NLE reviews

1.5
Periode20222021

22-05-2017

Zeer incompetent bedrijf

NLE is een zeer onbekwaam bedrijf die mensen lokt met mooie praatjes en voor dat je überhaupt iets geleverd hebt gekregen al begint met innen van geld. Als je een abbonement afsluit kan je er al vanuit gaan dat de aansluit datum niet gehaald gaat worden ( vaak krijg je een dag te laat hierover bericht ) Wel zijn ze snel met het toesturen van het contract zodat de wettelijke bedenktijd van 2 weken al is verstreken voordat je maar iets geleverd hebt gekregen, dat zijn misleidende praktijken. Als je dan eindelijk aangesloten bent en je kijkt tv gebuikt internet en telefoon moet je hopen dat je geen storing krijgt want dan begint de elende pas echt. Slecht te bereiken klantenservice of contact via whatsapp, zou kunnen werken als er gelijk wordt gereageerd maar als er meerdere uren tussen de berichten zit is alle nut van contact via whatsapp weg. Alle storingen worden eerst door mensen behandeld die de fout bij de klant leggen, de klant heeft een slechte verbinding enz enz enz. Nooit ligt het aan hun. Ook lopen ze alle stappen opnieuw door die op de site staan beschreven ( als of je die nog niet hebt geprobeerd voordat je contact zoekt ) Als niets blijkt te werken wordt de technical support ingeschakeld en is voor de service medewerker de kous af en kunnen ze niets meer voor je betekenen. En dan is het maar afwachten of de contact opgenomen wordt door de technical support. In mijn geval 4 dagen ( 2 werkdagen ) want in het weekend wordt er geen technische ondersteuning geleverd nog niets gehoord Van woensdag tot maandag geen tv, internet, en telefoon gehad en ook nog niets gehoord. Dus een tip van mij, ga niet in zee met dit incompetente bedrijf want zoals het spreekwoord luid: mooie praatjes vullen geen gaatjes

Sjoerd
10-04-2017

Alles in een is Top

Net overgestapt van Ziggo naar NLE. en dat bevalt prima. Internet is veel sneller. TV de interface is veel toegankelijker. kortom ik ben erg tevreden na lange ellende met Ziggo.

Gideon
22-03-2017

Bij nle is klant nog minder dan een nummer

Nle heeft geen klantenservice. Ik krijg het er maar niet door dat ik opzeg door verhuizing. Doe je het via mail word het genegeerd of heel bot gereageerd van: wij handelen opzeggingen alleen via telefoon af. Wtf is zwart op wit niet duidelijk genoeg? Dan maar bellen en hang je na 15 min in de wacht hangen toch pissed op.

Krijg je een hoge eindafrekening? Dan is de rekening in termijnen betalen niet mogelijk want elke vraag die je daar over stelt word genegeerd en dan is een verhoging het antwoord.

Ik zou iedereen afraden met dit bedrijf in zee te gaan. Natuurlijk zijn er ook tevreden klanten maar die hebben wss nog nooit de klantservice nodig gehad

20-02-2017

Voorfinanciering aan NLE door klant

Afgelopen week de jaarnota ontvangen over 13,5 maand, dus 2 winters. Dit omdat de NLE vorig jaar foutje maakt met afrekening van 10,5 maand. Zo wordt het vertaald naar de klant. De meterstanden zijn opgenomen in januari en keurig doorgegeven. Hun maken de afrekening van 13,5 maand in verbruik, maar de betaalde termijnen van 14 maanden vertalen hun naar 1 jaar, dus 12 maanden. Dat moet zo zeggen ze omdat het loopt over 1 jaar. Al met al niet te volgen maar of we wel even ruim 500 willen nabetalen. Dit wordt dan automatisch bij de volgende jaarafrekening rechtgetrokken. Dit betekent dus dat de klant een flinke voorfinanciering moet doen. Hierover eindeloze discussie gehad en ze weigeren om dit recht te trekken. Als ik de betaling inhoudt dan wordt gedreigd met incasso. Hoe klantvriendelijk is de NLE?

J.van gender
13-02-2017

Zeer onbetrouwbaar

Zeer onbetrouwbaare leverancier

Kevin
07-01-2017

Alles-(of-niets)-in-1

Ruim 2 maand geen internet, een hoop frustratie en nog geen greintje indicatie dat er iets van terecht gaat komen.

Voor wie graag het verhaal leest:

- 2 november heb ik alles-in-1 met 100Mb/s internet aangevraagd.

- In verband met opzegtermijn, levertijd, drukte en andere smoesjes kon dit pas ingaan op 15 december (ruim 6 weken later!). Dat had ik er dan wel voor over, omdat het abonnement aanzienlijk goedkoper was dan het alternatief.

- Op 28 november werd er al geld afgeschreven met de mededeling dat ik binnen een wijk na afschrijving het pakket zou ontvangen.

- Twee weken later had ik nog niets ontvangen of van ze gehoord, dus zelf maar contact opgenomen (via whatsapp, want normale communicatie ligt niet voorhanden bij NLE). Hierbij zocht een medewerker voor mij uit hoe het zat en reageerde met dat de ' bestelling was blijven hangen '. Ze zou dit doorgeven aan een IT-er, zodat die het handmatig een zetje zou geven. Ze gaf aan dat ik spoedig een track&trace zou ontvangen.

- Op 16 december (en dag na wat de ingangsdatum had moeten zijn) ontving ik bericht dat ze 15 december niet gingen halen en dat ik nog 'heel eventjes' moest wachten. Ik zou bericht krijgen zodra meer bekend was.

- Weer bijna twee weken later (28 dec) had ik nog niets van ze vernomen. Ik had ze maar een aangetekende brief verzonden, waarbij ik het contract laat ontbinden als ze de door mij gestelde datum (15 januari) niet halen.

- Los van het niet leveren en gebrekkige informatie was ik nog op een ander raar ding gestuit: toen ik opnieuw op hun website checkte wat geleverd zou worden, zou op mijn adres ineens maar 14Mb/s mogelijk zijn bij een 20Mb/s in het pakket. Ik heb in mijn contract gewoon 100Mb/s staan, maar achteraf lijkt het erop dat ze dat dus niet eens kunnen leveren. Ik heb dat ook maar aangegeven in mijn aangetekende brief dat ik het contract ook laat ontbinden als ze een te lage snelheid leveren (minder dan 70Mb/s wat gebaseerd is op de verhouding afstand tot wijkcentrale).

- Het is op moment van schrijven 7 januari en nog hebben ze niets van zich laten horen.

Ze geven in hun berichten steeds aan 'nog heel eventjes' en 'bijna' , maar zij lijken hier heel wat onder te verstaan dan een normaal mens. Op hun forum had ik dit voorgelegd met de vraag wat ze bedoelen met deze vage termen. Daarbij met de vraag of ze niet op z'n minst een indicatie kunnen geven aan wat voor tijd te denken valt (dagen, weken of maanden). In een reactie werd ook dat niet beantwoord.

Naast mij barst hun forum van mensen die gefrustreerd zijn. Een groepje medewerkers van NLE reageert daar steeds poeslief met hoezeer ze begrijpen dat het vervelend is en vragen dan naar een privébericht met je gegevens zodat ze voor je kunnen uitzoeken hoe het bij jou zit. Daarop volgt dan steeds dat ze alsnog niet weten hoe het zit of geven ze weer in dat het 'bijna' bezorgd gaat worden (wat weken later alsnog niet het geval blijkt te zijn).

Het lijkt niet alleen maar kommer-en-kwel te zijn: er schijnen ook klanten te zijn die wel iets geleverd krijgen en die wel tevreden zijn. Daarom is wat zij leveren te omschrijven als een Alles-of-Niet-in-1.

Zelf heb ik er dus geen goed woord voor over. Niet alleen raad ik hen af, maar ik wil ieder zelfs verzoeken om principieel je niet bij zo'n respectloos bedrijf aan te melden.

Corry
16-12-2016

Is NLE nog wel betrouwbaar?

Na ruim een half uur in de wacht vanwege 10 wachtenden voor mij toch nog contact met de klantenservice van NLE. Mijn jaarnota had nu moeten komen. Via de mail daarover een vraag gesteld: geen antwoord. Nu: vaag verhaal over mensen die pas na 6 weken hun meterstanden doorgeven en daarom past NLE de jaarnota's aan en vervolgens een vaag verhaal over korter betalen in verband met de dagen van de maand. Zo ingewikkeld, dat ik het niet na kan vertellen. Ik zou dan bijvoorbeeld in plaats van 365 dagen maar 328 dagen hebben betaald. Onbegrijpelijk dus. Mijn jaarnota komt daarom pas in januari 2017. Vorig jaar was er gedoe met de NLE over het synchroniseren van jaarnota's in verband met wanbetalers, waarop veel kritiek was. Nu deze actie, die vervolgens niet gecommuniceerd wordt met een of meerdere vaste klanten, onder het mom van geen verwarring zaaien. Een paar jaar geleden was ik tevreden over de NLE. Toen reden om een driejarig contract bij hen af te sluiten. Dat ga ik dus niet meer doen na afloop van dat contract. (Volgend jaar) Jammer NLE.

Ted
06-12-2016

Alles in 1. Door de wc

Mooi irritant! 6 weken voor onze verhuizing aangemeld en dan krijg je na een berg anti-ziggo spam uiteindelijk twee dagen van te voren bericht dat ze nog even geld van je rekening afschrijven en daarna nog eens twee weken later pas gaan leveren. En als je dan belt voor een oplossing, beginnen ze te dreigen met boetes als je overstapt!

Gerry
17-11-2016

Te grootte broek aantrekken!

Volledig pakket met intressante prijzen! Lijkt me wel wat, inschrijven! Antwoord helaas kunnen wij niet leveren!

Intressant pakket Ketel onderhoud! Inschrijven! Antwoord : helaas kunnen we niet leveren!

Vraag me af waar ze mee bezig zijn! Het moet niet te moeilijk voor ze worden want dan haken ze af! Grootte mond niets presteren!

M R
30-10-2016

Kijk om u heen!

Niet alleen hier, maar ook bij Kassa, Radar en andere websites regent het klachten over NLE. Nu begint dit bedrijf ook TV Internet en bellen alles in 1 pakketten aan te bieden. Alsof slagers ook wel brillen kunnen verkopen. De specificaties van wat je feitelijk krijgt zijn zeer vaag, of de genoemde prijs na het eerste jaar ook nog geldt blijkt nergens uit. Bij zo'n bedrijf durf ik niet in het diepe te springen, u wel?

Wanka
31-07-2016

Zomaar incasso

na de jaarrekening moest ik een paar honderd euro betalen. zonder schriftelijke waarschuwing, wat verplicht is bij de wet, moest ik incasoskosten, informatiekosten en rente betalen.

ze blijven maar bij hun standpunt dus wat rest....rechtxzaak?

Sandra
23-02-2016

Incassering 2e termijn Feb, terwijl de overstap naar andere leveancier

Tijdig gemeld dat ik per 15 Januari overstap naar andere energie leverancier, en dan toch een 2e termijn incasseren, berekeningen Jaarnota en Eindnota kloppen niet, maar je bent verplicht om te betalen, terwijl ik ook al 2e termijn heb betaald bij andere energie leverancier. Er valt niet te communiceren met de NLE dit is ook bekend bij de consumentenbond, er zijn veel klachten binnen gekomen, maar de NLE blijft volharden in hun stugge houding

01-02-2016

Boeven en mafia

wat een oplichters! Zomaar hoge bedragen (denk aan 10 x zoveel) in 6 mnd willen afrekenen.

Bryan
12-01-2016

Top met informatie en overzichten van gebruik

ja kwa info en overzichten zijn ze heel ed d

06-01-2016

Onduidelijk in afrekening, . ga nooit in zee met NLE

vervelende toestanden, na het weigeren van het verlengingsaanbod in augustus 2015, mijn contract loopt 14 januari 2016 af, heb nu al een onbegrijpbare eindafrekening,

gewoon een heel vervelende maatschappij

HPC
14-12-2015

Handelswijze NLE riekt naar oplichting!

De NLE heeft ten onrechte € 800,00 ‘boete’ afgeboekt, door administratieve fout bij NLE, maar de consument moet er maar zelf achter zien te komen en na heel veel tijd erin gestoken te hebben heeft men het uiteindelijk – met veel pijn en moeite – toegegeven.

Tevens is eer ten onrechte een maandbedrag van € 481,00 afgeboekt, door administratieve fout bij NLE.

Bovendien eist NLE nu een extra termijnbetaling vooraf van € 481,00, hetgeen de NLE honderden miljoenen Euro’s cash/ liquide middelen oplevert. Ik noem het oplichting door de NLE!

De administratie bij de NLE is een complete chaos en zeer waarschijnlijk doelbewust. Het kost de klanten heel veel energie om duidelijkheid in de chaotische administratie van de NLE te verkrijgen. Zoals gezegd, maakt de NLE er bewust een puinhoop van.

Nadat ik – om mijn gelijk te halen – meer dan een dag energie erin ingestoken heb, besloot men mij een vergoeding van maximaal € 10,00 te verschaffen vanwege mijn dag werk die erin is gaan zitten. Een absolute schande.

Mijn advies; ga nooit in zee met NLE.

Advies aan de NLE; Reageer niet op deze review, want daarmee probeert u alleen maar aan te geven dat de NLE voor alles openstaat, maar………….. dat is een absolute leugen! De NLE speelt hele smerige financiële manipulatiespelletjes!

Eee
09-10-2015

Uiterst slechte energieleverancier

Bijzonder slechte ervaringen met dit ''bedrijf''. gelukkig stap ik over, maar het is 1 en al ellende. om over de klantenservice niet te spreken en de manier hoe je behandeld wordt door hen. vooral nu ze, zonder redelijke bedenktijd en termijn, klanten opzadelen met dubbele termijnbedragen. vooral nu zijn er erg weinig mensen die dit kunnen bekostigen. maar daar heeft NLE volgens mij flink de ****** aan, aangezien ze niet bereid zijn om mensen tegemoed te komen door dit te wijzigen. eveneens heeft CB hierover een brief opgesteld naar de NLE. De uitspraken van NLE nav deze, zijn tevens niet kloppend, gezien deze niet worden aangegeven naar de klanten toe. kortom; wordt geen klant bij NLE!

Tjeerd Prins
13-08-2015

In september gaat dit bedrijf niet 1 maar 2 maal mijn energiekosten incasseren!?

De NLE gaat in september 2 maal mijn energie kosten incasseren!?

Betaling was altijd achteraf en nu willen ze vooraf incasseren.

“Verandering van de spelregels tijdens de wedstrijd”

Als het niet over sport gaat heet dit volgens mij contractbreuk, een eenzijdige verandering van de afspraken.

Wat zou de NLE ervan vinden als ik hen een mailtje stuur waarin ik mededeel dat ik vanaf heden een maand later zal gaan betalen?

Gedurende mijn lopende contract wil ik dat de betaling blijft zoals is afgesproken.

Beste NLE, ik voorspel u dat dit heel veel klanten gaat kosten.

Ik adviseer mensen die overwegen om over te stappen naar NLE eerst maar even te wachten hoe dit gaat aflopen.

31-03-2015

Dieven

de kom erbij bonus word uitgekeerd als je betaald met acceptgiro hou hier rekening mee

Jef
05-03-2015

Voel me belazerd

dit bedrijf lokt mensen met een smalle beurs via het energiecollectief van de consumentenbond en sluit dan mensen af bij 1 maand achterstand en geeft de klant dan daarvoor een boete van 200 euro wegens contractbreuk. dus mocht je weleens te laat betalen dan ben je bij de andere energiebedrijven veiliger. mijn ervaring achterstand van maand novenber .begin december beslissing dat 6 januari contract word beeindigt. eindafrekening 157euro verbruikt 200 euro belasting transport 75 btw boete gas dus verbruikt 433 betaalt 370 100euro boete electra 100euro achterstand 98euro aanmaning 50 euro totaal bijbetalen 411euro dus voor een verbruik van 157euro aan energie

betaal ik uiteindelijk 781 euro. ik denk dat ik voor 1500kwk en 135 kub gas bij alle andere aanbieders goedkoper uitgeweest. als u elke maand geld overhoud dan is deze waarschuwing niet voor u maar hebt u last van de crisis net zoals ik dan bent u gewaarschuwd.