KPN reviews

Mariska
12-09-2019

Prima service

Snelle aansluiting, weinig storingen, vriendelijke klantenservice.

Anne
11-09-2019

Duurt lang

We hebben een abonnement voor 2 kasten, elke keer als de een het wel doet doet de ander het weer niet. Moet gvd elke keer makkelijk 20 min bellen voor dat die het doet beetje zonde van de tijd en me rekening

Anne
08-09-2019

Dramatisch!

Voor zo'n grote naam had ik veel meer verwacht, wat een enorme slechte verbinding. We betalen best een groot bedrag per maand (75 euro) voor internet en tv. Ik kijk maar sporadisch tv en dat leer je met KPN ook wel af. Wat een slechte verbinding. Het afgelopen jaar heb ik geen 1 programma gewoon in een keer kunnen bekijken, internet hapert continue, beeld blijft minuten lang hangen, daarna kom je ergens halverwege de aflevering weer online, maar dan ben blokjes in beeld, of de lippen lopen niet synchroon met het geluid. Internet ligt er ook om de haverklap uit. Als we nu voor een B-keus provider hadden gekozen, vooruit, maar dit is onacceptabel. Frustraties alom. We gaan verhuizen, maar zonder KPN! dat is een ding wat ik zeker weet!

Kira
06-09-2019

Slechtste service ooit

Wanneer je echt maanden bezig bent om je shit geregeld te krijgen tijdens/na een verhuizing nog steeds geen internet hebt.

Diende een klacht in en kreeg een hele arrogante kwal aan de lijn die met mij een discussie aanging over of ik wel of geen gelijk zou hebben. Hij kon niks terugvinden van eerdere communicatie (gek want ik bel gemiddeld zo’n 2,5 uur met KPN in de week tegenwoordig) en vertrouwde zijn computersysteem meer dan een boze klant zei hij. We hebben het hier over iemand die gewend zou moeten zijn met boze mensen te werken hè.

Uiteindelijk kwam het erop neer dat er een fout was in het systeem (dat oh zo betrouwbare systeem dus) waardoor het mis is gelopen.

vervolgens krijg ik maarliefst 40 euro korting. Echt zo slecht dit!

03-09-2019

Traag internet

1 grote oplichters bende ze beloven 200 mb internet op glasvezel maar kom niet hoger dan 20 mb heb al 4 keer een monteur gehad maar kon niets doen dan resetten, kan ik zelf ook.

Glasvezel zou de vooruit gang moeten zijn maar is het niet.

KPN doet verder niets omdat ze het niet kennen

ik heb ze nu een aangetekende brief gestuurd dat ze het binnen 2 weken moet oplossen als ze dat niet doen dan volgen er gerechtelijke stappen.

Ad
02-09-2019

Protocollen bij KPN sterker dan echte probleemoplosing

Aug. 2019. Ik heb KPN MOBIEL met 20 gb internet.

Rond 12-08-2019 heb ik nog ongeveer 17 GB over voor de rest van de maand.

Bestel een nieuw abonnement van 30 gb. Krijg een bericht dat mijn nieuw abonnement ingaat op 14-08.

Door de geprotocolleerde berekening krijg ik de rest van de maand nog ongeveer 17 gb.

Mijn tegoed van mijn oude abonnement (17 gb), wat ik opspaarde voor de laatste week van aug ( nodig omdat ik elders zou verblijven) is weg. De 17 gb die ik per 14-08 krijg is gebaseerd op omrekening per dag x 17 dagen. Netto heb ik dus voor een duurder abonnement nog net zo veel gb als er nog stond op 13-08 van mijn oude abonnement. Donderdag 29 en vrijdag 30-08 bel ik verschillende keren met het enige nummer van KPN. Verschillende pogingen om over het verschrikkelijke geprotocolleerde systeem heen te kijken en om mijn benadeling van ongeveer 5 gb (zat echt in gb nood) serieus te nemen verzanden in alleen maar afwijzing met de mededeling dat het gewoon klopte volgens de protocollen. Geen enkele mogelijkheid om iemand aan de lijn te krijgen die deze klantonvriendelijke werkwijze serieus te bekijken en klant vriendelijk op te lossen.

Enige mogelijkheid was bijkopen van gb’s voor ruim 7 euro per gb.

Vooraf ook geen enkele uitleg dat ik mijn bewust opgespaarde gb’s van de maand aug (oude abonnement) allemaal kwijt zou raken. Dan had ik mijn nieuwe abonnement van 30 gb wel per 1 sept innlaten gaan. Vooral de muur van geprotocolleerde en geprogrammeerde mensen bij de “hulplijn” van KPN zijn een ziekte die onverwoestbaar doorwoekert. De frustratie was extra groot omdat ik de opgespaarde gb’s en de verhoging naar meer gb’s juist einde van de maand nodig had.

Adilson
31-08-2019

Waardeloze helpdesk

Dus je belt een x om te kijken of ze kunnen helpen. Je geeft als It-er een heldere uitleg wat er gaande is, wat ik heb getest en waar ik uit ben gekomen. Ok aan de telefoon neemt men de stappen door, heb ik geduld voor ondanks dat ik daar zelf net mee bezig bent geweest. Bel ik terug, hebben ze GEEN aantekening van mijn vorige gesprek en vraagt de medewerker precies de zelfde vragen. Ondanks herhaaldelijk aan te hebben gegeven dat ik hiervoor al een medewerker heb gesproken. Echt een vreselijke ervaring aan de telefoon.

Evelien
29-08-2019

Klantenservice (internet probleem nog niet opgelost door eigen probleem)

Ik woon op een adres met meerdere woningen. 1 iemand heeft KPN en de andere 2 niet. Nu wil ik ook KPN, wat betekend 2 KPN aansluitingen op 1 adres. Het probleem is nog niet opgelost!.

Maar ik ben naar de winkel gegaan, heb gebeld en het een chat gestuurd. De klantenservice is voor mij betreft top! Alhoewel het probleem nog niet verholpen is, doet KPN er alles aan om mij te informeren en te begrijpen. Service is op dit moment een 10! Ik hoop dat alles goed uitpakt, want ze gaan me bellen of ze uberhaup het kunnen oplossen

Martijn
29-08-2019

Ineens contract verlengd

Hadden al een hele tijd slechte verbinding met de nieuwe router dus moest monteur komen , probleem was nog niet opgelost dus moest het in de gaten houden, paar dagen geleden gebeld verteld een snotneus mij dat ik eerst testen moet uitvoeren voor een nieuwe router.Ik dus over naar Ziggo blijkt dat ik ineens een contract heb getekend voor een jaar dus dat klopt niet want heb monteursbon getekend toen en geen verlenging en dat allemaal terwijl je al dik 11 jaar klant bent bij deze firma bah bah wat een verschrikkelijk bedrijf is dit geworden in een paar jaar tijd.o ja nu moet ik zelf de klantenservice bellen om hun probleem op te gaan lossen

Leon
27-08-2019

Van onbeperkt mobiele data naar 10g in de maand

Heb al bijna sinds de introductie van mobiel internet een abonnement lopen met onbeperkt data(fair use), maar sinds de Europese Unie in al z'n wijsheid heeft besloten dat dit niet meer mag, heeft de KPN mij gedowngrade naar hun pakket van 10gigabyte in de maand. Die grote andere provider (en vele merknamen onder laatstgenoemde) hebben hun internet verlaagd naar 5gigabyte per dag, dus daar ga ik binnenkort maar eens naar overstappen. Men beweert dat je dan nog wel internet hebt, maar gewoon langzaam, maar ik mis gewoon van alles omdat dit niet werkt. Eenzijdig een contract wijzigen is helemaal prima, zolang je wijzigende partij de ander niet benadeelt.

Max
27-08-2019

Super slechte provider

Wekelijks minimaal 1 keer storing. 4 keer een monteur geweest die er zelf niks van af weet. Gaat alles resetten maar doet eigenlijk niks (vervolgens krijg je wel een rekening van ze). Daarnaast laat de klantenservice je minimaal 15 minuten wachten, heb je eindelijk iemand aan de lijn hangen ze plotseling op. Kan je het hele proces opnieuw starten. En daar betaal je 100 euro per maand voor!

HJG
24-08-2019

Service, nakomen afspraken en sociale vaardigheden personeel beneden alle peil

Sinds 1997 klant bij KPN (in het begin via Planet Internet). Tot 2016 nooit klachten gehad, maar sinds de overstap van ADSL naar glasvesel met een All in 1 thuispaket is het regelmatig mis. Met name het TV-gedeelte is regelmatig om te huilen, het beeld/geluid valt weg zonder duidelijke reden, software-upgrades vinden op de meest ongeschikte momenten plaats. (Hoezo eigenlijk upgrades? Mijn TV deed het vóór de glasvezel uitstekend zonder upgrades.) Inmiddels is al ongeveer een kwart van de zenders verdwenen sind het het aangaan van het abonnement. Ook zijn de aanvankelijk overeengekomen internetsnelheden drastisch verlaagd. De prijs daarentegen is alleen maar gestegen.

Afgelopen week bleek ineens dat het op de administratie ook een rommeltje is geworden. Er worden geen facturen meer verzonden zodat de klant dan maar moet uitzoeken hoeveel er aan voorschot betaald moet worden. Gisteren, op vrijdag 23 augustus 2019 wilde ik navragen hoe dat zit. En vervolgens blijkt het ooit vriendelijke en vakkundige personeel vervangen te zijn door lieden die een paar jaar in de kaartenbak van het UWV hebben gezeten. Ongeschoold en een totaal gebrek aan fatsoen.

Het individu die mij gisteren te woord stond maakte het zo bont dat het een raadsel is hoe die aan zo'n baan komt. Ik stelde hem nog in de gelegenheid zijn erxcuses aan te bieden maar daar moest hij om lachen en dreigde hij met nare gevolgen.

Naar aanleiding van deze gebeurtenis heb ik de laatste betaling onmiddelijk ongedaan gemaakt. Indien KPN wenst dat deze betaling (en volgende betalingen) alsnog geschieden dient men aan volgende eisen te voldoen: 1) Genoemd individu wordt ter verantwoording geroepen. Hierover wil ik schriftelijk geïnformeerd worden. 2) KPN zorgt dat de in overeenkomst afgesproken diensten correct en zonder storingen geleverd worden. 3) KPN zorgt dat de overeengekomen internetsnelheden worden geleverd. 4) KPN zorgt voor correcte afhandeling van de administratie (facturen).

Indien hier geen gehoor aan wordt gegeven beschouw ik dit als eenzijdig ontbinden van de overeenkomst door KPN en zullen alle betalingen zonder aankondiging per onmiddelijk gestopt worden.

23-08-2019

Prima Glasvezel en Klantenservice

Werkt altijd bij ons in de Achterhoek. Wijzigingen worden snel doorgevoerd.

Mario
22-08-2019

Bijzonder slechte service en kwaliteit van internet.

Al maandenlang functioneert het internet niet naar behoren. KPN weigert ondertussen een oplossing te bieden, ondanks de torenhoge maandlasten welke zij in rekening brengen. Terwijl andere providers de klant enigszins tegemoet komen doet KPN juist haar best om zo weinig mogelijk te bieden, terwijl dit duidelijk niet in de prijs te zien is.

22-08-2019

Ziggo 10x beter

Ik ben een maand geleden over gestapt naar KPN glasvezel. Op zich werkt het goed, maar o wee o wee als je te maken gebruikt met klantenservice/facturatie. Je loopt echt tegen een muur op en de wil om je als klant verder te helpen is ver te zoeken.We komen er ook niet uit. Ik heb er echt spijt van dat ik weggegaan ben bij Ziggo, ook daar liep wel eens wat mis, maar de klantenservice/helpdesk was 10x beter. Ik heb me een beetje laten verblinden door alle mooie verhalen over glasvezel. Het enigste voordeel is dat de upload snelheid veel hoger is, maar voor de rest is Ziggo veel beter. Mijn contract loopt volgend jaar juni af, maar dan ga ik meteen weer terug naar Ziggo!

Kick
20-08-2019

Internetsnelheid is bedroevend traag.

Ik zit in een buitengebied (Veluwe) en internet van KPN is gewoon waardeloos laag.

Vaak nog geen 8 MB.

Beetje surfen of YouTube is een brok ergernis.

Overstappen is niet aan de orde, KPN is de enige in het gebied. Dus geen concurrentie en geen enkele prikkeling om de boel te verbeteren maar wel het volle pond vragen voor 25 MB.

Stijn
19-08-2019

Zeer slecht, 6 mensen aan de lijn gehad.

Hele dag mensen aan de lijn gehad, in totaal 6 in 2 dagen. Staat elke keer minstens 10 minuten in de wachtrij.

Moest mijn simkaart deblokkeren en de nieuwe activeren, alleen door een fout bij hen lukte dat niet.

Initieel werd verteld dat er een foutrapport gestart werd en ik 5 werkdagen maximaal zou moeten wachten. De volgende 5 mensen zeiden allemaal wat anders. Inmiddels is mij door de laatste persoon aangeraden zelf naar de KPN winkel te gaan om het daar door een verkoper te laten doen (want dat kon blijkbaar ook).

Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad met een klantenservice. Ook al waren ze netjes aan de lijn, ze wisten allen niet wat ze moesten doen en dit heeft mij anderhalve dag bellen gekost, en 3 extra dagen zonder mobiel. Ter tegenprestatie konden ze mij 10€ vergoeden. Steek die maar waar de zon niet schijnt zou ik zeggen.

Marielle
19-08-2019

Bestaande klanten worden niet gewaardeerd

Ik heb mijn abonnement van tv, internet bellen maar eens vergeleken met andere aanbieders. en KPN is duurder dan veel anderen. Tenzij je een nieuwe klant bent, dan kunnen ze een leuke prijs aanbieden.

Op mijn vraag wat ze dan voor een vaste , trouwe klant kunnen doen. was het antwoord: niets. anders benadelen wij onze nieuwe klanten!

Dus toen ik aangaf dan binnenkort afscheid van KPN te nemen en over te stappen naar een andere aanbieder, kreeg ik het volgende dreigement mee :

Als u overstapt komt u hoogst wasrschijnlijk enkele weken zonder internet te zitten. dat u dat weet.

Echter. tegenwoordig kan je naadloos overstappen. dus dat is een loos dreigement!

Dirk-Jan

Onbeschofte klantenservice

Apparatuur werkt al jaren naar behoren. Nu een klein probleem. Online is het niet op te lossen. Iemand te spreken krijgen is lastig, want nadat ik aangeven had wat mijn probleem was (aan een stem computer) werd mij verteld dat ik dit online kon verhelpen en werd de verbinding verbroken. Vervolgens nog even online geprobeerd maar dit werkte wederom niet. Nog een keer gebeld en na bijna een kwartier kreeg ik iemand aan de lijn. Op dat moment vergeet je het wachten en ben je weer positief, maar wat een ongelooflijk asociale medewerker. Geen zin kon ik afmaken of ik werd door hem onderbroken. Hij begreep er niets van, dus ik zei als u mij een keer laat uitpraten, kan ik u vertellen wat er aan de hand is. Daarop werd hij boos en verbrak de verbinding.

Dan moet je weer bellen.weer bijna een kwartier in de wacht. Nu een vriendelijke jongen aan de lijn, maar het probleem verhelpen of weten hoe dat te doen, kon hij niet. Hij ging even informeren. Ik sta nog steeds in de wacht nu.inmiddels ook al bijna 20 minuten. Doodste stilte aan de andere kant van de lijn. Maar wel even tijd om dit te schrijven.

Nou.we hebben weer iemand aan de lijn gehad. Het gaat om een WiFi storing waarbij de schuld ligt bij KPN, over 8 dagen hebben ze iemand die ze kunnen sturen om het te verhelpen. 8 dagen geen WiFi dus.ik vind dat echt een belachelijk lange termijn voordat zoiets opgelost is.

Michal
17-08-2019

Geen garantie op verkochte toestel

Ik ben met mijn kapotte telefoon die nog geen jaar oud is bij kpn binnen gelopen, en toen werd mij gelijk verteld omdat er een plekje op zit ik maar een paar winkels verder moest gaan omdat dit buiten de garantie zou vallen, dus de werknemer in kwestie bevestigd hierbij het garantiebeleid

Als ik bij de achterlamp van mijn nieuwe auto kapot rijd vervalt mijn garantie op de motor toch ook niet

dus een toestel met een paar cosmetische plekjes word op voorhand al afgekeurd en heb ik het idee dat kpn hier mee zegt we verkopen je wel een telefoon maar zonder garantie want na de eerste week zal er cosmetisch al wat te zien zijn

Het toestel viel zomaar uit in mijn zak maar blijkt nu vochtschade te hebben, als het al zo zou zijn dat een toestel uit zichzelf vochtschade heeft dan is er volgens mij sprake van een ondeugelijk toestel

DE OPLOSSING

Mijn indruk is dat Kpn op deze manier creatief onder de garantie vandaan kunnen komen,dus ik ga er van uit dat ze ook wel creatief een oplossing kunnen bedenken waarbij ik vind dat ik of

1. een nieuw toestel

2.indien niet leverbaar de waarde van het toestel voor een nieuw toestel