Menzis reviews

3.7

Sylvia de Rtuier
18-02-2015

Zolang je geen zorg nodig hebt gaat het goed

Wij zijn 3 jaar lang met het gezin bij Menzis verzekerd geweest ondertussen is onze oudste zoon naar een andere maatschappij overgestapt omdat die goedkoper was voor studenten. Ikzelf ben overgestapt omdat ik ergens anders meer alternatieve zorg vergoed zal krijgen. Niet omdat het niet allemaal correct loopt.

Nu is het wel zo dat wij vorige jaar een nota kregen van een behandeling in het ziekenhuis van 2013 en we moesten een behoorlijk bedrag van ER 2014 betalen. Terecht maar wel veel geld dus wij netjes een betalingsregeling aangevraagd via mijn Menzis. Geen probleem alles werd netjes bevestigd via mail. So far so good.

In september/oktober kreeg ik ineens een brief dat we betalingsachterstanden hadden. Bij nakijken in Mijn Menzis zag ik dat de betalingsregeling ineens opgeheven was. Mail gezonden en kreeg snel een mail terug met excuses was fout gegaan kon nieuwe betalingsregeling aanvragen wat ik gedaan heb.

Maar ik bleef allerlei nota's binnen krijgen en ondertussen kreeg ik het gevoel dat er iets niet klopte. De nota's zijn onduidelijk omdat je niet precies kan zien waarvoor. Uiteindelijk heb ik opgeteld hoeveel premie we hadden moeten betalen over 2014 + het verbruikte eigen risico + de nota van het ziekenhuis 2013. Betalingen uit de bank geselecteerd en hieruit bleek dat wij nog iets van 100 euro moesten betalen maar de regeling nog open stond voor 350 euro.

Ik ben gaan mailen maar heb tot 3x toe het overzicht gekregen wat ook in mijn Menzis staat maar op mijn berekening wordt niet inhoudelijk gereageerd. Daarnaast was er ondertussen premie voor mij en mijn zoon afgeschreven maar wij zitten niet meer bij Menzis. Die van mijn zoon is terug maar die van mij niet.

Vandaag wordt er ineens weer 78 euro afgeschreven en gekeken in dit betrof een Ziekenhuis nota van juni waar ik nooit geweest ben en medicijnen van 2 oktober waar al eerder een nota voor die datum was geweest echter voor een ander bedrag. Ik weet niet meer wat ik toen gehaald heb en of het klopt. En wat nog vreemder is een maand geleden kreeg ik nog een mail dat ik 7* 52euro moet betalen en nu staat er ineens nog maar 1 keer open. Fijn zou je zeggen maar klopt dit nu? En is het volgende week niet ineens anders.

Kortom grote onduidelijkheid. Ik weet niet of het allemaal klopt, weet niet meer wat er nog open staat en dat is misschien nog wel het minste probleem ik vind de klachtenafhandeling slecht en wacht nu al 6 dagen op mijn verzoek om gebeld te worden.

Nu zag ik hier dat mensen binnen een dag een reactie krijgen dus wie weet helpt het.

Sylvia de Ruiter

Anita
11-02-2015

Belofte na belofte, maar niets doen

eind december overgestapt naar Menzis, direct aangegeven dat mijn man per 1 januari naar Anderzorg zou gaan en dat ik dan hoofdverzekerde moest worden. Zou allemaal vanzelf goed komen. NIET DUS. Ik kon niet mijn Menzis. In januari gebeld, zou gewijzigd worden en ik kon mijn pakket nog wijzigen, 2 wijzigingen doorgegeven. Echter er gebeurde NIETS. Na 2x bellen, kreeg ik eindelijke een nieuwe polis op mijn naam maar van februari tot december ? Januari moet nu apart betaald worden. Wijzigingen waren NIET doorgevoerd.

Weer gebeld, zou nu allemaal goed komen, kreeg zelfs een bloemetje voor alle fouten. Nieuwe polis ontvangen waar, tot mijn grote teleurstelling, 1 wijziging op is doorgevoerd, (de wachttijd voor orthodontie) echter mijn tandverzekering nog steeds niet, kan dus nog steeds niet naar de tandarts... gggrrr.

Het ook nog maar eens via de mail geprobeerd, maar GEEN reactie.

Gisteren weer gebeld omdat er een raar bedrag van 13 euro werd afgeschreven voor premie januari, terwijl ik per jaar en per acceptgiro betaal? ECHT NIET TE GELOVEN. En het bedrag moet 105 euro zijn en geen 13 euro ?

Ze snappen er zelf ook helemaal niets van, belooft is dat de afdeling polis gebeld zou worden om de wijziging alsnog door te voeren (net als al 2x eerder is beloofd) , het zou uitgezocht worden en ik zou teruggebeld worden vandaag tussen 9.00 -12.00. DUS NIET.

WAT KAN IK NU NOG DOEN, om mijn wijziging doorgevoerd te krijgen (ik weet dat het in trinicom vermeld staat maar niet in het officiële systeem)

Heb enorme spijt dat ik overgestapt ben... en de klantenservice ? waarom is die er eigenlijk?

An
05-02-2015

Opgelicht

Nou ben deze jaar overgestapt van agis naar menzis omdat het goedkoper blijkt en ben telefonisch aangemeld en kreeg een man aan de telefoon en zij dat ik ook als ik buitenland ga verzekerd ben en me zoon had een afspraak bij ortho en heb voor de zekerheid gebeld en wat blijkt zegt die vrouw dat ik wel verzekerd ben voor ortho maar volgend jaar wat voor stel idioten zijn dat en blijkt ook dat ik in het buitenland niet vezekerd ben .en die man zij dat ik wel vezekerd ben .ik vindt het echt jammer dat ik ben overgestapt en ik ga proberen om weer naar me oude vezekering te gaan maar ik zou maar bij je betrouwbare vezekering blijven

Ben
03-02-2015

Ja hoor meneer, u bent verzekerd met het oude verzekeringsnummer...

Ik heb contact gehad met Menzis over afsluiten van wederom een verzekering aldaar.

Vorig jaar mijn oude verzekering opgezegd en na veel wikken en wegen besloten weer voor menzis te gaan.

Geen goede zet zo is gebleken! Na aanmelden gebeld omdat ik geen mailtje kreeg over aanmelding.

Dat was al verdacht. Na het telefoontje een half uur later een mailtje.

Denk je dat het is geregeld, komt er geen zorgpolis... Dan maar weer bellen...

Ja hoor meneer, u heeft het zelfde nummer als voorheen in 2011.

2 weken later... Geen polis en geen pas... wel een brief van Menzis.

Wij konden u niet verzekeren aangezien u nog verzekerd bent bij de oude verzekeraar en wij deze niet konden opzeggen. Dit had moeten gebeuren in december vorig jaar. Ik had mijn polis zelf al opgezegd en helemaal niet gevraagd om opzegging!

Lieg mensen niet voor dat ze wel verzekerd zijn terwijl dat niet zo is!

Nu na WEER aangemeld te hebben heb ik nog altijd geen polis en geen pas!

Bekijk het maar met die polis als het zo moet!

Marja
31-01-2015

Zeer slecht, valse voorlichting.

Ik heb in 2014 menzis meerdere malen gevraag of de DC klinieken pijnbestrijding volledig werd vergoed. Er is mijn meerdere malen verteld dat dat zo is, dat zij een contract hebben met de DC klinieken, zelf nog terug gebeld door een speciale afdeling van de Menzis. Die het ook bevestigen.

Kwam 30 Januari 2015, bij de DC kliniek en wat blijkt wordt maar voor 60% vergoed. Dus mijn pijnbehanding ging niet door, waar ik drie maanden op had gewacht.

Ik zoek dit altijd heel goed uit, want waarom zou ik weg gaan bij mijn vorige verzekeraar, waar het wel vergoed.. Antwoord van de Menzis is, dan hebben onze collega's niet goed gekeken.

Ik bij op valse voorlichting binnen gehaald door de Menzis, en heb nu een groot probleem.

Ben zeer ontevreden over, voorlichting van de Menzis. En dat noemt zich een zorgverzekering.

A.Beernink
04-01-2015

Slechte informatie voorziening

Declaratie ingediend voor steunzolen, voor één van mijn kinderen, na advies huisarts.

Heb een combinatie verzekering fnv zorgverzorgd (fnv zorg 2 en fnv tandzorg 3).

In de serviceboekje (2014) staat dat er voor 150€ vergoed wordt.

Krijg bericht nu bericht thuis dat dit niet onder mijn verzekerings voorwaarden valt?

Taramis
15-12-2014

Menzis deugd van geen kant!

Menzis, de zorgverzekeraar waar mijn ouders al jaren (sinds 1980) bij verzekerd zijn. Tijd om daar verandering in aan te brengen want ze laten je gewoon stikken. Zelf de administratieve fouten maken en de afspraken niet nakomen en vervolgens mag je het regelen met de deurwaarder. Hieronder een beschrijving van hoe alles is gelopen.

Ik persoonlijk heb een machtiging om allerlei zaken voor mijn ouders te regelen. Dit o.a. ivm de taalbarrière die zij ervaren. Eind april/ begin mei werd het eigen risico in rekening gebracht ruim 300 euro bij elkaar. Omdat mijn ouders op dat moment de middelen niet hadden zijn de incassi door mij gestorneerd. Vervolgens eind mei gebeld met Menzis en 3 punten met ze besproken en afspraken gemaakt.

1. Het treffen van een betalingsregeling voor de gestorneerde (eigen risico) bedragen. Afspraak gemaakt om in 10 termijnen deze te voldoen.

2. Kennisgeving dat ouders pendelaars zijn en jaarlijks gedurende enkele maanden verblijven in het buitenland. Ik heb ze gemachtigd om toekomstige bedragen mbt tot het eigen risico per incasso van de rekening af te schrijven. Te kennen gegeven dat ik er voor zou zorgen dat er voldoende saldo op de rekening zou staan. Gevraagd of deze afspraak problemen zou kunnen opleveren. Het antwoord was nee hoor mevrouw is bij deze geregeld.

3. Aangezien mijn ouders weg waren en ik 180 km bij ze uit de buurt woon de afspraak gemaakt dat hun post stukken naar mij persoonlijk verzonden zouden worden. Ik wilde niet dat er stukken langs mij heen zouden gaan zodat er geen FOUTE boel zou ontstaan. DE medewerker duidelijk aangegeven dat ik geen omkijken naar deze zaak/punten wilde hebben en nogmaals nadrukkelijk gevraagd of er problemen waren of zouden ontstaan. Antwoord Menzis: Maakt u zicht geen zorgen mevrouw, betalingsregeling staat in het systeem, ook de machtiging voor toekomstige ER afschrijvingen en wij zullen zorgen dat de poststukken bij u bezorgd worden.

Achteraf gezien kun je het betitelen als" het klonk ook te mooi om waar te zijn" maar in mijn beleving toch kei harde afspraken die je met elkaar maakt. Gezien deze afspraken er van uitgegaan dat alles volgens afspraak zou lopen. Toen mijn ouders begin november weer terug waren in NL wisten we beter:

1. De betalingsregeling was ingetrokken

2. Alle poststukken gewoon bezorgd bij mijn ouders

3. De ER bedragen werden in 1 betaling opgeëist, ook voor dat deel waar een betalingsregeling voor was.

Ze hebben in de tussentijd wel keurig het proces gevolgd: brieven verstuurd, herinneringen, aanmaningen, de overdracht richting deurwaarder etc. Maar NIET naar mij terwijl we daar een keiharde afspraak over hadden gemaakt. Op het moment dat ik weer contact zocht lag er al een aanmaning van de deurwaarder.

Dus begin november Menzis gebeld en verwezen naar de afspraken van destijds. De medewerker kon zien dat ik hierover gebeld heb, gaf toe dat er een FOUT was van MENZIS. Maar dat ze niks aan de huidige situatie kan veranderen en dat ik bij de deurwaarder moest zijn. Dus geen klantenservice maar een doorverwijsservice. M.a.w. Menzis maakt de FOUTEN en U mag het oplossen met de deurwaarder.

Vervolgens contact gezocht met de deurwaarder. Alles nog eens uitgelegd en aangegeven dat dit niet terecht is. Ik moest een bezwaarschrift opstellen werd mij verteld. Dus dat maar gedaan met nogmaals dezelfde uitleg erin waarbij ik aangaf de hoofdsom te willen betalen maar dat verdere kosten die in rekening gebracht waren onterecht zijn omdat de FOUT bij menzis lag die ze zelf ook tijdens het telefoongesprek erkenden. In de tussentijd begrepen dat bezwaarschrift was ontvangen en doorgestuurd aan Menzis.

Van het week-end reactie gehad van de deurwaarder en wat voor een zeg. Bezwaar afgewezen en de kennisgeving dat zij de opdracht hebben om de vordering met bijkomende kosten te innen.

Menzis schijnt aangegeven te hebben dat ze geen bericht terug kunnen vinden van de kennisgeving verblijf buitenland en ook al zouden ze wel iets terug gevonden hebben, dit niets zou uitmaken. "Menzis is niet verantwoordelijk voor de boekhouding van personen".

Verder geeft Menzis aan dat vorderingen hoger dan 200 euro NIET automatisch geïncasseerd worden. En daar was sprake van in ons geval dus zonden ze een acceptgiro.

Dit is dus een typische werkwijze van machtige grote organisaties waarbijj inhoudelijk compleet de plank wordt misgeslagen en wordt verwezen naar standaard regeltjes die ze ergens hebben staan. Dis is dus het toppunt van KLANT ONVRIENDELIJKHEID. Het deugd van geen kant!

De klantenservice medewerker waar ik begin november mee heb gesproken kon de gemaakte afspraken wel terugvinden en mijn verhaal bevestigen. Maar in de schriftelijke reactie zegt Menzis niets te kunnen vinden.

Bij het maken van de afspraak destijds inzake het automatisch incasseren van het toekomstige ER was er geen probleem en was er ook geen aanleiding dat deze zouden ontstaan, sterker nog het was allemaal geregeld en moest ik me geen zorgen maken. In de schriftelijke reactie geeft Menzis aan bedragen hoger dan 200 euro NIET automatisch te incasseren. Is dit dan iets wat later van kracht is geworden? Of is uw medewerker nalatig geweest om mij destijds van juiste informatie te voorzien?

Wat betreft het aangegeven postadres wordt gezwegen. Door op bijzaken te reageren (bijv verblijf buitenland) meent Menzis inhoudelijk te hebben gereageerd maar alles behalve dat. Ook de tegenstrijdigheden tussen de schriftelijke en telefonische reacties zijn opmerkelijk. Volgens mij worden alle gesprekken opgenomen dus de waarheid is eenvoudig te achterhalen (tenminste als het u daar om gaat). Ik kan u behulpzaam zijn door op mijn telefoon nota's te zoeken naar de contact momenten die wij hebben gehad.

Ik zal dit schrijven ook als klacht middels de site van Menzis insturen. Nogmaals hierbij het voorstel om de hoofsom (541,78) te voldoen met een betaling ineens waarbij we zand over de rest kunnen doen. Dan kunnen we met elkaar verder.

Als we niet verder met elkaar kunnen dan is de overweging om de jaarlijkse premie van 3000 euro en de eigen risico van 750 euro onder te brengen bij een andere partij. Ook zal ik me beroepen op juridische hulp vanuit het FNV (via deze collectiviteit ben ik bij Menzis verzekerd)

Fred
11-12-2014

Zeer tevreden maar.......

Al jaren tot tevredenheid bij menzis, minpuntje was afgelopen zomer, dochter in ziekenhuis (Londen), menzis op hoogte gebracht, alles komt goed. Terug in Nederland twee kleine nota's ingediend voor medicijnen.......helaas deze worden niet vergoed..... nu waren het geen originele facturen zoals ik in Nederland ben gewend, maar toch heb menzis van te voren op de hoogte gebracht. Vnd het een beetje zielig ben je jaren trouwe klant. Dit en de flinke premie verhoging doet mijn besluiten om op zoek te gaan naar een andere zorgverzekeraar.

Tamara
09-12-2014

Slecht contact met klantenservice

Bel ik ze achter elkaar moment geduld alstublieft u wordt zo spoedig mogelijk geholpn en vervolgens,wordt je er elke keer uitgedonderd soort bezet toon

08-12-2014

Verschuilt zich achter overheid

Mijn dochter moet een opperatie ondergaan maar menzis wil dit niet vergoeden ze verschuilen zich achter de overheid ze zeggen overheid bepaald hoezo menselijk in middels opperatie ondergaan heb mijn vakantie dagen ingeleverd voor geld voor mij geen menzis meer

Robin
08-12-2014

Onduidelijke facturen

Menzis stuurt rekeningen van zorgkosten zonder te specificeren om wat voor kosten het gaat. Als je daar over belt dan geeft men aan dat nu eenmaal het systeem is wat Menzis gebruikt. ondoorzichtig. De goedkoopste zijn de bij lange na niet. Nou is dat niet erg als je op andere onderdelen beter dan de rest scoort. Ik zou echter niet weten wat dat dan zou moeten zijn. geen meerwaarde dus boven de rest.

Linda
05-12-2014

Onmenselijk, onvriendelijk en onprofesioneel

Ik ben zo teleurgesteld in menzis. Sterker nog ik zit in financiële problemen door een FOUT van MENZIS. Die zij hebben toegegeven maar niet terug kunnen draaien.

Zo meedogenloos is MENZIS.

Ik stap over, en adviseer niets anders

Ik heb een rekening ontvangen van menzis, vervolgens heb ik contact op heb genomen voor een betalingsregeling.

Volgens de medewerker zou zij dit invoeren, ik zou een brief ontvangen waar dit in bevestigd wordt.

Enige tijd verstreken niets ontvangen. Weer gebeld de medewerker zou het regelen. Nog steeds niets ontvangen, voor de 3e gebeld kreeg heel leuk te horen dat de medewerker dit niet heeft uitgevoerd. Sterker nog de rekening is doorgestuurd naar de DEURWAARDER.

Ik vertelde de medewerker hoe het gegaan is, zij kon zien dat ik al een paar x hierover gebeld heb. Maar toch kan zij hier niets aan veranderen. Hier houd hun klantenservice op. Voor de duidelijk, zij maken fouten als je hun vraagt om dit te corrigeren is de antwoord NEE.

Ik kon volgens haar een klachtenbrief invullen, die binnen twee weken beantwoord zal worden.

Ik ontving de volgende dag brief van de deurwaarder dat ik z.s.m. moet betalen anders komen er kosten bovenop. En zo gaat menzis met je om als je moet betalen, maar om je binnen te halen als klant dan zijn ze z.g.n. klantvriendelijk.

Wij doen er alles aan om u optimaal van dienst te zijn. Dit is een van hun slogans, ik weet nu wat dit betekend

P.clappers
04-12-2014

Wat een oplichters!

Ik woon in Duitsland, heb 3 x telefonisch nagevraagd of ik mijn bril ook in Duitsland bij mijn lokale opticiën mocht kopen, Geen enkel probleem, als de sterkte maar op de factuur staat! Puntje bij paaltje trekt Menzis de keutel in, geen vergoeding ondanks een (veel te) duur pakket bij Menzis! Snel overstappen nu het nog kan!

J.G.T.
01-12-2014

Balen

Mijn man is door een faillisement op straat komen te staan in december 2013, hij heeft toen een baantje aangenomen ver onder zijn niveau en dus ook veel minder betaald om in het werkproces te blijven, gelukkig heeft hij per 1 november van dit jaar een baan gevonden en heeft hij zijn

oude loon niveau weer terug, ik heb bij de menzis in januari 2014 een betalingsspreiding aangevraagd en deze betaal ik netjes iedere maand, nu heb ik nog tot januari betalingsproblemen en dan is alles opgelost dus vraag ik of ik voor de premie oktober en november een nieuwe afspraak kan maken maar helaas er staan nog 2 termijnen open en die moeten eerst voldaan worden, ik snap dat er betaald moet worden ik wil ook betalen maar wil graag ook eten, maar helaas

Nederlandse Marokkaan
20-11-2014

Niet menselijk

Nadat ik een lange tijd in het buitenland woonde en verzekerd was. Kwam ik weer in Nederland wonen en schreef me hier weer in. Ik had natuurlijk niet gelijk gezocht naar een zorgverzekering omdat ik bezig was met verhuizen en een baan zoeken en andere dingen. Ik was 26 jaar volledig gezond en had uiteindelijk een zorgverzekering genomen bij menzis plus aanvullend. Uiteindelijk kreeg ik van hen een boete omdat ik ervoor niet verzekerd was in nl. Boete bedraagt 1200 euro. Ik wilde geen uitkering toen ik zonder werk zat en had nog spaargeld. Dit land wordt naar de klote gebracht door dit soort bedrijven. Uiteindelijk heb ik moeten betalen! Via een deurwaarder. En bij elke te laat betaalde maand werd er incasso kosten opgemaakt van 40 euro. Dus 1ste herinnering kost 20 tweede ook twintig. En dan weer deurwaarder kosten erbij als je die ook niet betaald.

Ik ben van plan naar DSW over te stappen. Echt veel beter dan menzis. En zijn doen me denken aan Nederland in de beginnen jaren 90. Dit zijn 1ste Klas oplichters.

Natascha
11-11-2014

Twijfel om over te stappen

k zat al te twijfel of k na een andere zorgverzekeraar moest gaan.. maar na dit zo gelezen te hebben ga k kijken voor een ander.. k krijg opeens rekening na rekening ben met de eene aflossing niet klaar of kan alweer een nieuwe betalingsregeling treffe ... zit nu op 60€ per mnd wat k moet betalen nou zou niet weten waar k en mn zoontje dan nog van moeten eten. . houden we amper wat over... en dan zeggen ze ook nog dat als k over de eigen risico was gekomen k nix hoefde te betalen :s. echt snap hier nix meer van. .

Ans
08-11-2014

Onbegrip

Geachte menzis,

Ondanks ikzelf niet meer mijn premie,s kan betalen en er de 1 naar de andere deurwaarder word opgezet en elke x als ik iets betaald komt er weer een zeer hoge rente bovenop hoe wil je dat mensen die amper tot geen geld tot beschikking hebben het aftroggelen door nog meer deurwaarders en rechtzaken er op te zetten en medicijnen die ik al jaren gebruik zo in 1x uit de verzekering gegooit worden als jullie van jullie klanten af willen moet je dat gewoon zeggen want ik wil heel erg graag overstappen naar de verzekering in pakket bij mijn vriend want daar worden terminste wel mijn medicijnen vergoed.

Ik vind dit grote schade want jullie denken alleen aan jullie eigen haagje en niet die van de klanten!

Zolang zei een schuld hebben die zei niet kunnen opbrengen is geen andere verzekering! Ik heb enorme spijt dat ik ooit in jullie mooie praatjes getrapt ben!

Ikke
03-11-2014

Mooi duur

Tandverzord pakketten in 2015 word onbetaalbaar voor de normale mens .

80 % vergoeding per jaar met een max bedrag van 750 euro per jaar .

Dit gaat helemaal verkeerd zo , niemand kan het meer opbrengen , en als je er heen moet zul je zien wat een mensen finacieel in de problemen komen .

Menzis achaam je diep ..

Arjan
30-10-2014

Helaas menzis lijkt naar geld en niet naar zorgverzekering

We hebben door de economische crisis een vervelende achterstand opgelopen bij Menzis. Als klein zelfstandige valt het niet mee.

Nu mijn zoon een beugel nodig heeft dit ook door een val toen hij 3 jaar was word dit niet vergoed. we zijn naar basis zorg gegaan.Inmiddels zijn we bij de Menzis helemaal bij met betaling. Ik blij eindelijk kunnen we op advies overstappen naar een andere verzekering. Gelukkig kan mijn zoon zijn welverdiende beugel krijgen.

1. Nu begint het pas. Nu alle premies betaald zijn moest ik nog even met de oplichters van ggn bellen. Menzis schakelt dus oplichters in om te vorderen. Er kwam nog een premie naar boven van € 201,- die was betaald. Echter de kosten van € 550,- nog niet. De premie stamt uit 2012.

2. Ik werd ook nog doorgeschakeld naar andere afdeling. Een vriendelijke man vertelde dat na betaling van € 990,- zijn dossier ook gesloten kon worden. Dit waren alleen maar kosten. Van 8 termijnen maken ze niet 1 dossier aan maar gewoon 9 dossiers. Hij noemde dit een stil dossier.

Ik weer naar Menzis bellen. zal namen niet noemen omdat we wel tevreden zijn over de inzet van de medewerkers van Menzis. Maar we zij helemaal terug naar af.

De broodnodige beugel die nodig is zal niet kunnen doorgaan. Menzis werkt niet mee en kunnen niet overstappen. Door de onterecht hoge kosten van de oplichters van ggn weet ik me geen raad.

En doordat hij een onderbeet heeft is er een aanvraag gedaan aan Menzis om te starten met de behandeling. Dit gaat volgens zijn tandarts altijd goed behalve bij de Menzis. Ik weet me geen raad maar 1 ding weet ik wel, incasso bureau,s waar Menzis mee werkt zijn boeven.

DUIVENMA
29-10-2014

Menzis laat je in de kou

Heb door veel ellende de ziekenfonds niet meer kunnen betalen, toen ik naar de GKB ging mocht ik niet meer betalen. Hierdoor ben ik in de problemen gekomen. Maar het wordt nog erger.

Menzis heeft als deurwaarden GGN die steeds meer geld boven op het oorspronkelijk bedrag zet.

Meerdere keren gevraagd om hulp, ik betaal elke maand een bedrag af maar heb geen geld genoeg.Zie hebben verschillende files van Menzis en hebben deze gesplitst en bij elke 1 file hebben ze een rechtszaak aangespannen tegen mij waardoor het bedrag hoger is geworden. En ik heb mijn goede wil getoond van de 175 euro die ik overhoud met twee personen om alles voor te doen betaal ik kleine bedragen af maar dat heeft geen zin, want nu ligt er beslag op mijn inboedel en al twee maal zouden ze komen om openbare verkoop te houden. Elke keer komt er een bedrag bij wat ik moet betalen. Ben ook aangemeld bij de CVZ en betaal daar mijn premie en boete! Ik ben ten einde raad en heb Menzis een uitgebreide brief gestuurd betreft mijn probleem. Kreeg een dag later antwoord terug dat ik maar met GGN moest bellen en daar een regeling mee moest maken. Ze lezen dus de brief niet en het interesseer hen dus niets hoe de mensen in het leven komen te staan door hun foute deurwaarder.

Wel op de televisie hoe menselijk ze zijn, nu echt niet. Weet natuurlijk dat je schulden moet betalen maar zitten ver onder het bestaansminimum, zit in de WAO dus geen vooruitzichten en mensen laat je gewoon aan je lot over. Ik moet naar het ziekenhuis maar kan niet naar het ziekenhuis daar ik de bedragen niet kan betalen en daardoor meer in de problemen kan komen.

Ik ga echt er alles aan doen om dit in de publiciteit brengen, schandalig