Menzis reviews

3.7

16-10-2017

Mezis betaald NIET uit!

In het buitenland naar een huiarts gegaan met pijn in onderrug en uival van linker been. Huisarts heeft mij direct doorverwezen naar een radiologie centrum voor een foto. De volgende ochtend is er ipv een foto een ct scan gemaak! Bleek een gescheurde rugwervel te zijn! Eerste keer vergoeding (900 euro) door Menzis afgewezen met als reden "het was geen Spoed!" Tweede keer afgewezen met als reden verwijzing is niet door een specialist gemaakt. Na tel contact, reden , dat ik van te vooren geen contact heb opgenomen met de allarmcentrale. Verder een rekening van laberatorium onderzoek (93 euro) niet betaald met reden "behandeling in Ned. Niet bekend" na telefoon alsnog vergoed met als reden , "een menselijke fout" Kortom gaat U vaak naar het buitenland, vergeet dan Menzis!

Marnix
15-06-2017

Elke maand 120 euro betalen, niets vergoed krijgen.

Behandelingen via de dermatoloog niet vergoed. Steunzolen niet vergoed. Niet veel vergoed via tandarts.

Joop
30-04-2017

Menzis in de maand dat je hebt betaald staat het balkje gewoon zwart nietetaus

Dus bij menzis weet je nooit waar je aan toe bent geven nooit volledig op de betreffende maand plus alle bij behorende nummers onduidelijk en de goede maand betaald dan toch balkje zwart i.p.v groen te moeilijk blijkbaar weer onduidelijk de maand die is betaald dus groen maken zo worden de mensen misleid en zeg je op dan vragen ze ook nog naar die maand terwijl allang is betaald

Driss
20-04-2017

Ander product

Omdat fnv menzis doet met klanten waar zij zien in hebben.Mijn vrouw heeft jaren een product gebruikt ineens moet zijn ander product gebruiken.En dan heb ik het gevoel dat Menzis echt commercial geworden eerste geld en dan mensen

05-04-2017

Degelijk en betrouwbaar.

Al jaren verzekerd en nooit problemen. Goede (telefonische) bereikbaarheid. Snelle afhandeling van declaraties. Betalingen van Eigen Risico worden van te voren aangekondigd.

Arie
01-03-2017

Je moet goed lezen voor dat je overstapt

Ik dacht met een Basisverzekering + aanvullend collectief 3 toch minimaal voor tandartskosten verzekerd te zijn, blijkt dat dit maar tot 18 jaar is. Je moet dan een aparte tandartsverzekering afsluiten, waardoor je dan een super dure verzekering krijgt! Je wordt verblind door allen positieve zinnetjes. Was ik maar bij de IZA gebleven!

Huizhen
02-02-2017

Eigenrisco drsma

De inval huisarts had een spoedafdeling voor mij gemaakt in het ziekenhuis op 31-12-2015.

Op 31-12 2015 heb ik s`morgens het OLVG ziekenhuis gebeld om de afspraak te verzetten, de dichtstbijzijnde vrij plek was begin April. Ik heb de afspraak maar laten staan op 31-12-2015.

Ik heb in het ziekenhuis een kortdurend lichamelijk onderzoek gehad, er is bloed afgenomen, en er zijn afspraken gemaakt voor half januari 2016. Ik stond gelukkig na 30 minuten weer buiten.

De onderzoeken waren in februari afgerond, enkele weken later kreeg ik de uitslag.

De kosten van de onderzoeken waren 2000 euro, ik moest 850 euro eigenrisco van 2015 betalen. Voor de uitslag moest ik 190 euro van mijn eigen risico 2016 betalen. Ik heb dus zelf 1040 euro moeten betalen.

De helpdesk van Menzis zorgverzekering heeft mij niet goed tewoord gestaan, en had het over de factuur van het ziekenhuis. De uitslag hoort niet bij het onderzoek. En het intaken gesprek wel, hetgeen absoluut niet klopt. Ik raad Menzis af. De medewerkers van Menzis zorgverzekering mogen schijnbaar niet zelf nadenken bij Menzis.

Em
31-01-2017

Eigen risico

2017 overgestapt naar ander verzekering. Meteen eigen risico over 2016 factuur van 385 euro. 2x ziekenhuis afspraak. Gebeld en wat hoor ik, dat afspraken ziekenhuis eigen risico zijn. Ik heb het hoogste basis verzekering moeten betalen omdat ze alle gecontracteerde ziekenhuizen 100% vergoeden. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik toch een goede beslissing heb genomen om te overstappen. Dit slaat nergens op!

Hanane
30-01-2017

Onprofessioneel en rommelig

Dan stuur je netjes de factuur op met alle nodige papieren en ik maar wachten op een reactie, als ik na 4 weken nog niets gehoord heb denk ik maar even te bellen over hoe het precies zit. Word ik heel naar benaderd dat het mijn schuld is dat ik nog geen reactie binnen heb van Menzis. Ze zijn de documenten kwijt daarna heb ik het netjes nogmaals opgestuurd. Afgewezen, Nou dan maar een klacht brief sturen. Na weer eens 4 weken niets gehoord te hebben dacht ik weer even bellen. Nou je kan het denk ik al raden klachtenbrief KWIJT. Kan wel weer gebeuren dus nu voor de 2de keer opsturen, na 3 weken niets gehoord te hebben heb ik weer gebeld en ja hoor WEER KWIJT. Nou ik ben er klaar mee . Zodra ik weg kan bij Menzis ga ik WEG. Neem NOOIT een verzering bij Menzis.

05-01-2017

Opzettelijk gerommel met het eigen risico.

Menzis heeft een zeer slechte klantenservice, opzettelijk gerommel met het eigen risico. 31 december ziek geworden intake gehad in het ziekenhuis, afspraken gemaakt voor 2016, en rara hoe kan het, ik heb 850 euro eigenrisco van 2015 en 885 eigen risico 2016 moeten betalen. Pure oplichting voor 3 behandeling in een traject. De behandeling is niet gesplitst in het ziekenhuis, dit heeft Men,is wel gedaan. De klantenservice heeft geen eigen mening bij Menzis. Wat kan ik hier aan doen? Heb de verzekering opgezegd in de hoop dat het zilverkruis wel transparant is, en een klantenservice heeft die zelf mag nadenken. De totale behandelkosten waren 2100 euro en ik heb daarvan 850 plus 885 euro moeten betalen. Maar het ergste is de gehersenspoelde klanten service van Menzis.

Eveline
30-12-2016

Zeer slechte klantenservice en klachtafhandeling

In juni een afspraak gehad bij de huisarts voor het plaatsen van anticonceptie. Omdat het de vorige keer niet goed was gegaan raadde de huisarts mij aan om een echo te laten maken om te controleren of het nu wel goed was. Ik heb daarop mijn polis doorgenomen om te kijken of dit vergoed wordt. Dit was hier niet duidelijk in terug te vinden en heb daarom de klantenservice gebeld om het na te vragen. Daar werd mij verteld dat dit gewoon vergoed wordt en dit niet van mijn eigen risico af zou gaan. Dit gaf voor mij de doorslag om de echo te laten maken.

Vijf maanden later krijg ik van Menzis een mooie factuur van 232.57 toegestuurd. Daarop weer contact gezocht en daar werd mij verteld dat ze het toch niet vergoeden en dat ze geen registratie hebben van het eerder gevoerde gesprek. Het enige dat de persoon van de klantenservice mij aan kon raden was het indienen van een klacht.

De klacht heb ik uiteraard ingediend. De enige reactie die daarop kwam was dat ze geen registratie hebben en er werd gelijk geschermd met de voorwaarden. Ik heb nog aangegeven dat ik wel kan aantonen dat er telefonisch contact is geweest maar dat heeft volgens dame die de klacht afhandelde geen zin want zij hebben er geen registratie van (blijkbaar moet ik dus boeten voor de incompetentie van hun eigen klantenservice).

Menzis: de minst klantgerichte en servicegerichte organisatie waar ik ooit mee te maken heb gehad. Gelukkig kun je elk jaar overstappen. Voor mij geen Menzis meer

Shari
01-12-2016

Overzichtelijk

Menzis is een goede zorgvezekeraar. Ik ben hier al vanaf mijn 18e verzekerd. Ik betaal niet te veel en ben tevreden over de zorg. Alle nota's krijg ik toegestuurd via mijn mail zodat ik niks kan missen, ook is het mogelijk om het via de post te doen. Deze keuze vind ik erg prettig. Ook veel werkgevers zijn aangesloten op menzis waardoor je kortingen kunt krijgen. Ook ben ik aangesloten met het PMA waardoor ik eenmalig per jaar een resterend bedrag terug kan krijgen of kan storten aan een goed doel. Ook aankomend jaar is mijn keuze gevallen voor Menzis. Een makkelijk en overzichtelijke verzekering. Zeker aan te raden.

Petra
27-11-2016

Geweldig

Altijd klantvriendelijk, declaraties worden binnen twee weken vergoed. Betalingsregelingen aangaande eigen risico wordt nooit moeilijk om gedaan. Al vanaf kindsaan lid, overgenomen van mijn ouders. Ik ben en blijf ook trouw klant, geweldige Zorgverzekeraars!

Corine
23-11-2016

Topverzekering

Ik krijg veel vergoed van mijn verzekering. Je krijgt zeker waar voor je geld. Ben samen met mijn partner hier verzekerd en is super.

Ad
10-11-2016

Betreft corset

Heb 'n versleten rug ben 76 jaar en altijd pijn,de orthopeed vond het nodig dat ik 'n corset zou gaan dragen, is opgemeten en voor vergoeding opgestuurd naar menzis tot 2 maal toe heeft de orthopeed aangeven bij menzis dat ik het echt nodig, heb maar bij menzis weten ze schijnbaar alles beter op 'n afstand dan de specialist. Tot 2 maal afgewezen heb het helemaal gehad met menzis

Ad
03-11-2016

Vergoeding reiskosten.

Afgelopen tijd 2015 / 2016 heb ik chemo en bestaling gehad. Ik belde daarover op en de telefonist vertelde dat ik aanmerken kwam. hij stuurde een formulier naar mijn toe. Nu heb ik deze moeten laten invullen in JBZ Den Boschanders waren jullie niet tevreden. Wat blijkt nu je kom voor reiskosten nooit in aanmerking. De vergoeding id 200 .km maal 30 cent. De eigen bijdrage is rond de 90 euro. Mijn vraag is nu kun je dat niet meteen vertellen? Als ik met een taxi ga word dit wel vergoed? in afwachting op uw reactie.

Ad Spoor 985677034

Andre
02-11-2016

Betrouwbaar

Snelle uitbetaling van declaraties (binnen 2 weken is de stelling en dat haalt men ook), vriendelijke klantenservice als je die toch nodig mocht hebben, vrij uitgebreid netwerk van zorgverleners.

17-10-2016

Menzis verplicht het waardeloze medicijn Omecat met alle negatieve gevolgen

Ik ben al 18 jaar een dagelijkse gebruiker van Omeprazol Actavis. Bij de huisarts geweest voor een herhalingsrecept. Zonder overleg ineens een grote voordeelpot met 100 capsules ontvangen van het merk Omecat. De eerste twee weken met dit nieuwe merk elke dag hevige maagbranden en diarree. Nu weer begonnen met een oude voorraad Omeprazol Actavis, de klachten waren binnen 24 uur verdwenen. Gevraagd aan de huisarts om de vertrouwde en werkende Actavis, helaas nul op het request, i.v.m. regelgeving Menzis moet het goedkoopste medicijn (Omecat) worden voorgeschreven. Met andere woorden, ik krijg zonder overleg na 18 jaar een ander medicijn dat niet werkt i.v.m. mijn Reflux en het heeft allerlei nare bijwerkingen!? Hoe is deze handelswijze van Menzis verklaarbaar en goed te praten? Ik zal overstappen naar een andere en betere zorgverzekeraar als Menzis niet stopt met deze in mijn ogen wanpraktijken!

Miryea
09-10-2016

Heeel duur

Medicijnen gehaald. moest bijbetalen bij apotheek en vervolgens nog een rekening van menzis. Heb dus dubbel betaald. Menzis medewerker hielp mij goed. Maar kreeg toch de rekening op mn deurmat! Bah bah

Marta
03-10-2016

Wat een slecht verzekeraar!

Wat een slecht service! Werknemer tijdens een gesprek opgehangen! Zeer onvriendelijke dame! volgend jaar zeker andere verzekeraar! Geen Menzis meer!