Menzis reviews

prima klachtafhandeling

Gaetano
09-11-2015

Pure oplichters

2013 tot 2015 bij hun verzekerd geweest krijg een rekening eigen risico 2011 nu beetje maf maar vul dat maar zelf in ik weet wel iedereen die dit leest nooit en maar ook nooit jezelf gaan verzekeren bij menzis het is het niet waard om in je eigen vingers te snijden ze blijven je maar leegplukken

Babet
08-11-2015

Geen reactie

Een aanvraag moeten indienen voor opname in een niet gecontracteerde verslavingskliniek. Na 6 weken nog steeds geen reactie. Mijn partner moest inmiddels opgenomen worden omdat het zo slecht ging. Wat nu? Een zorgverzekeraar wil toch ontzorgen?

M Gies
27-10-2015

Ondanks betaalregeling aangemeld bij zorginstituut

Ondanks de betaalregeling die ik getroffen heb met de deurwaarder om mijn achterstallige premie te betalen, ben ik helaas toch aangemeld bij het zorginstituut. Het zorginstituut vertelde mij dat dit erg flauw was van de zorgverzekeraar maar dat zij helaas niets voor mij konden betekenen. Daarna contact opgenomen met Menzis. Helaas wil Menzis niet meewerken. Wat nu tot gevolg heeft dat ik geen afloscapaciteit meer heb. Dweilen met de kraan open....

Cees
16-10-2015

Er wordt maar gerommeld met het eigen risico

Ik krijg factuur zonder specificatie alleen bedrag je hebt geen enkele controle waarvoor je betaald.Begin van het jaar.18.00 uur naar ehbo van ziekenhuis ik was doodziek om24.00 wilde ik naar huis dit mocht niet men was bezig voor een opname volgende dag inmiddels het 02.00 uur krijg ik te horen dat er geen plaats is men heeft een ziekenhuis 4 km verderop gebeld en daar moet ik met een ambulance naar toe.uitendelijk blijkt de rekening 240 euro voor mij?...En zo kan ik nog wel even doorgaan weer nieuwe rekening alleen bedrag gee specificatie werken ze bij menzis ook zonder loonstroken.zo snel mogelijk het eigen risico binnen halen, nou dan maar kan of we nog wat kunnen bedenken maakt nu toch niets meer uit wat het kost,schandalige club

Leo Breevoort
29-09-2015

Menzis vergoed tandarts kosten pas na een jaar!

Let op: Menzis vergoed tandarts kosten pas na een jaar te zijn verzekerd. Laten je wel het eerste jaar de volledige extra premie voor tandarts betalen. Geven ze zelf niet goed aan. Hierbij dus. Beter dus een meer betrouwbare zorgverzekeraar zoeken?

Teleurgestelde vaste klant!!!
27-09-2015

Dieven!

Mijn vrouw moest een nieuwe kroon,de verzekering aangepast bij menzis,moesten we eerst een jaar betaald hebben voor we in aanmerking zouden komen voor de kroon,erg raar maar goed,wij een jaar lang betalen,is het zover om de behandeling te kunnen uitvoeren,wat denk je wat die menzis zegt?wordt niet vergoed want is het is inmiddels uit het pakket gehaald...gevolg?een jaar lang extra betaald en de kroon konden we ook nog eens betalen!

Dieven zijn het!

Hoop geld verdienen door andermans behoeften!

Loek uit den Boogaard
10-09-2015

Medicijnwisselingen.

al jaren gebruik is carbasalaatcalcium, beter bekend als ascal. Zat voeger in hele onhandige sachets die lastig te legen zijn. Enkele jaren geleden stapte Menzis goddank over op een klein kokertje met tabletten die snel in water oplossen. En nu, weer een wijziging, weer die onhandige zakjes, heb erover gebeld en je begrijpt t al, is een geld kwestie.

Of het voor de gebruiker lastig is zal Menzis een zorg zijn , sachets verdienen we meer aan.

Heb het gehad met Menzis, lastige maatschappij, stap volgend jaar over naar een betere , waarbij het mij niets uitmaakt of ik een paar euro meer premie betaal.

Menzis denkt alleen aan zichzelf en niet aan zijn klanten.

Anon
31-08-2015

Oplichters

Ik raad iedereen af om bij menzis een contract af te sluiten. ik ben psychiatrische patient ben 100% afgekeurd en zit door me therapie en medicatie zwaar in de schulden bij Menzis.

ze sturen facturen met diverse factuurnummers maar de specificatie is elke keer hetzelfde eigen risico.

ik word zo wanhopig dat ik mezelf wel wat aan kan doen. je word helemaal kaal geplukt en je kan geen kant meer op.

Ferry
24-08-2015

Alles verdraaien tandarts pakket medicatie

schoften alleen maar op geld uit en maar zeggen de overheid stop toch eens met het verkopen van gebakken lucht

Hw.rademaker
21-08-2015

Wil je problemen menzis nemen

de verzekering is puur belust op winst,en probeert op een slimme manier onder de betaling verplichting uit te komen,dat is mijn ervaring.

het jaarverslag van 2013 allemaal jubeltonen.

de pen is gewillig,en het papier is geduldig

semi publieke overheid instelling van boxel €390000 + emolumenten.

volgens plasterk is €144000 normaal.

als bejaarde overwinter ik sinds enige jaren in Benidorm.

mijn vrouw kreeg de griep,voor behandeling naar een huisarts,dat was geen probleem bij de vordering op menzis.

maar de erge pijn in de nek die ze overhield,wilden ze de fysio niet vergoeden,wat bleek deze was geen lid van het gilde,geen contact en betaling afspraken.

de reisverzekering deed hier niet moeilijk over.

als je in een eu land een ongeval krijgt,en je wordt naar een niet gecontracteerd ziekenhuis gebracht,heb je een probleem,je moet menzis bellen waar je naar toe mag,en een eu pas bezitten.

vorig jaar informatie gekregen voor een behandeling die niet klopte dan kunnen ze de gesprekken nagaan,natuurlijk niet gevonden,koste weer geld.

nu zit ik in afwachting van wat er nu weer gaat gebeuren.

een onderzoek bij prescan in duitsland wees uit,dat in een hersenbloeding had,direct naar een ander ziekenhuis met een afdeling neurelogie,allerlei onderzoeken omdat het toch vrij goed met me ging opgehaald naar huis,er volgen nog meerdere onderzoeken hier in het ziekenhuis.

om het verhaal toch maar in te korten.

kreeg van menzis een schrijven of ik even verslag wil maken over mijn verblijf in het ziekenhuis in duitsland ook wordt gevraagd of ik ook een reisverzekering heb natuurlijk kunnen ze alle informatie opvragen bij het duitse ziekenhuis.

ik ben nu 3 week thuis 72 jaar gelukkig nooit ziek geweest

ik zit mij zorgen te maken hoe dit weer afloopt met deze gauwdieven.

de consumentenbond is bezig met de veel te grote reserve die de heren creeren,ze kunnen iedere verzekerde zo een paar hondert euro terug betalen.

15-08-2015

Ze belazeren de hele boel samen met de politiek

Verzekerdennummer

483316101

Eigen risico 2011 voldaan heb het nagekeken

Maar zie dat er nog een rekening openstaat van E56,00 eigen risico 2011

Ja ik ben niet blij met de gang van zaken bij Menzis je betaal je bond en blauw

Aanvullende verzekeringen moet je ook mee uit kijken bij Menzis voor al tand arts

Daar word je echt mee belazerd

Elke keer betaal je E4,95 voor elk bezoek die je aan de tand arts brengt dat valt buiten je eigen risico om

De polissen zijn bewust zo in elkaar gezet dat de gewone man het niet meer begrijp

En daar kunnen ze meer winst mee generen

Ben Zwaving
10-08-2015

Facturering over NIET verzekerde maanden

Nog nooit van mijn leven zo slecht behandeld

Daniel
07-08-2015

Ik zat bij de zorginstituut omdat ik de menzis niet konden betalen . Nu had ik alles op 31 februari betaald . Aan ggn. Die hebben ons afgemeld bij de menzis op 3 maart. ik dacht zo dat is geregeld.maar nee volgende maand beld me baas op . Dat hij nog steeds het zorg instituut. Moest betallen. Ik zeg dat hoeft niet want alles is betaald. Zou wel een foutje zijn .ik de menzis gebeld. En gevraagd hoe dat kan . Hun gekeken en zijde dat ggn mij nog niet heeft afgemeld . Dus ggn gebeld. En die zijden dat ze dat gedaan hadden op 3maart. Ik dacht laten we even wachten zou wel langs elkaar lopen . Beld me baas 1,5 maand later op dat er weer een brief van het zorg instituut heeft gehad .

Met een dwangsom. Het bedrag was nu 200 euro .ik zij tegen me baas ik bel menzis op. Die zijden me.we moeten het even uitzoeken. Me baas weer gebeld dat ze het uitzoeken . Ondertussen een brief gehad van de menzis dat ik me eigen bijdragen moest betallen zo 91 euro . Ook die was optijd betaald. Twee weken later belde me baas weer op dat er een deurwaarder aan de poort stond. Het bedrag was natuurlijk veder opgelopen.we zitten nu al in juni.en nog steeds zit ik bij de zorg instituut . Weer gebeld met de menzis . Zij een man dat ie het ging uitzoeken. Maar dat alles met terug werkende kracht goed komt. Ik vol vertrouwen dat het ook zo was. Maar nee hoor weer een deurwaarder aan de deur van me baas van zorg instituut. Toen een klachten brief gemaakt. Dat alles is betaald op 3 maart.ook ggn heeft een brief gestuurd dat alles op de datum betaald is Nu is het 7 augustus . En net weer gebeld. Hoe ver het er mee staat. Over de brief kon de man niets zeggen . Ik zij moeten jullie niet binnen twee weken reageren. Nee zegt de man binnen zes weken. Maar ik was nu wel afgemeld bij de zorg instituut. Ik zeg hehe na 5 maanden. Nu moet ik afwachten of ik me geld die ik extra heb moeten betalen terug krijg. Het gaat onder tussen om 600 euro extra kosten die er niet had hoeven zijn. Graag zou ik van menzis een duidelijk antwoord willen

05-08-2015

Rekening na 2 jaar op je mat

Ik krijg nu een rekening van 2 jaar geleden a 350 euro... lekker..

Dresia
03-08-2015

Adminstratie een chaos, geen structuur

Ze sturen het gelijk door naar GGN wat de grootse incassobureau is negatief in het media, by kassa,radar enz. Als ik Menzis wat betaal storten ze terug, dan krijg ik een dagvaarding van GGN. Als ik GGN bel zeggen ze we hebben het dossier al gesloten. Ik ben echt ziek geworden. Kan niet wachten tot Dec 2015, dan weg bij Menzis voorgoed! Ik ben nooit zo slecht behandeld bij een zorgevekeraar.

Hicham
12-07-2015

Oplichters eersteklas

ten eerste hebben ze me opgelicht met 3 maanden premie, toen ik me aanmelde moest ik kopie van legitimatiebewijs meesturen , maar omdat ik die kwijt was en nog moest aanvragen zeiden ze dat ik pas verzekerd kon worden als ik kopie had gestuurd.

3 maanden later stuur ik de kopie , zeggen welkom en sturen ze factuur voor 3 maanden , ik bel ze op zeg tegen hun dat de medewerkster zei dat ik niet verzekerd was , maar nee hoor ze wilden het maar niet aanhoren , heb gebeld en gebeld maar de ene medewerker was nog erger dan de ander , aan de stemmen te horen zijn het ook hele jonge mensen , want menziswil natuurlijk alleen veel verdienen en weinig uitgeven, ben afgesnauwd door de medewerkers , er is bij mij opgehangen , bah bah wat een zooitje , met andere woorden ben opgelicht met 3 maanden en die moest ik gelijk maar ff ophoesten, met moeite kon ik regeling treffen , ik wou gelijk weg daar maar dat kan ik niet tot je de schulden heb afbetaald nog zo een mooie regel.

en ze vergoeden bijna niks , en als je iets vergoed wil krijgen moet je daar ook nog eens moeite voor doen , declareren digi d en bla bla , maar als er betaald moet worden jahooor dan zijn ze er als de kippen bij .

en wat gebeurt er net weer krijg een brief dat ik premie juni moet betalen , terwijl ik ook al een email 2 weken geleden had gehad en via internet heb betaald , dus nu proberen ze ook nog eens dubbele premie te laten betalen , bah bah wat een oplichters , moet ik ook weer morgen achterna gaan bellen en alles.

dat ze die 3 maanden premie hebben gejat tot daar aantoe , heb er spijt van dat ik geen rechtzaak van heb gemaakt ,en nu proberen ze dubbel te incasseren .

mensen ik zeg eerlijk menzis is de grootste misleidende leugenaaar verzekering , begin er niet aan als je nog lid wil worden , en zo snel mogelijk wegwezen als je er lid bent , want geloof me er zal een dag komen dat je problemen met ze krijgt , en dat is de dag dat je iets moet declareren of iets van ze tegoed hebt , vieze oplichters bah bah

M Donker
10-06-2015

Slechte service en niet meedenken

Mijn zoontje 11 jaar is bij de Uroloog geweest. Door vorming van littekenweefsel kan hij nauwelijks meer plassen en alleen met veel pijn. Dit littekenweefsel moet verwijderd worden, maar de enige medische term die hiervoor is = besnijdenis, het gaat echter om verwijderen van het littekenweefsel met een stukje (voor-)huid, wij zouden normaal gesproken nooit een besnijdenis laten uitvoeren. De uroloog kan het echter niet anders verwoorden. Operatie is noodzakelijk en moet met spoed uitgevoerd worden, omdat dit volgens uroloog kan leiden tot "urineretentie met alle gevolgen van dien" (het terugstromen en ophopen van urine met uiteindelijke beschadiging van nieren tot gevolg). Het is mij volledig duidelijk dat dit landelijk niet meer gedekt wordt in de basisverzekering, maar vele verzekeringsmaatschappijen vergoeden dit wel (zelfs volledig) bij slechts 1 aanvullend pakket. Dit is een ernstige medische aandoening, geen verzoek op religieuze, hygiënische of esthetische gronden. Enige coulance, begrip en tegemoetkoming had ik wel verwacht van een maatschappij waarbij ik al vele jaren verzekerd ben, zelfs altijd heel uitgebreid verzekerd, maar helaas sinds januari 2015 terug naar 1 ster om kosten te besparen. Nu moet mijn zoontje een ingreep ondergaan die in het ziekenhuis al gauw tussen € 1.200 en € 2.000 kost. Heel vreemd dat "harde medische indicaties" domweg niet vergoed worden, wat gebeurt er met mensen die dit echt niet kunnen betalen? Die eindigen uiteindelijk met een nierbeschadiging in het ziekenhuis?

Esther Stad
09-06-2015

Niet willen declareren waar ik recht op heb.

Op advies gynaecologen 8 keer iui gehad. Laatste twee keren wil Menzis niet uitbetalen. Nergens staat een maximum aan aantal iui 's. Daarna tweede keer ivf gehad. Je hebt recht op 3 keer ivf. Willen ze ook niet uitbetalen. Waarvoor ben ik dan verzekerd?

Ellis
04-06-2015

Slechte administratie!.

Begin dit jaar van pakket verandert bij de menzis ivm zwangerschap dit allemaal telefonische besproken en doorgegeven nu kom ik tot mijn verbazing erachter dat ik als nog in het verkeerde pakket gezet ben, Menzis geeft aan dit moet je zelf in de gaten houden, als je toch telefonisch contact hebt met de service desk ga je ervan uit dat het ook goed geregeld wordt.

Nu zit mijn man in mijn pakket en ik in die van hem. Dit levert voor mij erg veel stress op.

Telefonische contact gehad met hun of ze de polissen kunnen omdraaien alles blijft na mijn in ziens het zelfde werd vervolgens afgescheept met dien maar een klacht in hier kunnen wij ook niks mee. Daar betaal je dan zoveel premie voor Schandalig!.