KPN reviews

Attie
18-08-2020

Geen verbinding mobiel

Een jaar lang geen probleem met mobiel bellen en sinds een week is er volgens de "dekkingskaart" van KPN geen dekking meer. En dus hier niet meer mobiel bellen of gebeld worden. Volgens een medewerker van kpn kunnen ze er ook niets aan doen, de dekking fluctueert nu eenmaal.

Barbara
18-08-2020

Zeer onaardige dame van het klantenservice aan de telefoon

Helaas voor het eerst een minder prettige ervaring met het telefonische klantenservice van KPN. Een dame die aan de telefoon gehad die nogal kort af en arrogant was :-/

Jammer!

Lucy
15-08-2020

Niet te berijken

Wij hebben best behoorlijk abonnement bij kpn. Laatste tijd helaas steeds meer problemen. Heb on line alle stappen doorlopen maar probleem blijft. Probeer nu telefonisch contact te krijgen. Is echt niet te doen. Jammer was zo te vrede. Maar voel als goede klant me niet echt gehoord

Arthur

Komen afspraken niet na!

Per telefoon een goede aanbieding gekregen over een contractverlenging van internet en televisie thuis. De schriftelijke bevestiging noemt andere hogere bedragen en nu weten ze niets meer van de gedane aanbieding. KPN zegt dat ik de waarheid niet spreek, terwijl er getuigen waren van het telefoongesprek.

Toen vertelde ik dat ik alles per direct wil opzeggen (ook mobiele telefoon) vertelde ze doodleuk dat dat niet kan, omdat ik tot september 2021 een contract heb met mijn mobiel!

Waardeloze behandeling!

Onno
14-08-2020

Wifi doet het al dagen niet. KPN is niet te pakken te krijgen. Je moet zelf een wifi meting uitvoeren, die niks uithaalt. Dan krijg je daar een melding van "sorry het probleem is niet opgelost". En dan mag je weer opnieuw beginnen. Als je ze probeert te bellen word je weer naar die metingen gestuurd die je zelf moet doen. Anders kan je in een wachtrij staan van een kwartier. oh weg gedrukt. nog een keer proberen.na een kwartier. weer verbinding verbroken. bizar slechte service

Roel

Ga niet naar kpn!

Kunnen niet eens een fatsoenlijk werkende simkaart leveren ik waarschuw iedereen ga niet naar kpn meest kansloze bedrijf ever

Al een week bezig en nog niemand die het op kan lossen.

Klantenservice zegt moet naar de winkel

De winkel zegt moet bij de klantenservice geregeld worden.

Tv ontvanger Arris omruilen voor Broadcom

Ik wil de tv ontvanger Arris omruilen voor het nieuwe model dat Dolby Atmos en Bluetooth afstandsbediening heeft. De Arris wordt heet en restart zo nu en dan.

Na een gesprekje met een helpdesk medewerker kreeg ik te horen dat ze van te voren niet weten welke tv ontvanger ze uitleveren. Dit is tegenstrijdig wat op de KPN website staat. De enige oplossing was om het abonnement op te zeggen om daarna een nieuwe af te sluiten.

Serieus KPN dit is zo klant onvriendelijk.

Daarnaast probeer ik een klacht in te dienen via jullie KPN site. Wordt je na 15 minuten wachten automatisch afgemeld.

Ik probeer het nog in de KPN winkel, wie weet?

Reinoud
13-08-2020

Je krijgt ze niet te spreken

NIeuw abonnement, krijg ik niet geactiveerd. Zit inmiddels in Frankrijk maakt het nog iets moeilijker. Na 27 wachtenden aan de chat lijn afgewacht te hebben wordt je eruit gegooid. Nog een keer, weer 28 chat wachtenden om aan het eind van de rit erachter te komen dat ze niks kunnen. Opnieuw aanvragen!.

Het is goed dat een abonnement niet zomaar kan worden afgesloten, maar dat het allemaal zo moielijk gaat is echt waanzinnig. En dat je ze niet kunt spreken en oplossen is echt kut

Jess

Waardeloos internet

3 meter vanaf de WiFi versterker (zoals.kpn dat noemt) al geen Wi-Fi meer.

Oplossing van kpn: hier is een link naar een website.HALLOOOOO ik heb GEEN internet zei ik toch?!

20 min in de wacht aan de telefoon en nóg geen medewerker beschikbaar.

KPN: jullie zijn waardeloos!

Rolf

Op stuur service

Je moet een doos in huis hebben om iets terug te sturen, Het principe van gelijk oversteken.

Een klant moet blijven heen en weer rijden, om slechte apparatuur te vervangen

Maria
12-08-2020

De slechtste Service ooit!

Ik ben al 4 weken, 3 rondjes door het land, ellendig lang in de telefonische wachtrij bezig om een probleem op te lossen qua prive bellen, en er is van geen ene enkele mogelijkheid sprake van service gericht mee denken of tot een oplossing komen!

Je wordt wel in de tussentijd 6 keer gebeld of je zakelijk internet wil aanschaffen, wat een schijt en flut service! Spijt dat ik hiermee in zee ben gegaan!

12-08-2020

Doet het goed, tot er wat is

7 jaar geleden ben ik overgestapt naar KPN, omdat mijn wifi telkens uitviel. Sinds ik bij KPN ben heb ik daar bijna nooit meer last van.

Om te beginnen promoten ze gratis installeren. Dat moet je met een korrel zout nemen, want ze rekenen materiaal kosten.

Ze promoten dat je overal goede wifi in huis hebt. Dat moet je niet geloven. Ik heb 2x een monteur gehad en een paar kastjes van 80 euro. Het wifi signaal is inderdaad verbeterd, alleen het valt constant uit. Daarom heb ik uiteindelijk, maar de kastjes los gekoppeld. Want ik geef de voorkeur aan stabiel signaal in plaats van een sterk signaal op elke plek van mijn huis.

Daarnaast bieden ze service aan, dat als er iets mis is met je internet en het niet jouw fout is, dat het dan gratis wordt gemaakt. Van het weekend viel alles uit, dus gisteren was een monteur over de vloer. Er was iets mis met de bekabeling van de orginele montage (die door een KPN monteur was aangelegd). Ondanks dat krijg ik hier de rekening voor. Ik ga nu net een chat aan, om te vragen hoe dat kan. Ik geef aan net zoals boven aan wat er is gebeurt en de chat wordt beëindigd.

Tanja
09-08-2020

6 weken zonder wifi tijdens thuiswerken

Jarenlang klant geweest bij KPN en nooit problemen gehad. Tot je problemen krijgt.dan merk je pas hoe slecht het bedrijf georganiseerd is. Het heeft KPN 6 weken gekost om aanhoudende wifi problemen (uitval, geen wifi) op te lossen. 4 monteurs, en elke monteur wist wel een stukje van de puzzel op te lossen. Eindeloze telefoontjes naar de ongelooflijk slechte klantenservice. Met een beetje mazzel krijg je iemand die kennis van zaken heeft, anders word je gewoon doorverbonden naar een andere medewerker en kan je je verhaal opnieuw doen of er worden dingen toegezegd die niet blijken te kloppen; de verbinding wordt verbroken of er worden nummers doorgegeven waar je vervolgens voor niks naartoe belt. Leukste was, toen er een monteur van extern bedrijf niet kwam opdagen na een afspraak die door een KPN monteur was gemaakt, dat ik zelf maar moest googlen naar het nummer van dat bedrijf want dat wist de klantenmedewerker niet. Het heeft voor zoveel extra stress gezorgd tijdens een toch al bijzonder stressvolle periode. Een klacht indienen bij KPN zelf wordt je bijna onmogelijk gemaakt. Morgen zijn we gelukkig KPN af.

Albert
06-08-2020

Kpn kan niks goed regelen behalve incasseren

Half juni geprobeerd om één HD ontvanger uit ons abonnement te laten halen. Wat gebeurt er? Krijgen er gewoon nog één opgestuurd ipv één retour te kunnen sturen. Na heel wat belletjes met zeer ondeskundige medewerkers, en na beloftes die nooit nagekomen worden, is het nu bijna half augustus en het is nog steeds niet opgelost. De apparatuur is retour maar nu klopt de factuur zoals verwacht weer niet.

Wat een onprofessionele bende is het bij kpn. Zakkenvullers zijn het zonder verlenen van enige service met te dure abonnementen, maar waar kan je anders heen? Ziggo heeft ook geen beste recensies.

Kpn, los je zaken op en neem personeel aan die wel wat willen en kunnen betekenen voor de klant. Geen onervaren mensen die als een robot volgens protocol met je spreken.

Addy
05-08-2020

Van zakelijk naar particulier, een mega probleem voor KPN

Door het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd stopte ik met mijn bedrijf(je) Daarom wilde ik overschakelen naar particulier bellen. Urenlang aan de telefoon gezeten, 'we verbinden u door met de andere afdeling', vervolgens werd het contact verbroken. Opnieuw bellen het hele verhaal nog eens vertellen, 'nee ik kan u niet doorverbinden' Weer opnieuw bellen.afijn dit ging een paar uur zo door. Mijn vrouw had intussen geturfd dat ik 14x mijn postcode had opgegeven. Eindelijk een afspraak dat er een monteur zou komen.(vreemd ik dacht dat het een puur administratieve kwestie zou zijn) Maar goed, die monteur kwam niet, maar wel werd onze telefoon afgesloten. Weer opnieuw gebeld, weer van het kastje naar de muur.Eindelijk kwam er na anderhalve week niet bereikbaar te zijn geweest een monteur. De volgende dag had ik al een nota in huis (lekker vlot!) die heb ik meteen betaald. De kosten voor die anderhalve week dat we waren afgesloten zou ik terug krijgen (nooit meer iets over vernomen) En als klap op de vuurpijl kwam er vandaag een rekening voor mijn zakelijk abonnement, want de incasso was niet gelukt. Nee, want die had ik stopgezet omdat ik immers geen zakelijk abonnement meer wilde.Vandaag weer gebeld, verwarring aan de andere kant. Ik blijk twee verschillende klantnummers te hebben en kreeg de vraag: 'Heeft u uw zakelijk bellen abonnement dan al wel opgezegd? Als ik verander van zakelijk naar particulier dan vervalt zakelijk toch? Dit schijnt heel abstract te zijn voor KPN. Iemand kon de zaak nu niet oplossen maar zal mij morgen terugbellen. Ik ben heel benieuwd! O Ja, ik kreeg wel een uitgebreide vragenlijst over het gedrag en de service van de monteur.Die man was correct en heeft z'n werk goed gedaan. Een vragenlijst over de administratie bij KPN moet ik waarschijnlijk nog krijgen, of zouden ze dat niet durven?

Raoul
05-08-2020

Sinds kort hebben we de “superwifi” van kpn… met het installeren ging alles goed, de verbinding was perfect. Totdat je bij dag 3 aankwam: geen groen lampje meer, voornamelijk oranje en af en toe rood. De verbindingssnelheid is gedaald van 150mbps naar een lullige 149kbps. Als ik had geweten dat het zo’n enorme geldverspilling was dan was ik hier niet eens aan begonnen.

03-08-2020

Koper of toch wachten op Glas

Als monteur bij kpn wil ik graag melden dat de aansluitingen per huishouden heel vaak anders zijn. In nieuwbouw huizen kom je glasvezel tegen en genoeg loze leidingen voor bekabeling waar je u tegen zegt, dit is allemaal geweldig en goed gericht op de toekomst.

Dan denk je bij je zelf, kabels? kabels zijn ver van geweldig. Maar als je er over nadenkt, tegenwoordig kan je met een simpel kabeltje 10000mbit/s leveren zonder enkel verlies. Dat gaat je zeer zeker never nooit lukken met hoeveel superwifi of draadloze verbinding sets je het gaat proberen. Al is meestal een 1gbit (1000mbit) ethernetkabel genoeg voor meeste huishouden.

Oude huizen hebben vaak deze luxe niet en zitten op de oude telefoon lijntjes van vroeger. En bekabeling kan je vergeten. Al moet ik zeggen dat er veel klanten met ruim 220mbit verbonden zijn op ruim 70 jaar oude telefoonkabels, deze zijn vaak verbonden met een tussenkast waar glasvezel apparatuur staat. Andere klanten hebben net minder geluk en zitten op nog de iets tragere telefoon centrale die gemiddeld 20 (adsl) tot 55 ( 110mbit over pairbonding)kan leveren. Dit hangt af van de afstand. Veel klanten hebben last van happerende verbindingen of vallen gewoon helemaal weg. Dit soort klachten komen vaak door fouten binnens huis. Oude bekabeling of een oud aansluitpunt. Platte telefoon kabels als dsl kabel gebruiken of dvs gebruiken als draadloze oplossing voor de interactieve tv. Dit zijn allemaal "storingen" die binnenshuis liggen.

Mocht ik je niet willen overtuigen; doe even een postcode check. Kijk even wat er op jou adres mogelijk is. Meeste huishouden hebben genoeg aan 50mbit voor simpele dingen als tv kijken, nieuws lezen en emailtjes schrijven. Mocht je willen gamen, en alle benoemde dingen tegelijk willen doen? dan heb je genoeg aan 100 of 200. Mocht je alles willen doen en toch niet genoeg hebben. Dan heb je glasvezel nodig en dan krijg je 500 of zelfs 1000.

Doe wat je wilt met deze informatie.

Schaf nooit een dvs aan, rommel! (draadloze verbinding set)

Arnoud
29-07-2020

Zeer on-klantvriendelijk en amateuristisch bedrijf zonder service

Nieuw huis gebouwd en dan klant worden bij KPN, echt lachwekkend. Na 4 maanden proberen om klant te worden bij kpn werd mij eigenlijk telefonisch verteld, na vele beloftes van medewerkers, dat ik het maar weer van voor af aan moest opstarten en dat ze "helaas" niets voor mij konden betekenen.

Zeer ongeintteresseerde medewerkers van de klantenservice en zeker niet behulpzaam.

Kpn nooit weer, er zijn gelukkig ook wel goede providers.

Lekker zo doorgaan kpn, gaat er weer een Nederlands bedrijf naar de gallemiezen.

26-07-2020

Schandalige klantbehandeling

Wat een ronduit schandalige klantbehandeling van kpn.

Overweeg kpn nooit als internetprovider! een beschamende klantbehandeling is voor kpn aan de orde van dag. Een waardeloze administratie, klantenservicemedewerkers die werkelijk niks geven om de klant en valse beloftes is alles wat je van kpn krijgt. Na een halfjaar pure frustratie ben ik er achter gekomen dat met kpn geen land mee is te bezeilen en ben dus zelf maar overgestapt naar een andere provider (dit maakte kpn-medewerkers trouwens geen moer uit).

Begin maart ben ik voor het eerst in contact gekomen met kpn, omdat het om een nieuwbouw appartement ging, moest de complete aansluiting nog gelegd worden. Dit kon wel even duren werd me verteld. Nooit geweten dat “even” 4 maanden zou zijn. Eerst moest er iemand komen voor de aansluiting in de meterkast, daarna moest er iemand komen om het aan te sluiten op de hoofdkabel en daarna nog iemand voor de nameting. Tussen elke stap zat minimal 4 weken (waarom doen jullie dit niet allemaal tegelijk of in ieder geval in een korter tijdsbestek?).

Toen kpn eind mei eindelijke alle stappen doorlopen had, heb ik meteen aan de monteur gevraagd wanneer ik een werkende verbinding zou kunnen hebben. Hij gaf aan dat dit niet meer dan 24 uur in beslag zou nemen. 2 dagen later heb ik kpn gebeld om te kijken of ik nou eindelijk eens internet kon activeren. Bij de klantenservice medewerker ook aangegeven dat ik inmiddels al enkele maanden in corona tijd vanuit huis moest werken wat best moeilijk is zonder werkende internetverbinding. Helaas konden hun nog niet zien dat alles goed was aangelegd en ze gaven aan dat het met een update te maken kon hebben en dat ik volgende week maar weer eens terug moest bellen. Weer een week verder opnieuw de klantenservice gebeld om te vragen hoever ze waren met de update, helaas was er nog niks nieuws en de internetverbinding was nog niet beschikbaar. De volgende dag maar weer gebeld, met weer hetzelfde resultaat. De dag daarna weer gebeld en deze keer werd ik wel geholpen door iemand die aangaf dat er zonder toevoeging wel een abonnement afgesloten kon worden op dat adres. De toevoeging zou dan later door de back office wel weer recht getrokken worden.

Helaas gaf de klantenservice medewerker aan dat de afspraak met de monteur wel nog 3 weken op zich zou laten wachten (ingepland op 7 juli) en dat ondanks het feit dat ik al 4 maanden aan het wachten was het proces niet versneld zou kunnen worden. Ik had deze datum al dik omcirkeld in mijn agenda en mijn afspraken voor die dag verzet, zodat ik eindelijk een werkende internetverbinding zou hebben. Maar het zou kpn niet zijn als ik niet op 6 juli een voicemail bericht binnen zou krijgen met de mededeling dat de afspraak niet door kon gaan omdat de verbinding nog niet goed gelegd was. Ik kon mijn oren niet geloven en heb meteen teruggebeld om te vertellen dat de monteur 2 maanden geleden al tegen mij had gezegd dat het binnen 24 uur beschikbaar zou zijn. De klantenservicemedewerker zou een interne ticket aanmaken om te kijken waar het mis ging. Dit zou 2 dagen op zich laten wachten. Inmiddels was ik het tijdrovende geneuzel van kpn al helemaal zat en zei dat ik zelf wel zou bellen. Nog geen 2 minuten later vertelde de monteur dat de kabel inderdaad al 2 maanden geleden gereed was gemeld voor gebruik, waarna ik meteen kpn weer opbelde dat het wel goed zou moeten zijn. Wat bleek nou de toevoeging (die de back office wel zou aanvullen) was nog steeds niet in het systeem zichtbaar, waardoor kpn en het kabelbedrijf dachten dat het om verschillende adressen ging. Ik heb het probleem uitgelegd en aangegeven dat ze de toevoeging erbij moesten zetten en dan zou het moeten werken, er zou weer een ticket aangemaakt worden en binnen 48 uur zou ik een update krijgen. Natuurlijk werd ik helemaal niet gebeld door kpn waarna ik zelf maar weer eens contact ging zoeken. Het hele verhaal voor de zesde keer uitgelegd aan een nieuwe klantenservicemedewerker die ook niet wist hoe dit nu kon, maar nog steeds geen toevoeging kon zien in het systeem. Ik begon me toch hardop af te vragen hoe moeilijk het kon zijn om 2 cijfertjes aan iemand zijn klantbestand toe te voegen…

Vanwege de problemen zou ik wel een noodpakket opgestuurd krijgen. Ik had nog aangegeven dat het adres in het systeem niet correct was en dat de toevoeging ontbrak dus met het versturen van het pakket moest daar rekening mee gehouden worden. Dat zou inderdaad meegenomen worden en binnen 2 dagen zou het in de brievenbus liggen. 2 dagen later nog steeds geen pakket, dus maar weer de klantenservice bellen om te vragen waar dat ding bleef. De medewerker gaf aan dat het pakket retour was gestuurd omdat het adres niet klopte, maar ze zouden meteen een nieuwe aanvragen en sturen naar een generaal afhaalpunt. Deze werd tot tweemaal toe weer niet opgestuurd. Weer 4 dagen later heb ik gevraagd of ik het anders niet zelf in de winkel kon gaan halen omdat ik alle valse beloftes aan de telefoon helemaal zat was, en dit kon. Ik naar de winkel, maar het is wel kpn en natuurlijk zijn er geen noodpakketten beschikbaar in de winkel. Weer het hele verhaal verteld aan de winkelmedewerker, die weer een nieuw pakket had aangevraagd, deze kwam daadwerkelijk de dag erna bij het afhaalpunt aan en ik kon eindelijk beschikken over een noodpakket.

Inmiddels maak ik alweer 2 weken gebruik van het noodpakket en heb kpn gebeld om het te vragen hoe het met de vaste verbinding zit? de toevoeging was nog steeds niet aangepast en daarom geen nieuwe update. Het snelste zou zijn om mijn oude abonnement op te zeggen en een nieuwe aan te vragen op het juiste adres, helaas was het abonnement nu wel 75€ duurder geworden. Natuurlijk heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik onder geen enkele voorwaarden meer zou gaan betalen na de manier waarop ik door kpn was behandeld. De ene medewerker zei dat hij een aantekening zou maken dat ik recht zou hebben op een creditnota nadat de eerste 2 weken voorbij (toevallig ook het opzegtermijn.). Helaas kreeg ik niet alles geregeld en belde 1 uur later terug om het af te ronden, de andere medewerker kon de aantekening niet zien en dat de creditnota echt geen optie was. Ik was er helemaal klaar mee en zei dat ik dan wel naar een andere provider zou gaan. Als antwoord kreeg ik: “oké helemaal goed dat moet je helemaal zelf weten”. Het boeide de medewerker werkelijk helemaal niks dat ik bijna 6 maanden was behandeld als een stuk vuild door kpn en dat als ik niet tevreden was ik maar een andere provider moest zoeken.

Kpn jullie moeten je echt schamen. Jullie administratieve systeem is een grote puinhoop, jullie klantbeleving staat helemaal onderaan en het maken van valse beloftes is aan de orde van de dag. Ik raad daarom ook iedereen aan om er niet eens aan te beginnen en kpn als internetprovider links te laten liggen.

Bram
26-07-2020

Amateuristisch bedrijf

Wat een drama. Alles aan kpn is slecht. Fouten bij husselkortingen. 4G mogen ze geen 4G noemen aangezien het bereik echt slecht is. Wifi in huis is een drama. Nu al 4 dagen zonder internet en televisie. Oplossen kunnen ze niet. Monteur kunnen ze niet inplannen. Verkeerde informatie verstrekken vanuit klantenservice. Enz, enz. Dit bedrijf functioneert nog uit de oertijd en de medewerkers komen net uit hun grotten vandaan. Wat een randdebielen. Helaas zit ik aan contract vast. Grootste fout van mijn leven. Mijn vechtscheiding van 4 jaar was nog plezieriger dan vastzitten aan kpn!