Mullermans1 ervaring

Roel
25-11-2019

Bedrijf komt afspraken niet na

Mijn zoon heeft in juli schoenen bij deze 'webwinkel' besteld. In plaats van maat 47 kreeg hij maat 37 toegezonden. Daarnaast liet de kwaliteit van deze werk(!)schoenen ook sterk te wensen over.
Schoenen zijn i.o.m. Mullermans geretourneerd. De kostprijs werd weliswaar vlot terugbetaald, maar de verzendkosten (naar China!) à €25,- niet.
Op 6 augustus toonde Mullermans “zich bereid om een tegemoetkoming van €25,- te doen bij wijze van goodwill om deze discussie af te ronden”. Twee dagen werd dit tegen de afspraak in omgezet naar een code voor €25,- korting op de volgende bestelling (?).
Ik ben vervolgens zo’n 3 maanden lang met Mullermans in conclaaf geweest om te krijgen waar ik recht op heb, uiteraard is dit een principekwestie geworden.
Er werd o.a. gedreigd met het in rekening brengen van administratieve kosten.
Toen ik aangaf een review over deze zaak te zullen schrijven, gaf Mullermans mij te verstaan “het niet te zullen aanvaarden hen onterecht zwart te maken en te lasteren”.
Toen ik eind oktober toch een review heb achtergelaten bij de Consumentenbond (klachtenkompas.nl), reageerde Mullermans dezelfde dag nog: “om een einde te maken aan deze discussie hebben wij besloten om de korting in te trekken en zonder nadelige erkentenis de €25,- terug te storten”.
Tegelijkertijd met hun verzoek om het rekeningnummer van mijn zoon door te geven, werd ik toch ook nog wel even vriendelijk verzocht mijn review te verwijderen.
De mogelijkheid hiertoe kon ik in eerste instantie niet vinden, maar heb wel de update aangebracht dat de klacht als ‘opgelost’ kon worden beschouwd.
Hierop ontving ik de volgende boodschap van Mullermans:
“Wij dringen aan op complete verwijdering. Zo niet doen wij aangifte wegens laster en beledigingen, met tegelijk de instructie aan onze advocaat om een kortgeding aan te spannen om u te dwingen deze online uitlatingen te verwijderen op straffe van de verbeurte van een dwangsom van 500 euro per dag vertraging. Bovendien maakte u misbruik van ons vertrouwen door uw afspraken niet na te komen, en dat naar uw eigen zeggen in opdracht van uw minderjarige zoon.
Gebeurlijke gerechtskosten zijn te uwen laste.”
Hoewel bovenstaande geen enkele indruk op mij heeft gemaakt, heb ik inmiddels toch de klacht weten te verwijderen. Ik heb Mullermans vervolgens een week gegeven om haar afspraak alsnog na te komen, maar die termijn is nu ruimschoots voorbij. Daarna heb ik hen zelfs nog 2x benaderd, maar Mullermans zwijgt in alle toonaarden.

Welk cijfer geef jij Mullermans?