Nederlandse Energie Maatschappij177 ervaringen

Frank
27-04-2019

Wekenlang wachten op terugstorting

Ik ben per 1 maart 2019 overgestapt van NLE naar andere energieleverancier. Nog steeds is niet de algehele afrekening een feit. (Zucht)

Judith

Belachelijk slecht

Ik heb nog nooit een bedrijf meegemaakt met zulke slechte service.

Er zijn bij ons meerdere fouten gemaakt. Eerst was een de verhuizing die niet was doorgekomen bij ze, hierdoor werden wij bijna afgesloten. Vervolgens leggen zijn de fout bij Liander, er was daar een storing. Helemaal niet waar natuurlijk, na een belletje naar Liander bleek dat NLE gewoon de foute code in hadden gevoerd. Niet erg handig.

Vervolgens kregen we de eindnota van onze vorige woning met allerlei bedragen daarop die niet klopte. Na weer uren in de wacht (want snel iemand aan de telefoon krijgen zijn ze niet echt van) kregen we daarin gelijk, ze hadden (alweer) een fout gemaakt. Uiteindelijk kregen we de goede eindnota.

Vervolgens is ons maandelijks bedrag, voor een nieuwbouwwoning met zonnepanelen, vastgesteld op een enorm hoog bedrag. Dit enorme hoge bedrag konden we niet aanpassen, na 2 maanden is dat wel gelukt. Het kwam er wel op neer dat we even voor twee maanden een monsterbedrag in 1 keer moesten overmaken. Ik ben momenteel in afwachting van de manier waarop de berekening voor onze woning is gemaakt. Daar wist mevrouw klantenservice niet veel over te vertellen.

Nadat ik vanmiddag weer uren in de wacht heb gestaan, begreep ze mijn probleem met dit bedrag maar ging ze hier toch echt niks aan doen. Hadden we maar eerder moeten bellen, wat we hadden gedaan.

Info

Boevenpraktijken NLE

NLE probeert contract af te dwingen, zonder dat er op enige wijze akkoord is gegaan of bevestiging is geweest. Ze blijven bevestigingen sturen per mail en reageren vervolgens nergens op. Wel proberen ze af te schrijven. Wij hebben gelukkig onze bank van de wanpraktijken direct ingelicht, waardoor zij niets konden afschrijven.

Mar D

Zeer ontevreden

Heb een 2 jarig contract begin datum 4 januari 2018, eind datum 4 januari 2020.
Eerste factuur kreeg ik al op 21 november 2017
Internet werkt wel goed maar heb nog steeds geen tv programma`s.
Nog een kleine 9 maanden en dan hang ik de vlag uit. Nle nooit meer

Patrick
16-04-2019

Geen interne communicatie

Zeer slecht komen geen enkele afspraak na en als je ze belt ben je minimaal een uur bezig voordat je iemand aan de lijn krijgt. Vandaag na 2 uur in de wacht heb ik de verbinding maar verbroken.
Als je meld dat ze geen afspraken nakomen hebben ze daar geen boodschap aan.
Als je iets met ze afspreekt bevestigen ze niks via de mail maar zetten het ook niet bij hun in het systeem.
Zodra je zegt dat ze kansen genoeg gehad hebben en dat je alles wil annuleren is hun enige antwoord dat je dan wel even het hele bedrag van het contract moet betalen. (Waarom als ze niks hebben geleverd en niks nakomen)
Koop nooit iets bij NLE en als ze voor je deur staan stuur ze dan direct weg.

Harry
16-04-2019

Waardeloze Service, geen contact mogelijk

Probeer al weken contact te krijgen, inloggen Mijn NLE lukt niet, emails worden niet beantwoord, telefonisch onbereikbaar. Het nummer voor overstappen wordt wel direct opgenomen, maar ja. afdeling Verkoop kan u hier niet verder mee helpen.

Maarten
Maarten
15-04-2019

Internetsnelheden worden lang niet gehaald

Ze bieden 50 mb aan, in het contract verwachten ze 32mb te kunnen leveren.
Werkelijkheid: 17mb.
Helemaal waardeloos dus.
Ze kunnen er niks aan doen zeggen ze, gadverdamme wat een vies bedrijf.
Trap er aub niet in mensen.

Suzanne
10-04-2019

Dramatische klantenservice

Vreselijke klantenservice. Nooit te bereiken, alleen online. Ik had een contract afgesloten voor een jaar, dit wordt stilzwijgend verlengd (dat mag, staat in de voorwaarden voor de dan geldende prijzen) maar dat bleek 10 euro duurder, daar wordt je niet van op de hoogte gebracht, wordt geen aanbod gedaan. Niet dat dat moet, maar zou klantvriendelijk voelen. Ik besloot op te zeggen en daar ben ik nu al 4 maanden mee bezig! allereerst geen reactie op mijn afzegging, vervolgens pas beeindigen op moment dat zij de mail lezen, niet binnen krijgen (dus al een maand verstreken en wie kan er extra betalen), 2 klachten ingediend via klachtenformulier geen reactie. Uiteindelijk na weken standaard reactie / geautomatiseerde email gekregen. Met klacht is niks gedaan. Het is opgezegd, vervolgens schrijven ze nog 2 maanden lang kosten af, bezwaar ingediend, waarop gezegd wordt dat het met de afrekening het verrekend zou worden. Dat is een maand geleden en wacht ik nu nog steeds op. Je kan niet bellen, mailen is een drama, lang wachten op antwoord, via facebook zeggen ze na lang wachten dat je op een ander manier contact moet zoeken, want ze kunnen het niet aan. Weet niet wat er aan de hand is, maar echt serieus, bespaar je dit, de zaakjes zijn niet goed geregeld en het is zeer frustrerend als je niemand kan bellen en niemand reageert.

Bianca
10-04-2019

Terugbetalen wanneer?

Eindafrekening op 19/03/19 ontvangen.
Moet ruim €600 terug krijgen. Dit zou rond 02/04/19 betaald worden.
Inmiddels is het 10/04/19,heb gemaild,geen antwoord. Bellen zinloos, geld terug? Helaas nog steeds niet.
Van mijn kant uit wordt wel maandelijks op dezelfde datum mijn termijn bedrag automatisch afgeschreven.
Voorheen nooit problemen,zal wel komen omdat zij overgenomen zijn.

09-04-2019

NEVER LASTING EXPERIMENT xtra (NLEx)

Ik heb nog nimmer zon'n slechte aanbieder van een alles in één service meegemaakt:
1. Lose beloften vooraf.
2. Géén of zeer slechte niet ter zake doende
communicatie.
3. Niet oplossen van aansluitproblemen.
4. Klachtwaardig gedrag.
5. Rijp om failliet te worden verklaard.
Kortom een minus vijf sterren bedrijf bespaar u zelf ergernis en gedoe en ga nimmer met dit bedrijf in zee.

Lou
08-04-2019

Niet te bereiken

Heb een te goed meer betaald dan dat ik heb afgenomen krijg €128 terug nou dat zou 02-04-2019 betaald lees gestort worden op mijn rekening en wat denk je het is nu de 8 april en nog steeds geen storting van NLE en zij krijgen natuurlijk wel rente over dit bedrag en ik denk vele andere bedragen, en als je ze belt wordt er niet opgenomen en als het gebeurt hang je 1 uur aan de lijn met de mededeling: op dit moment is de wachttijd langer dan gewend bent van ons: en dat is al weken zo lees. Goede service niet echt.

Hedzer
08-04-2019

Onbereikbaar

Onbereikbaar uren aan te telefoon gehangen

Frans
05-04-2019

Week geleden. Bij NLE pakket 3 in 1. Monteur amper half uur geweest. Niks geen uitleg. Ook niet over de bediening van de Afstandsbediening tbv de tv om alles te installeren. Dag later gebeld. Ik moest alles weer losmaken en opnieuw aansluiten. Uiteindelijk de resetknop. Na een uur weer beeld. Volgende dag weer gebeld. Alles weer opnieuw. Weer ruim een uur. Gisteren weer een probleem. Beeld en geluid haperen/ bevriezen. Niet te doen. Uitgezet. Vandaag weer gebeld. Na een half uur wordt de verbinding verbroken. Ruim een half uur in de wacht. Weer een medewerker, de vierde. Weer moest ik alles opnieuw losmaken en weer aansluiten. Na ruim een uur nog niks. Ze stuurt twee nieuwe devolo's tbv draadloze verbinding moden - TV. Of ik in het weekend tv kan kijken? Weer zelf alles opnieuw. In totaal vier uur bezig geweest. Vanavond even gewoon beeld. Na een kwartier begint het haperen van het geluid en bevriezen van het beeld weer. Niet te volgen. Weer geen beeld. TV uitgezet. Kortom: waardeloos. Mocht ik nu alsnog overstappen naar een andere provider dan moet ik toch een jaar het NLE-abonnement betalen. Waardeloos.

Dikkie
Dikkie
03-04-2019

Leuke ideeën, dubbele afschrijving 104 euro betaald en110euro bij Nuon

Heb bericht gestuurd dat ik van NLE wil afstappen 2 dagen ernaar maar nu dubbele kosten terug draaien lukt niet ze hebben Nuon afgezegd, wat is de NLE klote
Klachten@nle werkt niet telefonisch misselijk makend oprotten nle

Michel
01-04-2019

Service

Produkt is prima tot op heden. Service en bereikbaarheid zijn momenteel ver te zoeken. Als je een nieuwe klant wil worden nemen ze meteen op.

Tim
01-04-2019

Slechtste service: onbereikbaar

NLe is onbereikbaar. Reageren niet op telefoon (meerdere keren na meer dan 30 minuten wachten maar opgehangen), ook niet per Facebook Messenger en hebben geen email.

Ik heb opzegging gemeld via diverse kanalen, maar deze is nooit verwerkt. Ging gewoon over opzegging van tweede tv ontvanger.
NLe bleef deze kosten nu al 2 maanden extra in rekening brengen, waardoor ik heb gestorneerd. (Aangezien ik heb niet kon bereiken).

Nu sturen ze mij een aanmaning van 15 euro en is wijziging nog steeds niets verwerkt.

Dit staat los van andere probleem, waardoor ik op mijn nieuwe (2e) adres geen levering heb gekregen en zij dit ook niet zelf hebben gemeld. Ik had 3 maanden vooraf mij aangemeld en zij zeiden op 15 januari te gaan leveren. Heb echter nooit iets gehoord en na bellen kreeg ik op 16 januari te horen (reactief) dat ze wat vertraging hadden en ik pas over paar weken geïnstalleerd zou worden.

29-03-2019

DRAMA

Wat een slechte organisatie is dit.

Ik had nog 2 facturen onbetaald en zonder waarschuwing of aankondiging zo me tv afgesloten.

En indd wat ik meer maal lees. Het duurt langer dan u van ons gewend bent. Serieus?

Ik ben niks gewend, want ze hebben nog nooit wat gedaan voor mij.

Vandaag word ook mijn internet afgesloten, omdat ik weiger die incasso te betalen.
Vandaag is de uiterste deadline om te betalen, maar heb meerdere nette e-mails verstuurd en vele malen geprobeerd te bellen, maar het is lm verdrietig van te worden.

Ik zou graag de hele balletent kort en klein slaan, maar zoals al hun diensten zeer matig

Ik raad u dan ook met klem af hier een contract af te sluiten.

Betaal maar liever beetje extra voor service, want na deze aanfluiting. Nooit meer.

Nle ik hoop dat jullie poppekast snel failliet gaat.

Lieve mensen, nooit aan beginnen deze goedkope crap

Groeten,

23-03-2019

Niet kloppende facturen en slechte klantenservice

Klantenservice is onbereikbaar en facturen kloppen niet

Arnold
22-03-2019

Wachttijd langer dan u van ons gewend bent.

Probeer de klantenservice te bereiken voor een probleem met installatie of een storingsmelding : onmogelijk binnen 30 minuten. Steevast het bandje met de tekst : de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent, blijft u aan de lijn, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen. En deze boodschap draait al om 08.05 uur, 10.00 uur, 13.00 uur en 18.30 uur. Het lijkt wel of deze keuze ( 3 ) niet bemand is. NIEMAND kan je helpen.
Advies : aantrekkelijk tarief maar begin er NIET aan.

Fred
22-03-2019

Hopeloos bedrijf. Weg ermee. Drama!

Per ongeluk mijn energieleverancier laten weten dat ik wilde o erstappen naar NLE. ik wist van niks. Bleek bij nader inzien een fout. Volstrekt telefonisch onbereikbaar. Klantonvriendelijk. Weg met dit bedrijf. Pas op voir dit bexrijf. Niet doen. Zelfs niet overwegen. U bent gewaarschuwd.

Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?