KPN reviews

Maudy
04-12-2019

Falende organisatie

Kpn, wauw.

Ik heb hier geen woorden voor, maar ik heb ze wel nodig om te beschrijven hoe waardeloos jullie mij momenteel van 'dienst' zijn.

Het begint allemaal met het verlengen van mijn abonnement, wat enkel via de chat kon want: "speciale afdeling, korting, niet in de winkel te realiseren", dus: ik verlengen via de chat bij edwin/erwin op 22 oktober 2019.

Mijn telefoon wordt geleverd op 23 oktober 2019, de tablet van de bezorger werkt niet waardoor er fotos gemaakt worden met een digitale fotocamera, ik €360 euro pin bij een bezorger en geen bonnetje of iets krijg.

Vervolgens hoor of zie ik weken niks en krijg ik op 13 november 2019 een factuur van €162,15 euro. Faq op jullie website zegt: je verlengt vaak halverwege de maand ipv aan het einde dus het wordt nog verrekend. Ik houd goede hoop want he; al jaren trouwe klant, komt vast goed! krijg ik op 29 november 2019 ineens een e-mail 'je voordelen van kpn hussel zijn gewijzigd.' ik verward in mijn kpn app kijken, zie ik ineens een tweede telefoonnummer in mijn kpn app. Dus, ik vraag om opheldering via de chat.

29 november 2019.

Onne kan me niet helpen via de chat dus die verbind me door naar ghysemieke. Ghysemieke zegt dat ik een klacht in moet dienen. Dit kan telefonisch (de wachttijd bedraagt tussen de 10 en 12 minuten) of via een terugbelformulier (je wordt binnen 10 werkdagen terug gebeld.)

Nou kpn, dat moet in 2019 wel sneller kunnen! dus ik benader jullie via facebook op 29 november 2019 en zo geschiedde, het formulier werd voor mij ingevuld en ik zou binnen een uur terug gebeld worden. Twee uur later gaat de telefoon, maar de vrouw die mij belt weet eigenlijk niet waarom. Halverwege dat gesprek, bellen jullie mij opnieuw. Beide gesprekken worden verbroken en ik kan er weer zelf achteraan. 30 november 2019 gebeld maar dat is een zaterdag, geen werkdag, dus ik verwachtte jullie telefoontje niet.

Maandag 2 december 2019 toch maar de wachttijd getrotseerd om te horen 'ik zie uw klacht maar deze is nog niet in behandeling genomen,' dus ik wacht geduldig af tot de klacht in behandeling wordt genomen, want degene die ik aan de telefoon heb kan dat blijkbaar niet. Dinsdag 3 december 2019 gaat de telefoon weer, maar wederom geen oplossing. Deze vrouw wist mij te vertellen dat zij namelijk niks kon doen en het door ging zetten naar haar collega's die specialist zijn in dit soort situaties (dus het komt vaker voor, zo vaak dat jullie er specialisten voor hebben) en het zou binnen een week opgelost worden. Ook krijg ik die datum spontaan mijn nieuwe contract in de email, iemand wakker geschud? indekken dat 'het contract wel echt verstuurd is en ik het had kunnen zien'?

Vandaag krijg ik een sms, met eerst een totaal ander nummer wat ik niet ken, vervolgens een sms met het nummer wat bij het nieuwe abonnement hoort wat ik niet heb afgesloten en mijn huidige telefoonmummer is niet meer bereikbaar.

Ik heb vijf keer aangegeven welk telefoonnummer ik wil behouden, ik heb geen nieuw contract afgesloten en nu ben ik onbereikbaar wanneer jullie mij terug gaan bellen. Dus kpn, hoe gaan we dit oplossen als jullie mij niet kunnen bellen?! ik ga dat nieuwe nummer niet gebruiken, want dan ben ik dadelijk de pineut omdat het abonnement wel gebruikt is?!

Ik verwacht binnen een dag een passende oplossing voor deze schandalige situatie, een terugbetaling van het teveel betaalde bedrag op die factuur en dat mijn telefoonnummer weer bereikbaar is, want dit slaat echt helemaal nergens op.

Glenn
03-12-2019

Alles soepel verlopen

Voor het eerst klant bij KPN, aanvraag en planning monteur voor glasvezel ging snel en soepel. Goede verbinding.

Philip
01-12-2019

Een chaotische organisatie

Eenvoudig abbonement afsluiten voor dochterlief. Vier keer mislukt om redenen waar je de slappe lach van zou krijgen, ware het niet dat de verloren tijd - en nog steeds geen abbonement - daarvoor te somber stemmen. Eerst koerier voor simkaart met verkeerde informatie aan de deur en weer terug, mét de simkaart. Daarna tot twee keer toe de domme fout dat het nummerbehoud - ze heeft nu nog een prepaidnummer - mislukte omdat ze wel het zorgvuldig opgegeven gewénste nummer noteerde maar vervolgens het nummer waarmee gebeld werd (ander nummer) in het systeem stopte. Tja. en de laatse keer gingen we naar de winkel omdat dat volgens de KPN-klantenservice dat nu het snelst ging, om daar door een empathieloze verkoper de winkel weer uitgestuurd te worden met de boodschap dat iedereen ons een niet bestaand pakket had aangesmeerd. Op de vraag wat wij daaraan hadden was zijn antwoord: “dankzij deze ervaring kan KPN de dienstverlening aan andere klanten verbeteren.”

KPN is ons kwijt. En mijn bedrijf - ik heb ze tonnen omzet bezorgd - is ook niet meer zo gemotiveerd. Domme zet van KPN. Mijn advies: doe zaken met een minder chaotische, en minder arrogante, provider!

30-11-2019

Jaren verkeerde software.

Sinds ongeveer 4 jaar draadloos.4 jaar niks anders dan problemen met of stilstaand beeld of helemaal geen beeld. tientallen keren met kpn gebeld.nooit opgelost.tot voor 3 weken .wij hadden al weer de hele dag geen beeld weer gebeld met kpn en toen vertelde deze meneer mij dat er de verkeerde software op het systeem zat.en dat kpn dat al jaren wistoh ja deze meneer verholp het hele probleem in 20 minuutjes.sinds dien geen probleem meer. klacht ingediend bij kpn en deze belde binnen 2 weken terug. toen werd mij vertelt dat ik dit zelf schuld was en ik helemaal niet zo vaak gebeld had met kpn. dus in feite word je uitgemaakt voor leugenaar en dat een fout van hun gewoon verdraait word dat je het zelf schuld bent.oh ja ze wilde mij wel een bloemetje sturen. als ik niets schuld ben dan stuur ik ook geen bloemtje.uiteraard heb ik dit geweigerd. dankje kpn

Judith
30-11-2019

Super service!

Door een administratieve fout van de collega's van Ziggo was er per ongeluk een account aangemaakt waardoor ze bij Ziggo dachten dat ik klant wilde worden. Dit is doorgezet naar KPN en deze hebben mij netjes een mailtje gestuurd. Echter door drukte en omdat ik het niet verwachte deze mail totaal gemist met alle gevolgen van dien. Door het missen van dit mailtje werd (welliswaar onterecht) mijn TV en internet abonnement stopgezet. Omdat ik een eigen bedrijf heb is internet een onmisbare tool en ik was aardig in paniek want geen internet betekend geen inkomsten. Na een telefoontje naar KPN werd er door de medewerkers super meegedacht wat ze konden doen om mij toch zo snel mogelijk weer van internet en tv te voorzien. Ze hebben echt alles uit de kast gehaald om het probleem wat door Ziggo is veroorzaakt op te lossen en ik kan niet anders zeggen dan dat ik daar heel blij mee ben. Kosten nog moeite werden er gespaard!

Ik heb niet naar mijn omgeving geluisterd die vonden dat ik feller mocht zijn en meer op mijn strepen moest gaan staan en zelfs KPN eruit moest gooien als ik niet binnen 1 dag alles weer werkend had. Dit heb ik niet gedaan, simpelweg omdat niet KPN maar Ziggo de veroorzaker was van dit probleem en het tegenwoordig niet zo simpel is om dit weer snel terug te draaien. Je hebt te maken met systemen en een netwerkbeheerder en iedere aanbieder is afhankelijk van de netwerkbeheerder. Dus hoe graag ze ook zouden willen het is niet altijd mogelijk om te doen wat wij consumenten van ze vragen. Dan heeft boos worden geen enkele zin, het kost negatieve energie en je bereikt er niets mee! Juist doordat ik rustig, begripvol en vriendelijk ben gebleven hebben ze in mijn ogen meer voor ons gedaan dan ze hadden hoeven te doen! Ik ben ze dan ook erg dankbaar dat ondanks dit lastige probleem ik geen inkomsten derving heb gehad en ik zelfs eerder dan verwacht weer volop gebruik kan maken van hun diensten! Kortom: na jaren trouwe klant te zijn geweest blijf ik ook een trouwe klant! De diensten werken hier goed en de klantenservice is vriendelijk en behulpzaam! KPN bedankt voor deze super service! Met vriendelijke groet, Judith Verhagen

Josje
28-11-2019

Grote fouten reparatie

Normaal gezien ben ik nooit van het kritiek uiten op social media, maar ik ben nu op z'n zachtst gezegd niet tevreden.

20 september heb ik een nieuwe telefoon gekocht bij een KPN winkel. Twee weken later kwam ik terug omdat de telefoon niet goed werkte. Hij werd opgestuurd, prima, dat hoort erbij.

3 weken later kreeg ik bericht dat ik hem op kon halen. De week erna vertoonde hij dezelfde fouten. Weer teruggebracht. Moest nóg een keer opgestuurd worden. Nu zeiden ze dat het voor de lange duur moest.

Ik wachtte en wachtte. 4 weken later vond ik het wel genoeg en belde ik de facturatieafdeling.

Zij gaven aan dat er fouten gemaakt waren door de KPN winkel door het verkeerde mailadres in te voeren, zodat ik geen mails kreeg met updates en wanneer hij opgehaald kon worden. Bleek hij al 3 weken klaar te zijn en bij de vestiging te liggen!

In de tussentijd ben ik niet opgebeld door de vestiging, hebben ze niet opgelet dat zij de mailtjes zelf ontvingen die ik zou moeten krijgen met stand van zaken.

Ik ben een gloednieuwe telefoon nu al 2 maanden onnodig kwijt, met alle ongemakken van dien. Hier zie ik graag een tegemoetkoming naar verhouding voor terug!

Nicole
28-11-2019

Ellendige KPN Protocollen

Dit is toch werkelijk ongelooflijk!

Ik heb al meer dan een half jaar problemen met de vaste analoge telefoonlijn van KPN. Er zit namelijk een kabelbreuk onder een doorgaande weg hier 50 meter verderop. Om die breuk te kunnen herstellen moet de weg open, maar omdat dit de belangrijkste doorgaande weg van Amsterdam Noord is, is het lastig toestemming te krijgen van de gemeente deze tijdelijk af te sluiten voor verkeer. Opdat ik toch een vaste telefoonlijn nodig heb, is er een by-pass gemaakt. Dat werkte een week en daarna was ook de bypass dood.

Maar nu komt het: Iedere keer als het niet werkt dan begint het feest weer van voren af aan:

Ik maak melding bij de KPN dat mijn telefoonlijn er weer mee op is gehouden, dan sturen zij monteur 1. Waarschijnlijk de man (slechts 1 keer was het een vrouw) met de minste strepen op de revers. Dit is de man die komt kijken of de stekker wel in de contactdoos zit, zeg maar. Soms kijkt deze ook naar de telefoonpaal in de tuin. Als ik geluk heb heeft hij de juiste sleutel bij zich deze paal te openen, maar in de praktijk is dat meestal niet het geval. Dan moet er op een ander moment een andere komen met de juiste sleutel. Deze concludeert dan dat het probleem zich niet bij de paal, noch in mijn huis bevindt. Dus dan wordt het volgende mannetje langs gestuurd: de onderaannemer, die met meer kennis en betere apparatuur precies kan meten waar de storing zit. Inderdaad, onder de weg 50 meter verderop. En als het goed is wordt er dan iets aan gedaan.

Het vervelende is dat ik voor al deze mannetjes vrij moet nemen en hoe ik de telefonist ook deelgenoot maak van mijn inmiddels enorme frustraties en opgedane kennis, iedere keer weer, moet ik toch weer door die hele nachtmerrie van mannetjes heen, inclusief – ondanks vele waarschuwingen- die met de verkeerde sleutel…

Wat een totale verspilling van geld, niet alleen van de KPN maar ook ik, want ik ben ZZP-er en verdien dus niks als ik niet werk. Wie verzint zo iets? En die telefonisten zijn gedrild tot en met, want hoe ik ook verzoek hun manager te spreken, ze geven geen krimp; ze begrijpen mijn frustratie, willen ook alleen maar het beste voor mij, maar aan het protocol kunnen ze niks veranderen. Mijn god, wie bedenkt dit protocol?!

Ik ben er alweer helemaal klaar mee. Vanwege een alarminstallatie heb ik hun lijn nog nodig anders was ik natuurlijk allang vertrokken…. Morgenochtend, first thing, komt mannetje 1…

27-11-2019

Altijd ca uur wachten.

Er wordt bij mij iedere maand 2 abbo's afgeschreven. Ik weet niet waarvan. Na ruim een uur gebeld te hebben er achter gekomen dat het Digitenne betreft. Mijn vraag waarom ik nooit een factuur zie. Mederwerker: kan ik niet zien, ik verbind u door. na 12 minuten verbinding verbroken en kan weer opnieuw bellen. Ben alweer ruim een uur bezig en -tig medewerkers gesproken, maar er is niemand die mij kan vertellen waarom ik geen facturen zie. Medewerekr: In uw Mijn KPN met uw KPN ID, maar heb ik niet. moet ik aanmaken, gedaan , zie ik geen 1 produkt. wakt een K. bedrijf

25-11-2019

Mijn mail komt in de spam terecht

Bijna 20 jaar hetzelfde mailadres, na glasvezel aansluiting met behoud van mail adres komt de mail bij de ontvanger in de spambox terecht, kan ook geen mail beantwoorden komt ook in de spambox terecht.

Hierover gebeld kon niets aangedaan worden.

Ik neem maar een ander mailadres, wat een waardeloos bedrijf.

Romy
22-11-2019

Slechte klachtenafhandeling!

Al maanden geen goed werkende wifi in huis + televisies die geen verbinding meer maken en het dus niet doen. Verschillende keren gebeld met KPN (wachttijden van 40min) en niemand die het op kan lossen. Wordt er een monteur langsgestuurd, komt deze monteur (natuurlijk) niet opdagen. Nu zitten we nog steeds met slechte wifi en twee televisies die niet werken en wordt er op korte termijn geen monteur meer langsgestuurd. Mijn geduld raakt een beetje op KPN.

Tamara
20-11-2019

Zeer slecht, komt afspraken niet na!

Al meerdere malen komen jullie je afspraak niet na. Vandaag weer. Begin oktober onze verhuizing doorgegeven en nu nog steeds geen aansluiting. 2 maal laten jullie op het laatste moment weten dat de monteur niet komt.

Felix
20-11-2019

Onbegrijpelijk slechte provider

Zowel het wifi als het 4g is zo ongelooflijk slecht. Neem gewoon een andere provider, doe jezelf dit niet aan.

18-11-2019

Zeer slecht

Jaren lang klant geweest zonder problemen. Heb een samsung S8 met AVG virusscan erop. Toch bleek er na een update van google of wat er voor door moest gaan een virus op gekomen te zijn. Deze virus verzond in rap tempo sms berichten naar Japan tussen half 6 en half 10 in de ochtend. Na de eerste dag (want je wist zelf van niets) kreeg ik een email van KPN dat mijn rekening 417 euro hoger was als normaal gebruikelijke 15 euro. Ik heb de sms service direct stop laten zetten nadat ik een half uur in de wacht had gestaan. Na deze melding was het de dag daarna weer precies hetzelfde. KPN beloofde beterschap, nu was het echt geblokkeerd. Omdat we nog niet precies wisten waar te zoeken wat het probleem zat was het de dag daarna weer raak. KPN gaf aan dat het tempo zo hoog lag dat ik dit onmogelijk zelf gedaan kon hebben. Waarom de sms functie niet door hun zelf geblokkeerd kon worden konden ze me niet vertellen. KPN liet wel weten dat ze verder niets voor me konden beteken maar dat de gemaakte kosten wel mijn verantwoordelijkheid waren en dat ze me niet verder wilde helpen. Na een officiële klacht te hebben ingediend bij KPN was het antwoord dat men mijn klacht NIET ging behandelen. Na 4 dagen heb ik mijn mobiel terug gezet op fabrieksinstellingen en alles gewist omdat we toen wisten waar te zoeken. Onkosten zijn nu opgelopen naar ongeveer 2000 euro. Ik wordt dus als klant afgerekend per sms. Verwacht niets van de KPN. Als men mij alleen de data transfer kosten zou laten betalen zou het bedrag er heel anders uit zien. Maar KPN wil geen kant op en coulant zijn ze zeer zeker niet. Nu rechtsbijstand ingeschakeld en zien waar dit verhaal eindigt. Voor 2000 euro kan ik heel veel klanten van KPN bewust maken dat hun keuze niet de beste is. Ik wil in ieder geval niets meer met deze organisatie te maken hebben. Service laat zwaar te wensen over. De mensen die mij te woord hebben gestaan hebben geen inlevingsvermogen en zijn rond uit brutaal en kortzichtig.

Mik
15-11-2019

DRAMA

Wat een drama bedrijf. Wat een onbeschofte klantenservice laten zij je eerst een uur aan de telefoon hangen en dan van

het kastje naar de muur sturen (verschillende afdelingen ) en dan onbeschofte opmerkingen maken terwijl zij niet goed luisteren naar het probleem van de klant . Luisteren naar de klant is vast heel erg moeilijk. Zit nu helaas vast aan een contract als deze afgelopen is ren ik terug naar T-mobile.

Harry
13-11-2019

Ontzettend vriendelijk en goed geholpen!

Omdat ik nog een oude ISDN kabel had waren er wat veranderingen na de zomervakantie (bonding).

Verschillende monteurs zijn enkele keren langst geweest (ook omdat ik het aansluitpunt in de eerste instantie niet kon vinden).

Ik ben iedere keer ontzettend vriendelijk en behulpzaam geholpen zowel door de telefonist(te) als door de vriendelijke monteurs.

Voor mij een hele dikke pluim en complimenten voor KPN!

Margriet
12-11-2019

'doe er je voordeel mee'

Micro soft ondersteunt Windows niet meer.

Nu ontvang en verstuur ik e-mails via KPN. Maar ik kan de inkomende- en uitgaande mail niet printen en bij het afdrukken krijg ik de melding dat er een configuratiefout in de printer is opgetreden.

Ook heeft KPN voor de KPN- mailbox geen handleiding voorhanden.

De KPN hulpdesk adviseerde mij om via KPN webmail te printen en dat lukt, met dank. Maar als er documenten bijgevoegd zijn bij de mail b.v. een foto of een pdf e.d. dan krijg ik ook de configuratiemelding fout in de printer en kan dus geen print maken.

De KPN-helpdesk zei me, dat ik hiervoor bij HP (mijn printer) moest zijn of bij mijn software helpdesk?

Let wel: naast de KPN-mail kan ik wel alle mogelijke documenten uitprinten via mijn HP printer.

KPN webmail; daar kun je wel het bericht maar niet de bijlagen vinden.

De oplossing in 2 minuten koffiepauze gefikst en hij was bekend met het probleem.

Een toevallige aanwezige monteur van een totaal ander soort bedrijf was hier en heeft het volgende aangegeven: beetje omslachtig maar het werkt

1. sla het document/bijlagen dat je wil printen op, op het bureaublad.

2. Ga naar Adobe ReaderX

3. Zoek het document op je bureaublad

3. Open dit document/foto,pdf o.i.d. en printen maar.

dus via Adobe niet alleen pdf openen maar ook printen en overige documenten printen.

Het bericht kun j via KPN-webmail uitprinten.

Doe er je voordeel mee, misschien een tip naar de KPN helpdesk als service richting hun klanten of nog handiger, een handleiding leveren aan de gebruiker van de KPN mailbox.

Vic
11-11-2019

Goede provider

Snel en stabiel internet(glasvezel)

goede klantenservice

Al jaren klant en nooit problemen

01-11-2019

Dramatische service

Ik ben nu al een maand bezig om een particulier account om te zetten naar een zakelijk account. Begin oktober zijn alle benodigde documenten en formulieren hiervoor bij KPN aangeleverd. Na ruim twee weken nog niets gehoord dus maar een mail gestuurd. Geen reactie. Vijf dagen later geprobeerd via de chat en telefonisch een update te krijgen maar niemand kan me verder helpen dus nog maar een mail gestuurd. Geen reactie. Een paar dagen later een klacht ingestuurd via het klachtenformulier. Ook daarop geen reactie. Telefonisch kan opnieuw niemand mij informatie omtrent de status geven dus heb ik nu het abonnement maar opgezegd. En nu afwachten of daar een reactie op komt.

31-10-2019

WAARDELOOS met hoofdletters!

Mijn vader had zijn vaste telefoonlijn opgezegd, echter zit op zijn adres ook ons autobedrijf gevestigd met een eigen telefoonnummer. U raad het al, het zakelijke nummer van het autobedrijf is nu afgesloten in plaats van het privenummer. Ik ben nu al 2,5 dagen bezig om het te lossen, krijg echter steeds een andere randdebiel aan de telefoon die er geen ruk van begrijpt.Onvoorstelbaar wat een stelletje sukkels, zeldzaam.

28-10-2019

Jaren lang alles goed maar als het niet werkt.

Na uitval van een experiabox, nadat ik een WiFi check via kpn had uitgevoerd , een nieuwe gekregen. Bij installatie in ons huis werden er 2 zwarte WiFi Experia kastjes bijgeleverd omdat wij een splitlevel woning hebben. Ze garanderen overal wifi en dit was de enige oplossing. Deze communiceren niet met de nieuwe experia box ( V10 a). Gebeld en dan krijg ik na 12 minuten (!) een dame aan de lijn waar ik mijn verhaal aan uitleg. Niet 1 x maar wel 6 x! Wat is een split level woning? Al meer dan 20 jaar klant bij kpn en nooit geen problemen gehad. Resultaat : werkt nog steeds niet en dan moet er maar monteur komen. Er komt inderdaad een monteur maar dan van een andere provider want de service bij kon is helemaal ruk