Menzis reviews

3.7

Shanna
16-09-2016

Slechte zorgverzekering

Tot mijn verbazing kon ik geen gebruik maken van de geadviseerde zorginstelling .geadviseerd door mijn huisarts en therapeut. Dit omdat het potje halverwege september al op op is. Volgens mijn polis zou ik mijn zorg moeten kunnen kiezen maar wat blijkt in september zijn bijna overal alle potjes al op. Menzis kan alleen instellingen adviseren die slecht scoren op de zorgkaart .

Lineke
12-09-2016

Menzis zie ik als een winstzorgverzekeraar

Menzis is er voor ons om winst te maken. De klant is in hun

Suzie
09-09-2016

Omecat werkt niet goed en eigen risico graag op voorhand spreiden.

Ik heb 2 klachten over Menzis. 1. Jammer dat je als patient omeprazol voorgeschreven krijgt en dan blijkt bij de apotheek dat Menzis het hier niet mee eens is en de apotheek standaard omeprazol om moet zetten naar omecat. Jeuk, misselijk, diarree, hoofdpijn. Onbegrijpelijk dat er met zoveel klachten van zoveel mensen toch doorgegaan wordt met dit slecht medicijn. Ik ben omgezet naar pantoprazol in overleg met de huisarts. Omeprazol was ook prima geweest voor mij daar ik daarmee gestart ben vanuit het ziekenhuis. De bijwerkineng voor mensen die levenslang omecat moeten slikken is ook niet mis, gebroken rug/pols. Als je dit nou bij mensen die het tijdelijk moeten slikken voorschrijft oke, maar mensen die het een jaar of levenslang moeten slikken heb ik onbegrip voor! Gevaarlijk om zo met de botten van patienten om te gaan. 2. Waarom lukt het jullie niet om voor chronische patienten de kosten van het eigen risico aan het begin van het jaar alvast te spreiden? 385:12 lijkt me totaal geen moeilijke opgave. Elk jaar krijg ik een rekening van circa 200 euro en als ik een regeling getroffen heb komt binnen 1 week de 2de helft van de rekening binnen, moet ik weer een regeling treffen die tegelijkertijd loopt met de betalingen van de eerste helft. De regeling kan niet achter elkaar gezet worden. Ik erger me echt kapot hieraan. Waarom kunnen jullie het niet voor elkaar krijgen om alvast vanaf januari in 12 termijnen het eigen risico te innen die chronisch patienten kwijt zijn? Te dom voor woorden is het als de telefoniste zegt dat dit onmogelijk is. HET IS WEL DEGELIJK MOGELIJK OM DIT TE REGELEN ALS JULLIE MAAR WILLEN! En kom me niet aan met zelf opzij zetten of sparen van te voren. Daar vraag ik niet om. Ik vraag om een op voorhand gespreide rekening van het totaal bedrag van het eigen risico. Een verbeterpunt van jewelste! Laat de afdeling hier nou eens aan werken. Of breng een vorm terug van geen eigen risico bij een verzekering. Dus een 0 bedrag. Handig voor mensen die het eigen risico toch altijd kwijt zijn. Hebben we daar geen omkijken meer naar.

Sjoerd
08-09-2016

Menzis klachtafwimpeling

Als je bij Menzis een klacht in dient lijkt men er alles aan aan te doen het op handen zijnde probleem te ontwijken en tegelijkertijd irritaties op te wekken. Zet iets in je klacht over onjuiste adressering en je ontvangt na een maand het verslag, dat inhoudelijk geen betrekking heeft op je klacht, op het adres van je onderburen. Menzis maakt uiteindelijk kenbaar nalatig te zijn geweest in de klachtafhandeling dus voor het vervolg vraag ik een andere klachtbehandelaar. Dit verzoek wordt intern besproken en vervolgens afgewezen met de toelichting dat mw. Bonninga-Mulder het dossier goed zou kennen. Ik heb verder niet meer gereageerd op vragen zoals of ik tgebrui willen maken van een "telefonische hoorzitting" (waarbij iedereen met kennis van de term zich zal kunnen afvragen of dat mogelijk is). Uiteindelijk nog een brief waaruit ik opmaak dat het inderdaad niet zinvol is geweest met haar in gesprek te gaan.

Kim
07-09-2016

Menzis

Makkelijk contact te krijgen, betaal mogelijkheden indien je hoge rekeningen krijgt zijn super! Tevens hebben ze een leuk spaar programma, Samengezond, wat je ook motiveert om te gaan bewegen en dus gezonder te worden/zijn

Dinette
06-09-2016

Van omeprazol naar omecat

In maart van dit jaar van de apotheek omecat gekregen, Moest van menzis, was goedkoper. Nou wat een rot half jaar heb ik achter de rug. Begon direkt met pijnproblemen in de maag/buik. Naar de huisarts gegaan en ja hoor, echo maken. Darmtumor gezien. Darmonderzoek, Niets te zien, ct scan, niets te zien, weer echo, niets te zien, Kosten voor Menzis bijna 1000 euro, voor mij paar honderd euro. Wordt ff voor de vakantie van mijn rekening gehaald. Ik heb een wao uitkering, altijd optijd alles betaald,dus waarom niet in gedeeltes? Een mindere vakantie gehad. Maar nu de bijwerkingen: Hoofdpijn, droge mond jeuk,zuurbranden, zere maag, stemmingswisselingen, negatieve gedachten. Dit medicijn is een paar euro goedkoper, een lachertje, Menzis heeft veel moeten betalen voor het ziekenhuis. Waarom veranderen van een medicijn als er een goeie was. Ik snap dit niet. Sinds 1 week gebruik ik nu Pantoprazol en de klachten zijn voor 60 % verminderd. Menzis bedankt voor de rot vakantie en het rottige half jaar. Dinette.

Bram
23-08-2016

Snelle reactie in moeilijke periode.

Heel kort na overlijden van mijn echtgenote, brief van Menzis ontvangen over terugbetaling van voor haar betaalde verzekeringspremies. De terugbetaling zelf volgde kort daarop. Fijn om in een moeilijke periode daar niet zelf achteraan te hoeven gaan.

Jeanet
17-08-2016

Vergoeding

Wij zijn al jaren bij de zelfde zorgverzekering en nog nooit problemen gehad.

Stefan
11-08-2016

Zeer tevreden

zeer tevreden . niet te duur

als je belt altijd goed geholpen .

Yvette
03-08-2016

'Vergeten' termijn wodt erg snel doorgezet naar een Incassobureau

Als je een keer een termijn niet hebt betaald, terwijl je een automatische incasso hebt wordt hierover erg weinig gecommuniceerd vanuit Menzis. Het enige dat er wordt verstuurd is een briefje, er wordt verder geen moeite gedaan om even te bellen of een e-mail te sturen terwijl alle gegevens bekent zijn. In mijn ogen erg vreemd, zeker als de daaropvolgende termijnen wel netjes betaald zijn. Het gevolg dat er kosten zijn gemaakt voor de klant, wat met het eenvoudig plegen van een telefoontje opgelost had kunnen zijn. Een gemiste kans voor Menzis, erg jammer.

Manni
28-07-2016

Ontevreden over menzis

Ik zit bij menzis zorgverzekeraar ik ben daar niet te spreken over het wordt elk jaar duurder en mijn eigen risico is zo hoog geworden dat ik mijn medicijnen niet meer slik, ook wordt ik niet geopereerd aan mijn hernia,omdat ze het eerst met een blokkade van de zenuwen willen proberen. Ik voel me net een proefkonijn, dat dit kan in nederland. Belachelijk dat het zo moet.

Bernie
13-07-2016

Zeer slechte communicatie en menselijkheid

Ik heb nog nooit zo'n slechte zorgverzekering gehad, al regelmatig overgestapt vanwege kosten.

Over het algemeen gaat het prima, zorgpremie redelijk goed en declareren gaat ook goed.

Waar wij tegenaan lopen is de menselijkheid en meedenken over het afbetalen van het belachelijke hoge verplichte risico!

Je kunt aan het begin van het jaar niet van te voren je eigen risico aflossen, en zodra de rekeningen binnen komen moet je binnen een half jaar €770,- aflossen voor twee personen.

Met een wao uitkering niet mogelijk.

Je bent al chronisch ziek van geboorte af en toch is een fatsoenlijke betalings regeling niet mogelijk !

Stug en alles gaat volgens de regeltjes !

We hebben in de afgelopen jaren veel meegemaakt mbt burocratie maar dit slaat echt alles. ..

Zodra het eind van het jaar in zicht is gaan wij sowieso overstappen en nooit meer Menzis !

Hannie
10-07-2016

Zeer ontevreden over de werking van Omecat

Door een Wipple (alvleesklier) operatie in 2013, waarbij ik o.a. een andere maagaansluiting kreeg, gebruik ik sinds die tijd Omeprazol.

Hielp me goed, totdat ik een maand geleden ineens Omecat van de apotheek kreeg.

Ik ben op vakantie gegaan en kreeg al vrij snel last van meer maagzuur, veel dunnere ontlasting en droge mond.

Dan denk je ook al snel dat het komt van het 'andere eten', andere omgeving etc.

Ben nu anderhalve week thuis, dacht nu zal het wel beter gaan, maar nee. Werd alleen maar erger en kwam er ook nog misselijkheid en duizeligheid bij. Echt niet leuk meer!

Heb de Omecat doordat ik een maand weg was in totaal vijf weken gebruikt. Had nog een kleine voorraad Omeprazol en heb de assistente van mijn huisarts gebeld om haar op de hoogte te stellen en gezegd dat ik stop met de Omecat.

Ga ze ook niet meer slikken.

Gebruik nu sinds enkele dagen de Omeprazol en de klachten worden al iets minder gelukkig.

Ik kan heel goed begrijpen dat de zorgverzekeraars zoeken naar goedkopere medicijnen/oplossingen.

Maar ik mag toch ook verwachten dat nieuwe/goedkopere middelen uitgebreid getest worden?

Helaas hoor ik inmiddels zoveel klachten van dit nieuwe middel dat ik hieraan sterk twijfel.

Hannie Veldhuizen

Anja
08-07-2016

Onduidelijke declaraties

Hoi ik vind de specificatie formulier van de zorgkosten van Menzis heel onduidelijk staat alleen een datum nummer en bedrag, ik zou graag zien om wat voor behandeling of medicijnen het gaat want vaak ben ik dat na een paar maanden alweer vergeten want krijg vaak pas na een half jaar bericht. Ik moet elk half jaar op controle bij een Uroloog heb nooit een declaratie hoeven betalen en nu opeens wel ik wil dan wel graag weten waarom de ene keer wel en de andere keer niet en mijn Eigen Risico is of was nog niet verbruikt. Verder geen problemen

Bilal
03-07-2016

Echt goed

menzis is echt een goede zorgverzekering.

echt een aanrader voor elk mens.

de beste prijzen zijn te vinden bij menzis

Fenna
21-06-2016

Incassokosten

Status: al meer dan 10 jaar klant bij Menzis.

Door verhuizing is een rekening van 36,85 euro aan mijn aandacht ontsnapt. Ik heb deze rekening wel op tijd betaald, maar daar had ik het betalingskenmerk bij moeten schrijven (Ik dacht intussen dat ik gewoon netjes betaald had, maar dit bedrag is toen in mindering gebracht op mijn maandbedrag, hoorde ik pas vandaag!). Menzis stuurde dus een herinnering van deze rekening, die ik al betaald had.

In de tussentijd is mijn adres gewijzigd en kreeg ik een aanmaning van GGN op mijn nieuwe adres. Ik schrok me wild en belde Menzis. Daar kreeg ik het advies dit bedrag direct te betalen, dan zou alles in orde komen. Dat heb ik gedaan, maar aan Menzis o.v.v. Mijn verzekerdennummer.

Dat had ik dus aan GGN moeten betalen, bleek achteraf, want ik ontving weer een aanmaning, ditmaal met incassokosten. Ik stuurde een mail met uitleg naar GGN en Menzis. Hier is niet op gereageerd.

Ik heb gebeld met GGN en bezwaar gemaakt met als bewijs een rekeningafschrift, daar stond twee keer het verschuldigde bedrag als betaald. Mijn bezwaar is afgewezen door GGN, in overleg met Menzis. Ik kreeg daar een mail over van GGN. Dus weer bellen met Menzis. Daar werd mij de les gelezen. Ik had het betalingskenmerk goed moeten vermelden, zeiden ze me. Ik had pech: de incassokosten moet ik gewoon batalen.

Inderdaad, ze konden zien dat ik het bedrag twee keer had overgemaakt, maar ik kon toch niet verwachten dat ze van al hun klanten handmatig het betalingskenmerk zouden checken? En ze konden ook zien dat ik al jaren netjes betaal, maar ze konden niets voor mij doen.

Weer met GGN gebeld. Afgesproken dat ik het bedrag nogmaals zou betalen, maar dan aan hen. Er werd een duidelijke notitie gemaakt en een betalingsstop, zodat de kosten niet nog hoger zouden oplopen. De incassokosten wil ik nadrukkelijk NIET betalen.

Mijn vriend, ook verzekerd bij Menzis, belde vanaf zijn werk, hoorde het verhaal en werd boos. Hij belde met Menzis. Hij kreeg daar het antwoord dat ik maar moest terugbellen, wie weet konden zij coulance verlenen. Want dat stuk van het betalingskenmerk zou het probleem moeten zijn. Zij konden natuurlijk verder niets zeggen, aangezien ik dan zelf moest bellen.

Ik belde weer met Menzis. Coulance kon niet worden verleend, aangezien ik al bezwaar had gemaakt (?). Kennelijk doelden ze op mijn onbeantwoorde mail? Maar ik sputterde: ik ben toch van zins altijd te betalen en Menzis hééft dit bedrag ook al drie keer (waarvan de laatste keer via GGN) ontvangen? Wat is dan het probleem? De servicedeskmedewerker ging lang in overleg met een collega en zei dat ik de incassokosten gewoon moet betalen.

Het gaat mij nu echt om het principe. Het zou voor mij en mijn familie reden zijn om op te stappen als Menzis zo met haar klanten omgaat. Jammer, want ik ben al die jaren niets dan tevreden geweest. De medewerkers van Menzis zeggen het te begrijpen, maar daar heb ik, een welwillende klant, niets aan.

Tino
15-06-2016

Menzis

ik ben al jaren verzekerd bij de menzis

goedkoop en nooit een probleem mee gehad

Munter
14-06-2016

Nooit problemen

Ben er al heel lang verzekerd en het werkt altijd goed. Betaal met automatische incasso en heb nooit problemen. Ben gelukkig gezond

11-06-2016

Gewisseld van zorgverzekeraar, nog steeds rekeningen van Menzis

Sinds 1 januari zijn we overstapt van Menzis naar Delta lloyd. Nog steeds krijgen we rekeningen toegestuurd, automatische afschrijvingen, etc.

Automatisch incasso is inmiddels geblokkeerd. We hebben al meerdere malen met Menzis contact gehad. Volgens een medewerker is het miscommunicatie en zijn we nu dubbel verzekerd. Na nog meer telefoontjes is er bevestigt dat we uitgeschreven zijn en de laatste 'eigen risico' rekeningen kunnen we negeren.

Nu (half jaar na verstappen) krijgen we het incasso bureau GGN achter ons aan. Bij Menzis staat er nog een rekening van E42,28 open. Wederom hebben we contact opgenomen en zou dit opgelost worden... we wachten nog steeds op bevestiging van Menzis. Het incasso bureau heeft de volgende dreigbrief alweer laten bezorgen.

Moeten wij nu maar blijven betalen omdat Menzis incapabele medewerkers en een slecht software systeem heeft? Moeten burgers bang zijn om over te stappen, omdat men geterroriseerd wordt met rekeningen en dreigbrieven?

Op de site van Menzis is een klacht achterlaten (weer) niet mogelijk, de site is wegens onderhoud (weer) niet toegankelijk.

Gerrit
07-06-2016

Over omeprazol en allopurenol van activia.

Van de reumatoloog heb ik activia voor geschreven ge-

kreegen al jaren.

Nu krijg ik een tijdje Mijlan naar weer een poosje krijg

ik Auro, weer een ander medizijn de fabriek be staat

niet meer, gelogen door de apotheek dat bleek op het

internet bestaat het wel, maar kreeg ze niet was te

duur natuurlijk.Menzis en apotheek verdienen er meer

aan de passent zijn de dupe. Ik zal er mee moeten

leven ondanks alle bij werkingen. Bedant menzin ga zo

door. Gerrit Blekkenhorst.