UPS reviews

1.2

Jan Visser
25-09-2015

Wat een enorm PRUTS bedrijf

Een pakket verzonden met Kuifje beelden naar België. De beelden waren zo goed ingepakt dat een olifant het niet stuk zou kunnen krijgen. Met piep-schuim en opblaas kussentjes kreeg het bedrijf het voor eilaar om het pakket beschadigd af te leveren. Plaats om te klagen is er nauwelijks og niet. NOOOOOOOOOOOIT meer Kiala! Prutsbedrijf!

Pascal
24-09-2015

Soms goed, nu 1 pakketje kwijt

5 pakketjes gingen goed, nu ineens mis ik er eentje. Geen klantenservice. Onbereikbaar, geen bevestigingsmail gekregen, NIETS. Morgen maar even bellen met het nummer 0900-0700 dat ik via zoeken op internet vond. Of anders UPS. Grrrrrrrr

Danielle

Grove schending van privacy

Het fijne bedrijf Kiala heeft na het kwijt raken van een pakketje de vrijheid genomen, om mijn privé gegevens en die van mijn klanten te delen met de gedupeerde ontvanger.

Zelf aangegeven dat ik een afleverbewijs had en afschrijving van het pinnen bij het Kiala servicepunt. Als reactie hierop is er een print screen gedeeld met daarop mijn privé gegevens en een overzicht van alle door mij verstuurde pakketjes.

Kiala is misschien goedkoper maar is bij lange na niet betrouwbaar!

Lon

Redelijk

Voor het eerst twee pakketjes via marktplaats verzonden naar een Kiala punt. Inderdaad, goedkoop, voor maar € 3,95 een pakket binnen Nederland. Maar een week wachten totdat het afgehaald kan worden is best lang...maargoed, dan moet je uitwijken naar DHL of Postnl en tja, daar betaal je dan ook naar.

Mijn ervaring, geen haast, dan via Kiala, wel haast, dan naar een ander gaan.

Traag

Ik zit al vijf dagen op een klein pakje te wachten. Volgens de status is het al drie dagen op transport. Na het lezen van alle bovenstaande reacties vrees ik het ergste. En dan te bedenken dat er vandaag nog een pakje voor mij met kiala verzonden is......

22-09-2015

Pakketje vermist...

Op 27 juli een pakketje afgegeven bij een Kiala punt. Op 13/8 een mail gekregen dat de ontvanger het pakketje afgehaald zou hebben. Ik denk afgehandeld en gooi het ontvangstbewijs weg.

Nu kreeg ik begin september een mail van de ontvanger dat hij het pakket nog niet ontvangen heeft en het zelf heeft proberen op te lossen met Kiala, wat niet gelukt is, omdat ik als afzender toestemming moet geven dat de ontvanger het af mag handelen. Het pakketje is als vermist geregistreerd. Waardeloos....

Ik had een klachtenformulier ontvangen als Word bestand, maar kon deze niet openen. Een mail gestuurd en begin vorige week het klachtenformulier ook als PDF bestand ontvangen. Deze gelijk ingevuld en retour gestuurd te samen met alle benodigde documenten. Gelijk verzocht om het bedrag (25,95 euro) z.s.m. doch uiterlijk eind van de week over te maken.

Gisteren, 22-9-2015, krijg ik onderstaande reactie:

Het dossier wordt doorgegeven aan de directie ter goedkeuring. Na de goedkeuring wordt u binnen de zes weken uitbetaald. Het feit dat u uw retournummer niet meer hebt is geen probleem. Wel zal het onmogelijk zijn om uw klacht nog deze week uit te betalen. Hij moet eerst goedgekeurd worden door de directie en dan moet hij nog doorgegeven worden aan de financiele dienst.

Ik had altijd goede ervaringen met Kiala, maar dit vindt ik geen service. Zij raken het pakket kwijt en laten de klant stikken.

Voortaan verstuur ik mijn pakketten aangetekend via Post NL.

Jannie
21-09-2015

Geen reactie van service afdeling ! WINTERSLAAP !

Bezorging duurde heel erg lang. Meer dan 9 dagen. Pakje zoek wellicht ?Vele vele malen geprobeerd contact te krijgen met de service afdeling.

Totaal geen respons en geen interesse mij te informeren.

Zeer slechte ervaring, met KIALA.

Voortaan met TNT. Volgende dag bezorging binnen 24 uur en zekerheid.

REE
18-09-2015

Alles goed gegaan

Hier geen klachten. Track en trace werkte goed, mijn 3 pakjes zijn goed aangekomen. Duurde wel wat langer dan bij PostNL. Een en ander was 4 dagen onderweg.

Vincent
14-09-2015

Dramatisch langzaam en omslachtig

Mijn eerste en laatste keer Kiala. Iemand wilde perse met Kiala naar mij verzenden. Ik wacht al een week. "onderweg naar sorteercentrum". NL Post zou het al naar Peking en terug hebben. Daarna moet ik nog 3 kilometer naar een kialapunt rijden. Kan ABSOLUUT niet op tegen gemak en snelheid van gewoon de post gebruiken.

Wittenaar
12-09-2015

Van waregem naar olst binnen een week super

is goed en goedkoper dan post nl erg tevreden doe dit al weken achter elkaar geen problemen gehad is langer onderweg maar dat bederft de pret niet van de portemonnee dus mensen hou op met zeuren

MRA
09-09-2015

HELP

Ik heb een pakketje via marktplaats besteld. Die persoon heeft mijn pakket via Kiala verstuurd. Ik ben volledig in paniek omdat ik verschrikkelijke dingen lees.

Iemand ervaring met verzenden met Kiala van Particulier naar Particulier?

Ik hoor het graag :O

Dillan
09-09-2015

Ging gewoon goed!

Alles is goed gegaan, duurde wel iets langer maar dat kwam doordat er een weekend tussen zat. Voor de prijs van 4 euro waarmee u 15kg aan producten kunt verzenden, is natuurlijk geweldig voor goedkope boeken/dvd's.

07-09-2015

Betaling de mist in

Op 26 augustus heb ik een via Paypal een betaling van 3.95 aan Kiala gedaan om een pakket te verzenden.

Van Paypal kreeg ik onmiddellijk een bevestiging van deze betaling. Zie hier onder. Bij Kiala kwam ik toen niet verder en na 5 minuten heb ik toen de opdracht geannuleerd.

Vervolgens heb ik met veel moeite via de Kiala website een furmulier ingevuld om mijn klacht te uiten en het betaalde bedrag teruggevraagd.

Reaktie van Kiala sindsdien nul komma nul.

Kiala heeft nog niet eens het fatsoen gehad om een bevestigings- of behandelings- bericht te sturen.

Een mailadres van Kiala is niet te vinden. Bovenstaande adressen zijn dan ook maar een poging Kiala te bereiken.

Een telefoonnummer is er niet te vinden. Na veel moeite een nummer gevondan à 80 cent per minuut. Daar beginnen we dus niet aan.

Kiala levert gewoon een wanprestatie en weigert enige actie te ondernemen na een klacht.

Karel
05-09-2015

Voorlopig zou ik even kiezen voor PostNL of DHL

Afgelopen maandag een pakketje afgegeven op het Kiala-punt. Nu staat de status al sinds gisteren op: Pakket wordt geretourneerd naar de de verkoper

Hoe, waarom en waarheen is nu de vraag, want geinformeerd wordt er niet. Dadelijk heb ik een ontevreden klant die ik geld terug kan betalen voor de inhoud van het pakketje en de verzendkosten zie ik niet terug.

Mijn advies: neem PostNL of DHLforYou...die hebben bij mij een honderdprocent score op aflevering...

Patricia
05-09-2015

WAARDELOOS bedrijf

een pakketje is nu al 5 dagen onderweg: van NL naar NL,

hoe moeilijk kan dat zijn? zelfs lopend had het nog gekund

Dit is eerste & laaste keer dat ik zaken doe met KIALA: ze moeten het maar Koala noemen: die beestjes die alleen maar slapen in bomen en nauwelijks bewegen !

Tineke
29-08-2015

Je moet wel een lange adem hebben :(

Zoals zovelen hier wacht ik ook al dagen op een pakketje. Nu lees ik dat op zaterdag niet wordt bezorgd.........dus wachten tot maandag in de hoop dat het eindelijk wordt geleverd. De track & trace schiet ook niet op, die staat al dagen op zending is op transport :(

In het vervolg toch maar een paar euro meer betalen en via PostNL laten versturen! Kiala mag dan goedkoper zijn maar op deze manier prijzen ze zichzelf wel uit de markt!

Lia
27-08-2015

WAARDELOOS

Ik had een account bij Kiala aangemaakt omdat ik een pakket wilde verzenden van Frankrijk naar België. Daar is echter onverwacht een andere oplossing voor gekomen. Ik heb dus nooit wat verzonden met Kiala en kan daar niets over zeggen. Ik ben echter na het lezen van alle reacties ook nooit meer van plan ook maar IETS te verzenden via Kiala. Ik wil nu mijn account opheffen (mijn gegevens uit hun registers laten verwijderen) maar dat is op geen enkele wijze te realiseren. Op de site loop je tegen muren aan. Er is NIETS en NIEMAND te bereiken. Geen greintje "menselijkheid" (in de vorm van contactgegevens) te ontdekken. Griezelig gewoon! Als je een webwinkel hebt schijn je WEL verder te komen maar ik ben slechts een particulier zonder webwinkel en ik blijf in cirkeltjes “rondklikken” zonder iets te bereiken. Het is alsof zij zich achter dikke bunkermuren verstoppen. Lekker onbereikbaar en onzichtbaar. Ik vind dat een kwalijke zaak voor een pakketdienst die toch de verantwoordelijkheid van het transport van de (waardevolle) spullen van hun BETALENDE klanten op zich nemen. Ik heb er spijt van dat ik dat account heb aangemaakt want ik wil NIETS met dit soort “bedrijven” te maken hebben.

André
27-08-2015

Goedkoop duurkoop

Echt waardeloos slechte service echt it sucks .

Ben al meer dan 1 week op een pakketje aan het wachten.

1 x nooit weer!

Lyanne
26-08-2015

Pakket is elder terecht gekomen

Mijn klant wacht al ruim 3 weken op een pakket. Pakket is elders terrecht gekomen. Ik kon het pakket omleiden maar zie dit nergens terug op de site. Ik kan ze niet bellen maar alleen mailen en krijg nu al ruim 9 dagen geen bericht terug.. Ze sturen me 2 x over het zelfde mailtje.. pfff

Robin
24-08-2015

De soap gaat maar door..

Vandaag om 12:36 uur een mail gekregen met het volgende erin:

Jammer genoeg zijn wij het spoor van uw pakketje kwijt en zien wij ons genoodzaakt uw pakket vermist te verklaren.

Zoals op onze site vermeld staat, staat Kiala in voor een vergoeding in geval van verlies en schade aan het pakket, volgens de algemene CMR voorwaarden. Schade wordt alleen door Kiala vergoed (conform de CMR voorwaarden, ongeveer € 10 per kg) indien tijdens het vervoer onzorgvuldig met het pakket is omgegaan en indien het pakket vermist is geraakt. Voor verdere details over vergoeding van uw pakket, raadpleeg onze Algemene Voorwaarden.

Voor degene die terug lezen naar mijn eerdere berichten kunnen dit volgen.

Enkele dagen terug werd mij gemeld dat hij onderweg is en deze week in ontvangst genomen zou kunnen worden.. krijg ik dus vandaag deze mail.

Hoe gek het ook klinkt, om 16:19 uur krijg ik via de Kiala site dit te zien:

Pakket aangekomen op sorteercentrum. Het zal enkele dagen duren voordat het in het land van bestemming aankomt.

Ik snap er werkelijk niets meer van.. ben het spoor bijna bijster !