Nationale Nederlanden reviews

1.9

Frits
10-12-2020

Geheimzinnige houding tav pensioenen

Een simpele vraag: "Als nu mijn pensioen tot uitkering start hoeveel % (bij benadering ) van het kapitasl zou ik kunnen rekenen.

Antwoord : geen. Nu niet nooit niet. Waardelois bedrijf.

ABDEL
26-11-2020

NN IS ONBETROUWBAAR BEDRIJF

Ik raad niemand om bij NN een verzekering af te sluiten, als je schade krijgt hebben ze professioneel juristen die zorgen dat je uiteindelijk geen cent terug krijgt

A Dahel

19-11-2020

Fraude bij NN, nog geen uitbetaling

Onze levensverzekering kwam 1 november te vervallen en het kapitaal zou uitgekeerd worden. Papieren ingevuld met de bankgegevens en copie id opgestuurd. In oktober gebeld en toen was alles binnen en in orde.

Begin november gebeld waar het geld bleef. Kapitaal was uitbetaald, maar niet op mijn bank. Er werd aan fraude gedacht.

Nogmaals alles opnieuw ingediend ook via de website, met het bedrag direct uitgekeerd zou worden als alles binnen was. Eind van de week weer gebeld, alles was binnen, maar een arrogante medewerker bleef erbij dat uitbetaling nog 10 werkdagen zou gaan duren.

Erg schandalig dat er zulke fouten gemaakt worden en er dan geen stap harder gezet wordt om cliënten tegemoet te komen!

Annemieke
19-11-2020

Schofterig

Aanvullende verzekeringen die kennelijk voor NN teveel geld kosten, worden rücksichtslos opgeheven. Ze zijn waarschijnlijk verplicht de verzekering te blijven aanbieden aan diegenen die hem al hebben, maar de zakkenvullers van NN hebben de volgende sterfhuisconstructie bedacht; als we de vergoedingen nou een flink stuk naar beneden brengen, zeggen de klanten die verzekering vanzelf op. Zo heb ik jaarlijks een nieuw haarwerk nodig (ik lijd aan alopecia areata). Vanuit de aanvullende verzekering Comfort werd daarvoor per jaar € 1250,- vergoed. Die vergoeding is met ingang van 2021 teruggebracht naar € 600,-, terwijl de premie verhoogd wordt. Vergoeding voor een bril ook naar beneden. Ik overweeg helemaal geen aanvullende verzekering meer te nemen. Ben er klaar mee.

Het wordt tijd dat het hele zorgverzekeringstelsel op de schop gaat. Is een totale ramp gebleken. Gewoon weer één verzekeringsmaatschappij met één zorgverzekering, noem het een Ziekenfonds (!), en laat mensen premie betalen naar inkomen. Klaar is Kees.

17-11-2020

Reageren gewoonweg niet

Vragen over mijn pensioen worden simpelweg genegeerd. Na meer dan een maand nog steeds geen antwoord. Bij navraag blijkt er zogenaamd niets over mijn oorspronkelijke verzoek bekend te zijn. Misschien dat dat komt doordat ze vier verschillende emailadressen en dus waarschijnlijk ook vier verschillende afdelingen gebruiken. Zo te merken werken die bureaucraten compleet langs elkaar heen. Zo snel mogelijk weg bij deze bende.

06-11-2020

Hypotheek,

Nog nooit zo een slechte service ervaren. Op 13 mei een ontslag hoofdelijke aansprakelijkheid aangevraagd nu bijna een half jaar verder nog steeds geen duidelijkheid. Zo traag als dikke ?. Geen reactie op de klachten die ingediend zijn. Wat een waardeloos bedrijf. Meerde malen terug bel verzoeken ingediend ook daar geen reactie op. Het liefst zou ik direct over willen stappen maar dan komt de boeterente tevoorschijn.

Nvt
04-11-2020

Opzeggen erg moeilijk

Een verzekering beginnen is geen probleem bij NN, maar als je een (in mijn geval overlijdensrisico verzekering) wil opzeggen ben je zomaar maanden onderweg. Ik heb tot 3 maal toe te horen gekregen dat niet alle documenten binnen zijn. Uiteraard wel alle keren alle benodigde documenten verstuurd. Via mail, via nn/berichten, via post. Het wil allemaal niet baten. Begin niet aan een verzekering van NN, want als er moet worden uitgekeerd.moet je een hele lange adem hebben

27-10-2020

Achterstand bij NN klopt niet

Grote bedragen zou ik nog schuldig zijn, maar dit klopt niet. Niks bij NN, u moet gewoon betalen anders sturen we een gerechtsdeurwaarder.

Dreigementen alom, geen spoortje menselijkheid bij die gasten. Ze moeten zich schamen!

Marten
27-10-2020

Lijfrente

Diep droevig hoe deze divisie met haar klanten omgaat ,eigen medewerkers van Pensioenen, afd. Excasso , wederverkopers van hun producten zoals Bolk assurantien . allemaal schamen zij zich voor deze divisie Banksparen , ben nu vanaf april tot gisteren bezig om een simpele wijziging van een bankrekening door te voeren. Maar wordt konstant door verschillende personen te woord gestaan die niet bereid zijn hun eigen fouten toe te geven.

Alie
14-10-2020

Uitbetaling uitvaartverzekering

Ben al vanaf eind april 2020 bezig om de verzekering uit laten betalen, heb het per post gedaan en 4 keer per mail, krijg tegenstrijdig advies van de medewerkers , en nu half oktober krijg ik weer een brief dat ze ontbrekende informatie nodig hebben. die ik allang verzonden heb! Als je belt en vraag en nu wil ik weten wat je wel en hebt en wat je nog nodig heb aan informatie, krijg je denigrerend antwoord,! Dat staat toch in de brief! Zo gaan ze met mensen om die een dierbare hebben verloren!

Baltus
13-10-2020

Vertraging

Toen mijn beleggingsverzekering afliep heb ik het verzoek gedaan om deze uit te keren.

Er zou nog een verpandingsrecht op rusten maar niemand kan en kon mij vertellen of dat nog zo is omdat dat in een archief zou zitten. Vanwege de Corona maatregelen was het lastig contact te krijgen en ik moest even geduld hebben.

Na een eerste aanvraag op 7 augustus en ettelijke telefoontjes waarbij echt iedereen zijn best deed mij gerust te stellen was vandaag wéér het bericht:" U moet even geduld hebben".

Je zou denken dat als je iets niet kunt vinden het er misschien wel niet is. NN houdt echter vast aan wat waarschijnlijk zal blijken een administratieve fout te zijn.

Er waren wat chiquere mogelijkheden geweest dit op te lossen of sneller af te handelen.

Mocht het nog erg lang duren dan zal ik ook extern deze reactie publiceren in de hoop dat dan wel enige vooruitgang geboekt gaat worden.

Donald
12-10-2020

Sneue kliek

Uitvaartverzerkering zou binnen tien werkdagen uitbetalen. Na 5 keren bellen en alles weer uitleggen nog steeds geen geld gestort gekregen. De uitvaartondernemer wilde ook zijn geld dus alles moeten voorschieten. En maar wachten wachten en nog eens wachten. Schofterig dat ze zo met nabestaanden omgaan. Ik heb er geen andere woorden voor.

01-10-2020

Hypotheek na scheiding

Hypotheek offerte aanvragen na scheiding 30 dagen . Tekenen van offerte , vervolgens 30 dagen wachten . bij notaris tekenen , vervolgens weer 30 dagen wachten tot de hypotheek is overgezet . je zou verdomme maar in een vechtscheiding zitten . begrip voor de situatie heeft NN totaal niet . traag als dikke str.t

24-09-2020

30 dgn voor ontpanding ORV?

Hypotheek van NN is overgezet naar een andere partij. Gepasseerd bij de notaris, geld is overgeboekt. Inloggen op mijnNN geeft een een restschuld van 0,0 euro. Mijn overlijdensrisicoverzekering was verpand aan deze verzekering maar kan pas opgezegd worden als NN de verpanding opzegt. Hier hebben ze 35 (dertig) dagen voor nodig! De premie loolt gewoon door. Een berichtje naar de verzekeraar was voldoende geweest. Hoeveel tijd kost het om een mailtje te sturen? De rekening staat op 0, zo moeilijk kan het toch niet meer zijn.

30-08-2020

Erkenning Aansprakelijkheid

Begin maart 2020 ben ik door een cliënt van Nationale Nederlanden aangereden. Er was geen getuige aanwezig en heb dat vermeld op het aanrijdingsformulier. Nu, bijna 6 maanden later, vragen ze nog steeds om een getuigenverklaring. Ook heb ik de foto's, die ik ter plaatse nam, opnieuw moeten verzenden. Steeds is er weer een andere medewerker van NN mee bezig. NN erkent geen aansprakelijkheid en traineert de kwestie. In het proces verbaal van de politie staat dat beide partijen beweerden dat ik stil stond tijdens de aanrijding. Duidelijk toch? Ik ben WA verzekerd en moet dus mijn eigen boontjes doppen. NN zinspeelt er op dat ik vanzelf een keer afhaak, want de eventuele proceskosten zijn hoog.

Ik word er moedeloos van, maar ik ben bezig met een rechtvaardige zaak en stop dus niet.

18-08-2020

Lakse houding!

De mensen van de klantenservice verdienen een lintje dat ze voor de Nationale Nederlanden willen werken.

Deze organisatie is een kei is het achterhouden van uit te betalen geld!

Inmiddels de notaris al 2x uitgesteld omdat NN niet haar werk doet.

Na verkoop van woning wordt een polis na 1,5 maand nog steeds niet uitbetaald. Zouden ze maar 10 dagen voor nodig hebben.

Oja, de post die blijven we toch naar het oude adres sturen, ondanks de adreswijziging.

Klacht ingediend, maar buiten een bevestiging niets meer van vernomen.

06-08-2020

Waardeloos bedrijf

Weggegaan bij NN met hypotheek door de superslechte service, jaren al bij Delta Lloyd zonder enig probleem, nu overgenomen door dat shitbedrijf van NN en gelijk begint het gelazer weer, hypotheek verhoogd terwijl ik contract heb voor het normale bedrag. Geen uitleg, hypotheekadviseur beaamde dat het ook een arrogante bende was bij NN. Nou ze komen maar op, heb alles zwart op wit, dan maar naar de rechter, lust ze rauw!

Sanne
27-07-2020

Waardeloze behandeling

Inboedelverzekering, extra .

Kapot gewaaide schutting, door de storm begin dit jaar .nou dat is natuurlijk erg vervelend .

Verzekering gebeld, ja viel eronder . De vraag was ga je het zelf doen of door een aannemer? Nou dit kan ik zelf niet dus aannemer .

De beste man komt langs en zegt gewoon waar het op staat , niks meer aan te redden en het moet ook anders is ie bij een volgende storm weer kapot . Prima .geen verstand van (daarom laat ik het ook doen!)

Keurig offerte op gemaakt en opgestuurd ,en daar begint het gedonder ? eerst al jaa maar dit en jaa maar dat enz enz , daarna werd het :de aannemer moet nog iets toevoegen .Terwijl alles duidelijk in de offerte staat . Tig keer aangegeven dat NN gewoon contact op mag nemen met de aannemer bij vragen.

Weer 1.5 maand stilte, krijg ik ineens een mail dat ze geprobeert hebben contact op te nemen maar dat niet lukte dus nogmaals het gezeur om de zoveelste uitleg op papier .

Ik .aannemer gebeld, die is furieus! Ze hebben helemaal niks van zich laten horen niet telefonisch en niet via mail.

Ik vind heel veel best hoor maar kom niet met domme leugens aanzetten om maar ergens onderuit te komen .

Hierna? Zijn ze mij iig kwijt!

Koen
20-07-2020

Niet aan je eigen geld kunnen

Als je spaarrekening hebt en je wilt geld opnemen kan dat niet. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en dat gaat in kring rond weken lang.

Als een medewerker een oplossing aangeeft, krijg je van een andere medewerker te horen dat het niet kan enz. enz.

Service is zeer slecht.

Ze moeten zich schamen.

Elze
08-07-2020

Geen service

Gevraagd om te helpen om het pensioen vast te zetten op bankrekening, dat lukte ons niet, gebeld met dit bedrijf om hulp, kosten per half uur € 125,

nog duurder dan een advocaat. ze hebben toch altijd aan de rente kunnen verdienen, dit bedrijf verdient meer dan een koude douche