Ohra ervaringen

120 ervaringen
11-10-2016

Declaratie HEL

Op basis van oudere reviews ons voor onze hond verzekerd. Zijn meer dan 1 jaar verzekerd en hebben meer klachten dan goeds te melden.

Telefonisch contact verloopt moeizaam. Het declaratieformulier invullen online ervaar ik als een hel. Declaraties zijn onvolledig uitgekeerd. Wanneer je een klacht meldt, lacht een medewerkster mee met begeleidende tekst "we kennen deze klacht", om vervolgens door te praten alsof mijn klacht niet serieus afgedaan hoeft te worden.

Het incasseren doen ze wel heel trouw.

Op de balans: NEGATIEF

01-10-2016

SLECHTE SERVICE GEEN WAAR VOOR JE GELD

DECLAREER NOOIT IN DE 30 DAGEN LOOPTIJD VAN JE HUISDIER!DEZE GEGEVENS WORDEN TEGEN JE GEBRUIKT NA DE LOOPTIJD! 12 SEPTEMBER:Lange wachttijden bij klantenservice zowel telefonisch(minimaal 10 minuten wachttijd maakt niet uit op welk tijdstip) als via de whats app(na 3 uur pas antwoord en meestal is dit een vraag en als je deze beantwoord moet je weer 3 uur wachten). Ik heb de duurste hondenverzekering en heb een pup die aardig wat problemen had, dat je de eerst maand niets kan declareren begrijp ik alleen als ik buiten die maand zit en weer nieuwe kostten wil declareren krijg ik opeens het antwoord dit heeft te maken met de problemen die je 3weken geleden al met je hond had(wat niet waar is, want hij is 3 weken kerngezond geweest) ! JA 3 WEKEN GELEDEN! Eindstand krijg ik niks uitgekeerd ik betaal het hoogste bedrag kwa honden verzekering dan verwacht ik ook wat service. Ik heb nu al spijt dat ik bij jullie ben verzekerd. Beroerde service lange wachttijden met respons van declaratie. VERVOLG 26 SEPTEMBER: Nadat ik de patientenkaart van mijn hond heb doorgemaild en het telefoon nummer van mijn dierenarts om een verklaring af te geven over het NIET verband hebben met de vorige behandelingen. HEEFT OHRA DE CONCLUSIE GETROKKEN DAT HET WEL VERBAND HEEFT MET ELKAAR! dus als de dierenarts(iemand die er voor gestudeerd heeft en verstand van zaken) een verklaring aflegd dat deze zegt dat hij niet kan bevestigen dat de dierenarts bezoeken in de wachttijd verband met elkaar hebben trekt OHRA daar niets van aan en besluit om te zeggen dat het wel met elkaar te maken heeft gehad. Ik heb telefonisch contact gehad met OHRA en dit betekend dus dat als mijn hond door welke reden ook maag en darm klachten heeft(bijv. als hij iets geks van de straat heeft gegeten waardoor hij diarree heeft) het altijd in verband wordt gelegd met de parasiet "omdat dat de symptomen zijn" en ik dus NOOIT IETS MEER KAN DECLAREREN OF VERGOED KRIJG.

OHRA trekt zelf de conclusies die in hun geval in het voordeel zijn en neemt dieranarts verklaringen niet serieus!

Ik heb de duurste hondenverzekering, ik betaal het hoogste bedrag maar krijg het slechste service !

28-09-2016

Ohra dierenverzekering

Onze hond is erg ziek deze maand, nog geen 4 jaar. Behoorlijk wat kosten gemaakt de eerste 3 jaar al. Dit omdat ze 3x gebeten is door loslopende honden en nu deze maand ziek is een ze weten niet hoe en wat. Veel onderzoeken gehad en grote kosten en elke keer wordt alles snel vergoed waar je voor verzekerd ben. Gisteren groot bedrag gedeclareerd en vandaag al bericht wat ik terug krijgen, nou meer dan de helft, ik was zo blij! Aan de telefoon helpen ze je ook erg netjes. Ben echt blij dat we een dierenverzekering van ohra hebben!

19-09-2016

Tevreden

Ik heb nu een jaar de huisdieren verzekering. Maar ben tot nu toe tevreden over Ohra. Ondanks dat ik redelijk veel naar de da moet. Betalen ze snel uit. Keer op keer.

09-09-2016

Goede service

Ohra geeft een duidelijk overzicht van de vergoediingen per soort verzekering waardoor redelijk eenvoudig een verzekering naar wens kan worden gekozen. Declaraties kunnen online worden ingediend. De afhandeling gaat snel. Op de site is het zorgverbruik gemakkelijk na te kijken. Vragen en bemiddeling via de helpdesk worden goed opgepakt en afgehandeld.

02-09-2016

Frustratie en spijt

Niet doen! Declaratie afdeling krijgt hier flinke bonussen om te speuren naar redenen om niet uit te hoeven keren lijkt het zo. Zeer frustrerend!

13-08-2016

Super service

Onze bank kon niet meer gemaakt worden helaas waardoor we nu het volledige bedrag van aankoop terug krijgen.en zo kunnen kijken voor een andere bank.super netjes afgehandeld. Bedankt ohra

12-08-2016

ZEER ONPROFFESSIONEEL!

Vorige week online een verzekering aangevraagd voor m'n pomeriaan die ik overgenomen heb toen ze 9 maanden was. Kreeg hierop de mededeling dat de verzekering werd geweigerd omdat ik ooit geweigerd zou zijn of dat er een opgezegd zou zijn door een maatschappij. Als reden gaf men op dat ik op de vraag of ik ooit een opzegging van een verzekeringsmaatschappij gehad had, niet naar waarheid had ingevuld. Daar ik een zakelijk postadres heb, is men er vanuit gegaan dat derden die wel te maken hebben gehad met een opzegging en daar ook ingeschreven, ik er ook mee van doen had. Ik heb diverse verzekeringen lopen, zowel zakelijk als prive en heb, naar mijn weten, nooit een opzegging gehad en/of weigering gehad. Ik vind het dan ook getuigen van een zeer onprofessioneel beleidsvoering. Na een telefonisch onderhoud tijdens welke ik om een toelichting gevraagd heb, bleek dat ze niet goed geinformeerd hadden en dat ze inderdaad geen juiste beoordeling hadden gedaan. Ze gaven aan mijn verzoek te willen herzien. Ik heb aangegeven dat ze mijn verzoek in de prullenbak mogen gooien en dat ik zeker geen behoefte meer aan een verzekering. Zeer slordig OHRA!

08-07-2016

Huisdierverzekeringen zijn kassa voor de verzekering zelf

Ik heb een 4 jarige verzekering afgesloten bij OHRA. 9% korting boven een 1 jarige contract. Maar wat gebeurd er? Na een jaar gan ze de premie met zo'n 10% per jaar verhogen en het staat in de voorwaarden dus opzeggen mag niet. Als je dan een huisdierverzekering neemt (die overigens toch heel weinig dekt) doe het dan per jaar anders wordt je uitgekleed. Mijn advies: Stop de premie in een potje en dan heb je een grote kans dat als je uiteindelijk afscheid moet nemen van je huisdier je op een vakantie kunt om het te verwerken. Nu doen de medewerkers van OHRA dat op jouw kosten namelijk. Tip: lees goed de kleine lettertjes.

03-07-2016

Prima huisdieren verzekering!

Al een aantal jaar zijn onze 3 bullen verzekerd bij Ohra.. Meerdere rekeningen gedeclareerd en altijd netjes vergoed zoals afgesproken in de polis.. Geld staat binnen een week op de rekening! Voorheen Petplan gehad en dat was voor ons een drama!

Johan
21-06-2016

Afwijzing na afwijzing!

Buitenlandse medicatie wordt niet vergoed Noodzakelijke operatie van de baarmoeder niet Wat nog meer niet allemaal!

Je betaald je scheel voor een gevoel van zekerheid maar je krijgt er niks voor terug als puntje bij paaltje komt.

18-06-2016

Geen inboedelverzekering voor ZZP'ers

Tot gisteren geen klachten over ohra maar ook nooit schade gehad. Vandaag probeerde ik mijn verhuizing door te geven voor de inboedelverzekering. Krijg ik vervolgens bericht dat dan nieuwe polisvoorwaarden gelden en dat zij mij niet meer kunnen verzekeren. Waarom? Omdat ik ZZP'er ben met kantoor aan huis. Jammer hoor.. zo ingewikkeld is dat toch niet. Met oude polisvoorwaarden kon het wel.

23-05-2016

Denk 10 keer Na voor je bij Ohra aansluit

Ohra komt zijn plichten niet na. Wilt mij na diefstal van mijn auto niet uitbetalen mijn hele leven is overhoop zit met lege handen nu laat dit u niet overkomen

21-05-2016

1 van de goedkoopste zorgverzekeraars

Dit ja ben ik overgestapt naar OHRA zorgverzekeraars en heb tot nu toe geen enkele problemen gehad. De website van OHRA biedt ook alle hulp als er een probleem is.

Jacqueline
21-04-2016

Spijt

Ik ben erg in OHRA teleurgesteld. Het declareren gaat omslachtig. Ze grijpen alles aan om niet te hoeven uitkeren. Stuur je een mail moet je 10 dagen wachten op antwoord. Declareren 10 dagen wachten. Krijg je eindelijk bericht dat ze aanvullende gegevens nodig hebben. Direct gestuurd, maar op hun antwoord weer 10 dagen wachten. Bezwaar gemaakt tegen het 0 euro willen uitbetalen en nu weer wachten op antwoord. Begin niet aan deze verzekering bij OHRA. Stelletje geldwolven zijn het. Ik zit hier 4 jaar aan vast. Spijt, spijt, spijt!

14-04-2016

Ik begrijp zoveel slechte recensies niet

Wij zitten met onze dieren al 4jaar bij ohra. Bij declareren als helemaal invullen staat overal, euhm wanneer je inlogt in "mijn ohra" en klikt op het betreffende huisdier kun je zo een declaratie invullen en staan de gegeven van je huisdier er al in. Super simpel. Dingen die niet vergoed worden? volgens mij staan alleen regels duidelijk in de voorwaarden en vergoedingen overzicht. Wij hebben regelmatig kosten gehad voor onze dieren. Van enting tot spoed opname in Utrecht en zijn altijd keurig geholpen en te woord gestaan en hebben tot nu toe altijd alles waarvoor we verzekerd zijn aan kosten retour ontvangen en binnen 10 werkdagen. Dus wanneer je ergens een verzekering afsluit lees dan ook gewoon goed alle voorwaarden en kijk of je je daarin kunt vinden. Wij hebben (nog) nooit zulke problemen gehad en zijn over het algemeen gewoon tevreden.

Charlie
07-04-2016

Goede ervaring en sevice

Ik ben nu 2 jaar klant bij Ohra met 3 katten en 1 hond. Helaas heeft 1 kat van mij sinds kort nierfalen wat inhoudt dat hij regelmatig naar de dierenarts moet omdat hij zich erg ziek voelt of voor controle. Dit kost uiteraard heel veel geld, maar Ohra heeft tot nu toe nog steeds alle rekeningen netjes terug betaald binnen 10 werkdagen. Ik geef ze geen 5 sterren omdat ik met de laatste rekening/ declaratie al 3 weken wacht en maar niks van ze hoor. Heb ook de klantenservice gebeld, maar kreeg alleen te horen dat ik nog maar moest wachten. Vind dit uiteraard NIET klantvriendelijk! Ik betaal elke maand €70 ondanks mijn "hoge" declaraties draait OHRA geen verlies aan ons op jaarbasis!

30-03-2016

TOP verzekering maar steeds niks vergoed!

Onze pup had na een tijd diarree, (in de wachttermijn van een maand) naar de dierenarts ermee. Ze heeft antibiotica gehad en het was over.

Na ruim een week (na de wachttermijn van een maand!) kreeg ze weer last. Bleek met haar voedsel te maken. Ze heeft probiotica gehad en het is over! Rekening opgestuurd en deze word niet vergoed omdat het betrekking zou hebben op de eerdere klachten welke binnen de maandtermijn zou zijn geweest! Ze doen er echt alles aan om je factuur maar niet laten declareren.

LET op mensen ik heb een top verzekering incl vaccinatie en gebit, zit dus 4 jaar aan ze vast! Ik heb hier echt spijt van! Ga liever naar een andere verzekering waar je niet per maand 35 euro moet betalen en niets terug krijgt! Echt, heb ondertussen 150 euro kosten gemaakt binnen 3 maanden en 0 euro vergoed gekregen. Had ik maar naar alle negatieve reviews geluisterd. Ik type dit nu terwijl ik zo overstuur ben dus let alstublieft niet op de typefouten!

29-03-2016

Prima zorgverzekerings bedrijf

Tot op heden ben ik al zo'n 40 jaar (collectief) verzekerd en mijn ervaringen met de OHRA zijn erg goed. De uitbetalingen zijn snel en zonder problemen. Als (oud) dialyse patiënt waren de zorgkosten erg hoog, maar nog nooit is er een uitbetaling geweigerd.

19-03-2016

Directe afhandeling

Dank zij OHRA werd mijn moeder eerder geopereerd dan de wachttijden aan gaven in het ziekenhuis in haar stad

Welk cijfer geef jij Ohra?