Vincent
14-09-2015

Dramatisch langzaam en omslachtig

Mijn eerste en laatste keer Kiala. Iemand wilde perse met Kiala naar mij verzenden. Ik wacht al een week. "onderweg naar sorteercentrum". NL Post zou het al naar Peking en terug hebben. Daarna moet ik nog 3 kilometer naar een kialapunt rijden. Kan ABSOLUUT niet op tegen gemak en snelheid van gewoon de post gebruiken.

Wittenaar
12-09-2015

Van waregem naar olst binnen een week super

is goed en goedkoper dan post nl erg tevreden doe dit al weken achter elkaar geen problemen gehad is langer onderweg maar dat bederft de pret niet van de portemonnee dus mensen hou op met zeuren

MRA
09-09-2015

HELP

Ik heb een pakketje via marktplaats besteld. Die persoon heeft mijn pakket via Kiala verstuurd. Ik ben volledig in paniek omdat ik verschrikkelijke dingen lees.

Iemand ervaring met verzenden met Kiala van Particulier naar Particulier?

Ik hoor het graag :O

Dillan
Dillan
09-09-2015

Ging gewoon goed!

Alles is goed gegaan, duurde wel iets langer maar dat kwam doordat er een weekend tussen zat. Voor de prijs van 4 euro waarmee u 15kg aan producten kunt verzenden, is natuurlijk geweldig voor goedkope boeken/dvd's.

Johan
07-09-2015

Betaling de mist in

Op 26 augustus heb ik een via Paypal een betaling van 3.95 aan Kiala gedaan om een pakket te verzenden.

Van Paypal kreeg ik onmiddellijk een bevestiging van deze betaling. Zie hier onder. Bij Kiala kwam ik toen niet verder en na 5 minuten heb ik toen de opdracht geannuleerd.

Vervolgens heb ik met veel moeite via de Kiala website een furmulier ingevuld om mijn klacht te uiten en het betaalde bedrag teruggevraagd.

Reaktie van Kiala sindsdien nul komma nul.

Kiala heeft nog niet eens het fatsoen gehad om een bevestigings- of behandelings- bericht te sturen.

Een mailadres van Kiala is niet te vinden. Bovenstaande adressen zijn dan ook maar een poging Kiala te bereiken.

Een telefoonnummer is er niet te vinden. Na veel moeite een nummer gevondan à 80 cent per minuut. Daar beginnen we dus niet aan.

Kiala levert gewoon een wanprestatie en weigert enige actie te ondernemen na een klacht.

Karel
05-09-2015

Voorlopig zou ik even kiezen voor PostNL of DHL

Afgelopen maandag een pakketje afgegeven op het Kiala-punt. Nu staat de status al sinds gisteren op: Pakket wordt geretourneerd naar de de verkoper

Hoe, waarom en waarheen is nu de vraag, want geinformeerd wordt er niet. Dadelijk heb ik een ontevreden klant die ik geld terug kan betalen voor de inhoud van het pakketje en de verzendkosten zie ik niet terug.

Mijn advies: neem PostNL of DHLforYou...die hebben bij mij een honderdprocent score op aflevering...

Patricia
05-09-2015

WAARDELOOS bedrijf

een pakketje is nu al 5 dagen onderweg: van NL naar NL,

hoe moeilijk kan dat zijn? zelfs lopend had het nog gekund

Dit is eerste & laaste keer dat ik zaken doe met KIALA: ze moeten het maar Koala noemen: die beestjes die alleen maar slapen in bomen en nauwelijks bewegen !

Tineke
29-08-2015

Je moet wel een lange adem hebben :(

Zoals zovelen hier wacht ik ook al dagen op een pakketje. Nu lees ik dat op zaterdag niet wordt bezorgd.........dus wachten tot maandag in de hoop dat het eindelijk wordt geleverd. De track & trace schiet ook niet op, die staat al dagen op zending is op transport :(

In het vervolg toch maar een paar euro meer betalen en via PostNL laten versturen! Kiala mag dan goedkoper zijn maar op deze manier prijzen ze zichzelf wel uit de markt!

Lia
27-08-2015

WAARDELOOS

Ik had een account bij Kiala aangemaakt omdat ik een pakket wilde verzenden van Frankrijk naar België. Daar is echter onverwacht een andere oplossing voor gekomen. Ik heb dus nooit wat verzonden met Kiala en kan daar niets over zeggen. Ik ben echter na het lezen van alle reacties ook nooit meer van plan ook maar IETS te verzenden via Kiala. Ik wil nu mijn account opheffen (mijn gegevens uit hun registers laten verwijderen) maar dat is op geen enkele wijze te realiseren. Op de site loop je tegen muren aan. Er is NIETS en NIEMAND te bereiken. Geen greintje "menselijkheid" (in de vorm van contactgegevens) te ontdekken. Griezelig gewoon! Als je een webwinkel hebt schijn je WEL verder te komen maar ik ben slechts een particulier zonder webwinkel en ik blijf in cirkeltjes “rondklikken” zonder iets te bereiken. Het is alsof zij zich achter dikke bunkermuren verstoppen. Lekker onbereikbaar en onzichtbaar. Ik vind dat een kwalijke zaak voor een pakketdienst die toch de verantwoordelijkheid van het transport van de (waardevolle) spullen van hun BETALENDE klanten op zich nemen. Ik heb er spijt van dat ik dat account heb aangemaakt want ik wil NIETS met dit soort “bedrijven” te maken hebben.

André
André
27-08-2015

Goedkoop duurkoop

Echt waardeloos slechte service echt it sucks .

Ben al meer dan 1 week op een pakketje aan het wachten.

1 x nooit weer!

Lyanne
26-08-2015

Pakket is elder terecht gekomen

Mijn klant wacht al ruim 3 weken op een pakket. Pakket is elders terrecht gekomen. Ik kon het pakket omleiden maar zie dit nergens terug op de site. Ik kan ze niet bellen maar alleen mailen en krijg nu al ruim 9 dagen geen bericht terug.. Ze sturen me 2 x over het zelfde mailtje.. pfff

24-08-2015

De soap gaat maar door..

Vandaag om 12:36 uur een mail gekregen met het volgende erin:

Jammer genoeg zijn wij het spoor van uw pakketje kwijt en zien wij ons genoodzaakt uw pakket vermist te verklaren.

Zoals op onze site vermeld staat, staat Kiala in voor een vergoeding in geval van verlies en schade aan het pakket, volgens de algemene CMR voorwaarden. Schade wordt alleen door Kiala vergoed (conform de CMR voorwaarden, ongeveer € 10 per kg) indien tijdens het vervoer onzorgvuldig met het pakket is omgegaan en indien het pakket vermist is geraakt. Voor verdere details over vergoeding van uw pakket, raadpleeg onze Algemene Voorwaarden.

Voor degene die terug lezen naar mijn eerdere berichten kunnen dit volgen.

Enkele dagen terug werd mij gemeld dat hij onderweg is en deze week in ontvangst genomen zou kunnen worden.. krijg ik dus vandaag deze mail.

Hoe gek het ook klinkt, om 16:19 uur krijg ik via de Kiala site dit te zien:

Pakket aangekomen op sorteercentrum. Het zal enkele dagen duren voordat het in het land van bestemming aankomt.

Ik snap er werkelijk niets meer van.. ben het spoor bijna bijster !

Ikke

Enorm traag voor 2015 te zijn

Kiala is een traag bedrijf, een bedrijf dat vele voorwaarden die ze zelf stellen gewoon schenden, zoals bijvoorbeeld, uw pakket live volgen, live volgen is op elke moment kunnen kijken waar het pakket zich bevindt, dat is niet zo, je kan de laatste status zien en meer niet, en gewoon, enorm traag, voor 2015 te zijn is dit een echte schande...

Het valt me op dat kiala geen facebook pagina heeft, ik begrijp wel waarom als ik alles hier zo lees...

Gillian
Gillian
24-08-2015

Pakket niet meegenomen doorbezorg dienst

paketje besteld op bol en zou vandaag gelverd moetten worden,na even een snel mailtje gedaan te hebben blijkt de koerier het gewoon vergeten te zijn. groote schande voor een delivery bedrijf

Linda
24-08-2015

Tot nu toe wel al mijn pakketjes ontvangen..

Goed!

Tot nu toe al mijn pakketjes nog in goede orde ontvangen, ook redelijk snel. Helaas krijg ik geen mail of sms-melding over de tracering van het pakket. En tot nu toe kan mij geen enkele medewerker van Kiala mij uitleggen hoe dit mogelijk is. Het belangrijkste voor mij is dat alles wel wordt ontvangen.

Menzo

Niets geleverd, geen informatie

Na maximaal 2 werkdagen kunt u uw pakket op halen bij een Kiala afhaalpunt, vertelde de webwinkel. Dat is nu 5 dagen gelden. Er is nog niets aangekomen en niemand kan vertellen wanneer het pakket wel komt en of het ooit komt.

Kiala gebruiken we nooit meer.

19-08-2015

Het gaat wellicht de goede kant op.....

Zojuist gebeld met het nummer 08000233403 van Kiala.

Ik heb de situatie uitgelegd dat ik ondertussen al 8 dagen aan het wachten ben.. ik wil graag weten hoe het ervoor staat.

Mevrouw heeft met het Kiala punt, zegt ze, gebeld. Die winkel beweert dat de zending erg laat zijn opgehaald ( 11-08-15 was door persoon waar ik heb gekocht, gepost ). Mevrouw verteld mij dat de zending morgen gescand zou gaan worden en richting mijn ophaalpunt zou gaan, wanneer het zou aankomen wist ze enkel niet. De winkel is per komende maandag 2 tot 3 weken op vakantie waardoor ik natuurlijk het pakket niet kan ophalen en de kans groot gaat zijn gewoon niet afgeleverd gaat worden en weer mee terug de bus in gaat. Ik heb haar gevraagd om voor mij een ander adres in te voeren waar ik het wel kan ophalen. Dit heeft ze gedaan, ik heb haar meteen om een bevestigingsmail gevraagd waar in staat dat op het nieuwe adres gepost gaat worden.. dit is 1 minuut na mijn belletje toegekomen.

Nu is het afwachten of het wellicht nog vrijdag/zaterdag en anders neem ik aan begin komende week afgeleverd gaat worden.

Het gaat in mijn geval zo lijkt het de goede kant op en heb daarom mijn stem van 0,5 ster naar 3,5 ( de helft dus ) verhoogd omdat het misschien toch in orde komt. Desondanks zal ik achteraf niet blij zijn met de bezorgservice en er zeker geen gebruik meer van maken, als ook kopers bij mij dit met volle overtuiging af te raden!

Jan Thiels
19-08-2015

Zwaar beschadigde inhoud ondanks zeer goede verpakking.

Heb een zwaar beschadigd pakket ontvangen dat verzonden werd in Coevorden (Nl) en bestemd voor Testelt (Belgie).Ondanks goede verpakking is de inhoud ( radioapparatuur WW II ) onherstelbaar beschadigd. Men moet echt met het pak gegooid hebben want zelfs met een hamer kan men dergelijke beschadigingen niet aanbrengen. Voor mij " NOOIT MEER KIALA"

16-08-2015

Meer dan waardeloos !

Sinds afgelopen dinsdag al onderweg naar ontvanger.. status blijft ongewijzigd. Ik dacht dat het binnen max. 2 werkdagen ontvangen kon worden bij ophaalpunt? Vrees voor het ergste als ik het hier allemaal lees.

Paar berichten terug op deze site een telefoonnummer te vinden, morgen maar eens even bellen en het gaan uitleggen, eens kijken wat ze te zeggen hebben.

Daarbij ook ergens gelezen dat je via https://www.thuiswinkel.org/ een klacht kan indienen.. via google.nl zoeken op: 'kiala slechte ervaring' kun je naar: https://forum.www.radartv.nl/viewtopic.php?f=1&t=89251 daar lees je dat iemand erop reageert en het probleem aanpakt.

Frank
15-08-2015

Niet op zaterdag, dus

Bestelling gedaan. De volgende dag zou dit bij het Kiala afhaalpunt zijn. Om drie uur nog geen mailtje ontvangen en heb maar eens gebeld. Antwoord: op zaterdag komt de bezorger niet.....

(En op maandag is dit Kiala punt gesloten, wordt dus dinsdag)

Dus, voor mij nooit meer Kiala!