KPN reviews

Daphne
29-04-2020

Zoeken niet naar een oplossing

We zitten nu al 2 jaar met zeer slecht wifi en dit hebben we dan ook meerdere malen aangegeven. We hangen zowat elke maand aan de lijn met kpn en ze geven dan niet eens goede service. In een uur dat je aan de lijn hangt leggen ze niks fatsoenlijk uit en het enige wat ze zeggen is doe maar de kpn test om je wifi te testen. Mijn ervaringen met kpn zijn dan ook zeer zeer slecht.

28-04-2020

Glasvezelkabel

Vandaag stond er opeens een man in mijn voortuin te graven? Bij navraag bleek dat hij van de kpn was en dat hij alvast een aansluiting ging plaatsen mocht ik ooit een kpn internetverbinding via glasvezel willen hebben. WTF je gaat toch niet graven in mijn voortuin zonder overleg? ik wil helemaal geen kan glasvezel en nu al helemaal niet meer!

Jochem
24-04-2020

Niet behulpzaam

Wilde internet en tv afsluiten in nieuwe woning. Eerste gesprek werd mij gemeld dat levertermijn 2 weken was. Bij tweede contact na afsluiten van pakket bleek het twee maanden te zijn. Door klantenservice slecht geholpen, ongeïnteresseerd en tegen het botte aan. Niet bereid mee te denken en geen excuses gehoord. De reden van late levering werd door klantenservice bij mij gelegd. Abonnement geannuleerd en andere provider genomen.

Niels
23-04-2020

Waardeloos!

Sinds overstap van telfort naar kpn alleen maar problemen ervaren, automatisch betalen werkt al 4 maanden niet tig keer gebeld, het zou geregeld zijn niet dus. Mb's op zondag ochtend binnen 10 min voor de hele maand verbruikt, verklaring is er niet. Bellen bellen bellen, wachten wachten wachten waardeloos steeds geen oplossing. Bij ieder abonnement bij kpn problemen ervaren zeer veel frustratie uiteindelijk krijg je gelijk maar leed is geschied. Met overgaan van telfort naar kpn geen keus. Maat is vol op zoek naar betrouwbare partij, advies met gierende banden door rijden bij kpn!

23-04-2020

Afspraken niet nakomen en onvoldoende kennis

Mijn glasvezelaansluiting over laten zetten naar KPN (Alles-in-1 pakket). Dit zou op een dinsdag gebeuren. KPN haalt op vrijdag de TV aansluiting weg bij mijn vorige provider, op maandagochtend de internet en telefoon. Niets werkt meer. Na eigen onderzoek, contacten met technische dienst van vorige provider en een medewerker van technische dienst KPN (merendeel van de medewerkers bij KPN hebben de kennis niet) blijkt dat KPN het glasvezelmodem had moeten vervangen. Zijn werken met iets andere technologie. Deze werkt niet bij Genexis glasvezelmodem. Staat in hun procedures en processen om te controleren of wel juiste glasvezelmodem aanwezig is en geschikt technologie wordt gebruikt. Uiteindelijk geven ze toe dat er een monteur langs moet komen. Over 4 dagen de eerste mogelijkheid. Ofwel zou ik 5 dagen zonder Internet en telefoon zitten en inmiddels 7 dagen zonder TV. Voor mij niet acceptabel ivm thuiswerken en 4G dataverkeer niet goedkoop is.

Uiteindelijk na veel pushen op de dinsdag een monteur. Internet en TV werkt, maar telefonie niet. Foutje in proces bij KPN. Wordt een ticket aangemaakt . Op donderdag zou pas telefonie worden aangesloten. Vind ik niet acceptabel. Uiteindelijk woensdag telefonie.

Wat mij het meest stoort dat van de ruim 10 medewerkers van KPN die ik gesproken heb, er slechts 1 excuses heeft aangeboden. De overige hadden een zeer arrogante houding van dat ik blij mag zijn klant te zijn bij KPN. Gelukkig nu 14 dagen de tijd om te bepalen of ik bij KPN blijf.

Randy
19-04-2020

Loze beloftes, slechte service en onvriendelijk

Korte versie:

Leverdatum internet wordt direct na bestelling 3 weken later dan beloofd. KPN belooft meerdere malen terug te bellen, maar dat gebeurt geen enkele keer. Onvriendelijke pannenkoek van sales afdeling begint onzinnige discussies en ziet liever een annulering dan oplossing.

Lange versie:

Voor onze nieuwe woning had ik internet besteld bij KPN via hun website. Daar werd een leverdatum aangegeven waarmee ik ruim op tijd zou zijn om thuis te kunnen werken. Wat blijkt in een mailbevestiging, vrij direct na bestelling, dat de leverdatum ineens 3 weken later werd dan aangegeven. Thuiswerken ging zo niet lukken.

Toch maar bellen met KPN, het probleem uitgelegd. Die met het verhaal reageerden dat de website een indicatie geeft, maar dat niet expliciet duidelijk maakt. Ok, ze zullen morgen de verantwoordelijke afdeling laten terugbellen om toch wat te regelen gezien de situatie.

Ik heb gewacht, kreeg geen gehoor en heb zelf weer gebeld. Verhaal uitgelegd. KPN gaf aan dat er al wel een 'ticket' is en dat de andere medewerker nieuw is dus eigenlijk niet wist wanneer er gebeld wordt, maar morgen wordt u echt teruggebeld. Zelf konden ze niks doen, dus u kunt alleen maar wachten.

Weer gewacht, dagen geen gehoor. Toch zelf weer gebeld. Verhaal weer uitgelegd. Blijkt dat de afdeling die er verantwoordelijk voor is, zelf vond dat ze er niet verantwoordelijk voor zijn. Ok, dus er word niks gecommuniceerd en internet werd hem niet eerder dan die 3 weken. Prima, dan toch maar een andere provider. Of ik nog met 'sales' wilde praten om te kijken wat er mogelijk was, want ze wilden mij wel als klant hebben. Hebben ze mij doorgeschakeld met een giga pannenkoek met doorgerookte stem, die direct een discussie wilde beginnen over dat elke provider 'maar wat belooft tijdens de coronacrisis'. Nadat ik aangaf geen nut te zien in die discussie, bood hij zelf zeer knorrig aan om de bestelling te annuleren. Tjah. met alle plezier.

Overigens was het bij Ziggo binnen 1 week allemaal geregeld.

Elly-May
19-04-2020

Schuiven klacht af

Vrijdag mobiel abonnement afgesloten. Zondag 19-4 zouden ze komen bezorgen tussen 9 en 13.15. Het is nu 16u en nog niemand geweest. Ik heb 3x contact gehad met kpn en die zeiden nee we kunnen niet met de koerier bellen en zie dat het de goede dag en tijdstip is. Na een uur wachten nogmaals contact op te nemen met kpn zeggen ze de koerier reviva heeft de tijd veranderd naar 17.30 en 19.30. Ik zeg jullie zijn verantwoordelijkheid nee mw wij hebben het netjes overhandigd aan hun en zij zijn nu verantwoordelijk. Uhm nee ik heb bij jullie een product afgenomen. Nee sorry mw zo werkt het niet. Ik heb zo’n spijt dat ik met kpn in zee ben gegaan. Je bent gewaarschuwd!

Robbie
17-04-2020

KPN wil dingen verkopen die niet kunnen.

Ik nam contact op met KPN voor een internet aansluiting. Eerste was het om opheldering te verkrijgen wanneer er glasvezel gelegd zou worden. Volgens de verkoper kon ik direct gebruikmaken van ADSL. Inmiddels had ik dat als eens geprobeerd zonder succes maar hij verzekerde dat zij dat konden realiseren en zouden een monteur sturen. Grapje duurde 1,5 maand in Corona tijd. Monteurs heb ik nooit gezien. Uiteindelijk belde er een keerde een monteur met de mededeling dat dat toch echt niet het geval was.

Vester
14-04-2020

Problemen met geld terug krijgen na annulering

Een iphone 11 besteld en €480 aanbetaald. Vlak erna geannuleerd. Na 14 dagen nog geen geld terug en als je naar de klantenservice belt word je niet veel wijzer over wanneer je het geld wel terug krijgt. Ik raad je af om hier iets te bestellen/kopen

Bob
14-04-2020

Bagger

Omdat ik per de 17e over zou gaan naar KPN, op de 14e maar eens gebeld waar de spullen bleven. Zeer onvriendelijke medewerker meldde dat dit verschoven is naar de 30e. “Leuk” als je lopende contract van T mobile de 17e afloopt. Zeker omdat wij door Covid 19 met zijn allen thuis aan het werk zijn. Op mijn vraag hoe ik had kunnen weten dat het verschoven was, antwoordde medewerker: “niet. we hadden dit beter moeten communiceren”

Ed
10-04-2020

Problemen snel opgelost

Sinds dagen mobiel niet bereikbaar. Via kpn online ontdekt dat dit of aan de simkaart ligt of aan het toestel. Overige services geen problemen mee. Nieuwe simkaart besteld. Deze was de volgende dag al binnen en hiermee probleem opgelost. Dank kpn

Gertjan
09-04-2020

KPN belazerd de nieuwe klant

Via de chatservice van KPN gevraagd naar de snelst mogelijke activatiedatum op mijn nieuwe adres (nieuwbouw) antwoord: 16 april. De aanvraaggegevens ingevuld op de KPN website waarna aangegeven werd activatiedatum 15 april. Wij blij dan zouden we maar enkele dagen zonder internet en tv zitten. Volgende dag bevestiging van de bestelling met een link naar orderstatus. Link geopend en gegevens waren correct alleen snelst mogelijke activatiedatum nu 8 mei. Daarna weer een email ontvangen: maak een afspraak met een monteur weer link geopend en snelst mogelijke afspraak nu 20 april. Weer chat gestart met KPN service en daarin werd aangegeven dat backoffice de datum had gewijzigd omdat de werkzaamheden aan de aansluitingskasten nog niet af waren. Na aangeven dat zowel de website als de medewerkers hadden toegezegd 15 of 16 april activatiedatum was het antwoord: ja dat kunnen zij ook niet weten dat beslist backoffice. Op de vraag of ik belazerd was antwoordde zij ontkennend en toen ik aangaf dat de reviews over KPN dus klopte veel beloven en weinig waarmaken gaf ze aan zich niet hierin te herkennen. Toch voor de zekerheid opnieuw op de website KPN de aanvraag ingevuld op zelfde postcode (ander huisnummer) en daarin werd aangegeven snelst mogelijke activatiedatum 17 april. Nou geloof dat dus maar niet en bestelling onmiddellijk geannuleerd. Bij een bedrijf dat zo haar potentiële klanten belazerd wil ik geen klant zijn

Lesley
06-04-2020

Na 35 vaste klant nu weg bij KPN

In januari 2020 begonnen wij al met doorgeven van onze ophanden zijnde verhuizing van 12 maart 2020.

Er werd een monteur geregeld op de dag van de verhuizing eind van de middag, prima konden we na de lange verhuisdag even bijkomen met het nieuws o.i.d.! Dezelfde middag werden we gebeld dat de monteur ziek was, vervelend voor de monteur, dus we gingen uiteraard akkoord met het aanbod dat er de volgende dag iemand zou komen. De volgende dag kreeg ik een sms dat er een monteur voor de dichte deur had gestaan? Telefoontje naar KPN, bleek deze monteur bij ons oude adres geweest te zijn.

Nieuwe afspraak kon pas op 31 maart (wat! 18 dagen verder?) Nee niet akkoord, jullie maken een fout. Maar er was geen gesprek mogelijk. 16 maart, scholen dicht, Corona, thuiswerken, geen tv en internet. KPN weer gebeld, wij werken alle drie thuis kunt u een oplossing aanbieden. Digitenne en 50 gb werd ons geboden, alles beter dan niets! Dus doe maar. Na drie dagen werd het geleverd. Ondertussen was het 19 maart. Toen kwam er een mail of wij eerder dan 31 maart gebruik wilden maken van een monteur. Wat? Ja graag. We planden de monteur op 23 maart, we waren verbaasd dat het opeens kon, maar prima.

Op 23 maart gebeurd er natuurlijk niets, niet op ons nieuwe adres in iedere geval, wel weer op ons oude! Monteur staat weer voor de deur op oude adres. Weer bellen. Nee u staat gepland op 31 maart. Ja dat weten we maar.ach we worden er zo moe van. U niet alleen zegt de dame aan de telefoon. Iedereen die in de winkel stond zit nu thuis als klantenservice en weet niet waar ze mee bezig zijn. Ik ga het voor u in orde maken, 31 maart staat er iemand voor uw deur om alles te installeren of in ieder geval heeft u de spullen in huis en helpen wij u op afstand te installeren. Het komt goed. Het is 31 maart en we zijn vol verwachting. Om 17 uur nog niks gehoord. Bellen naar KPN. We gaan het nakijken, ik zie het al, er ligt geen lijn naar uw woning en die moet er eerst zijn, het wordt vanavond in orde gemaakt en dan krijgt u een sms. En ik laat ook even iemand terugbellen om e.e.a. met u door te spreken. We wachten nog.…

31 maart 19.00 uur we bellen Ziggo. Na een uitgebreid vragengesprek krijgen we te horen dat het allemaal moet lukken, maar door de drukte kan het niet 3 maar misschien wel 5 dagen duren. We zijn voorzichtig optimistisch. Twee dagen later wordt er aangebeld, het hele Ziggopakket wordt bezorgd en twee uur later zijn er 3 tv's en internet geïnstalleerd. Alles doet het. En van KPN hebben we niks meer gehoord.

Vandaag maar even gebeld want op onze mail dat we willen opzeggen hebben we ook nog niks gehoord. De man die ik sprak zei dat hij voor mij ging proberen om te kunnen opzeggen per vandaag. Niks vandaag, ik heb KPN gehad tot 12 maart en ik wil geen dag langer betalen, sterker nog ik zou wel compensatie van alle ellende (mijn werk dat niet door kon gaan, geen tv en internet) willen. Helaas daar trapt KPN niet in. Ik hoef maar tot 12 maart te betalen, heel coulant, ahum. En ze gaan mijn rekening crediteren voor de bedragen die onterecht afgeschreven zijn. Of ik denk dat dit gebeurt, geen idee, ik heb er geen vertrouwen in. Na 35 jaar ga ik weg bij KPN, het is raar, het was zo een bedrijf als Albert Heijn, Hema etc. waar je vaste klant bent en waar je trots op bent. Ik heb mijn mobieltjes (3 stuks) allemaal bij KPN, ik kan er nog niet weg want de abonnementen lopen nog. Maar reken maar dat ik ze op de dag dat het kan overzet naar een andere provider.

Steven

Waardeloze service

Eerst wordt incompleet pakket voor draadloze interactieve tv geleverd. Na 4 mensen aan de lijn gehad te hebben begreep de medewerker dat een dvs1200 ontbrak. Belofte: ik geef de bestelling door aan logistiek en u ontvangt een mail wanneer hij wordt verzonden. Duurt Max 2 werkdagen.

Na 4 dagen nog geen bevestiging dat hij verstuurd is.

Liz
03-04-2020

KPN laat hoog bejaarden met analoge verbinding barsten in deze tijd

Mijn hoogbejaarde, hulpbehoevende ouders zijn al 3 weken nauwelijks telefonisch bereikbaar. En dat in deze tijd waarop deze mensen toch al geïsoleerd leven en bereikbaar moeten zijn. Er is al 4x een monteur geweest en telkens blijkt het probleem toch niet te zijn verholpen. Telkens zit er dan ook weer bijna een week tussen voordat er weer een actie komt. Afgelopen maandag kwamen ze tot de conclusie dat er gegraven moest worden omdat de kabels dusdanig slecht zijn. Er was dus goede hoop dat het vandaag opgelost zou worden, maar niets is minder waar, want er moet een graafmachientje aan te pas komen, blijkbaar hebben ze alleen een mannetje met een schop laten komen. Helaas kan het graafmachientje pas volgende week woensdag, weer bijna een week zonder telefoon dus! Ondertussen heeft de thuiszorg de huisarts moeten bellen voor mijn vader, omdat hij het benauwd heeft, maar niemand kan mijn ouders bereiken.

03-04-2020

Constante internet/wifi-uitval en slechte oplossinggericht!

Nadat er regelmatig problemen waren met onze wifi, zijn er in sept.2019 twee nieuwe wifi versterkers geplaatst aangezien onze beide(?!) versterkers destijds defect waren.

Wellicht heeft dit 'wel' twee weken gewerkt, waarna de wifi op de begane grond constant uitviel terwijl na de zgn. 'zelfmeting' via de app er een maximale verbinding is.

Na diverse keren bellen is het enige antwoord;'We kunnen een monteur sturen voor €50,-' wat ook al een keer gedaan is, echter was deze oplossing van korte duur. Ik ben eigenlijk een beetje klaar met KPN, en dan vooral het oplossingsgericht meedenken.

Jolanda
03-04-2020

Ze leveren niet wat ze beloven, tot 4x de verbinding verbroken. Niks opgelost.

Ze leveren niet wat je in de winkel hebt besproken, en iets oplossen doen ze niet, ze verbreken tot wel 4x de verbinding. Ongelofelijk voor zo'n groot bedrijf. Ga er niet mee in zee.

Dion
29-03-2020

HEERLIJK OM NIET MEER BIJ KPN TE ZITTEN

Wat heerlijk om niet meer bij KPN te zitten. Ik heb vroeger lang durige slechte ervaring mee gemaakt. Langdurig probleem met internet, dat tijdens het bellen niets deed, het heeft me zoveel geld gekost om iedere keer naar de klantenservice te bellen, te lang wachten en werd maar niet opgelost. Ik wil liever zonder telefoon en internet dan bij KPN zitten.

Je krijgt zo onvriendelijke dame met zware rookstem aan de lijn die al met ruzie begint, bahh.

Ik ben kotsmisselijk van KPN.

Ik hoop dat deze firma een keer ten onder gaat en uit aardbodem verdwijnt!

Dre
27-03-2020

SUPERAANBIEDING alles in 1

11 maart werden we opgebeld door een meneer van kpn ( student die lang niet alles weet en mag vertellen.)we hebben een superaanbieding, nou prima, was/leek heel goed , is goedkoper als huidige , dus prima we stappen over!

Na 1 dag : email komt binnen met bevestiging, en wat zie ik? ik krijg een heel nieuw en ander telefoonnummer.dat wil ik niet! ik wil mn oude nummer behouden, dus bellen naar klantenservice, krijg je na 5 minuten ,zo een geit aan de lijn, ; ja, dat klopt bij een nieuw abonnement hoort een nieuw nummer, nee, zeg ik dat wil ik niet, dat is niet verteld door die beste man, maar goed, we kunnen ons nummer behouden ( hulde hoor kpn hiervoor.).

Paar dagen later, een smsje dat onze modem e.d. Binnenkomt, deze in goede orde ontvangen.

Dag later: smsje, u kunt gebruik maken van de aansluiting, veel plezier ermee. Dus s'avonds, vol verwachting klopt ons hart, de oude modem losgemaakt, nieuwe geinstaleerd, alleen de handleiding klopte niet? met wat wij op de muur hadden zitten, maar goed zal wel, nieuwe modem aangesloten aangezet en na 5 seconden ging het groene lampje heel rood branden en bleef rood.er gebeurde niets.dus een belletje richting klantenservice kpn: doe dit, doe dat probeer dit probeer dat,oooooh ik zie het al er staat een aansluitpuntjesding verkeerd, ik kan dat niet regelen, ik laat een ticket aanmaken en dan wordt u binnen 48 uur teruggebeld.nou die 48 uur zijn al lang en breed verstreken en ik denk dat het terugbelletje kapot is van de kpn. Maar goed.

2 dagen later, we hebben de moed bij elkaar geraapt en we proberen het nog maar een keer, misschien is het aansluitpuntjedingetje inmiddels aangesloten. En je raad het al.het deed/doet h e le m a a l niets, modem wordt groen, gaat dan rood branden en blijft heel erg rood branden, nou dan van armoei nog maar eens klantenservice bellen, en na 10 minuten afspraak/ toezegging gekregen dat we teruggebeld zouden worden, voor het weekend sowieso.

Vanochtend rond half 10-10 uur een belletje! van de kpn! ( dus het terugbelletje werkt toch!)

Een dame van de klantenservice o.i.d. : u had/heeft een probleem?, ja die hebben we, ik uitgelegd wat er aan de hand was, zegt ze dat deze aanbieding ,alleen werkt/geldig is op koperdraad, dus de oude kabel,en niet op glasvezel.

Wij hebben nl glasvezel.

Ja?

En nu?

De meneer die mij dit aanpraatte zei dat dit geen probleem was en zo ook uw collega's die we gesproken hebben.

Het is niet mogelijk dus om dit om te zetten van koperdraadje naar glasvezel.

Nee het is niet mogelijk.

Uitgeluld ben je.

Daar heb ik geen glasvezel voor genomen, dit is de toekomst zegt men , en kpn gaat gewoon verder op de oude koperen leiding, nou dan had ik nooit geen glasvezel te laten hoeven aanleggen, en had ik gewoon mn oude kabel kunnen blijven gebruiken.

En op ons adres kon ze niet zien, in hun systeem, dat wij glasvezel hebben liggen ( ffe google en je kan het zo vinden.kpn toch.)

Dus we hebben de hele bestelling geannuleerd.

En een belletje naar onze huidige provider ( solcon ) om alles weer naar het oude terug te laten zetten en dit was binnen 10 minuten heel keurig geregeld.

Dus.

Kpn, als je een aanbieding doet, zeg er duidelijk bij wat er verandert, of het wel of niet kan op glasvezel en bel terug.

Kpn; het meest duur(e)zame bedrijf.

Laat het zame er maar af.

Voor ons geen kpn meer. Voorlopig.

Ben dr h e le m a a l klaar mee.

Dus als je een aanbieding krijg, vraag na of je nummer niet verander en als je glasvezel heb of dat dit ook ook kan en niet via de ""oude" koperen kabel

Yvo
27-03-2020

KPN LAAT OUDEREN IN DE CORONA CRISIS IN DE STEEK

Mijn oma (89) heeft een onbetaalde telefoonrekening. Wat doet KPN dan, een reminder sturen? Nee, niks zeggen en gewoon de telefoon afsluiten! Midden in de Corona-crisis!

Naar aanleiding van de afsluiting kwam de onbetaalde factuur boven water. DIRECT betaald natuurlijk. En worden we dan weer aangesloten? KPN: “Ja hoor, over 3 tot 5 werkdagen.”

Mijn oma is dementerende en heeft hartklachten. Ze heeft haar vaste lijn nodig om te kunnen alarmeren in geval van nood. De situatie is potentieel levensbedreigend. Is er dan helemaal niks aan te doen? KPN: “Nee, de betaling is binnen, maar het systeem heeft meestal 5 werkdagen nodig.”

Kan KPN handmatig op de knop drukken en het signaal aanzetten? “Nee, want oma heeft geen internetabonnement. Die functie bestaat niet voor abonnementen met alleen een vaste lijn.”

Kan ik dan nu direct óók internet afnemen bij KPN, zodat die functie alsnog ingezet kan worden? KPN: “Nee meneer, zo werkt dat niet. We kunnen niets voor u doen. U kunt alleen maar wachten. Ik wens u wel een fijne dag verder.”

Ongelofelijk hoe KPN omgaat met haar klanten in deze situatie. Zelfs een potentieel levensbedreigende situatie is onvoldoende om tot actie over te gaan.

Schandelijk!