NLE reviews

Periode20222021

Teddy
24-05-2021

Kak bedrijf

Zeggen dat ze budgetenergie hebben overgenomen en dat je nu moet overstappen naar de nle. Bijna 800 euro afrekening gehad en 2 keer een dubbele rekening ontvangen. Ga nooit met deze partij in zee. Ik lig al een week wakker van dit gezeik, mijn vrouw is telefonisch overgehaald en heeft 2 dagen lopen huilen op de bank. Morgen gaan we met de advocaat ¨praten want dit bedrijf moet de wereld uit!

Vroegindeweij
03-05-2021

NLE verwerkt teruggeleverde stroom standen niet.

Een jaar na het leggen van zonnepanelen mijn meterstanden doorgegeven. Vanwege dat er bij betaald moest worden toch maar eens naar de afrekening van NLE gekeken. NLE had gewoon doodleuk mijn teruggeleverde energiestanden geschrapt zonder enige terugkoppeling naar mij als klant. Toen ik hiernaar informeerde werd er gezegd dat dit klopte, uw heeft namelijk uw zonnepanelen niet aangemeld. Bedankt voor de goede service NLE. Na een hoop gezeik om dit recht te zetten overgestapt naar een goede energie maatschappij. Vermijd de NLE ellende! (Nederlandse Energie Maatschappij Ellende)

Farie
21-04-2021

Ontrecht doorgeven aan stedin na 1 maand achterstand

Bij 1 maand achter te staan, zonder enige waarschuw. Ze zeiden dat er mails waren gestuurd, uit eindelijk was het maar 1 je gelooft niet alle mails gewoon in mijn inbox gehad en toevallig die ene mail met achterstand staat in ongewenst, heel toevallig. Communicatie is zwaar triest. En eindafrekening klopt niet. Ze willen extra geld verdienen over ruggen die het al zwaar hebben

Menno
08-04-2021

Ga niet in zee met NLE!

Ze willen je graag het geld afhandig maken, en over het factureren weten ze wel raad met je! Begrip voor de mensen ho' maar!

Want dit had ik ook moeten meemaken.

Ik had dan ook internet erbij van 50 Mb/ps

Wat helaas uit kwam op 23 Mb/ps, en daar betaal je dan uiteindelijk ook € 50 voor.

Dus nog geen eens via Wifi, want Wifi is rond de 19 a 20 Mb/ps.

Niet doen mensen, ga niet met NLE in zee!

Want je verdrinkt er in.

Het is slecht communiceren via dit bedrijf.

Uit eindelijk ben ik overgestapt naar een andere energieleverlancier, die bevalt mij stukken beter.

Gerbrand
01-04-2021

Opdringerige medewerker aan de telefoon

Je wordt gebeld,geeft aan dat je met je paard bezig bent.dus een hand paard ander telefoon,dan is het toch normaal NLE dat je dan zegt ik bel u later wel terug.maar hij bleef maar rattelen,met een vinger maar wat in gedrukt.binnen 14 dagen kun je opzeggen,heb ik de volgende dag gedaan.

zal het zo zeggen ik vond dit niet echt netjes,een slechte eerste ervaring dus.

Koen
15-03-2021

Valse beloftes, maximale boetes en geen poot om op te staan.

Iets meer dan 2 jaar geleden ben ik in het verkoopverhaal van NLE getrapt.

Helaas wist ik toen niet wat ik daarna wel leerde.

De sales pitch is goed in elkaar gezet en klinkt geloofwaardig.

Echter beloftes over lage energietarieven en "uitzonderlijk goede service" is verre van waar.

Na overstap naar forst goedkopere provider dan ook maximaal beboet.

Ongetwijfeld weet NLE dat vrijwel geen enkele losse klant een zaak aanspant en kan dus gewoon ongestoord doorgaan.

Bah!

Joke
04-03-2021

Oneerlijk

Ze deden alsof zij mijn vorige energiecontact zelf 3 jaar geleden aan me hadden aangeraden (ze wisten ook mijn energieleverancier te benoemen, alsook persoonlijke gegevens van mij.enkel uit het kvk.blijkt.realiseer ik me vandaag.) dat lijkt het echt.

Ze vroegen mijn geboortedatum om te checken.voelde niet goed.

Ze nemen je mee in het opgestuurde contract die ze gelijk tijdens het telefoongesprek per mail toesturen.

het gaat snel , ze noemen tarieven van mijn huidige leverancier en die van hun ernaast. ik heb het gezegd dat het me te snel ging en dat ik het eerst zelf rustig wilde bekijken.

Vandaag gezien dat ze onwaarheden vertellen, en hun tarief niet klopt en juist heel duur is.en ik zou er 5 jaar aan vast zitten.

en de reviews.nu .dank jullie wel voor het willen melden!

BLIJ dat ik niet meegegaan ben met hun verleidende snelle acties.

En bedroefd dat zulke mensen blijkbaar bestaan.

Vraag bedenktijd als je twijfelt.voor mij nooit meer telefonische verkoop. Ik kijk wel op betrouwbare sites.

Edwin
10-02-2021

250 keer gebeld

Ik ben 3 jaar geleden verhuist en ben al 250 keer gebeld door die mafkezen heb aangegeven dat ik niet meer gebeld wil worden maar elke keer bellen ze weer op gisteren en vandaag weer en ik ben niet eens klant en gaat ook nog een keer over mijn vorige adres kom op hé ophouden ermee en gebruik 1 telefoonnummer scheelt mij weer blokkeren

Liam
03-02-2021

Belt altijd

Ik was aan het eten en ik word gebeld en daarna weer het blijft doorgaan daarom een ster en verbied dit soort bedrijven werd net ook gebeld word het een beetje zat

Micha
23-11-2020

Stalkers

Ik werd al een tijd door een onbekend nummer, vaak een aantal malen per dag, gebeld. Omdat ik hier vanaf wilde zijn toch maar eens opgenomen. Ik kreeg hierbij een erg vervelende dame aan de telefoon welke geen normaal Nederlands kan spreken, geen enkel respect toont en vooral probeert het gesprek zo te sturen dat je bijna overstapt naar een andere energieleverancier. Ik ben blij dat ik hier niet in heb ingestemd. Let op dus!

Johan Popken
03-09-2020

Doorbetalen na einde contract

Een aantal aren geleden was ik klant bij NLE. Ook Anna, de slimme thermostaat, meegenomen. Toen NLE plotseling wilde overgaan op termijnbetaling vooraf, heb ik omdat het contract eenzijdig gewijzigd werd, opgezegd. Anna bleef doorlopen, à €3,99 per maand. In november 2018 heb ik, omdat ik een nieuwe CV ketel info. thermostaat kocht ook Anna opgezegd. Dit werd schriftelijk bevestigd door NLE. De apparatuur netjes teruggestuurd. Nu, begin september zie ik dat op naam van Nuts Services BV maandelijks €3,99 van mijn rekening wordt afgeschreven. Dit blijkt nog steeds om Anna te gaan. Klantenservice van NLE gebeld en na ca 10 minuten aan de medewerker de situatie uitgelegd. Hij stelde voor mij door te verbinden met een collega die meer van dit soort zaken wist. Nadat ik 15 minuten in de wacht had gestaan zonder iemand gesproken te hebben heb ik de verbinding verbroken en opnieuw gebeld. Na 15 minuten vruchteloos wachten heb ik de moed opgegeven en de ING gebeld. De medewerkster daar kon in ieder geval een jaar afschrijvingen terugboeken en Nuts Services BV blokkeren. De volgende dag nog een poging gedaan om NLE telefonisch te bereiken (dat willen ze graag bij "overige vragen"). Het welkomstmenu vertelde dat de wachttijd ongeveer 15 minuten was. Ik heb ervoor gekozen de verbinding te verbreken. De Facebook-pagina van NLE geeft aan tijdelijk niet bereikbaar te zijn. De webpagina van NLE geeft aan dat de constructie tijdelijk niet beschikbaar is. Dit klinkt allemaal als een bedrijf met een flink probleem. Een absolute afrader. De kans dat ik in de toekomst nog weer klant word bij NLE acht ik niet heel groot.

MT
21-08-2020

Zogenaamd contract rondmaken

Ik word regelmatig door NLE gebeld, telkens heb ik duidelijk te kennen gegeven niets met hen te maken willen hebben.

Plotseling zou ik een toezegging hebben gedaan en belden ze om het contract rond te maken. Ronduit gelogen. Toen ik zei dat ik een klacht tegen hun werkwijze zou indienen, werd er spottend gereageerd met 'bij wie dan wel?'.

Kortom, niet alleen een stelletje oplichters en fraudeurs, maar ook arrogant. Echt een bedrijf waar je ver bij uit de buurt moet blijven. Ik begrijp niet waarom de Consumentenbond dit bedrijf nog noemt als goedkope stroomleverancier.

Michiel
13-08-2020

Stalken

Sinds een week word ik door dit bedrijf gebeld, soms tweemaal per dag. De allereerste keer kon ik niet opnemen en belde het nummer terug. Vandaar dat ik nu weet dat het de Nederlandse energieservice is. Ik heb bewust daarna niet meer opgenomen maar na een week is het genoeg. Ik heb opgenomen waarna er direct wordt opgehangen. Terugbellen heeft geen zin want dan zijn ze niet bereikbaar en moet je je telefoonnummer achterlaten. niet dus! Waarom wordt er niet opgetreden tegen dergelijke praktijken?

Femma
30-07-2020

Boete en alle andere extra's

Echt oplichters. De scherpe tarieven voor electra en gas zijn pure misleiding. Wijzigingen in mijn contract door telefonische verkoop gehad. Leek heel aantrekkelijk. Een prachtig verhaal. . en na 1 jaar ivm verhuizing en opzegging hoge boete, want ik bleek nu een contract voor 5 jaar te hebben afgesloten. Dat wordt dan een dubbele boete gas en electra apart? En een afrekening van meer dan €500 halverwege 't jaar. pfff en dat niet eens door veel meer verbruik. Overal extra kosten voor rekenen.bijvoorbeeld opslag duurzaam.dat blijft niet bij een paar tientjes. Zet er maar een 0 extra achter. Volgende keer niet meer ingaan op telefonische aanbiedingen. Contract beter lezen. Ja zeker ook mijn eigen fout dat ik er in getrapt ben. Maar NLE nooit weer! Ook internet van NLE. Budget. Weg ermee. Goedkoop blijkt ook hier duurkoop

Aldenis
07-07-2020

Trap er niet in

Heel even klant geweest van hun nu al over gestapt naar een andere betaal je nie op hun aangeven datum gelijk verhogingen in een en week tijd 2x verhoging en 3x gelijk drijgen met voorkom afsluiting en aan sluit kosten

Gooi aub jullie deuren dicht en lok geen mesnen meer jullie plukken mensen kaal gr ontvreden klant

03-07-2020

Slecht traag en dom

Waardeloos bedrijf. Wacht al 4 maanden op eindnota waar ik wat terug moet krijgen.

Klantenservice is een ramp. Traag als dikke stront, doen maar wat, schepen je af met uiteindelijk niets, geen kennis van zaken, en komen afspraken keer op keer niet na.

Grootste puinhoop die ik ooit ergens heb meegemaakt! Niet mee in zee gaan mensen. Grt Ruud

Sophie
26-06-2020

Actie prijs bij verlenging? Trap er niet in!

Zg verlengen met actie prijs maar puntje bij paaltje betaal ik bijna hetzelfde terwijl ze bij actie schermden met mijn verbruik 50 per maand ipv 68!

Waheed
04-06-2020

Verjaarde factuur

Ik kreeg een Factuur uit 2015 in 2020 eerste had ik 2 weken de tijd om te betalen en 5 min later kreeg ik een mail dat ik binnen 5 dagen moest betalen anders zou ik worden afgesloten. Ten eerste betaal ik altijd netjes ten tweede ik herkende niet eens de factuur uit 2015 het ging om een bedrag van 98 euro uit 2015. Maar die ga ik zeker niet betalen en is ook al verjaard. Dit zijn maffia praktijken nooit in zee gaan met NLE

Miti
27-05-2020

Drama bedrijf beloofd oplossingen maar doet helemaal niks

Na een misleidend telefoontje er met beide benen in getrapt zou goedkope tarieven krijgen en bij de vorige aanbieder blijven niks is minder waar

En er was beloofd met een oplossing te komen en die kwam er niet alleen dreigingen van je moet dit betalen en moet dat betalen stelletje varkens zijn het

Ik raad aan ga nooit met NLE in zee want ze pleuren je in het diepe

Telefonisch kloten afspraken kloten mail kloten gewoon alles kloten

Niet doen

Alys
13-05-2020

Kies voor NLE als je genaaid wilt worden!

Wat een ellende die NLE. Nadat wij een enorm hoge eindrekening kregen, zijn wij gaan kijken naar andere leveranciers die allemaal stukken goedkoper was (en dan heb ik het over minimaal 100 p.m.). Toen wij de opzegboete hadden opgevraagd werd zeer oninteresseerd gereaageerd dat het 100 per aansluiting per jaar zou zijn (800 euro dus) omdat wij zakelijk waren. Dit kan echter niet, gezien wij EN klein verbruikers zijn EN het een bij t kadaster geregistreerde woonhuis is. Eerste gesprek met NLE duurde drie kwartier, en de telefonist zou ik het liefst in zijn gezicht kunnen slaan. Hij bood aan dat ik een ander contract kon afsluiten met hun, maar alsnog 800 euro moest betalen en ook niet vergoed kreeg. Dit is trouwens TEGEN de WET! In de avond heeft mijn man gebeld (1.5 uur lang!) en kreeg steeds het zelfde te horen, grootverbruiker (niet dus) en 800 euro boete. Consumentenrechten hadden wij dus niet. Dit zelf nog eens uitgezocht en blijken dit allemaal leugens te zijn. Gisteren gebeld door 2 bedrijven die met goede voorstellen komen (de eerste had ons bij NLE aangelsoten vorig jaar) en zelfs die gaven aan dat dit niet klopt! Wij komen er in ieder geval vanaf, maar het blijkt heel vaak te gebeuren. En heeft ons echt wat kopzorgen gegeven. Dit heb ik wel bij het ACM gemeld, want dit is oplichting.