NLE reviews

Periode20222021

Marjolein
30-04-2020

NLE incasseert onterecht

Wij hebben via NLE sinds 2015 een ANNA thermostaat, die na 3 jaar ons eigendom zou worden. Nu blijkt, dat we ruim 2 jaar laten nog steeds een maandelijks bedrag betalen aan NLE. Dit willen ze niet terugbetalen, "omdat we het hadden moeten opzeggen". ANNA is na 3 jaar van ons, maar NLE blijft wel incasseren! Het kan alleen vanaf nu stopgezet worden en niet met terugwerkende kracht.

Wij zijn klant sinds 2012 en wensen zo niet behandeld te worden. NLE is een graaier!

Mientje
16-04-2020

Slecht bedrijf

Ik heb mijn vader energie contract moeten overnemen omdat zijn huis verkocht was. Anders moest er een dikke boete betaald worden. Toen ik het contract op mijn naam wilde zetten (i.v.m. Btw teruggave zonnepanelen), kon dat alleen als ik een nieuw contract van 3 jaar aan ging. Nergens ruimte voor tegemoetkoming, jammer.

Matteo
14-04-2020

Verjaarde vorderingen

De NEM probeerde via een email met een iDeal link een verjaarde vordering te innen, deze zou volgens hen zijn opgelopen tot meer dan €3500,-. Dan moet je je even voorstellen dat het gaat om een jaarrekening van 10 jaar geleden waarbij ik volgens hen het verbruik van 2 huishoudens zou hebben gehad in een 65 m2 appartement. Destijds ook aangegeven dat het nooit zou kunnen kloppen en de verhuurder en NEM uitgenodigd te komen kijken. Pas een jaar later nadat ik al op Eneco was overgestapt kwam de verhuurder eindelijk kijken; verouderde en defecte cv ketel die direct vervangen werd. Vanaf dat moment aangegeven bij de NEM dat ze het maar met de verhuurder moesten oplossen. Toch proberen ze nu opeens weer deze (nu al verjaarde) vordering bij mij te innen.

Tevens beweren ze dat ik maar snel moet betalen vanwege mijn negatieve BKR registratie, helaas voor de NEM is dat een leugen die vrij makkelijk te achterhalen valt.

Nadat ik de NEM berichtte over het feit dat ik geen negatieve BKR registratie heb en de vordering is verjaard en ik graag bewijs ontving dat het tegendeel bewijst kreeg ik als antwoord dat de vordering niet verjaard was omdat ze deze gestuit zouden hebben. Wederom een leugen, het bewijs zou volgens de NEM in mijn eigen e-mail inbox staan. Ook niet waar.

Dit bedrijf heeft een zeer corrupte handelswijze en zou eigenlijk zo snel mogelijk aan banden moeten worden gelegd. Vooral als ik de ervaringen met het verkoopteam van de NEM hier zo lees.

Didi
27-03-2020

NLE heeft geen verstand van zaken en naait je een oor aan

Een jaar geleden werd ik gebeld door NLE of ik wilde overstappen. Zij hebben mij toen mondeling beloofd dat als ik ging verhuizen ik mijn contract kon kosteloos kon ontbinden of meenemen naar mijn nieuwe adres. Dit eerste kon dus niet. Ik zou dan een boete van minimaal 250€ moeten betalen. Uiteindelijk ben ik verhuisd naar een nieuw adres en was mijn termijn bedrag veeeel hoger dan op mijn vorige adres, dit was ruim 140€ p.m., ik woon alleen op een portiek woning en ben bijna nooit thuis. Maar ik kon mijn maand bedrag maar met 10% per maand verlagen. Ik heb uiteindelijk 3 maanden op dit nieuwe adres gewoond en ben daarna weer verhuisd. Echter, mijn eind nota van deze 3 maanden was schokkend. Ik moest zelfs bij betalen. Dit terwijl ik had verwacht geld terug te krijgen. Zeker omdat ik maar een kleine 100m3 aan gas had verbruikt in 3 maanden (dit is ongeveer €83 in totaal) en nog minder elektriciteit. Toen ik net met de klantenservice heb gesproken bleek dat ze een schatting hebben gemaakt van mijn verbruik (terwijl ik mijn meterstanden netjes en op tijd heb doorgevoerd) en zei de jongeman zelfs dat ze doorgegeven meterstanden niet leidend zijn. Hoe dan?! Na ruim 45 min aan de telefoon te hebben gezeten blijkt er inderdaad iets niet goed te zijn met de meterstanden die zij zelf hebben doorgevoerd (dit zijn dus andere meterstanden dan die ik had doorgegeven). Hij gaat dit nu verder uitzoeken maar gaf daarbij wel aan dat de kans dat ik mijn geld terug krijg relatief klein is.

Ik vind de gang van zaken echt belachelijk en oprecht geen enkele klantenservice medewerker die ik heb gesproken heeft verstand van gas/elektriciteit/verbruik/meterstanden. Zodra ik van dit contract af kan ga ik meteen naar een andere leverancier.

27-03-2020

Agressieve verkoop

Gebeld door NEC. direct al aangegeven dat ik bij Essent zou blijven en niet zou overstappen naar Delta. Toch wilde men een offerte geven. Na via een mail offerte ontvangen en samen doorgelopen. bij het einde vroeg ik aan de telefonist en wat wil je nu van mij? Dat u onderaan op accepteren drukt. Ik heb toch aangegeven dat ik niet wilde overstappen! Ja maar, Essent heeft u genaaid en u moet dit doen en u moet dat doen. U wilt toch geld verdienen, bla bla. Ik onderbrak de telefonist en gaf aan dat dit wel erg agressief begon te worden, dit was niet de bedoeling werd aangegeven. Ik gaf aan dat ik dit dus wel zo ervaarde. Vervolgens nog over en weer wat gezegd waarop vervolgens de telefonist zelf de verbinding verbrak. Mensen trap er aub niet in!

Ria
17-03-2020

Boete 250 euro

In augustus gebeld voor overstap.toegestemd .had 2 weken bedenktijd,zat me niet lekker om bij essent weg te gaan ,en heeft nle gebeld ,dat ik er van af zag!nu zeggen zij ,dat ik niet gebeld heeft!

Is pure oplichterij.krijg boete van 250 euro.

Hoe gaat je met de mensen om!

Het zou in april overgaan staat er

Ik lees nu dat ik niet de enigste bent die ze dat fllikken

Dus ik raad aan niet met nle in zee te gaan!

En inderdaad ,bij mij ook geen aardige medewerkster.de tweede wel!

Baycan
06-03-2020

Eindnota van paar duizend euro

Kreeg hier in 2012 of zo een eindafrekening van 2000 euro , dit geld zien ze dan ook nooit terug want ik betaal en ontvang al jaren terug van andere zoals e-on ,totale afzetterij en snap nog steeds niet hoe deze bedrijf actief is.

20-02-2020

NLE Oplichtingspraktijken

Vandaag ontvingen wij een bevestigingsmail van NLE dat de levering van Energie per 6-3-2020 in zou gaan. Aangezien wij niet weten van een overstap naar NLE heb ik direct gebeld met de NLE klantenservice. Zij wisten mij te vertellen dat wij in September 2019(!) zouden zijn overgestapt na een gesprek met een wederverkoper. Indien ik dit wil annuleren kost mij dit € 250,-. Wij zijn net overgestapt naar Budget-Energie begin dit jaar. Aangezien wij geen bevestiging hebben gekregen van een overstap, en hier ook geen akkoord voor hebben gegeven wil ik dit graag annuleren en uiteraard zonder de opzegkosten van € 250,-. Ik werd overigens zeer onbeleefd aangesproken door een NLE medewerster die mij vertelde dat dit toch echt allemaal mijn eigen schuld is. Ook kreeg ik geen leidinggevende te spreken nadat ik hier meerdere keren om vroeg.

Al met al een zeer onbevredigende ervaring waarbij je echt het gevoel hebt ergens ingetrapt te zijn

Senior
17-02-2020

NLE WEG ERMEE

Op de mijnNLE pagina werd mij een komerbijbonus beloofd van euro180, ook in telefoongesprekken (NLE probeerde mij tot contact verlenging te verleiden) werd mij bevestigd dat ik een komerbij bonus zou krijgen, nu het op betalen aankomt zegt NLE niets te weten over komerbij bonus

04-01-2020

Klantenservice en communicatie onthutsend slecht

Aanmelden lukt nog, daarna gaat alles fout: het beloofde actietarief werd niet bevestigd en mijn mails met het verzoek om info & bevestiging vh contract zijn nooit beantwoord. Men claimt deze wel verstuurd te hebben. Ook bleek dat de eerste mails van mijn kant met verzoek om bevestiging (en vermelding dat de communicatie niet goed verliep) gewoon gesloten zijn 'omdat het contract toch al geregeld was'. Bizar. Nooit meer direct bij NLE afsluiten maar regelen via bijv VEH is aan te raden.

Jelle
03-01-2020

Contractbreuk?

Ik ging verhuizen en vroeg ze om een scherp tarief voor onze nieuwe woning. (Ze beloven binnen 5 dagen te antwoorden.)

Dat werden er twaalf!

Zeggen in die mail dat ik dan contractbreuk zou plegen omdat ik in 2017 een vijfjarig contract zou zijn aangegaan. Dat zou me dan 200 euro gaan kosten. Alle mails terug gezocht tot 2010.

Nergens ook maar iets dat ik een contract was aangegaan.

Ook op de mail geantwoord op 18 december en nog steeds geen antwoord gekregen.

Wat een ontzettend waardeloos kl#te bedrijf!

Zou het echt niemand aanraden en heb ze helaas zelf dus veel te lang gesponsord.

Marie José
16-12-2019

Nooit in zee gaan met NLE

Tijdens de overstap run in oktober werd mij een offerte beloofd van NLE door Bespaardirect. Via e-mail. Ik keek er niet naar omdat ik het eigenlijk helemaal niet wilde. Stom, want na een week bleek het een overstap te zijn. Ik werd op dag 14 gebeld door een andere telefonische verkoper, die mij adviseerde gebruik te maken van mijn 14 dagen bedenktijd. Dat deed ik en replyde op het NLE bericht in mijn mailbox. Het bleek later een noreply bericht te zijn waar ik op reageerde. En zo zat ik met twee leveranciers. NLE reageerde onverbiddelijk en ik kreeg 250,- boete. Zo werd mijn overstap een heel dure van in totaal 450,-. Het contact met NLE werd steeds onvriendelijker. Ik kreeg een factuur en daarna nog twee dreigmails om maar niet te vergeten te betalen. De wijze en dure les is dat ik mij nooit meer telefonisch zal laten verleiden tot een overstap.

04-12-2019

ZEER onvriendelijk

Had de eindafrekening van mijn vorige energieleverancier opgestuurd voor de opzegboete.

Kreeg eind van de dag een slecht te verstaan persoon van NLE aan de telefoon dat de boete zo niet verrekend kon worden.

Er stond verrekening op i.p.v. opzegboete. Ze moesten ook de complete factuur hebben waar alle verbruikstanden op stonden. De dag erna opgebeld met de klantenservice en kreeg wederom een onvriendelijk persoon aan de telefoon. begreep hem niet goed en hij zij geirriteerd dat hij het nogmaals zou herhalen want het was nog vroeg!.

Zo vriendelijk als ze zijn als ze je binnen willen halen zo onvriendelijk zijn ze als het eenmaal zover is.

Dit is voor mij de eerste keer bij NLE en zeker de laatste. overweeg zelfs om de opzegboete van €250 die ik krijg van hun te pakken en weer lekker terug te gaan naar Fenor waar ze wel klantvriendelijk zijn!

Lotte
21-11-2019

Kies NIET voor nle

Kies niet voor nle

De prijzen zijn prima, daar is dan ook alles mee gezegd.

De klantenservice is bagger, ze kunnen nergens mee helpen en voordat je überhaupt iemand spreekt ben je 30-60 min later. Afspraken worden niet nageleefd (e.g. Er zou een monteur komen, nooit geweest) en de klachten afdeling is extreem traag (half jaar moeten wachten op antwoord van klacht 1, dat onze tv aansluiting niet werkte) en over klacht 2 heb ik ook nog geen antwoord (het internet ligt er elke dag minimaal 8x zo’n 15 min uit)

Daarom raad ik iedereen nle af. Bespaar jezelf de tijd en frustratie die je krijgt door dit bedrijf.

12-11-2019

Reactie NLE op Besparing dmv Zonnepanelen

Vreemde reactie van NLE op het doorgeven van de meterstanden. De meterstanden zouden niet kloppen en moest vervolgens de meterstand nogmaals doorgeven. Toch maar even bellen met NLE om uit te leggen dat ik zonnepanelen had aangeschaft en zij dit toch wel moesten weten. Ik had het namelijk doorgegeven aan de site Energieleveren.nl (deze geven het plaatsen van zonnepanelen door aan leverancier en Liander) dat ik zonnepanelen ging plaatsen. Van Liander kreeg ik keurig een bevestiging, dus vreemd dat NLE hier niets van af wist. Omdat ik verleden jaar zonnepanelen heb aangeschaft is mijn verbruik aanzienlijk verminderd. Daarbij ga je wat bewuster om met energie, dus nog meer besparing. Daarbij had ik zelfs een set zonnepanelen aangeschaft in 2012 via NLE zelf. (de zon) Vervolgens kreeg ik weer een mail met de vraag of ik de meterstanden met daarbij de nieuwe krant van die dag kon fotograferen. Ok dit gaat wel heel ver zeker als je al 8 jaar klant ben van NLE.

Vervolgens een mail gestuurd met mijn vraag of dit voldoende informatie was om tot een afrekening te komen. Vervolgens hierop geen reactie. Het tel contact blijkt ook moeilijk te zijn eerst een uur in de wacht en vervolgens zijn ze niet te bereiken.

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat aflopen zeker na de negatieve reacties over NLE te lezen op deze site.

R te Wolvega

San
07-11-2019

Afpersers

Ik ben heel ontevreden over NLE ik wilde geen incasso en betaal mijn rekeningen netjes maar volgens NLE niet op hun incasso datum dus direct €15 boete 2 weken later hoppa €40. Terwijl de rekeningen wel zijn betaald, maar niet op de datum die hun willen. Het omzetten naar eigen betaaldatum lukt niet omdat inloggen persoonlijk account via NLE niet lukt om het te veranderen. Dus spijt van de overstap NIET DOEN.

Bad Karma
02-11-2019

Verdienmodel NLE is dit: onterechte incasso's van 300 eu

Ik heb diverse problemen met NLE; 1 verkeerde meterstanden, 2 bezopen jaarafrekening, 3 geen contract, 4 geen verwijzing op jaarafrekening naar voorwaarden (en dus ook niet naar de optie "afbetaling in delen") 5 wachttijden van een 1/2 uur en meer als je hen belt, 6 niet reageren op e-mails waarin je een betalingsvoorstel doet, 7 binnen een maand na jaarafrekening al dreigen met afsluiting en even later ook een in gebreke stelling, 8 direct aanmelden bij gemeente en BKR als wanbetalers terwijl we alles op tijd betalen en in gesprek waren met NLE over een afbetalingsregeling, 9 opzegvergoeding incasseren terwijl NLE daar geen recht op heeft (ze hebben zelf de overeenkomst verbroken op het moment dat ze ons schreven af te gaan sluiten op 29 juli), 10 de opzegvergoeding is ook nog eens dubbel het toegestane bedrag bij een jaarcontract (max is 50eu bij jaarcontract, zie wetten rijksoverheid energielevering).

Het verdien-model van de NLE lijkt te zijn:

verbruik te laag inschatten zodat het lijkt of je goedkoop zit bij NLE,

na enkele jaren stuur je de echte jaarafrekening met de werkelijke meterstanden.

En dan moet je dokken tegen de op DAT moment geldende prijs.

Binnen een maand zijn de 300 euro incassokosten op de rekening bij geteld (mag helemaal wettelijk gezien niet) en even later krijg je een ingebrekestelling om je oren.

Vervolgens sta op eens als wanbetaler bij de gemeente te boek en heb er naast je hypotheek een nieuwe inschrijving bij de BKR bij.

Daarmee wordt je onder druk gezet en gehouden tot je braaf alle te hoge kosten ophoest.

En dat is het verdienmodel van NLE NEM.

Nu heb ik vorige week begrepen dat ze al hun klanten dubbele voorschotten willen laten betalen . Als dat niet dik geld verdienen is (aan rente in dit geval) dan weet het het niet meer.

Schorem is het. Ik kan het niet anders noemen.

31-10-2019

Waardeloos bedrijf

Als belegger in onroerend goed heb ik heel wat vastgoed. Heb dan ook diverse leveranciers voor gas en elektra.

Veruit de slechtste service is de service van NLE.

Nota's die niet kloppen, hoge opzegkosten etc etc.

Trap dus niet in de prijs want onder aan de streep ben je veel duurder uit.

Gert
07-10-2019

CONTRACT

Ik ben telefonische benaderd waarschijnlijk door een tussenpersoon die verklaarde dat hij een energiecheck zal doen en dat ik even op de link moest klikken en ik zo stom als ik deed heb dat ook nog eens gedaan.Ik was er mij niet van bewust dat ik mij had verbonden aan een contract bij de NLE een paar weken verder zag ik een contract gestuurd door de NLE dit was een contract met 3 jaar vast een een hoog termijn bedrag. Ik heb niks getekend nog een bevestiging gestuurd, maar ik zit wel aan een contract vast. Navraag bij de ACM GEDAAN, die zeggen dat dit contract niet geldig toch wil de NLE hier niks van weten. Ik wist niet dat de NLE zulke criminele praktijken er op nahouden.

A Miedema
22-09-2019

NLE gaat over lijken

Eigenlijk had ik de slecht review al verwijderd omdat ik dacht dat het goed zou komen, maar helaas.

1 mei is mijn schoonvader overleden en jammer genoeg had hij een contact bij NLE.

Waar bij andere bedrijven, en ja zelfs de belastingdienst alle deuren open gaan laat NLE je stikken en proberen ze over de rug van mijn overleden schoonvader honderden euro’s incasso kosten te innen.

Hier het verhaal:

1 mei is hij overleden omdat de rekeningen meteen geblokkeerd zijn, heb ik NLE in kennis gesteld omtrent het overlijden en gevraagd de incasso’s te stoppen.

Dit heb ik denk ik zo’n 3 keer moeten vragen, het lijkt wel of ze het expres doen.

Maar NLE blijft incasso’s via mail naar mijn overleden schoonvader sturen, iets wat niet mag een bedrijf moet te minste 1 brief per post sturen en mag dan pas incasso kosten in rekening brengen. (zie bijlage)

10 juli komt de eindafrekening hierin staat dat we € 243,40 terug zouden krijgen.

Hier zouden nog de maanden af gaan die niet betaald zijn 2x €107,- blijft over €29,40

5 augustus komt de echte eindafrekening daar staat in dat we €50,60 moeten betalen.

Echter vertellen ze er niet bij dat dit incasso kosten zijn die ze naar het mail adres hebben gestuurd van mijn overleden schoonvader.

Even dacht ik dat ze de €29,40 naar me zouden overmaken, maar toen ik laatst weer een keer belde hoorde ik tot me verbazing dat ik nog €50,60 moet betalen.

Inmiddels ben ik er wel klaar mee.

NLE is een bedrijf waar je geen zaken mee wil doen.

Daarom eindig ik met hun tekst:

Wij ervaren het ook zeer ongepast dat u de afspraken niet nakomt.

Een juridische procedure, waarbij u zich voor de rechter moet verantwoorden, zijn wij daarom aan het voorbereiden.

NLE is onderdeel van de niets NUTGROUP.

Daaronder vallen ook:

Budget Energie