Marktplaats reviews

Laatste 12 maanden202320222021

Recente Marktplaats ervaringen

Harrie
23-04-2024

Mijn betaalde advertenties, waarvan ik bericht krijg dat ze automatisch verlengd worden en de betaling ook automatisch verloopt, worden toch niet verlengd. Omdat ik dit eerder had meegemaakt 2 dagen voor het verlopen van de advertentie contact opgenomen met Mattplaats. Deze verzekerde mij dat de advertentie automatisch verlengd zou worden en de betsling ook automatisch. Weer niet dus.

Een autoadvertentie, met 41 door potentiele klanten bewaard, is dan verwijderd.

Contact met Marktplaats levert dan ook de 2e keer niets op. Plaats de advertentie maar opnieuw .

Marktplaats MISBRUIKT zijn monopolie positie.

Evert
05-04-2024

Marktplaats doet niets met het melden van oplichters. Zij beschermen de koper niet. Na het melden van oplichting hoor je niets meer. Dus je kunt geen aangifte doen bij de politie omdat je niets weet. Ik heb betaald via hun website dus Marktplaats heeft alle gegevens (bankrekening en andere gegevens van de verkoper). Kan het niemand aanraden. Ga daar ook niet meer kopen.

Lilly
07-03-2024

Advertentie nummer : m2076302721

De advertentie nummer : m2076302721 van nathalie van e uit ridderkerk retro, vintage space age flair plastic mini-bar / side table, 1970s staan te koop. Deze heb ik al gekocht en teruggestuurd , hij was kapot en beschadigd bij aankomst. Het was vies en was niet zoals op de foto en nathalie weigerde om het betaalde geld volledig te vergoeden ….marktplaats gemeld voor oplichting maar doen niets. Nathalie is een oplichter , marktplaats werkt mee aan oplichting

Karen
27-02-2024

Pas op met marktplaats want ze doen niets aan oplichters! Ik had tickets voor een voetbalwedstrijd geplaatst en naar een geïnteresseerde een foto van de mail van de bestelling en van een ticket gestuurd (belangrijke informatie eraf gehaald). Koop is niet doorgegaan en wat schetst mijn verbazing, deze ‘koper’ zet de tickets vervolgens zelf op marktplaats en na het testen van een paar vrienden van me bleek inderdaad dat zij de foto’s die ik naar de ‘koper’ had geappt krijgen en om het nog gekker te maken staat bij zijn whatsapp mijn foto! Gemeld bij marktplaats en ze doen er niks mee. Ongelofelijk en ronduit schandalig!

BR
26-02-2024

Advertentie gewoon door marktplaats om onduidelijke redenen verwijderd. Contact gezocht met een medewerker (Richard) en die stapt gewoon uit de chat. Het is alsof ze de telefoon neergooien wanneer je ze op hun verantwoordelijkheden wijst.

SJRA
08-02-2024

Aangifte tegen Marktplaats om advertenties voor Scottish Fold-katten

8 februari 2024 11:37Aangepast 8 februari 2024 11:57

Ik vind dat marktpaats hier voor opgepakt moet worden , hoge boete en tijdelijk stop zetten van de site . Dit bedrijf wijst altijd naar andere en komt nooit zelf met oplossingen, slechte klantenservice , oplichtpraktijken enz.

Ze laten betalen voor advertentie met dieren, wel beuren maar niet controleren. En als ze er op aangesproken worden , zeggen ze dat zeer alles aan doen om dit tegen te gaan. Niet dus vgls. Onderzoek.

Dus flinke boete , strafrechtelijk vervolgen voor het plubliceren , faciliteren en het bezig houden van verboden praktijken.

05-02-2024

Marktplaats is een vrijplaats voor oplichters!

Aankoop gedaan en na de betaling geen reactie van de verkoper.

Melding is doorgezet en na 3 dagen nog geen reactie van marktplaats.

5x gesproken via de chat telkens wordt het doorgezet. Ook op mail geen reactie.

Marktplaats kan geen maatregelen nemen. Marktplaats kan geen gegevens van de oplichter vrijgeven want privacy. Oplichters worden schijnbaar beschermd door marktplaats! Na 3 dagen kan die oplichter nog vrij mensen bedonderen en marktplaats faciliteert het! Het lijkt de darknet market wel!

Ferry
21-12-2023

Ik ga hier een ieder goed waarschuwen…

Ik ga hier een ieder goed waarschuwen voor marktplaats en zijn nieuwe beleid.

Per 1 januari 2024 is marktplaats verplicht de autoriteiten financiële toezicht om alle transacties boven de 30 verkochte artikelen/een bedrag op jaarbasis boven de 2000€ door te geven aan de belastingdienst.

Dus de goederen die en waar je al belasting voor betaald hebt,belasten ze gewoon nogmaals.

Doe daarom überhaupt geen zaken meer via het online payment platform want daar wordt ook alles geregistreerd.

Laat indien je iets verkoopt het gewoon ophalen en haal bij het verwijderen van de advertentie het gedeelte niet verkocht aan.

Dus deze hele site wordt er totaal niet beter op,en met deze laatste hebben ze het volledig verprutst.

Uiteraard heb je er mensen bij die toch al zakelijk verkopen die het niet boeit,maar de gewone burger die een garage sale houdt komt hier bedrogen uit.

Wees gewaarschuwd!

Sandra
20-12-2023

Heb contact gehad met de klantenservice. Echt vreselijk. Ik heb een betaalverzoek gedaan. Na ruim 9 dagen nog geen geld gekregen. Je wordt niet geholpen en ze houden je aan het lijntje. En geen antwoord op mijn vraag waar mijn geld blijft.

Tweede leven.
15-12-2023

Ben al verschillende malen bedreigt, en marktplaats doet niets.

Aangifte bij de politie doen heef toch geen zin. Die sturen je weer naar marktplaats. Zo word je heen en weer geslingerd.

Heeft toch een crimineel bij ervaringen zijn mening gegeven . Negatief. Omdat hij zijn zin niet kreeg. En wilde ook niet betalen. En vroeg naar mij adres. En het werd steeds later en later. En heb toen gezegd, dat ik met hem verder geen verkoop meer deed. Er van af zien. En dat gebeurd mij te vaak En dat is al jaren aan de gang. En het word steeds erger. Marktplaats barst van de crimenelen , door verkoperen, vervelers, pesters, en mensen die als voor niets willen hebben en je afstroggelen. Als het niet om de prijs gaat, dan is het wel de portokosten.Wanneer word hier iets aangedaan. Waarom moeten de goede mensen boete voor slechte mensen.

Een ramp. Help!

Irma
07-12-2023

5x een advertentie verlengd. 5x wel geld van mijn rekening afgeschreven maar de advertenties zijn gewoon verlopen.

De eerste keer na lang wachten 2x een refund gekregen. Ik neem de moeite niet meer om te klagen.

Er wordt gewoon niets meer betaald verlengd.

Ada
06-12-2023

Als verkoper kan je de ervaringen van een bieder ( zonder advertenties) niet meer zien veranderd sinds half november, dit is niet alleen irritant maar hier verliezen de referenties hun waarde je kan immers niets zien als degene zelf geen advertenties plaatst.

Daniela
01-12-2023

"Kopersbescherming" kost je €5 maar doet helemaal nix voor je! Ben opgelicht met fake cosmetica maar kan nix!

Verkoper: G E uit Amsterdam

21-11-2023

Marktplaats, 19 jaar al lid. Het begin alles geweldig. Nu een puinzooi. Kopersbescherming wassen neus. 265 euro kwijt. Verzenden pakket via marktplaats kwijt. Kapot enz. Zijn telefonisch niet bereikbaar. Email word niet beantwoord, via chat zijn andere altijd de schuldige. Los het maar op maar niet met markplaats die zijn er niet verantwoordelijk voor. Jammer dat er weinig andere platforms zijn. Ik hoop dat het bedrijf met de A, begint in Nederland dan loopt Marktplaats leeg.

Als je toch zo'n groot negatief publiciteit hebt als bedrijf, moet de toezichthouder toch ook eens ingrijpen. Ja er gaat natuurlijk ook veel goed. Maar als je pech hebt dat er iets fout gaat, dan zijn ze niet thuis.

Joyce
14-11-2023

Ik word gelinkt met iemand die fraude pleegt ik verkoop niet eens wat! Communicatie met klantenservice is niet mogelijk. Ze willen niet eens met je praten op verschillende manieren. Klacht indienen word niet gehoord en niet geholpen. Marktplaats maakt schandalige fouten zonder dat het recht getrokken word! Want bewijzen dat hun gelijk hebben doen ze niet. Ik ben geblokkeerd en ik krijg ook geen officiële mail je word gewoon vals beschuldigd!

MeissieD
30-10-2023

Had hulp nodig bij aanpassen van emailadres, kreeg het zelf niet voorelkaar. Heb via chat contact gezocht met klantenservice. Werd netjes op de hoogte gehouden van wachttijd. Had dmv enkele vragen nog tablet nodig. Daarop wachtte ze netjes zodat ik hun vraag kon beantwoorden. Supergoed geholpen alles werkt naar wens. Kon ze niet meer bedanken voor hun hulp. Dus hierbij, Nfumu enorm bedankt voor de hulp.👍🍀Topper.

Petra
14-10-2023

Het bedrijf wordt overspoeld door advertenties van verkopers van nieuwe artikelen en van Catawiki. Er is geen maximum aan het advertenties dat zij kunnen zetten dus bij veel rubrieken zie je door de bomen het bos niet meer. Je kunt verkopers ook niet uitfilteren en je kunt ook advertenties die voor jou zinloos zijn ook niet markeren met als gevolg dat deze advertentie eindeloos getoond wordt. Jammer dat je zo weinig keus hebt. Klantenservice is geheel afwezig. Toch doen ze het voorkomen alsof ze alles in de hand hebben met kopersbescherming en zogenaamd veilig betalen. Als je veilig betaald dan heb je geen enkele gegevens van de verkoper. Niets. Ik zou zeggen koop alleen voor kleine bedragen of in de buurt. Pakketjes zijn bij mij eigenlijk altijd wel aangekomen maar het voldoet lang niet altijd aan de beschrijving. De reviews zeggen ook niet veel. Toch op zich wel een aantal leuke dingen gekocht via Marktplaats. Maar of dat echt door hen komt?

22-09-2023

Door de interventie van Marktplaats betaalde ik voor de zending en ook de zogenaamde klantbescherming stelt niets voor.

De zogenaamde nieuwe voetbalschoenen waren verre van nieuw en ook nog eens een maat kleiner als expliciet gevraagd.

Ergo, heb ik voetbalschoenen waar ik niets aan heb en daar heb ik meer voor betaald door Marktplaats.

Marktplaats reageert niet, het enige wat je krijgt is een reply-emailadres.

Michel
05-08-2023

Oplichters krijgen de kans om vrij te spelen via deze site. Kopersbescherming of eerlijk oversteken etc werkt niet! En nadat je bent opgelicht geeft marktplaats niet thuis. Handel al 19 jaar hier maar na 6 x nog nooit benadert of iets opgelost. Marktplaats is de plek voor oplichters om hun ding te doen, en marktplaats doet er niets aan!

Rene
24-06-2023

Account zonder reden geblokkeerd.

Helaas is klantenservice NIET bereikbaar….rare club geworden.

Vroeger was het leuk maar nu te groot/arrogant

Meer Marktplaats reviews