Roy
30-07-2016

Pakketje via Marktplaats gekocht, Kiala verputst het compleet.

Vorige week woensdag (20/7) iets gekocht op Marktplaats, alles afgehandeld en dezelfde dag nog het geld overgemaakt. Die vrijdag krijg ik een berichtje dat het geld is ontvangen maar ze op vakantie zijn en ze het pakketje woensdag (27/7) op zouden sturen. Prima kan gebeuren.

Nu hebben ze dus buiten mijn weten om dat pakketje met Kiala verstuurd. Ik dacht ze doen dat gewoon met postNL zoals eigenlijk altijd het geval is. Nu is het ondertussen zaterdag en zit ik dus al 3 dagen te wachten, en als je het traceernummer invoert op de site staat er dat het pakketje onderweg is naar het sorteercentrum. Lekker dan, als het pakketje na 3 dagen nog niet eens bij het sorteercentrum is hoe lang mag het dan gaan duren voordat het uberhaupt bij mij is? Weken?

Ik vroeg me af hoe lang zo'n verzending met Kiala normaal duurt en kwam zodoende hier terecht, moet zeggen na het lezen van alle ervaringen hier ben ik er nu al van overtuigd dat dit niet goed gaat komen. Lekker. En dan kan ik zometeen met de afzender ruzie gaan maken over of ik mijn geld terug krijg of niet.

Het is sowieso een belachelijke dienst, heb het uitgezocht maar een pakketje sturen binnen Nederland is wel 3 hele euro's goedkoper dan met PostNL. Wat is nou €3 op een pakket dat €100+ kost? Als je 's ochtends een pakketje op de bus doet met PostNL wordt het 9 van de 10 keer de volgende dag al aan huis bezorgd. Met Kiala kun je dagen wachten om het vervolgens kilometers verderop af te kunnen halen. Kiest u voor uzelf.

Rene
30-07-2016

Kiala website klantenservice onbruikbaar en onbereikbaar

Je levert een retourpakket in bij Kiala. Je krijgt geen bewijs want "we zitten in de overgang naar UPS en de printmodule werkt niet". Je pakket komt niet aan bij de webwinkel. De webwinkel is gemeld in de lijst "goedgekeurde" webwinkels. Helaas wordt de keuze niet geaksepteerd op de klanten"service" want "dit is een onbekende webwinkel". 80 Euro in een zwart gat. Mijn advies is NOOIT iets te versturen of te retourneren met Kiala. Met POSTNL heb ik dit soort problemen nog nooit gehad.

Toch tevreden!

Ik stuur al jaren met Kiala naar Spanje en altijd naar tevredenheid. Vorige week weer een pakket opgestuurd en na al deze negatieve reacties was ik eerst ook bang dat mijn pakket misschien nooit aan zou komen. Ten onrechte blijkt nu, na 9 dagen is het pakket in Spanje aangekomen. Wat ik wel slecht vind van Kiala is dat hun klantenservice nagenoeg telefonisch onbereikbaar is en via de website de vragen en klachten niet beantwoord worden. Kiala is op deze manier hard op weg om zichzelf uit de markt te prijzen mocht dat al niet gebeurd zijn. Jammer!

Misschien is er nog iets te redden als ze aan hun klanten kenbaar maken wat nou eigenlijk de oorzaak is van alle klachten zoals op deze website te lezen zijn.

Kiala stel je klanten gerust!

Petra

Toch tevreden!

Kiala stel je klanten gerust!

Hio
29-07-2016

Meer dan 2 uur in de wacht !

Pakket is kwijtgeraakt door Kiala en ze zijn onmogelijk te bereiken per telefoon of per contactformulier. Meer dan 2 uur in de wacht en 2 keer 30 min en telkens wordt de verbinding aan de kant van Kiala verbroken. Contactformulier meerdere malen ingevuld en nog steeds geen antwoord.

Belachelijk !

En

Contact onmogelijk - Zeer slechte service

Pakket bevindt zich al enkele weken volgens de online tracking bij het Kiala punt. Ik heb ze geprobeerd te bellen op een nummer dat nergens te vinden is en na 2 maal 35 minuten in de wacht gezeten te hebben werd de hoorn op de haak gegooid door Kiala. Daarna 3 maal met enkele weken ertussen via het contact formulier vragen gesteld en tot nu toe nog geen antwoord.

Roerquint12

Pakket geopend

Mijn kiala pakket was open gemaakt. Gelukkig zat er alleen maar een bouwdoosje in. Nooit meer, dan maar liever meer betalen voor postnl.

Petrajorissen

NOOIT meer Kiala

Wacht al meer dan 10 dagen op mijn pakket en al 10 dagen wordt me verteld dat het pakket getransporteerd wordt . Dan betaal ik liever wat meer en heb niet die ergernis van krijg ik het pakket nog of is het zoek geraakt en heb ik mijn geld weggegooid, want daar begint het op te lijken . Waarom moet het meer dan 10 dagen duren binnen Nederland ?

Roger

Nooit meer

Ik maak hier geen woorden aan vuil.

Jessica
28-07-2016

Pakket niet geleverd, contact onmogelijk

Sinds twee weken staat er bij de status van mijn pakketje dat deze is aangekomen bij het laatste sorteercentrum. Sindsdien is er aan de status niets veranderd en lukt het blijkbaar niet om het pakketje bij het uiteindelijke kialapunt af te leveren. Contact met Kiala is ONMOGELIJK. Al diverse mails gestuurd, maar krijg geen reactie.

Jeannette

Wel betaald, geen etiket

Niet eerder problemen gehad. Nu na betaling en bij afronden betaling treed er een fout op. Resultaat geen etiket, wel betaald. Probleem contact te krijgen met Kiala. Alle telefoonnummers zijn afgesloten. Contactformulier kom je niet verder mee. Kiala is onderdeel van UPS, geven aan dagelijks zo'n 30 telefoontjes te krijgen over Kiala. Adviseren bij een kialapunt contact te betalen. Dit kan helemaal niet op dit moment als pakket naar buitenland gaat.

Opnieuw proberen pakket verzendklaar te maken? Wat als het weer fout gaat? Nog meer geld kwijt

John

Pakket niet ontvangen

Pakket is al 3 weken "onderweg". Geen reactie van kiala

Pamela

Prut sinds overname door UPS

Ophaalpunt is in Uithoorn

Staat ergens in Landsmeer.

Kost me bergen tijd om het op te halen wat ik niet heb.

Gisteren een herinnering gehad dat mijn pakje daar nog staat.

Een email gestuurd naar de klantenservice, guess what...geen antwoord.

Ik zou geen zaken meer doen met kiala.

Weg 50 €

Tabitha

Pakketje kwijt en 0 reactie van kiala

pakket staat al een paar weken via de track op 'ingeleverd en wordt naar sorteerventrum gestuurd'. Ik heb al meerdere berichten gestuurd naar kiala, maar die worden gewoon genegeerd. Nu ga ik het vis UPS proberen, want die is de eigenaar van kiala. Ikblijf ze stalken tot ik mijn pakket heb of een passende oplossing en raad iedereen aan hetzelfde te doen! Dit is pure diefstal als ik alle reacties lees! Ga misschien ook aangifte doen en ze melden bij de consumentenbond. Anders blijft dit zo doorgaan.

Gerard
27-07-2016

Pakket niet op het ophaalpunt

nooit problemen gehad met kiala , maar sinds kort wordt mijn zending van culemborg naar schalwijk verplaats ,daar moet ik voor overvaren heen en weer 4 euro kom je daar is het pakket er niet

en zonder overleg een ander afhaalpunt opgeven is niet netjes want dan had ik leerdam petsplace geadviseerdt

Von
Von

Kiala sinds UPS WAARDELOOS

Altijd zonder problemen met Kiala verzonden.

Sinds 1 week is het een TOTALE RAMP.

*Volgnummers worden omgezet waardoor paketten niet meer volgbaar zijn

*de goede overzichtelijke site is weg

*nu is er een zeer slechte Kiala. be SITE voor in de plaats gekomen die NIET FUNCTIONEERD

Kortom...sinds overname door UPS is het gewoon niet te doen.

NOOIT MEER KIALA DUS.

A.

Vroeger prima, nu drama?

Pakket besteld, werd automatisch in een andere stad (?!) afgeleverd omdat het door mij gekozen Kialapunt "niet meer bestond". Onlogische oplossing lijkt me. Ik werd hierin voor een voldongen feit gesteld. Het probleem is gelukkig op een andere manier door de webwinkel opgelost; het lukte Kiala nl. niet om het pakket alsnog naar een punt bij mij in de buurt (grote stad, voldoende punten) te krijgen. Hopelijk in de toekomst verbetering.

Kalong
26-07-2016

Service is weg vanaf het UPS is geworden

Zending vanuit DL werd al na de eerste mislukte poging op een afhaalpunt afgegeven dat op dat moment nauwelijks te bereiken was. Bellen heeft geen zin: je krijgt niemand te spreken om je gal te spuwen, op de site proberen info te vinden of contact te zoeken al evenmin. Waardeloze, laffe club. Ik ga wegshops die UPS gebruiken voortaan mijden, schiet lekker op zo

Gieneke

Afleveradres is Enschede, komt aan in Haarlem

Het laatste wat ik gehoord heb is dat ik het kan ophalen in Haarlem.

Toevallig woon ik wel in Enschede en dat adres staat ook op het pakje vermeld.

Alleen is en blijft het in Haarlem liggen.

Pas op met Kiala, dit is nu al de tweede keer! (in 6 weken)

NOOIT WEER!

Weg pakje, weg geld.....leergeld....100 euro.

26-07-2016

Geen berichtgeving over de stand van zaken naar vaste klanten zeer, slechte zaak

Ik had ze normaal 5 sterren gegeven want dat was altijd mijn ervaring, heb heel veel geld bespaart op de verzendkosten bij kiala,maar wat er nu aan de hand is, joost mag het weten?

Maar even geen kiala meer, hoe breek je een bedrijf af, dit kan toch ook anders?