Lebara reviews

1.2

Harun
07-05-2020

Hka

Lebara prepaid peperduur! Niet aan beginnen jongens

Gr

Nassi
07-05-2020

Prima low budget provider, maar communicatie onduidelijk

Heb inmiddels 3 abonnementen voor ons gezin bij Lebara. Bevalt prima.

Voordelen:

-Sim Only Prijs (€ 10/€ 11 voor 5 GB bundel en onbeperkt SMS/TEL)

-Prima netwek (KPN)

-Standaard waarschuwingen wanneer bundel bijna op is, maximale extra kosten buiten bundel € 10,-, dus nooit rekeningen van honderden Euro's

-Geen gedoe met SIM-kaart, wordt per post verzonden, niet per koerier.

Nadelen:

-Handelingen zijn niet intuïtief, en nogal spartaans (beperkte instelmogelijkheden voor je abonnement)

-Standaard voicemail aan met te korte tijd (3x overgaan). Uit- en inschakelen voicemail: SMS "UIT" of "AAN" naar 1233

-Informatie is niet altijd even helder

-Echte doe-het-zelf provider waarbij je het van de FAQ moet hebben, reken niet op uitvoerige klantenservice zoals bijv Simyo

Tip: Wanneer je wilt overstappen met nummerbehoud, bestel de gewenste bundel/abo, activeer de sim-kaart pas de dag vóór de nummerportatiedatum anders betaal je een maand dubbel.

Je krijgt na activatie een SMS wanneer de nummeromzetting zal plaatsvinden.

Herman
21-04-2020

INLOGGEN MY LEBARA ONMOGELIJK!

Ben al 15 jaar klant, zonder problemen, maar sinds een week kan ik niet meer inloggen - wat de chat medewerker ook aangeeft, te doen! heb hoog beltegoed, omdat ik nog in azie ben vanwege lockdown. Men zou de "technische dienst" op 14 apr. Vragen, mijn account te "resetten" zou 2-4 dagen duren. Vandaag, 21/04/20 nog steeds geen inloggen mogelijk! ze hebben iets aan de website veranderd, vandaar, dat ze aangeven dat als je niet meer kunt inloggen, hun nieuwe advies moet opvolgen - echter zonder resultaat! hopeloos! lebara moet dit spoedig verhelpen!

Br
19-04-2020

Belazerd

Betaal nu € 10,- onbeperkt bellen en sms-en. Achteraf blijken ze €1,- per bericht op je voicemail te rekenen!

08-04-2020

Geld en nummer WEG. één maand geleden nog opgewaardeerd

Net met Lebara gebeld. Nummer te weinig gebruikt dus geblokkeerd. maar nog geen maand geleden beltegoed opgewaardeerd. Contact met "service" desk van Lebara gehad. Dat is pech - Geld en nummer beide Weg!

Kunnen wel een nieuw nummer toezenden. maar geld overzetten ho maar! Nooit meer Lebara. Nieuwe nummer gaat de vuilnisbak in.

Ivar
05-04-2020

Slechte provider

Ik ben een tijdje klant van lebara mobile en heb nog nooit slechte ervaringen met hun gehad tot nu toe. Ik kan niet meer inloggen op mijn account, er staat elke keer er is iets mis gegaan maakt niet uit wat ik in voer ( website en app ). Kan geen nieuw account aanmaken en heb de app al 3 keer verwijderd. Ik bellen met de klantenservice en zei hebben mij een testtest wachtwoord gegeven, deze werkt ook niet. De service op Facebook leest me berichten maar reageerd met niets. Nu ben ik uiteraard zeer teleurgesteld in Lebara maar ik kan mij niet afmelden vanwege een contract.

Het probleem kan niet opgelost worden, slechte service en natuurlijk krijg ik eind dit jaar weer een hoge rekening voor niets. Bedankt Lebara!

Joost
01-04-2020

Lebara: ‘computer says no’

Onlangs heb ik mijn databundel van mijn maand abonnement bij Lebara gewijzigd. Enkele weken later (een dag voordat het abonnement zou starten), heb ik een bevestiging van mijn wijziging gekregen via email. In die bevestiging staat dat mijn nieuwe data abonnement is terugebracht naar 5Gb én dat mijn maandabonnement is omgezet naar een 24-maanden abonnement. Dat laatste was zeker niet mijn intentie. Dus gebeld met klantenservice om het probleem op te lossen. Het aanpassen naar een maandabonnement, of terugkeren naar oude abonnement was niet mogelijk.

Hier zijn volgens mij een aantal zaken niet in de haak bij Lebara.

1. Lebara maakt op hun website gebruik van zogenaamde ‘dark patterns’. Doordat ik een maandabonnement had en uitsluitend de data bundel wilde wijzigen was ik niet bedacht op een simultane wijziging van de abonnementsperiode: van 1 maand naar 24 maanden. Alsof je je fiets naar de fietsenmaker brengt voor de reparatie van een lekke band en en er ineens twee volledig nieuwe wielen in zitten.

2. Lebara stuurt dusdanig laat een bevestiging van de aanpassing per email dat de bedenk periode, die geldt voor online bestellingen, al verstreken is.

3. Lebara toont geen enkel begrip of flexibiliteit en denk niet in oplossingen. In plaats daarvan krijg je stug hetzelfde verhaal te horen, namelijk dat de back office laat weten dat het niet mogelijk is de aanpassing terug te draaien. En dat op de éérste dag van het nieuwe abonnement!

Dus bedenk je goed voordat je een abonnement afsluit bij Lebara.

Bram
03-03-2020

Slecht bereikbaar

Kan al een paar weken niet mijn voicemail gebruiken, want de pin inlog werkt niet

Heb al een paar keer meer dan 20 min aan de lijn gehangen, maar de klanten service is niet te benaderen.

Typisch weer een gevalletje van goedkoop is duurkoop.

Fritsc
29-02-2020

1200 nummer niet bereikbaar

Paar weken niet kunnen inloggen dus 1200 nummer gebeld :( ben eigenlijk nog steeds aan het wachten.

voor de rest geen of nauwelijks problemen:)

Danny
27-02-2020

Klantenservice is dramatisch, service überhaupt ruk

Al een half jaar gezeur met een nauwelijks werkend Sim-onlyabonnement. Na weer een nieuwe kaart te hebben ontvangen, werkte het 5 dagen en poef, weer geen service. Bel je de klantenservice, waar nauwelijks fatsoenlijk Nederlands gesproken wordt, moeten er dezelfde 400 ‘checks’ gedaan worden. Ik raad het zeer af om naar dit bedrijf over te stappen.

26-02-2020

Prepaid even niet gebruiken en meteen je nummer kwijt

Let op: als je een prepaid hebt. gebruik je m 90 dagen niet, en je hebt het toestel niet aanstaan dan mis je het SMS je om je te waarschuwen, en ben je 30 dagen daarna je nummer kwijt!

Juan
07-02-2020

Slechte bel en internet kwaliteit en duur.

Dure simonly's bij simpel.nl en youfone.nl kan je soms wel voor hetzelfde geld, dubbel zo groot bundels krijgen.

Ook prepaid is duur en kan je beter naar Lycamobile gaan.

Daarnaast is het belkwaliteit echt slecht en internet vaak langzaam, in het buitenland alleen 3g.

Absoluut een AFRADER.

Nick
06-02-2020

Vroegtijdige Opzegging

Het abonnement heb ik vroegtijdig stop laten zetten en ondanks alle reviews die ik heb gelezen, had ik geen slechte ervaringen met de helpdesk. Wachttijd was ~20 minuten rond 17:00 ook werd er niet moeilijk gedaan bij het opzeggen van het abonnement. Personeel is verder ook vriendelijk.

Wel moet ik toegeven dat het gemis van een chatfunctie of e-mail optie wel vervelend is, wat naar mijn mening een drempel is om contact op te nemen.

Petra
05-02-2020

Snel op

Prepaid opgewaardeerd met 10 euro en twee dagen later was alles weer weg terwijl er niet mee gebeld is, dit is nu al de tweede keer dat het gebeurd en daar ben ik niet blij mee. Meer mensen die dat hebben.

B van Beek
02-02-2020

Beltegoed diefstal

Elke dag wordt er beltegoed afgeschreven. Ze zit overdag op WiFi en telefoon gaat ‘s nachts al uit. Toch elke dag beltegoed weg. Telefonisch slechte service/ bereikbaarheid. Je krijgt heel mooi een verdubbeling van je opgewaardeerde tegoed, maar wat heb je daaraan als het er ook weer afgesnoept wordt?

Christian
28-01-2020

Je blijft maarr wachten bij hety nummer 1200.

Je belt om 17:40 en krijgt om 19:00 Nog steets geen contact, Niet nemen dus!

Manfred
28-01-2020

Drama verbinding

Verschrikkelijke provider. Telefoon bereik is extreem slecht

Joop
24-01-2020

Beltegoed difstal

Ze soeperen elke keer je beltegoed op door steeds opnieuw taalkeuze te vragen en een code voor toegang vanaf een ander toestel. Geen fijn bedrijf.

Bruno
23-01-2020

EU data?

Ik werk in de grensstreek en wip enkele keren per dag over de grens, buitenland-data is van belang.

Lebara werkt met slechts een paar Duitse providers samen die een 3/4g data garantie geven.

Helaas pakt mijn Samsung telefoon geen van deze Duitse providers op waardoor er geen data verkeer mogelijk is in Duitsland.

Laurens
22-01-2020

Uitermate tevreden

Lees slechte recensies hier mbt 4g ed, ik heb er totaal geen last van werkt perfect, klantenservice heeft me goed geholpen in alles. Vooraf ook duidelijk abbo besproken ik heb 10 euro per maand onbeperkt bellen sms en 5 gig. Krijg netjes VTV mail wanneer afschrijving plaats vind, kortom uitermate tevreden