Menzis reviews

3.7

Peek
28-03-2019

Menzis heeft de macht over de mensen als je niet betaalt dan dreigen zemet een deurwaarder ggn de grooste oplichters bende die er bestaat of het c.a.k dreigen ze meeik waarschuw menzis ga nooit dreigen met een instantie ongeacht want dan hebben ze het in enschede en wageningen nog nooit zo goed had ik ga eens een brief naar de minister van volks gezond heid sturen om deze kliek onder de loep te nemen

Eline-Lara
26-01-2019

Minder vergoedingen

Ik was lang tevreden klant, maar nu sinds dit jaar zijn er zoveel vergoedingen uit of verminderd, dat ik had gewild dat ik overgestapt was naar de concurrent. Balen, maar ging uit dan het principe "wat goed is, zal goed blijven". Volgend jaar stap ik over!

Nola
24-01-2019

Slecht bereikbaar service.

Bij menzis moet je lang wachten op een antwoord voor een groen licht simpele behandeling. heb toestemming nodig voor kleine hulpmiddelen en tot op heden geen reactie. vorig jaar hadden ze nog de chat maar die hebben ze bijna eind 2018 afgesloten wat zeer jammer is want daarbij werd je sneller geholpen als het niet een ingewikkelde kwestie was. Heb met spoed hulpmiddel nodig maar blijf maar wachten. weet niet of menzis weinig werknemers in dienst heeft of het is hun protocol wat waardeloos is, neem dan wat werklozen aan en geef hun brood/onderdak en worden wij als klanten ook weer fijn geholpen. Ze kunnen misschien vanuit huis werken, ook mensen met een handicap. Voor de rest is hun gratis 0800 nummer ook verdwenen, kost me dus meer geld per minuut, lekker klantonvriendelijk. ook een tijdje geleden was hun contactformulier verdwenen van de site, zelfs emailadres was niet te vinden, had toen pma moeten benaderen voor verdere info. Heb nu hulp nodig en is de vraag of dit ooit komt maar wel lekker per maand verplicht moeten betalen anders een boete van de regering en dwang zorgverzekering, lekkere democratie dit land.

Hajo
24-01-2019

Lang lang wachten aan de telefoon, en dan.

Eerst ruim 12 minuten aan de telefoon wachten tot er eindelijk iemand beschikbaar is. Vervolgens gaat de lijn dood na 1 minuut.hoor niks meer, terwijl de verbinding er nog is. Vervolgens werd ik teruggebeld (hey, toch best goed misschien?), krijg ik een automatische stem met een keuzemenu dat zo snel gaat dat reageren niet mogelijk is en vervolgens wordt de verbinding weer verbroken.

Gestoord hoe slecht jullie je zaken op orde hebben. Voor mij reden om volgend jaar op te stappen en iets beters te zoeken. Als ik terug denk aan Zilveren Kruis, wow die waren professioneel.

Jd
15-01-2019

Telefonisch niet bereikbaar

Ik heb de hele dag aan de telefoon gezeten.

Ik kreeg te horen dat alle medewerkers zijn bezet.

Maar helaas kreeg ik niemand te woord.

Wat een asociale instelling is dit!

Harrold
14-01-2019

Het is zinloos om Menzis te bellen.

Ik moest Menzis bellen om een antwoord te krijgen op een redelijk belangrijke vraag. Ik heb drie keer gebeld gedurende de periode van een week. Drie keer wachtte ik gedurende meer dan tien minuten op iemand om te antwoorden. Niemand nam op. Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag! Schokkend, vooral gezien het feit dat de telefoon niet gratis is!

Waarom geen een online chatsysteem Menzis?!?!?

Marjon
11-01-2019

Lang wachten aan telefoon

Ben nu al de heledag aan het bellen met menzis maar het enige wat je hoort is een ogenblik geduld u wordt zo snel mogelijk te woord gestaan nou mooi niet echt slecht dit om mensen zo lang te laten wachten.

Anne
07-01-2019

Second opinion.

Ik begrijp iets niet wat de second opinion aangaat. Voor een second opinion is er bij Menzis een verwijzing van de behandelaar nodig. Geeft deze de verwijzing niet, dan moet ik de behandeling stoppen en met een verwijsbrief van de huisarts elders opnieuw beginnen. Maar waarom kan ik dan niet met een verwijzing van de huisarts een second opinion krijgen? Of heb ik de mevrouw aan de telefoon niet goed begrepen?

Marianne
30-12-2018

Menzis en 45 miljoen winst

Mijn zoon heeft epipen voor voedselallergieen menzis wil dat hij goedkopere epipen moet gebruiken maar die risico neem ik niet want als het niet werkt gaat hij dood want zijn hele lichaam zwelt helemaal op zeggen menzis kun je heuns wel 2 weken proberen ongeloofelijk maar wel miljoenen inversteren in brogen vertex gileard onder de mon medicijnen goedkoper nou echt niet de 3 duurste bedrijven inversteerd menzis dat is toch heel raar

Remco
13-12-2018

Graaien

Elk jaar duurder en elk jaar minder zorg vergoed. Hoe gaat dat in de toekomst? Alles zelf betalen? En dan ook nog maandelijks een vast bedrag?! Stelletje graaiers! Jullie hebben teveel macht! Ziek land leven wij bah!

Mehmet Harun
29-11-2018

Mensiz denk alleen eigen voor de buitanders erg slecht voor mijn zoon hebben ze niet betaald voor mijn vrouw niet betaald voor mij niet betaald ik roep alle buitenland ers menzis is niet goed de mensen buitenland gaat

Mari
15-11-2018

Menzis denkt niet aan mensen maar alleen aan geld

Het niet vergoeden van een noodzakelijke hartoperatie, aangeboren hartprobleem, asd van 2,7 cm en dyspeneu. De verzekeringsarts mening gaat boven die van de specialist. Schande. Specialist gaf aan levensbedreigend en gelijk overheen , verzekeringsarts vond wel meevallen. Hoge restschuld aan overgehouden voor levensreddende operatie. Boos ben ik ook over het niet vergoeden van fysiotherapie, medicijnen en behandelingen.verschuilen achter regels en rekken. En dat met een doodzieke patient. Walgelijk. En nu de av 4 dekking laten vervullen.

12-11-2018

Menzis is een Verzekeraar geen Zorgverzekeraar

Menzis handeld zelf in medicijnen en verkoop deze duur door. Medicijnen vergoeden met op recept noodzaak wordt niet vegoed. Dat is het belijd van Menzis. Dus FNV ers weg bij deze verzekeraar.

Miranda
26-10-2018

Aanvullend?

Ik was cliënt bij azivo, nooit geen klachten gehad eigenlijk. Menzis neemt het over en ik ga ipv 135,- premie nu 165.- euro per maand betalen. Ik heb voor mezelf de tandarts naar beneden gedaan, om kosten te besparen, maar nog genoeg voor orthodontie voor mijn dochter. dit blijkt nu dus niet! ik moet me nu per januari 2019 bij gaan verzekeren en in 2020 ( als mijn dochter bijna 16 is) heeft ze recht op vergoeding? ach als de "directeuren" het maar goed hebben. What the fuck met het "klootjes" volk. Wat als de mens op nr 1 komt te staan ipv de €£¥$. Ik zeg ja!

Nl
22-10-2018

Zeer ontevreden

Slecht bereikbaar, geen goede uitleg, komt afspraken niet na

Erin
17-10-2018

Nooit problemen

Menzis is een verzekering die waar geeft voor je geld. Ik krijg een hoop zorg terug voor mijn premie en eigen risico, vooral omdat ik vele fysieke problemen heb. Nog nooit gedoe gehad met declaraties en de klantenservice geeft duidelijke informatie. Word altijd op tijd ingelicht over het eigen risico en de mogelijkheid van een betalingsregeling. Overzichtelijke website.

Astrid
10-10-2018

Ooglid correctie niet vergoed

Ooglid correctie gehad behandelend arts moest 3 vragen in vullen 1 was of ik een aangeboren afwijking in het gezicht had. dus was een nee antwoord nu geen vergoeding op 1 nee vraag, soort gelijke behandeling word wel vergoed bij het Zilvere kruis.

Michel
09-10-2018

Kinderachtige tandarts rekening & medicijn onduidelijkheid

Onze dochter is onlangs 18 jaar geworden, Menzis heeft haar in het totaal plaatje meegenomen zonder extra tandarts dekking. Nu krijgen wij een rekening van 45,78 nagestuurd over haar 1e controle sinds ze 18 is, erg kinderachtig Menzis. Ook voor haar PDD NOS gebruikt ze abilify, want dit goedje is niet te pas en te onpas verzekerd. Dit heeft puur te maken met de dosis en vorm, het ene jaar is een pil vergoed, het andere jaar de vloeibare variant. Ook hier is een dikke rekening uit gekomen, wat ons vandaag overgehaald heeft om over te stappen naar een ander. En dat is gelukt, met een zwaardere tandarts verzekering zijn we nu ruim 50 euro per maand goedkoper uit.

Manuela
28-09-2018

Menzis gatver

Betaal al sinds 2000 schuld af bij menzis en op wonderbaarlijke wijze tot op heden nog niet afbetaald!

Sarah
26-09-2018

MENZIS, slechte zorgverzekeraar!

Er werd onjuiste informatie door de medewerkers verstrekt. Ik heb een klacht ingediend en er werd mij verteld dat ze niks voor me kunnen betekenen. Wat een slecht bedrijf! Het wordt hoog tijd om naar een andere zorgverzekeraar te gaan.