Mike
09-04-2015

Business as usual

Ik laat mijn pakketjes ondertussen al 10 jaar leveren door Kiala, tot heden nog geen slechte ervaring gehad. Deze keer ging het over een bestelling van een bedrag van 800 euro dus ik had wel enigszins schrik. Maar alles verliep volgens wens, de nacht van maandag op dinsdag een bestelling geplaatst, op de nacht van woensdag op donderdag kwam het aan in het sorteercentrum. 12 uur later lag het al in het Kiala-punt.

Laptopleon
09-04-2015

Lopen gaat sneller

Op 31 mei een pakje voor naar België afgegeven. Nu, 9 dagen later ligt het nu al een week op het sorteercentrum.. En dit is nog wel een terugstuur-pakketje voor een vaste Kiala klant (webwinkel Brillen24.eu), dus met sticker en al afgeleverd. Dan zou je toch denken dat het soepel moet gaan. Wat een aanfluiting. Moet dit met de trekschuit bezorgd worden of zo?

Sannie
02-04-2015

Perfecte levering

Afgelopen vrijdag pakket weg gebracht, en op dinsdag erna opgehaald .. snel en netjes! En dan van Nederland naar Belgie!

De cuyper chantal
31-03-2015

Ontgoochelend,lavabo in duizend stukjes ontvangen

Een lavabo laten verzenden,en bij afhaling was de tape van de verpakking al geschonden! Zelfs de dame van het kiala punt merkte dit op.het pakketje rammelde en bij thuiskomst vond ik duizend stukjes,wat een ontgoocheling.1ste keer was alles oké dit was men tweede ervaring! Zeer spijtig.

Mark Zwaan
31-03-2015

Trage bezorging, slechte informatie op website

Ik bestelde op vrijdagavond 18:00 vier artikelen bij Bol.com die alle vier de volgende dag geleverd konden worden. Voor mijn gemak wilde ik deze op zaterdag bij een AH ophalen. Zag op zaterdagmorgen dat Bol.com de artikelen om 00.33 uur had klaargezet en afgeleverd bij het Kiala sorteercentrum. Volgens de Kiala website was het pakket om 00:40 uur ontvangen in het sorteercentrum en de status was "wordt getransporteerd". Uiteindelijk werd het pakket pas op dinsdagmiddag afgeleverd, op de Kiala website verder geen meldingen, zoals bij veel andere vervoerders waar je te zien krijgt dat het pakket is geladen of dat de bezorger onderweg is. Vier dagen lang heeft de status op 'wordt getransporteerd' gestaan. Ik heb de klantenservice van Bol.com meerdere malen gebeld en gemaild, maar die hebben geen enkele moeite gedaan om te achterhalen wat er met het pakket was gebeurd. Ik moest gewoon geduldig afwachten tot woensdag en dan zouden ze de bestelling annuleren als hij nog niet binnen was. Gezien de reacties hier ligt het probleem bij Kiala, die gewoon veel te traag is met de bezorging, maar ik vind dat Bol.com niet met zo'n slechte vervoerder in zee zou moeten gaan. De klantenservice heeft nog een poging gedaan om contact te zoeken. Of ik door de weeks op kantooruren even met ze wil bellen, maar dan werk ik, dus dat gaat helaas niet. Op de twee klachten die ik heb ingediend heb ik na drie weken nog steeds geen reactie, dat is blijkbaar te veel moeite.

Dee
26-03-2015

Ligt al een week op het sorteercentrum

Op de website geven ze aan dat het gemiddeld 4 dagen duurt voordat je je pakket hebt ontvangen. Mijn pakket ligt nu al een week op het sorteercentrum.

Emails wordt niet op gereageerd, dit zijn gewoon criminelen. Hoe kan dit in 2015?

Nooit meer kiala voor mij.

Nel vinken

Diefstal

Ik heb een pakketje ontvangen wat geopend is geweest. Er moesten 2 paar laarzen inzitten. Helaas zat er maar 1 paar in. Waar is het andere paar gebleven?

Anne

Langzaamste binnenlandse pakketbezorging ooit

Heb hiervoor gekozen bij een webwinkel maar na 5 dagen nog niet aangekomen in het sorteercentrum. Mails naar Kiala worden meestal niet beantwoord, van de drie mails heb ik op eentje gisteren antwoord gehad dat men "verwachtte" dat het vandaag in het sorteercentrum aan zou komen.

Tot op heden nog geen update en verwacht mijn pakket pas een week na verzending door de webshop te ontvangen. Voor een binnenlands geadresseerd pakket vind ik dat al bijzonder lang.

Mijn pakketjes uit Zuid-Korea en Japan komen normaal binnen 3 weken aan en soms als ik geluk heb binnen 2 dus als het de halve wereld af kan reizen binnen 2 weken lijkt het afreizen binnen Nederland binnen 2-3 dagen toch meer dan haalbaar...

Voor menigeen die dit leest: beter iets meer betalen voor een andere pakketbezorging die tijdig bezorgd!

Debbie
18-03-2015

Ik zit al een week op mijn pakketje te wachten. Volgende keer betaal ik wel wat meer want dit is ook om te huilen.

Jan hop

Wat een drama

Ik kreeg meer vraag van klanten om kiala in het systeem van ons bedrijf toe te voegen. Ik heb gisteren zelf een paketje laten versturen vis kiala vanuit de beijnkorf. Bijkorf stuurt pakket die avond in half 12 naar kiala. Volgende dag geen respons van kiala. Afwachten tot maandag. Gelukkig bespaar ik zo een hele ellende voor onze klanten. Kiala waardeloos

Eric Maryniak
13-03-2015

Nette reactie op privacy klacht (zie hieronder)

Eerlijk is eerlijk: UPS, waar Kiala een onderdeel van blijkt te zijn, gaf een zeer nette reactie op mijn klacht. Tevens wordt er, ter bescherming van de privacy, voortaan geen scan meer gemaakt van identiteitspapieren.

Eric Maryniak
13-03-2015

Onbeleefd, onkundig en onwettige scan van persoonsgegevens

Ongevraagd en zonder verdere toelichting, je wordt onbeleefd afgesnauwd, scant men je paspoortgegevens als je een pakketje van UPS bij hen ophaalt dat ongevraagd door UPS naar Kiala wordt gestuurd als je er niet bent. Ik ga een privacy klacht bij UPS en het CPB indienen.

MaartendrieG
12-03-2015

Traag

Pakketje besteld dat bezorgd zou worden via Kiala. In eerste instantie werd ik netjes geinformeerd dat het pakket verzonden was. Daarna werd het stil. Via de mail maar eens navraag gedaan via het reactieformulier. Ik kreeg daarop een mail vanuit een vaag Belgisch mailadres dat een "onderzoek gaande is omtrent het pakket". En of ik even wil melden wat er in het pakket zit. Inmiddels 6 dagen verder wordt gemeld dat het pakket "in het laatste sorteercentrum is aangekomen". Conclusie: zeer traag, de volgende keer bestel ik niet meer via Kiala.

Sieger
04-03-2015

Goedkoop maar onbetrouwbaar

Mijn pakket is op het verkeerde punt bezorgd, zonder te vertellen op welk punt, en wanneer dit wordt opgelost. Het bedrijf is niet telefonisch bereikbaar, en mailt niet (snel) terug.

Valli
01-03-2015

Slecht bedrijf, afrader voor webwinkels

Als webwinkel bieden wij Kiala met tegenzin aan, meer dan 50% van de zendingen loopt vertraging op. Helaas is er vraag naar vanuit de klanten, alleen rekenen zij ons er op af.

Dorine.stefels
25-02-2015

Kapot aangekomen

Tja, alles zeer goed ingepakt. Zoals altijd....met DHL nog nooit gedoe gehad maar nu, pakketten komen soms heel laat aan en nu was de inhoud gebroken!

Dat kan dus niet zomaar, dan moet er met het pakket gegooid of gesmeten zijn. Ik weet namelijk hoe ik inpak!

Zet er ook nooit op: breekbaar want dat schijnt voor sommige medewerkers een uitnodiging te zijn om raar te gaan doen met je spullen. Nee, jammer dat DHL duurder is geworden en iedereen op Marktplaats voor Kiala kiest.

Koen
24-02-2015

Lange verzendduur

Pakje verzonden en pas 7 dagen later kwam het aan. Betaal dan liever €3,- meer en je krijgt het op tijd

Mikeydeu
22-02-2015

Dit is een grap of niet?

Heb een pakket bestelt, wou het retour sturen, kwam ik aan bij postnl waar het altijd vertroubaar is nooit problemen mee gehad, hun zijnden jah moet je bij een kialapunt doen omdat de retour zegel van kiala was, ik had dit nog nooit gedaan, eerste keer met dit, dus ik zocht de eerst dichtbijste kialapunt en heb het daar afgeleverd, voreg of alles nog in orde was en hun zijde jah dit is alles, kreeg ik ik het bewijs, en ik kijk elkedag naar de status, en nog steeds niks veranderd, is nog niet eens verzonden, wat is grapjas is deze bedrijf, gewoon onzin, echt nooit meer met deze kiala onzin te maken hebben, en wat voor domme naam is kialablabla voor een bedrijf, sh!t naam,

Do
19-02-2015

Ramp!

een verzending heeft mij tot nog toe al uren beziggehouden: betaling is afgeschreven maar geen bevestiging dus geen tracknummer dus kan geen kant op. kiala punt zegt me niet te kunnen helpen dus voor niets geweest. bellen levert een mailadres op maar weer geen respons. spijt als de haren op mijn hoofd ooit ook maar een cent aan uitgegegevn te hebben! niet doen dus, kiala!

Krisztian
14-02-2015

Slecht en waardeloos

Geen cent waard dit bedrijf. Wacht al 2 weken op pakket,wat blijkt? Pakket ligt al 10 dagen bij hun sorteercentrum. Maar ik heb hem nog steeds niet! Ze zijn onberikbaar en geen antwoord am de mails. Dit sootr bedrijven moeten verboden worden. Ik lees alleen maar slechte ervaringen op heel veel beoordelig sites.