KPN reviews

Mirjam
07-02-2020

KLANTBEHANDELING KPN WAARDELOOS

De ervaring van mijn ouders als jarenlange klant van de kpn is ronduit slecht. Op 26 januari een spoedverhuizing van hen doorgegeven. Toen te horen gekregen dat er pas op 6 februari een monteur kon komen en echt geen dag eerder. Met tegenzin stem je daar maar mee in. Vervolgens komt de monteur op 6 februari en die gaat meteen weer weg, want er was iets niet goed gegaan bij de backoffice van kpn en hij kon geen aansluiting verzorgen. Vervolgens heb ik als dochter weer de klantenservice gebeld, die verwijst naar een mailtje verzonden aan het mailadres, waar door de verhuizing geen verbinding meer mee is. Mijn ouders van 91 en 92 hebben echter geen mobiel en kunnen deze mail dus niet ontvangen. Er zou binnen 1 dag worden gebeld om het probleem op te lossen. Je raadt het al naar het oude nummer waar geen aansluiting meer actief voor is, want het modem is op verzoek van kpn reeds op het nieuwe adres, waarvoor de monteur kwam om het aan te sluiten op het nieuwe adres. Toen ik voor de tweede keer de klantenservice belde zou er navraag gedaan worden en het telefoonnummer werd gewijzigd in mijn mobiele nummer. Ik zou echt op 7 februari gebeld worden (hoewel beloven doet kpn natuurlijk niet). Terugbellen gebeurt uiteraard niet, dus bel ik om 17.00 uur zelf voor de derde keer weer de klantenservice. Waar ik vervolgens te horen krijg dat het drie werkdagen duurt voordat men uitgezocht heeft wat er aan de hand is (wat het dus al vier dagen maakt na de fout van kpn zelf). Overigens ben ik als klant totaal niet geïnteresseerd in de oorzaak, maar wil gewoon een snelle oplossing. Vervolgens zal het dan wel weer 10 dagen duren voor er een monteur kan komen. Totaal duurt het bij kpn dan ongeveer 3 weken om een aansluiting na een eenvoudige verhuizing gerealiseerd te krijgen. Ik vind dit een schandalige gang van zaken, omdat mijn oude ouders al 10 dagen geen vaste telefoon ter beschikking hebben en dus geen contact met familie en vrienden kunnen maken. Cynisch gezegd: kpn helpt echt niet mee aan het tegengaan van de eenzaamheid van ouderen, zoals de overheid dat voorstaat.

Kortom: overweeg je klant te worden van kpn, denk dan goed na of je deze klantbehandeling acceptabel vindt!

Een bezorgde en zeer teleurgestelde dochter

07-02-2020

ONGELOFELIJK SLECHT

Vandaag zou er een monteur komen om een probleem met de tv ontvangst op te lossen. Monteur belt op om te zeggen dat er kosten aan verbonden zijn. Nu praten wij over een draadloos systeem wat door de kpn is geleverd en ook door een kpn monteur is aangesloten.( systeem valt nog onder de garantie ) valt niet over te praten kosten moeten gewoon in rekening worden gebracht. Wij hebben alles van KPN, en ik ga nu kijken hoe snel ik van dit bedrijf af kan komen. Wat Een Ongelofelijk Slecht Bedrijf.

Gerjan
01-02-2020

Waardeloos internet/WiFi

Onvoorstelbaar slecht bedrijf met maar 1 belang, helaas is dit niet de klant. Ongelooflijk arrogant en dom bedrijf die niet in staat is om anno 2020 fatsoenlijke producten te leveren!

Agnes
30-01-2020

Telfort/Kpn

Al jaren tevreden klant van Telfort met mijn prepaid telefoon. Nu overgenomen door KPN, even mijn mobiel opwaarderen. Download KPN app, maak account aan, ga naar Ideal wij schrijven 0,01 af, wacht 5 werkdagen. Hoezo wachten? Ik wil nu mijn mobiel opwaarderen. Maar ja, geen keuze dus wachten. Daarna wordt mijn 0,01 teruggestort, dus ik denk goed zo ik ben creditwaardig bevonden nu maar even opwaarderen. Sms gestuurd naar 1299 en het bedrag, krijg ik een bericht ga naar mijn KPN. Bij mijn KPN ingelogd, koppeling gelukt, maak 0,01 over! Ik maar naar de KPN winkel gelopen, zij kunnen mij vast wel helpen. Ja mevrouw, alles staat goed het ligt niet aan u maar KPN is druk bezig de Telfort klanten in het bestand op te nemen, dus even geduld probeer het na een paar weken nog maar eens ? Nou bekijk het maar KPN ik stap wel over naar een andere provider

Leon
29-01-2020

Storing

Vandaag grote storing bij KPN vanaf 10 uur vanmorgen, om 22:00 uur maar eens contact gehad met KPN en het een en het ander geprobeerd maar niks hoor geen internet geen tv maar KPN kon wel een monteur sturen as vrijdag zou dat wel kunnen wij zijn al vanaf het begin klant bij KPN en de laatste tijd is het wel vaker iets met het internet maar dit kan toch niet, vrijdag kan er een monteur komen. Dus gewoon vanaf vandaag tot vrijdag geen internet geen tv niks nee dit kan echt niet, echt belachelijk dit pikken wij niet echt een waardeloos bedrijf zo behandel je klanten niet je betaalt er toch al genoeg voor en als er dan een keer iets is hoop ik dat het dan zsm opgelost word dus voor ons nooit geen KPN meer

Jéan Sèbastian
28-01-2020

Ander tv ontvanger

Na telefonisch doorgegeven te hebben dat de you tube app niet goed werkt .krijg ik gewoon te horen dat we geen nieuwe ontvanger opsturen omdat de rest gewoon werkt.

Ik moet hem maar elke keer resseten.om daarna weer you tube te kunnen kijken op tv.

Mijn tv is 2 jaar oud.

Dus daar ligt het niet aan.

Kpn ondersteunt you tube via de afstandbediening maar ze doen er niets aan.

80 euro betaal ik per maand.

Nieuwe klanten krijgen van alles maar de loyale klanten kunnen stikken.

Dusmensen.denk 5 keer na eer dat je voor kpn kiest.

Geldwolven.

Rianne
26-01-2020

WAARDELOZE KLANTENSERVICE

In maart 2019 heb ik mijn mobiele abonnement telefonisch opgezegd met een medewerker van kpn omdat dit niet lukte via de app of de website. Ik ben toen heel vriendelijk en vlug geholpen. Ik sloot het gesprek dan ook met een prettig gevoel af en ging ervanuit dat mijn mobiele abonnement ook daadwerkelijk was opgezegd.

Tot mijn verbazing kwam ik er 13 december 2019 achter dat kpn nog steeds factuurkosten incasseerde van mijn rekening. Nu weet ik dat het niet ‘slim’ is dat is dit nooit eerder heb ontdenkt, maar kpn was geen vreemde incassant waardoor dit mij niet eerder is opgevallen. Ik heb na het fijne gesprek in maart niet meer gecontroleerd of kpn daadwerkelijk is gestopt met afschrijven of mij een bevestiging van het beëindigen van mijn abonnement heeft verstuurd. Toen ik achter deze ontdekking kwam heb ik direct telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van kpn. Het meisje die ik sprak aan de telefoon toonde weinig empathie en kortaf, dit vond ik erg jammer en ben ik niet gewend van kpn. Ik heb tenslotte onterecht meer dan 200 euro aan abonnementskosten betaalt. Ze kon ook zien dat ik sinds maart 2019 geen gebruik meer had gemaakt van het abonnement. uiteindelijk gaf ze aan dat ze 3 van de 9 maanden kon vergoeden. Als ik alles vergoed wilde hebben dan moest ik mailen naar (e-mailadres verwijderd) . Dus dit deed ik natuurlijk. Ik zou binnen 14 dagen een reactie krijgen. Dit gebeurde niet, maar omdat de feestdagen er tussen zaten besloot ik te wachten met bellen. Na 3 weken ben ik toch gaan bellen omdat ik bang was dat de kosten nog verder zouden oplopen. Ik belde dus opnieuw naar de klantenservice.

De jongen die ik aan de lijn kreeg gaf aan dat een mail naar die afdeling helemaal geen zin had en dat ik dit telefonisch af had moeten handelen, anders dus dan het meisje zei waar ik voorheen mee gesproken had. Mijn abonnement was wel opgezegd door die afdeling (weer zonder bevestiging naar mij toe?!) maar met de kosten hebben zij niks gedaan. Ik moest er zelf maar achteraangaan en hoefde geen respons van kpn zelf te verwachten. De jongen gaf aan dat ik de factuur van januari moest afwachten en dat in dat factuur de gemaakte kosten vergoed zou worden. Hij kon me hier geen bevestiging van sturen. Ik moest maar goede hoop hebben.

In januari ontving ik weer een factuur met abonnementskosten. Dit verbaasde me bijna niet meer van kpn, maar ik merkte aan mezelf dat het wel (emotioneel) heel vermoeiend was dat ik weer moest gaan bellen en weer mijn hele verhaal moest gaan doen. Ik ben 23 jaar, student en woon op mezelf, het gaat dus voor mij om veel geld. Dus ik belde maar weer naar de afdeling. Deze medewerker gaf aan dat mijn abonnement was opgezegd (zoals eerder gezegd maar niet per mail bevestigd), maar dat de kosten niet vergoed worden. Hij zag de logs van eerdere collega’s en gaf aan dat het vreemd was dat er weer kosten in rekening waren gebracht. Maar ook hij kon niet meer dan 3 maanden van de kosten vergoeden en in de tussentijd waren de kosten zelfs opgelopen. Als ik wilde dat al mijn onterechte kosten werden vergoed moest ik een mail sturen naar de klachtenafdeling. Ik werd weer van het kastje naar de muur gestuurd. Ik voelde me niet geholpen.

Dus ik stuurde een mail naar de klachten afdeling. Dit was inmiddels 15 januari 2020. Hierin heb ik mijn hele traject beschreven, net als in deze recensie. Ik heb ze hierin ook het volgende gevraagd: beste kpn zouden jullie alsjeblieft gewoon mijn onverschuldigde betalingen kunnen terugstorten, mij dit bevestigen en niks meer incasseren? dat is het enige wat ik wil en wat mij ook elke keer wordt beloofd.

1 week later werd ik gebeld dat het dom is dat ik nooit heb gecheckt of ik een bevestiging heb ontvangen en dat ik eerder in de gaten had moeten hebben dat kpn nog steeds van mijn rekening schreef. Nu zou ik 3 maanden vergoed krijgen minus de kosten van december en januari (dus 1 maand), wat ik tot op heden nog niet heb ontvangen. Enorm bedankt kpn voor het vergoeden van een waardeloos bedrag (t.o.v. Van ondertussen een bedrag van bijna 300 euro), ik hoop dat jullie enorm blij zijn met onverschuldigde betaalde kosten door een hardwerkende student.

ik ben waardeloos geholpen. Terwijl mijn ouders en ik al jarenlang trouwe klanten zijn, zelfs met mijn huidige huisgenoten zijn we klant bij kpn. Maar sinds deze ervaring ben ik van mening dat kpn een waardeloos bedrijf is, met waardeloze medewerkers en een waardeloos beleid. Ik raad niemand kpn aan die ook maar een beetje menselijk geholpen wilt worden. Je word van het kastje naar de muur gestuurd, er is intern slechte communicatie en de medewerkers geven geen eenduidige antwoorden, kortom: als klant ben je altijd de dupe. Kpn is een bedrijf dat nooit in staat voor zijn eigen fouten, maar altijd de vinger zal wijzen naar zijn klanten. Dus zowel mijn ouders als huisgenoten zeggen hun abonnementen bij kpn op en ik raad iedereen hetzelfde aan.

26-01-2020

Waardeloos wifi signaal

Sinds enige maanden is het klant zijn van kpn een drama aan het worden. Wifi signaal valt iedere keer weg, en met het resetten en het alsmaar bellen met de klantenservice is het probleem nog niet verholpen.

25-01-2020

Kwalitatief goed en behulpzaam

Altijd tevreden over KPN geweest. Betrouwbare apparatuur, groot Wi-Fi bereik, monteur gehad die echt een stapje verder ging en mijn uitdaging goed heeft verholpen. Ik zag hier het lage gemiddelde cijfer en vond dat niet in lijn met mijn ervaringen. Geen 10, want duurder dan de rest. Ik ben daarom naar Telfort gegaan en kom nu weer terug omdat het Telfort merk stopt met bestaan :)

Jay

Afspraken niet nagekomen

Bij afstellen van contract waren meerdere afspraken gemaakt. Deze stonden niet in het contract, maar werden iedere dag opnieuw aan de telefoon beloofd te worden geregeld. Na 12 telefoontjes en elke keer een belofte dat we teruggebeld zouden worden en dat het allemaal al geregeld was, was de bedenktermijn van het contract verlopen. Het was blijkbaar uiteindelijk nog steeds niet goed geregeld. Na 2 klachten die zomaar weggegooid werden werd ons bij de 3e klacht verteld dat de bedenktermijn verlopen was, dat we daarom akkoord zijn gegaan met het contract zonder de afspraken en dat ze het daarbij gingen laten. Ik noem dit bedrog en niets minder dan dat. Wij hebben dagelijks aangegeven er niet mee akkoord te zijn en ons is dagelijks anders beloofd.

Edwin

Klanteservice slecht te bereiken

We hebben al een paar keer contact gezocht met kpn klanteservice.

het komt regelmatig voor dat je als je belt je minimaal een half uur moet wachten voordat je een medewerker aan de telefoon krijgt.

En als je dan iemand aan de telefoon krijgt kunnen ze geen antwoord geven of weten ze het niet.

Ik zou al diverse keren worden teruggebeld . word ook niet gedaan .

Heb gemaild geen antwoord terug gehad.

Wat is dit voor een bedrijf zeg!

groeten Edwin

Overstappen

Vandaag 22e komt de monteur om t mobile aan te sluiten.

Normaal gesproken heb je dan nog de hele dag tv.

Kpn niet! Smorgens vroeg al afgesloten. gren tv. geen internet. geen telefoon! Schandalig. de laatste tijd sind bekend is dat ik overstap al meer problemen met ontvangst op de andere kpn kastjes.

Net of ze het er voor doen!

Blokkeren mobiel prepaid nummer

Mijn partner heeft een mobiele telefoon van KPN voorheen Tefort. Omdat ik door omstandigheden (ziekte) 6 maanden niet gebeld heb wordt het Prepaid nummer geblokkeerd en vervalt het tegoed. Ik vind dit heel erg onredelijk Het minste wat ze kunnen doen is het tegoed terugstorten lijkt mij. Ik had een contract met Telfort en heb nooit akkoord getekend of gegaan met KPN voor deze werkwijze. Wat kan ik doen?

21-01-2020

Nummer geblokkerd om administratieve redenen

Ik heb een prepaid KPN toestel met een beltegoed van meer dan 10 Euro. Helaas door omstandigheden ziekte (kanker) dit toestel 7 maanden niet gebruikt.

Vervolgens wordt het nummer geblokkeerd en het beltegoed vervalt en wordt ook niet teruggestort.

vroeger was het een telfort contract en bij overgang naar KPN nooit akkoord verklaard met de manier van werken van KPN

Carmen

Pluim voor KPN.

Ben al sinds lange tijd klant van KPN zowel voor mobiele telefonie als voor TV en Internet.

Ben zeer tevreden over KPN.Nu ook weer, gisteren middag een nieuwe afstandsbediening voor de tv aangevraagd omdat de oude niet meer goed werkte en vanmorgen al via de post binnen gekregen.

Bedankt KPN.

Me

Slechte ervaring

Het leek in eerste instantie allemaal zo mooi in de KPN winkel, maar nu ik wijzer ben zou ik het niemand aanraden: je krijgt onvolledige/foutieve informatie (abonnement is duurder dan dat mij verteld is in de winkel), KPN komt afspraken niet na (klacht ingediend en ik zou binnen 48 uur gebeld worden, na 3 weken wacht ik nog steeds). Nee, erg jammer, ik had meer van KPN verwacht, erg teleurstellend allemaal.

20-01-2020

Komen telefonisch afspraken niet na

Heb klantenservice gebeld

afspraak gemaakt zouden een tv

ontvangen opsturen

maar na een week niks gehoord te

hebben weer gebeld

stuurden ze niet op want dat ging meer

geld kosten

dat vindt ik niet erg maar had mij terug gebeld

je moet zelf erachter aan en ze reageren

zo van wij doen toch niks voor je

Jack
19-01-2020

Veel telefoongesprekken via hussel gaan fout

Minstens 20% van alle inkomende gesprekken komen niet tot stand. Beller hoort mij wel ik hun niet.

18-01-2020

Bijna niet te temmen!

Onwaarschijnlijk slechte organisatie. Om te zorgen dat de zaken goed lopen ben je genoodzaakt om echt tientallen telefoontjes te plegen naar de klantenservice die steeds weer iets moeten herstellen. Zetten zonder overleg en geheel onnavolgbaar ineens je contract van een jaar om in een contract voor twee jaar, halen ineens de korting eraf. En een gratis pluspakket wat je alvast annuleert omdat je de bui al voelt hangen, om te voorkomen dat ze na 3 maanden gratis, ineens in rekening gaan brengen, voeren ze ineens weer op, deze maal voor onbepaalde tijd. Het gaat maar door! Het voelt als een wild dier dat zich niet laat temmen. Steeds als je één fout van KPN hebt hersteld komt er weer een andere fout aan het licht. Niet te doen en slecht voor de bloeddruk.

Saar
17-01-2020

Klantenservice klantentreiters!

Na het afsluiten van een televisie, internet en mobiel abonnement en het foutief invullen van mijn geboortedatum ontstond het bekend kastje-naar-de-muur-sturen.

De gegevens kunnen niet worden aangepast zolang de order nog niet is afgerond, maar de order kan pas worden afgerond als de telefoon is afgeleverd.

ruim twee uur met de klantenservice gebeld (tip: spreek in bij de computer dat je een medewerker aan de lijn wilt, spreek vooral je klacht niet in!) met de ene onwaarheid na de andere, is tenslotte mijn abonnement zonder mijn toestemming geannuleerd. Ik wachtte op een mail waarin ik daadwerkelijk geholpen zou worden. Achteraf is dat ook wel zo: beter af zonder KPN!