgd kunnen worden maar dan zou ik niet thuis zijn. Gekozen voor Kialapunt in de buurt, dan zou ik het na mijn werk kunnen ophalen. Nu drie dagen later ligt het pakje nog steeds in het sorteercentrum van Kiala.. Lekker dan. Dat is dan de laatste keer dat ik iets via Kiala regel.

Rozalia_choo

Pakket nog niet ontvangen

Ik ben erg geschrokken na het lezen van de reviews. Mijn pakketje is inmiddels al een week bij het sorteercentrum. Na het contactformulier te hebben ingevuld, geen reactie ontvangen. Ben bang dat ik ook de dupe ervan ben.

Roos

Pakket nog niet ontvangen

Anouk
05-08-2016

Pakket al 4 weken in sorteercentrum!

Richard

Nooit weer!

Ben bang dat ik mijn te ontvangen pakketje nooit zal krijgen..

Marco

Waardeloos..geen enkele reactie

Pakket verstuurd naar servicepunt maar zonder opgaaf van reden verstuurd naar servicepunt 200 (!) km verwijderd van geselecteerde servicepunt.

Inmiddels 3 weken verder, meerdere ingevulde contactformulieren maar totaal geen reactie van 'klantenservice'.

Zo slecht nog nooit meegemaakt en dat gaat dan over naar UPS...waardeloos!

Mirbres

Niks ontvangen

Pakket is al een week geleden op kialapunt afgegeven en is nog steeds onderweg naar het sorteercentrum?

Ton

Ook een goede ervaring

Ik heb een audioapparaat verkocht aan iemand in België. Op verzoek van de koper heb ik het apparaat via Kiala verstuurd. Ik had nog niet van dit bedrijf gehoord en keek even op deze site. Ik schrok van de negatieve beoordelingen. Gelukkig is mijn pakket in vier dagen in goede orde aangekomen bij de koper.

Frandiau
04-08-2016

Wat een asociaal bedrijf.

Ik stuur voor het eerst een pakje naar het buitenland. Kiala was veel goedkoper dan Post nl. Het pakje ligt al twee weken volgens de site in het sorteercentrum. Ik hoop het dan kan het nog goed komen. Nog een pakje een week later gestuurd maar daar gaat het ogenschijnlijk goed mee. Het is toch belachelijk dat de klantenservice niet meer bestaat. Volgens de telefonist zitten ze niet meer in het gebouw. UPS wil het ook niet oplossen. Wij kunnen het niet nakijken zeggen ze dan. Lijkt mij sterk. Misschien met z'n allen weer naar Kassa.

Koeninho

Pakket kwijt

Pakket twv 400 euro niet verder dan sorteercentrum

Robert

Pakket verdwenen

Na bezorging op een verkeerd Kiala-punt is het pakket verdwenen! Herhaaldelijk invullen van een klachtenformulier (door mij en door de verzender) levert 0,0 reactie op van Kiala. Ook mailen met het verkeerde Kiala-punt (in mijn geval BeCo Media in Werkendam) levert geen reacties op. Ik wacht nu al ruim 7 weken! Ik heb het gevoel dat er iets helemaal niet pluis is en dat pakketten achterover worden gedrukt. Een paar mensen worden hier waarschijnlijk erg rijk van! Voor mij dus nooit weer Kiala, ik betaal wel iets meer bij PostNL, die pakketten komen in elk geval wel netjes over!

REM
03-08-2016

Contactarm

Kiala nooit te bereiken. Pakket aangeboden op Kiala punt. Zalando nooit retour ontvangen dus kan fluiten naar mijn centen. Kiala geeft niet thuis.

Rudi
03-08-2016

Gebroken spullen door onzorgvuldigheid

Net een pakketje opgehaald en weer was het kapot terwijl er toch duidelijk "BREEKBAAR" op staat!

Wie gaat dit betalen?

Bjorn
02-08-2016

Pakket bijna 1 maand in sorteercentrum

Ik heb Kiala lange tijd gebruikt, nooit problemen mee gehad, maar de laatste 2 pakketten is hopeloos.

1 pakket is al sinds 6 Juli aanwezig in het laatste sorteercentrum, maar word niet afgeleverd aan het Kiala punt van de ontvanger.

Al reeds 4x het contactformulier ingevuld op de Kiala websites (BE en NL site), echter zonder enige reactie.

Het 2de pakket is toegekomen in het Kialapunt van de ontvanger, echter is de ontvanger op vakantie in het buitenland. Reeds een automatische email gekregen van Kiala dat ik de ontvanger moet contacteren, dat anders het pakket na enkele dagen word terug gestuurd naar de afzender (naar mij dus).

Echter is de ontvanger via email niet bereikbaar, en heb ik nog geen pakket terug gezien.

De laatste maand is Kiala een regelrechte ramp om iets te verzenden. Voordien was het een vast bedrag tot 15Kg, nu sinds het UPS geworden is, word er gekeken naar de afmetingen van het pakket, en doen dan een schatting van het gewicht (wat hoger ligt dan werkelijkheid).

Dus voor mij geen Kiala /UPS? meer, maar gewoon de lokale Post.

Ellen
02-08-2016

Op verzoek afnemer verzonden met Kiala, eens maar nooit weer!

Op verzoek van een Franse afnemer 3 pakketten verstuurd met Kiala naar Parijs. De afgelopen weken elk 1. Zouden nog steeds in het distributie centrum zijn. Er wordt niet gereageerd door de Klantenservice op informatie verzoeken. Het aanleverpunt weet niets! Ergerlijk, schade mogelijk €1500. Ontvanger begrijpt er niets van, had goede ervaringen maar nu niet meer. Lange tijd met DHL gedaan, altijd goed gegaan.

Hetty
01-08-2016

Pakje verdwenen

2,5 week en 2 week geleden een pakje verstuurd met Kiala Het laatste is aangekomen, het andere nog steeds onderweg naar het sorteercentrum (volgens hun site) Op emails wordt niet gereageerd.

Aangezien ik de enige niet ben met deze ervaringen was dit absoluut de laatste keer dat ik iets door hen laat verzenden.

Paul
01-08-2016

Van positief naar negatief

Sinds enkele jaren redelijk positieve ervaringen met zendingen via Kiala. Verzond zo’n 60 pakketten per jaar via Kiala. Prijstechnisch flink concurrent met post.nl (vooral bij pakketten van 10-15 kilo en zendingen naar België). Sinds de overname van UPS krijgt de verzender geen bewijs meer bij aanlevering van pakket. Ook het volgen van het pakket via het traceernummer werkt niet goed meer. Lijkt mij ook dat dit fraude in de hand kan werken: bij zoekraken van pakket heb je geen bewijs en ook via de site kun je niet aantonen dat je het pakket hebt aangeleverd. Heb geprobeerd contact te leggen met Kiala maar ook het contactformulier is nu onvindbaar op de site. Sindsdien veel slechte reviews op internet over Kiala. Krijg toch de indruk dat de stekker er uit is getrokken (latte nieuws op de Kiala site is van begin 2015). Vind het erg jammer dat door de laatste ontwikkelingen geen gebruik meer kan maken van Kiala.