NLE Internet + tv + bellen18 ervaringen

Paul
03-11-2017

Na 6 weken nog geen internet en tv aansluiting

6 weken na acceptatie nog steeds geen aansluiting tv en internet. Er wordt aan gewerkt, is het standaard antwoord, naast ronkende teksten. Krijg wel na ieder contact met de helpdesk een vragenformulier over wat ik er van vond. Overstappen naar NLE? Niet Doen!

Lex
19-09-2017

Bij een storing 0,0 service

Ik heb me laten verleiden door de lage prijs. Als het werkt is er niets aan de hand. Totdat er een storing is. NLE gebruikt het netwerk van KPN. Meld je een storing, zoals in mijn geval op een vrijdag middag, dan is de melding dat de technische dienst van KPN niet in het weekend werkt. "Het wordt maandag". Lang verhaal kort; je kunt iedere dag bellen, het verhaal is hetzelfde. Het duurt 2 tot 3 werkdagen. Maar wat? Het oplossen van het probleem of het maken van een afspraak? Je krijgt geen enkele melding terug.

NLE is goedkoop maar de consequentie is dat hun service-afspraken met KPN op het niveau zijn van " zie maar wanneer je tijd hebt om het op te lossen. onze klanten kunnen wel wachten." Als je niet zonder internet kunt, zoals ik, begin er niet aan.

Chahira
29-06-2017

Geen internet

Bagger bagger bagger! Ik heb op 18 mei 2017 aangemeld voor Nle met een gewenste leverdatum van 29 juni! Gebruik gemaakt van de overstap service. Op 29 juni is mijn oude internet abonnement opgezegd door NLEX maar ik heb geen pakket ontvangen of zelfs maar een leveringsdatum. Eindsaldo ik zit zonder internet en nlex kan mij geen exacte leveringsdatum melden! Dus geen idee hoe lang het nog duurt! Klantenservice niet normaal bereikbaar want alles is digitaal, maar gezien het feit dat ik geen internet thuis heb moet ik alles via mijn mini telefoonscherm doen, geen reactie via whatsapp twitter verwijst naar whatsapp en chat dame zegt we houden je op de hoogte! Mijn advies niet overstappen!

Nihat
22-06-2017

NLEx Internet! Alles in 1, Niet doen!

Verhuisd van Ziggo naar NLEx. Nou als je het over slechte keuzes in het leven hebt.

12 Juni zou de datum zijn dat we konden internetten, nou dat werd verzet naar 16 Juni (lekker handig als je je vorige provider al had opgezegd).

Drie dagen lang internet gehad en sindsdien geen internet.

Een klantenservice die je nooit kan helpen. Maar ook echt met nooit en met niets. Ze weten niets of mogen niets. Na drie dagen word er gemeld dat de technical support contact zal opnemen met ons. Gelijk doorverbinden kan niet en het kan tot 5 werkdagen duren tot ze contact opnemen.

Bij Ziggo krijg je alles opgelost aan de telefoon of morgen een monteur aan huis of nieuw apparatuur.

En als klap op de vuurpijl krijg je dit bericht van de klantenservice.

— *Bedankt voor je gegevens! Ik heb het even nagekeken. Wij maken gebruik van het netwerk van KPN. Als wij willen starten met leveren moet dit daarom door KPN geactiveerd worden. Wij hebben het verzoek bij hen ingediend, maar dit is afgekeurd. Daarom hebben we hier een nieuw verzoek voor ingediend. Dit wordt allemaal geregeld via de backoffice, de algemene klantenservice die jij aan de telefoon krijgt bij KPN is hier niet van op de hoogte.

Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken. We laten jouw contract pas starten wanneer we kunnen zien dat alles werkt. Op dit moment betaal je dus nog niet aan ons. Jouw eerste betaling geldt pas vanaf de werkelijke activatiedatum. Zo betaal je dus nooit voor een periode waarin jouw diensten nog niet werken. —

Dus ze mailen je ook nog eens door met valse activatiedatums, waarvoor ze nog geeneens akkoord voor de lijn hebbeb van KPN.

Ik vind dit alles heel vaag en vind dat dit soort praktijken ook moet worden aangepakt.

Ga niet met deze partij in zee en blijf bij je huidige provider en betaal wat extra voor service en internet die het wel doet.

Marijke
24-05-2017

Super waardoos!

Nooit 3 in 1 nemen, zeer slechte ervaring mee!

B.
14-03-2017

Toppie

Vandaag zou onze internetverbinding er moeten zijn. En ja, die is er. Eerlijk gezegd niet verwacht na alle negatieve reacties die ik na het afsluiten (6 weken geleden) van anderen heb gelezen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het mij enkel om de internet verbinding gaat; de t(ijd)v(reter)-aansluiting zal ik niet installeren, dus hoe die werkt weet ik niet. Maar ik heb in ieder geval weer een hele rappe verbinding met de rest van de wereld.

Agnes
06-03-2017

Levering apparatuur NLE

Vanaf 10 maart zou mijn overstapdatum naar NLE plaats vinden voor alles in 1. Afgelopen weekend heb ik de experia box en de wifi versterker ontvangen. De interactieve kastjes en de afstandsbedieningen ontbreken echter. Vanochtend direct met NLE contact opgenomen. Na ruim een half uur wachten werd ik te woord gestaan. Er is gezegd dat er een fout bij het distributiecentrum gemaakt is en dat de apparatuur alsnog uitgeleverd zal worden. Echter wordt dit pas na 10 maart uitgeleverd, vanaf 10 maart zitten wij dan zonder TV, en telefoon. Het rare is waarom er zo lang gewacht moet worden met het versturen van de apparatuur. Als ik vandaag bel dan zou het toch ook vandaag uitgeleverd kunnen worden i.p.v. een week later?

Mark
27-02-2017

NLE betalen voor geen TV

Sinds een maand of drie alles-in-een via de NLE. Voor de derde keer geen tv ontvangst. Eerste keer na 8 dagen weer tv, tweede keer ging iets sneller nu de derde keer geen tv en krijgen via Messenger te horen dat het vanwege drukte wel een week kan duren voordat er een oplossing komt. ik ben los hoezo klantenservice. Vanwege enorme drukte kan het wel een week duren.

OK we betalen minder maar we kunnen ook minder tv kijken en hebben meer frustratie (dat is gratis). Bel de helpdesk en je betaald meer als je gewoon bij KPN was gebleven. Ja de service bij NLE is zeer onder de maat.

Zijn er opties om onder dit afgesloten abonnement uit te komen. NLE levert wat mij betreft een wanprestatie. Je betaalt wel maar krijgt niet wat je beloofd wordt.

@NLE los dit op. ons abonnementsnummer is 20000003004495 ( mijn oplossing : 1 nieuw tv-ontvanger en de 2e tv ontvanger resetten )

Mijn ervaring is niet positief zoals u zult begrijpen.

Hille
22-02-2017

Nee tegen NLE

Vorig jaar na die publiciteitscampagne van NLE toch maar het besluit genomen om over te stappen van Ziggo naar NLE. Het nieuwe modum werd naar mij toe gestuurd en de monteur kwam langs voor de installatie. Maar jammer; er was geen KNP kabel en de monteur ging onverrichterzake weer weg. Het modum werd door mij terug gestuurd. Gelukkig aangetekend! Maar NLE gaat er van uit dat ik aangesloten ben. Dus een factuur. Hierop geef ik per email bericht dat ik geen aansluiting heb gekregen en dat NLE dus niets heeft geleverd. En dus ook niets in rekening kan brengen. Ik heb de afboeking van mijn bank terug geboekt. De reactie van NLE was dat ze niet willen reageren op emails en voor de tweede keer komt er een afboeking van de bank. Wederom gestorneerd en per email bericht gegeven dat dit foutief is van NLE. Verschillende keren bericht gegeven aan NLE dat er geen aansluiting is. Geen reactie meer. Wel een aanmaning per email voor betaling. Dat dan weer wel. Nu is er een dreigement van NLE dat ze een incassobureau zullen inschakelen. Ben benieuwd wat de rechter hier van zal zeggen. Ik wil van NLE nu een schriftelijke toezegging dat de overeenkomst voor levering van het alles-in-1-pakket is ontbonden. Onbegrijpelijk van NLE dat ze wel veel geld er tegen aangooien voor dure reclame op tv maar er niet voor kunnen zorgen dat er fatsoenlijk gecommuniceerd kan worden. Groet van klant nummer 63113751775. Hille

Jochem
18-02-2017

Geen problemen

Pakket op tijd gekregen, een week voordat ik aangesloten zou worden. Pakket netjes geïnstalleerd zoals beschreven. Alles werkt naar behoren, met een voortreffelijke download/upload. Enige jammere was dat ik minstens 6 weken moest wachten vanaf het moment van aanvragen tot het aansluitmoment. Nu 3 dagen actief, en het werkt zeer goed.

Milan
18-02-2017

Goed product, voor een goede prijs.

Kan er heel kort over zijn. Overgestapt van Ziggo naar NLE Alles in 1, met 2 ontvangers.

Opzegging Ziggo is goed gegaan Telefoon deed het 1 dag later (gebruiken wij nooit) Internet snel en stabiel (Vooral Wifi is veel beter dan bij Ziggo)

En dat inclusief 18 euro per maand minder betalen. Aanrader!

Laura
17-02-2017

Verschikkelijk bedrijf wat de klant niet serieus neemt

Wij hebben begin januari een alles-in-1 internet en tv abonnement bij NLE afgesloten. Dit hebben wij gedaan nadat wij een postcodecheck hebben gedaan via de website van NLE (hieruit bleek dat NLE gewoon internet bij ons konden leveren). Het termijn voor de afsluiting was 4 weken. NLE stuurde ons na twee weken een bericht dat ons modem onderweg was. Toen deze na twee weken nog niet binnen was hebben we maar even de klantenservice gebeld. Deze vertelde ons dat er helemaal geen internet geleverd kon worden op ons adres maar er was nooit de moeite genomen om ons hierover in te lichten. Het contract was ontbonden zonder onze toestemming en wij konden overnieuw beginnen met het afsluiten bij een andere maatschappij met het gevolg dat wij nog steeds zonder internet zitten. Het meest frustrerende van dit alles was nog wel dat wij geen klacht konden indienen via de klantenservice maar dat wij dit via een officieel klachtenformulier moest op internet. Ofwel we moesten een klacht indienen over het hebben van geen internet op internet. Uiteindelijk besloten om toch officieel een klacht in te dienen via de website. Na de beloofde vijf werkdagen kwam er vervolgens geen antwoord op onze klacht. Toen hebben wij dezelfde klacht op facebook gezet. Hoewel men daar de schijn ophoudt dat je daar goed geholpen wordt is er nog steeds geen antwoord gekomen op onze klacht (3 weken na het indienen van de klacht).

Op dit moment raden wij het iedereen af om een contract af te sluiten bij de Nederlandse energie maatschappij! Dit omdat de klant niet serieus genomen wordt en klachten worden genegeerd.

Pieter
07-02-2017

Het kan ook goed gaan.

Schrok me rot van deze site nadat ik ietwat overhaast door ontevredenheid over Tele2 overstapte naar NLEx. Maar eerlijk is eerlijk: binnen 30 minuten alles aangesloten en werkte internet, telefoon en 2 tv ontvangers naar behoren. Nu maar hopen dat het zo blijft, maar tot nu toe alles zoals is toegezegd.

John
03-02-2017

Ronduit slecht

Zeer slechte interne communicatie. Bij eerste installatie was ik met vakantie terwijl ik dat verteld had. 5 jan. was de monteur op de afgesproken tijd en was er nog één onderweg. Technisch in orde. Prima monteur. De telefoon werkte pas na het weekend. Vervolgens bleven er rekengen van Ziggo komen terwijl Nle dit zou opzeggen voor mij. Dit duurt tot op de dag van vandaag, waarin ik in al zoveel WhatsApp sessies met evenzoveel medewerksters van het kastje naar de bekende muur wordt gestuurd. Ik moet Ziggo toch maar betalen en Nle kijkt of er een compensatieverzoek gedaan kan worden. Dit. Terwijl zij mij al schriftelijk lieten weten dat zij alles hadden opgezegd per 5 jan. 2017. Jokkebrokken? NLE x kan waarschijnlijk de klantenstroom niet aan en snijdt op deze manier haar eigen puppets van de 'string'.

Tibet
31-01-2017

Nle alles in 1 fiasco

Na 5 weken nog steeds geen internet en tv! Reactie op mijn aangetekende brief voor ontbinding stuurt NLEx via klacht.nl? Tevens geeft NLEx aan dat ze op mijn adres niet kunnen leveren en daarom de bestelling wordt teruggedraaid. Flauwekul, omdat ze voorheen wel hebben geleverd en KPN trouwens ook. Ik wacht nog steeds op een duidelijke en officiële reactie.

Ronald
31-01-2017

Service ?

Ik heb een storing kan het kastje bij de tv niet gebruiken ben al 6 dagen aan het proberen hulp te krijgen maar ze hebben het te druk dus geen tijd om problemen op te lossen . Binnen een dag zou ik bericht krijgen via whats app die vertellen dan alleen maar leugens en reageren pas na 4 dagen hebben het zo druk dan maar sprookjes vertellen echt walgelijk zoals NLE met klanten omgaat

Elham
12-01-2017

Waardeloze service

Zijn van Ziggo overgestapt naar NLE vanwege de goedkopere abonnement kosten. Dit bleek een gigantische vergissing te zijn.

Wij zitten nu precies 4 dagen zonder internet tv en telefoon. Je kan niemand van NLE bereiken, hun digitale klantenservice is volstrekt waardeloos; het duurt letterlijk dagen tot ze reageren op je vraag en dan is je probleem nog niet opgelost.

Ze kunnen pas volgende week een monteur sturen, dit betekent dat we 11 dagen zonder internet tv en telefoon zullen zitten.

Hoe is het toch mogelijk dat een provider in Nederland in 2017 zulke slechte en klant onvriendelijke service levert?

Liever een paar tientjes meer bij het vertrouwde Ziggo dan de goedkopere en waardeloze NLEex.

Ik zou niemand aanraden om te overstappen naar NLE, gewoon NIET DOEN aub.

Judith
11-01-2017

Niet aan beginnen

Twee maand verder en nog geen internet en tv. Klantenservice kan je niet helpen en zegt alleen maar: We komen erop terug.

Echt waardeloos.

Wel betalen geen verbinding en geen tv. Ook geen hulp van de klantenservice. Niemand komt met een oplossing

Welk cijfer geef jij Nederlandse Energie Maatschappij?