Menzis reviews

3.7

Tineke
24-08-2019

Leugens van Menzis

Menzis wil absoluut niets vergoeden de huisarts heeft een brief geschreven en dan krijg ik een brief terug met andere benamingen alleen maar om het zolang mogelijk te laten duren en de hoop dat ik het opgeef

Ben naar de huisarts geweest die heeft me datgene wat ze heeft geschreven laten lezen maar Menzis blijft alles maar anders noemen

Maar ik blijf vechten voor mn rechten

Max
07-08-2019

Hun ontwijken hun problemen

Als het erom gaat dat hun geld vangen staan ze elke dag bij je te hijgen maar als ze moeten terug betalen kun je bellen en doen wat je wilt ze nemen toch niet op.

Niet voor deze oplichters kiezen is de beste keuze.

Dat dit uitschot bedrijf nog mag doorgaan met oplichten is niet normaal. Maarja wat verwacht je van VVD`ers

Pk
07-08-2019

Wacht al 7 weken op een declaratie

Onduidelijkheid over de declaraties, er word alleen gezegd dat je moet wachten. Ik ben er klaar mee. Ik ga overstappen

MN
24-07-2019

Samen gezond wat een giller!

3 keer een Pathe voucher geprobeerd te verzilveren. Elke keer gaat dit mis.code is reeds verzilverd worden of schijnt niet te werken. Als dit op een gegeven moment wel lukt nadat je elk nummer heb geprobeerd die op de site wordt aangegeven en al je belminuten zijn verbruikt en na over en weer gemaild te hebben krijg je een code in juni 2019 die in april 2019 al verzilverd is.sta je daar in de Pathe met je goede gedrag! Nu 22 juli gaat dit weer verkeerd.Waardeloos!

Dick
19-07-2019

Chaos en van het kastje naar de muur

Ten bate van een blinde klant proberen we vergoeding door Menzis van een voorleesapparaat te regelen. Eerst werd de aanvraag afgekeurd maar na onze volharding werd uiteindelijk de vergoeding toegezegd. Echter nu na 3 maanden heeft de klant (of wij) nog steeds het geld niet ontvangen. Inmiddels hebben de klant en wij als leverancier circa 20 mailtjes en ook telefoontjes achter de rug. Daarbij word je van het kastje naar de muur gestuurd met onzin argumenten, miscommunicatie en enorme bureaucratie. Telkens beantwoord weer een andere medewerker bij Menzis de mailtjes. Dan weer moeten wij de aanvraag afronden, dan weer de klant, ondanks het feit dat we nadrukkelijk vooraf hebben gecheckt wat de correcte procedure is.

Al met al zijn we al twee werkdagen met deze zaak bezig. Het product zelf kost maar 300 Euro, maar door de poespas eromheen is al meer dan 1000 Euro aan urenkosten er doorheen gejaagd. Geen wonder dat de zorgkosten landelijk uit de klauwen lopen en blinden en slechtzienden steen en been klagen over hoe ze bij de verzekeringsmaatschappijen worden behandeld. Samenvattend: Menzis is een chaos organisatie dat van loszand aan elkaar hangt. Het is om te huilen.

Eva
17-07-2019

Gesprekken WEG in belang van Menzis

Al maanden ben ik met Menzis bezig om een (chronische) behandeling verlengd en vergoed te krijgen.

Meerdere keren heb ik hierover gebeld en meerdere keren hebben zij in deze gesprekken signalen afgegeven dat hier een mogelijkheid toe was.

Helaas was dit niet het geval dus op advies van de klachtbehandelaar van Menzis ben ik naar de SGKZ gestapt.

Zij hebben geprobeerd te bemiddelen.

De gespreksopnames zijn opgevraagd zodat mijn verhaal van de afgegeven signalen beoordeeld konden worden.

Nu blijkt na weken wachten op een reactie van Menzis(want zij zijn zo druk!) dat de gesprekken niet opgenomen zijn. dat is wel erg toevallig.

Er is ook maar van 1 gesprek een notitie gemaakt, De rest is weg. Vreemd!

Ik ben erg benieuwd of ze mijn testgesprek wel opnemen. komende week maar eens uitproberen!

TIP: Neem de gesprekken op die je met Menzis voert.

Egbert
28-06-2019

Menzis ervaring!

Ingediende declaraties worden niet betaald.Wacht nu al 2 maanden op uitbetaling. Telrfonisch contact levert niets op. Je word met een kluitje in het riet gestuurd met de opmerkingen "u krijgt het een dezer dagen op uw rekening gestort".Volgend jaar maar op zoek naar een andere zorgverzekering.

Pascal
19-06-2019

Achterstand weggewerkt ? Snelle uitbetaling tandartsrekening.

Naar mijn idee zijn ze bij Menzis bij met de achterstand met het verwerken van de nota's.

Ik had 2 declaraties van de tandarts ingediend.

Een op 20-05-2019 ingediend en op 23-05-2019 uitbetaald.

De ander op 13-06-2019 ingediend en op 19-06-2019 uitbetaald.

Prakash
04-06-2019

Menzis weigert onterechte aanvullende verzekering terutg te storten

Menzis weigert aanvullende verzekering op te heffen ondanks dat de hoofdverzekerde overgestapt is naar een collectieve verzekering via werkgever. Menzis beweert dat de aanvullende verzekering afzonderlijk opgezegd had moeten worden. dit betekent dus dat er 2 aanvullende verzekerigen door 1 persoon wordt betaald waarvan 1 bij Menzis . wie kan zich dat voorstellen? geen zorgverzekering maar wel een aanvullende verzekering bij Menzis? wat kun je eraan doen?

Surekha
04-06-2019

Declaratie

Hallo

Mijn declaratie staat al meer dan een maand bij jullie open er wordt helemaal niks aangedaan. Ik heb zoveel keer al gebeld. Dit jaar toch maar overstappen naar een andere zorgverzekering.

Marianne
02-06-2019

Declaratie niet op tijd afgewerkt

Op 20 - 04 -2019 een rekening gedeclareerd en heb al meerdere malen via messenger contact gehad. Word heel laat op gereageerd en jah dan is de desbetreffende afdeling weer gesloten. Zitten nu op 2 juni en is nog steeds in behandeling maar wel van 1 bedrag eigen risico alvast afgetrokken terwijl ik dat allang heb opgebruikt, sta nu op € 429,56 eigen risico. Al zeker 40 jaar Menzis klant maar moet toch maar is omkijken naar een andere verzekering. Ben op dit moment echt woest op ze want het is geen klein bedrag waar het omgaat en wat we zelf maar even moesten voorschieten! Het zou afgelopen maandag afgehandeld worden en voor de Hemelvaart op onze rekening staan, mooi dus niet. Menzis begint op de Belastingdienst te lijken , moet je betalen dan wel voor die datum maar moet je wat van hun terug krijgen mag het heel lang duren. Krijg ik ook rente over het betreffende bedrag? Declaraties van Fysiotherapie , Apothekers e.d worden wel gelijk betaald!

Gea
24-05-2019

Slechtste verzekeraar ooit nooit heen gaan

Ook mijn declaraties duren enorm lang 5 weken.

Schandalig dit en dit gaat al vanaf januari mensen!

Het is nu eind mei en het probleem is nog niet opgelost steeds enorme achterstanden.

Dit gaat jullie klanten kosten moet uz elf voorstellen dat u zelf veel moet voorschieten.

Ik zou niet eens voor zo n bedrijf willen werken opdoeken en mensen ga volgend jaar opzoek na een goede zorgverzekeraar die na komt wat hij beloofd en die problemen snel oplossen en geen 5 maanden laat duren.

Walgelijk dit

23-05-2019

Drukte bij menzis

Je wilt zorg verlenen als zorgverlener maar menzis denkt dat je het gewoon zelf wel kan voorschieten. Zij vergoeden slecht en veel te weinig, tevens moet je als cliënt ook nog eens 5 weken wachten voordat je je geld hebt.

Voor beide kanten, zorgverlener en zorgverzekerde, een zeer slechte verzekeraar.

Ik raad iedereen af om hiermee in zee te gaan.

20-05-2019

Achterstand in uitbetaling vergoedingen.

Bij het indienen van mijn declaratie kwam de vermelding dat wegens drukte de uitbetaling 5 weken gaat duren.

Ik vind het niet acceptabel dat dit zo lang moet duren. Kennelijk is het bedrijf niet in staat om maatregelen te treffen om dit te voorkomen.

De uitleg “wegens drukte” is toch wel heel summier. Wellicht schakelt men over op een nieuw systeem, maar voorlopig vind ik de uitleg beneden de maat.

Ma.
09-05-2019

Regels, regels, regels en een hoop PROBLEMEN

1. Voor het aangaan van deze verzekering, aangeboden door de gemeente voor mensen met een laag inkomen, heb ik gebeld voor informatie over de voor mij lopende machtiging vervoer.

De machtiging zou overgenomen worden! Dus met de via de gemeente extra aangeboden vergoedingen leek deze optie passend.

De verzekering is per januari ingegaan en toen ik eind januari belde hoe ik de declaratie voor vervoer ik kon dienen kreeg ik te horen dat er GEEN machtiging was.

Hierna volgde 9 maanden getouwtrek over de verkeerde informatie die afgegeven was en of er nou wel of niet een machtiging was. De afdeling klachtenbehandeling heeft uiteindelijk alle wetten nagekeken en na 9 maanden bleek dat er WEL een machtiging overgenomen moest worden en dat deze wettelijk gezien tot het einde van een behandeling duurt.

In deze maanden heb ik geen gebruik kunnen maken van de taxi opties en heb ik ontzettend veel moeite moeten doen om in het ziekenhuis te komen.

2. In december ben ik geopereerd aan mijn knie. Voor de behandelingen liep er een machtiging voor vervoer. van en naar het ziekenhuis en nog een aantal locaties.

Naar het ziekenhuis komen was dan ook geen probleem maar ontslagen worden wel!

Ik mocht namelijk niet met de taxi naar de revalidatie afdeling gebracht worden.

Ik stond dus letterlijk op de gang!

Mij op laten halen was niet mogelijk want het vervoer moest geregeld worden door speciaal vervoer.

Na twee dagen in conclaaf met de afdelingen klachtbehandeling mocht ik met een ambulance vervoert worden en werd ik eindelijk ontslagen.

(kosten rolstoeltaxi max. €150,- / kosten ambulance vervoer €323,04 euro basistarief + 4,16 euro per km)

3.Na een knieoperatie is er een machtiging fysiotherapie afgegeven van een jaar. Door complicaties en een ongelukje zijn er een hoop periodes geweest waar in ik niet kon revalideren, de fysiotherapie is dus ook minimaal gebruikt.

Op advies van de orthopeed is in december geadviseerd een verlenging aan te vragen.

De klantenservice medewerker van Mezis heeft duidelijk uitgelegd hoe dit gedaan moest worden

-orthopeed een formulier invullen met de aanvraag

-fysiotherapie een duidelijke onderbouwing met de klachten

Dit moest naar een speciaal mailadres gemaild worden en zou behandeld worden. Zo gezegd zo gedaan.

De behandeling van de aanvraag heeft enkele tijd geduurd en werd in februari, het nieuwe verzekeringsjaar(!) direct afgewezen

Toen ik daar over belde kreeg ik te horen dat de aanvraag te minimaal was en er een duidelijkere omschrijving van de klachten moest worden aangeleverd.

Dat heb ik gedaan, een lange brief met het hele verhaal.

Weer ging er een periode overheen en toen was het antwoord dat er NOOIT een verlenging aangevraagd kan worden, en er alleen een verlenging gegeven wordt bij een nieuwe operatie.

Ook zegt Menzis dat er nooit is gezegd dat er een verlening gegeven kon worden, maar op de vraag waarom zij iemand dan al deze moeite laten doen als er toch nooit een verlening afgegeven wordt kunnen zij geen duidelijk antwoord geven.

Op advies van de dame van klachtbehandeling(!) is hier een klacht bij het SKGZ over ingediend.

Feit is wel dat ik nu al maanden minimale fysiotherapie krijg en steeds meer pijn.

4. Vanwege lichamelijke en cognitieve klachten krijg ik al langere tijd paracetamol in 1000mg tablet vorm voorgeschreven van mijn arts.

Tot eind 2018 werd dit vergoed door de basisverzekering.

Vanaf 2019 is dit uit de basis verzekering gehaald en heeft Menzis in de aanvullende gemeente polis, voor mensen met een laag inkomen, de paracetamol in verschillende vormen opgenomen en vergoeden zij dit.

De 1000mg paracetamol hebben zij ingekocht maar alleen in een zetpil vorm.

Omdat ik een chronische darmziekte heb en geen zetpil kan verdragen heb ik gevraagd of deze als uitzondering toch geleverd kan worden.

Deze tablet is goedkoper en kan geleverd worden door de betreffende apotheek!

Toch houdt Menzis zich keurig aan de regels en kijken zij niet naar de kosten, welke in dit geval bespaard kunnen worden. En niet naar de persoon zijn/haar gezondheid.

P Schr
06-05-2019

Slechte afhandeling van ingediende declaraties

Eind maart heb ik een tandarts declaratie ingediend, begin april was hij inzichtelijk en ben nu al 4 weken aan het wachten op een uitbetaling. Ik heb via de WhatsApp eens geïnformeerd naar de achterstand van afhandelen, en dan krijg je een mailtje vol smiley's en het bericht "ja we hebben inderdaad een achterstand".

Daar was ik dus ook achter gekomen.

Al met al heb ik de gehele tandartskosten kunnen voorschieten en nu maar wachten wanneer ik eindelijk eens een deel van de kosten terug krijg.

Dit is mijn eerste en tevens laatste jaar bij Menzis!

Esther
04-05-2019

1 is nog teveel!

Wat een waardeloze verzekering!

Zij doen toezeggingen in Dec. en in Jan. zijn de regels "opeens" anders!

Eigen regels(die andere verzekeraars niet hebben!) die nergens in hun 100 pagina's dikke voorwaarden te vinden is. Nu ligt er voor de DERDE(!) keer iets bij de afdeling klachten.

Het standaard mailtje bij het indienen van een klacht is "Een team van speciaal opgeleide mensen neemt uw vraag of klacht in behandeling. We streven ernaar uw klacht binnen 3 weken af te handelen. We nemen bij voorkeur telefonisch contact met u op. Als de afhandeling van uw klacht meer tijd in beslag neemt, zullen we u hierover informeren"

Maar na een maand wachten en meerdere telefoontjes hoor je nog NIKS.

Mensen lees deze reviews alstublieft goed voor u bedenkt over te stappen want het is echt een grote drama organisatie die er niet voor de MENS is.!

Waarom
04-05-2019

Als mij van te voren de slechte service bekend was geweest, had ik nooit de overstap gedaan eind vorig jaar. Op papier geweldig, in praktijk waardeloos.

Menzis heeft een grote achterstand met terugbetalingen en daardoor moet je minimaal 3 tot 4 weken wachten voordat je eindelijk je vergoeding teruggestort wordt. Ze maken hiermee hun probleem tot jouw probleem.

Kan niet wachten met opzeggen aan het einde van dit jaar.

René
10-04-2019

Mens staat niet centraal bij Menzis

Mijn 85 jarige moeder heeft sinds 2012 een, door zorginstelling en arts geadviseerde, persoonlijk alarm.

Zij heeft dit omdat ze ernstige osteoporose heeft en zeer slecht ter been is. In de polisvoorwaarden staat, dat als zij deze aandoening heeft, ze daarvoor een vergoeding kan krijgen. Ik bel met Menzis en ze vertellen dat ik rekeningen tot 3 jaar terug kan declareren. Nadat ik de rekeningen aan Menzis heb doen toekomen, beginnen de problemen. Ze vertellen me dat ze de declaraties niet ontvangen hebben terwijl ik een ontvangstbevestiging in de bus heb liggen. Na diverse keren contact te hebben gehad dien ik een klacht in. De klachten afhandeling vertelt mij doodleuk dat het niet vergoed gaat worden omdat mijn moeder levensbedreigend ziek moet zijn. Dit staat echter niet in de polisvoorwaarden maar dan zegt degene van de klachtenafhandeling dat deze voorwaarden door de overheid opgesteld zijn en dat Menzis daar niets aan kan doen.Uiteraard heb ik deze feiten nagelopen en er klopt niets van. Ook verwijst Menzis mij naar de gemeente om daar de vergoeding te claimen. De claim wordt afgewezen aangezien mijn moedr volgens Menzis niet voldoet aan de eisen. Als ik echter de klachtenmedewerker screenshots van de overheid en de eigen polisvoorwaarden toestuur laat de medewerker weten dat ze de claim heroverwegen. Een week later krijg ik het bericht dat ze de vergoeding uit coulance goedkeuren, mijn moeder voldoet immers aan alle voorwaarden. De declaraties worden door Menzis niet uitbetaald omdat zij de aanvraag in 2012 niet zouden hebben binnen gekregen. Nadat ik de medewerker er op heb gewezen dat ik hun alle stukken heb doen toekomen inclusief aanvraag zorginstelling komen ze weer met het argument dat destijds de aanvraag werd afgewezen doordat mijn moeder in 2012 niet aan de voorwaarden zou hebben voldaan. In de situatie van mijn moeder is echter niets veranderd maar Menzis blijft bij haar besluit en draait en verdraait voortdurend de feiten om maar niet te hoeven uitkeren.

Atalie
09-04-2019

Geen vergoeding terwijl in basispakket zit

Geen vergoeding van katoenen verband terwijl dit in de basispakket zit. Mijn handen zitten vol met wonden en ongemakken. Moet uit me eigen zakken iets betalen wat notabene in het zorgverzekeringspakket zit, is te zotte voor woorden menzis en hun zieke handelen. Waardeloos zorgverzekering. Regering helpt uitmelkers een handje mee.