Menzis reviews

3.7

06-06-2016

Omekut ipv omeprazol

04.15 uur........geen klachten over menzis behalve ( hoe Hollands kan het zijn) de prijs. Brengt mij dan ook direct op de kosten die medicatie met zich meebrengen. Ik vind het super dat jullie de prijzen van de medicijnen in de gaten houden om zo dezelfde zorg te kunnen bieden voor minder geld.

Helaas gaat het hier even mis. Omecat, vervanger voor omeprazol, geeft namelijk andere zorg voor een uiteindelijk misschien wel een hogere prijs.......

Ik dacht echt dat het aan mij lag...... , maar na de zoveelste nacht wakker te liggen van de jeuk en droge mond, toch maar eens gaan zoeken op omecat!

Mijn vermoeden word door vele bevestigt. Sind ik namelijk omecat van apotheker heb gekregen, is het met m'n lichaam helemaal mis..... Om maar te zwijgen over m'n humeur. (Jeuk maakt meer kapot den je lief is).

Beste menzis, ik heb dan ook 3 vragen......

Als u zoveel negatieve reacties krijgt over een "preferentie" medicijn....... Is het dan niet beter om het uit de preferentielijst te halen? Doet u onderzoek naar de preferentie medicijnen, of gaat u af op het oordeel van de verkopende partij van het preferentie medicijn?

En wat gaat u doem om mijn 8 te veranderen in een 9?

Straks direct de huisarts bellen om dit met hem te bespreken.....al zal hij waarschijnlijk wel al op de hoogte zijn van de verschillen omecat-omeprazol.

Met een momenteel iets minder vriendelijke groet,

J.D. te R.

Chantal
01-06-2016

Vetschortresectie

Onvoorstelbaar..heb n afwijzing gekregen van menzis mbt machtiging vetschortresectie..omdat ik volgens hun geen smet plekken heb of n hangende vel tot 1/4 deel van mijn boven benen..maar watcik wel heb is gewoon nog n hangende buik ipv vellen..niet elk mens is t zelfde..weet ook niet waarom ik geen vel overschot heb maar n buik overschot .ze hebben wel foto gevraagd ervan maar niet persoonlijk gesprek om t laten zien dat n hangende buik ook nadelen heeft

Jordi
30-05-2016

Tevreden

Ze zijn goedkoop snel en alles word op een goede manier geregeld

Willemien
30-05-2016

Omecat

Laten we hopen dat het interne doorgeven van de klachten chten over Omecat ook werkelijk tot verandering leidt. Ik herken de klachten die ontstaan na de wisseling van het goedwerkende Omeprazol naar Omecat. Volgens mij leidt dit niet tot minder maar tot meerkosten.

Wendy
25-05-2016

Menzis is menselijk

Fijne, duidelijke zorgverzekeraar die doet wat ze hoort te doen. Zonder haken of ogen, gewoon duidelijk. En voor een zeer betaalbare premie. Nota s worden meteen vergoed zonder dat je het te betalen bedrag eerst zelf voor moet schieten. Ze vergoeden vanuit het basispakket voor mij de belangrijkste dingen, dus ik hoef niey eens een aanvullende verzekering erbij te nemen. Ideaal!

Amir
04-05-2016

EMPATHIELOZE VERZEKERING

Ze tonen totaal geen begrip voor een situatie en denken ook niet mee met de klant. Ze wijzen letterijk elke machtiging af met iedere keer een andere smoes! volgend jaar gegarandeerd overstappen.

Nadia
02-05-2016

Bedriegers

Slechte verzekering ,oplichters

Manal
24-04-2016

Mijn ervaring bij menzis

Over het algemeen ben ik tevreden over menzis. Mijn ouders zijn diegene die voor menzis hebben gekozen dus ik spreek ook namens hun. Tot nu toe is alles wat verzekerd moest worden verzekerd (denk aan podotherapeut, orthodontist, diëtist etc.) En de klantenservice is ook prima, meestal vriendelijk aan de telefoon en informatief.

Caroline
20-04-2016

Hallo,

Ook hier slechte ervaring met Omecat, maagzuur, misselijk, duizelig. Hiervoor gebruikte ik gewoon Omeprazol, nooi klachten en zeker nooit maagzuur! Ik lees veel over slechte ervaringen, misschien een reden voor Menzis om weer terug te gaan naar Omeprazol, dat moet toch kunnen lijkt mij?

Als ik het goed begrijp kan ik gewoon even naar mijn huisarts bellen en dan krijg ik weer Omeprazol?

Mvg, Caroline

Hendra
15-04-2016

Geen klagen

Menzis is een zeer goede zorgverzekering! Niet te duur uitgebreide dekking nette en duidelijke klantenservice.ook p er r mail km rijg je snel antwoord vaak binnen 24 uur al!dat vind ik een compliment waard!

Annemiekvandemuziek
14-04-2016

Omecat

Ik kreeg onlangs van de apotheek Omecat ipv de gebruikelijk Omepraol omdat dat door de verzekering zo bepaald was. Ik kreeg er geen bijsluiter bij. Vandaar dat ik de bijwerkingen dan ook niet in verband beacht met het medicijn: aften, droge mond, smaakverandering, pijnlijke tong en ook oorsuizen. Vandaag bij de tandarts de klachten besproken. Die raadde aan te informeren naar bijwerkingen van medicijnen die ik gebruik en jawel, raak! Bij omecat staan deze bijwerkingen beschreven. Ik heb er heel veel last van, vooral de ften en droge mond dus ik zal aan de huisarts vragen of ik weer omeprazol kan krijgen. Als ik het zo lees is de Omecat geen succes.

Wilco
12-04-2016

Omeprazol/Omecat

Na jarenlang dezelfde maagzuurremmer te hebben geslikt ( Omeprazol 20 mg) kreeg ik ineens Omecat 20 mg voorgeschreven. Al na een paar dagen kreeg ik jeuk over mijn hele lijf en zelfs mijn brandend maagzuur stak weer de kop op, en ook had ik vanaf dat moment problemen met in slaap te komen. Ik heb onmiddellijk contact met mijn apotheek opgenomen en hoorde dat Mezis de Omeprazol niet meer vergoed, en over is gegaan op Omecat. Bij het afhalen van het medicijn werd er wel door de apotheek verteld dat het een andere pil was maar met dezelfde werkzame stoffen. Dit blijk dus bij zoeken op Internet niet helemaal te kloppen, en zitten een paar andere stoffen in. In overleg met apotheek krijg ik vanaf morgen weer mijn oude pillen voor 2 weken, daarna evalueren of het geholpen heeft! Ben benieuwd!

Ctijn
03-04-2016

Erg betrouwbaar

Aantal keer gebruik moeten maken van mijn zorgverzekering nooit problemen gehad

Marleen
31-03-2016

Omecat werkt niet

Gebruik al jaren omeprazol, nu een ander merk daarvan, omecat . Echt een drama . Na 2 dagen gebruik al maagzuur en nu steeds meer maagpijn, misselijkheid en hoesten . voel me knap beroerd. het middel werkt niet

30-03-2016

Gespreide betaling

Ik heb 3 gespreide betaling lopen bij menzis en menzis wil er niet 1 betaling van maken omdat dat niet kan volgens hun. Door deze regeling betaal ik nu bijna een bedrag van rond 100 euro af. Hier door kom ik in de problemen met het betalen van mijn andere rekening. wat ze wel doen is het bedrag van de 3 betalingen in 1 bedrag af schrijven. Dit kan echter dus wel. heb diverse mail en telefoon contact gehad maar ze willen niks weten van een oplossing. Heb voorgesteld dat ze wachten tot mei zodat ik het met mijn vakantie geld kan betalen wederom geen reactie. hoop excuses en gelul daar koop ik niks voor

30-03-2016

Krijg het zuur al als ik een glas water zie

Geachte heer, mevrouw,

Al jaren is het voor mij helaas noodzakelijk dat ik maagzuur remmers moet gebruiken, al een aantal keren kreeg ik een ander medicijn, omdat het gebruikte medicijn of uit de handel was genomen of te duur was.

De laatste jaren gebruikte ik Nexium 2 x 40 mg en dit werkte bij mij geweldig om financiële redenen, mocht de apotheek dit niet meer verstrekken. Na een tweetal andere middeltjes kreeg ik uiteindelijk vorig jaar Omeprazol Activis 40 mg. Dit medicijn werkte perfect en ik voelde me ook stukken beter.

Nadat ik begin van dit jaar een hartinfarct kreeg en ik hierna het verstandiger vond om van huisarts en apotheek te veranderen ( dit om dat deze beide veel dichter bij mijn woonadres gevestigd zijn ), kreeg ik plotseling Omecat 40 mg.

Dit medicijn werkt totaal niet voor mij, ik krijg het zuur al als ik naar een glas water kijk, daarnaast is mij opgevallen dat ik last heb van vermoeidheid en regelmatig duizelig ben.

Even voor alle duidelijkheid ik ben al jaren klant bij Menzis en ben altijd op een correcte wijze geholpen!

Wat kan ik er aan doen om Omeprazol activis weer terug te krijgen, zodat ik geen last meer heb van nare vervelende bijwerkingen.

Ik hoor graag van u?

Met vriendelijke groet,

C.a.
28-03-2016

Omecat

Na altijd omeprazol te hebben gekregen, nu plotseling omecat.

Dit zal dezelfde werkzame stof bevatten, maar de hulpstoffen zijn niet hetzelfde. Dat omecat goedkoper is ontkent mijn apotheker. Het gaat er toch hopelijk bij de Menzis wel om om de mensen te helpen of wordt er toch alleen gekeken naar het goedkoopste?

Jo
28-03-2016

Omecat helpt niet

Ik heb goede ervaringen met Menzis, maar wil jullie vertellen dat overstappen van omeprazol Actavis naar Omecat een grote vergissing is. Actavis hielp goed tegen de hoestbuien door de reflux maar sinds ik omecat gebruik zijn ze weer helemaal terug. En ik ben niet de enige met slechte ervaringen met Omecat!

Floor
24-03-2016

Goedkoop

Met de PMA zorgverzekering houd ik aan het eind van de maand ongeveer 5 euro over!

Ali
22-03-2016

Menzis behulpzaam

17 dagen geleden

Menzis, een goede zorgverzekeraar

Menzis is een mensenmens zorgverzekeraar; ze doen veel voor hun klanten en je kunt er ook punten sparen om daarna cadeaus te bestellen; gratis of met een kleine bijbetaling. Bij Samen Gezond kun je een puzzel maken of een video bekijken (en dan een verborgen code doorgeven); op die manier verdien je punten maar ook als je je zorgverzekering automatisch laat overmaken, verdien je punten. Ook zorgt Menzis ervoor dat je gezond meedoet door bijv. te gaan fietsen of sporten en je verdient hier ook punten mee. Al met al; neem een zorgverzekering bij Menzis; goedkoop en leuk !