Ohra reviews

2.4

Sandra
12-04-2023

Wacht al 2 maand op een declaratie. Bel je er achteraan krijg je te horen dat je binnen 10 weken reactie krijgt.

Lorenzo
24-02-2023

Al 2 jaar klant voor onze hond. Als we declareren staat het weer snel op onze rekening.

Anke
17-02-2023

Factuur ingeleverd en binnen 2 uur al antwoord, echt super goed. En vergoeding dierenarts factuur binnen 1 dag op mijn rekening, kan niet anders zeggen dan dat ik Ohra een zeer goede en prettig dierenverzekeraar vindt. Ik raad OHRA iedereen aan 👍👍👍

Eliza
23-01-2023

Duurste, beste dekkingen die er zijn voor 2 katten en ze weten er altijd met een rotsmoes onderuit te komen. Na jarenlang geld te hebben uitgegeven nooit iets gedeclareerd gekregen, afzetters! Onvriendelijke klantenservice.

Eline
20-01-2023

Ohra dierenverzekering is een wassen neus! Zelfs met een plus-pakket ontvang je haast nergens vergoeding voor. Let op bij het afsluiten op het onderdeel "Wat wordt nooit vergoedt?' in de polisvoorwaarden!

23-12-2022

4 jaar geleden huisdieren verzekering afgesloten bij Reaal voor €365 per jaar.

Reaal is 3 jaar geleden overgenomen door OHRA en het 1ste jaar veranderde er niks behalve de premie €385(+5,5%) jaar erna weer premie verhoging van €385 naar €459(+19,2%) en jawel hoor dit jaar opnieuw premie omhoog van €459 naar €551(+20%) + vanaf dit jaar een eigen risico van €50 dus de werkelijke premie €601(30,9%).

Een premie verhoging in 3 jaar van 56%.

Verzekering word steeds duurder maar steeds minder word er vergoed.

Per jaar heb een al een eigen bijdrage van 20%.

Hoe durf je als verzekering je premie elke keer zo te verhogen terwijl mensen steeds meer de eindjes aan elkaar moeten knopen.

Het zijn vieze graaiers ,de top en aandeelhouders van het bedrijf stoppen steeds meer in die zakken die vol genoeg zitten.

Waneer doet de regering eens iets aan deze diefstal.

29-11-2022

Nooit verzekering gehad voor honden maar dacht doe het een keer … nou rekening ingediend op 24 oktober en blijven maar vragen om patiëntenkaart en dan weer over zijn Eten dan weer over zijn snurken … hond is gecastreerd en niet verzekerd daarvoor … maar dat is ook de doelstelling niet … ik dacht iedereen is enthousiast over verzekering en alle beetjes helpen ….andere hond is ook verzekerd bij andere maatschappij . vrijdag rekening ingediend en nu al uitgekeerd . echt ik word echt sjagerijnig van de OHRA …. je kan beter geld opzij zetten iedere maand . Bereik je veel meer mee en minder irritatie.

Verginia
03-11-2022

Bij Ohra zijn ze goed in de kleine lettertjes. Niets vergoeden en alleen maar premie betalen. Kan nog niet opzeggen, zodra het kan ben ik weg. Maar ondertussen blijven betalen voor jan met korte achternaam. Sowieso nooit meer een verzekering van Ohra. Ik leg wel geld opzij voor de dierenarts.

Erna
07-10-2022

Onze 14 jarige hond was verzekerd bij Proteq, die werd overgenomen door Ohra. Ineens hogere premie en veel dingen niet meer verzekerd. Zo ook crematie. Dat een verzekeraar een belangrijke verandering in een emotioneel onderdeel van een verzekering niet doorgeeeft bij overname is een schande! Wij kwamen er pas achter dat we totaal geen vergieding meer kregen bij crematie op het moment dat we die verzekering nodig hadden. Bij correspondentie hierover ook totaal geen begrip of coulance.

Annabel
06-10-2022

De nieuwe polisvoorwaarden:

Prijsverhoging van €.7,00 voor hond van 11 jaar

Eigen risico : €.50,00 per hond

Vergoeding: -20% per behandeling.

Voor hond van 7 jaar €.30,00 pm

Voor hond van 18 mnd. €.28,62 pm.

Heel apart

Rekensom: bijna €1000,00 abonnement per jaar

Tot nu toe 1 x per hond naar DA

Rekening voor 3 honden €300,00 ( zonder declareren)

Suzanne
06-10-2022

De premie stijgt flink en het pakket wordt uitgekleed en vergoeding minder.

Zit er helaas aan vast omdat mijn kat 10 jaar is en dus niet meer ergens anders verzekerd kan worden.

Deze verzekering bij OHRA nooit meer, maar ik heb al gezien dat het bij iedere maatschappij hetzelfde verhaal is.

Yasmine
30-09-2022

Ik ben erg tevreden. Ik had er twee huisdierverzekeringen lopen en alles is altijd volgens de regels keurig en snel gedeclareerd. Ik heb twee keer app contact gehad met OHRA en beide keren was het contact met de medewerker kundig en prettig. Ook bij het opzeggen van 1 van de verzekeringen na het overlijden van 1 van mijn honden is alles prima verlopen. Ga zo door.

Reny
24-09-2022

Tot nu toe heel tevreden . Vriendelijke medewerkers aan de telefoon . Vergoedingen waarvoor we verzekerd zijn werden steeds netjes uitgekeerd

Cynthia
17-09-2022

In Spanje de vlucht geannuleerd vanwege een Franse ATC staking, wat buiten de controle van de luchtvaartmaatschappij ligt. Daardoor een dag eerder naar huis moeten komen. Later geen optie wegens een festival waar de tickets al voor gekocht waren. Claim ingediend voor 1 overnachting die ik hierdoor gemist had. Wordt niet uitbetaald, want dit valt niet onder de verzekering. Was ik nu langer gebleven, had ik een overnachting en alle eten en drinken etc. kunnen declareren. Waren ze dus veel meer geld kwijt geweest. Zeer onvriendelijk en kortaf aan de telefoon. Helpen je niet verder. Aangegeven dat ik maar bij de luchtvaartmaatschappij moet gaan proberen terwijl deze zeggen we hebben je een nieuwe vlucht aangeboden, meer kunnen we niet doen, regel het met je reisverzekering. Conclusie: 0,0 krijg ik uitbetaald en heb wel een nacht en dag minder vakantie gehad waar gewoon al volledig voor betaald was. Gelijk de verzekering beëindigd, wat een slechte verzekeringsmaatschappij is dit!

Diana
16-09-2022

Ik betaald al tien jaar netjes de premie voor mijn hond en gelukkig heb ik er haast nooit gebruik van moeten maken ,nu een rekening ingediend van de dierenarts en zit al een maand te wachten op me geld , elke keer is er weer wat anders en houden ze me aan het lijntje ,

Telefonisch zijn ze ook zeer onbeschoft en beloven ze steeds weer een andere datum waarop de declaratie afgehandeld zal gaan worden .

OHRA is er zeker niet voor de klant .

Valerie
05-09-2022

Doen er alles aan om je claim niet te betalen.

01-09-2022

Betalingen en Communicatie gaan langs elkaar, meerdere keren contact met ze gehad, onjuiste gegevens gewijzigd en betaald, word alsnog de verzekering plotseling opgezegd en word je negatief geregistreerd waardoor je geen nieuwe verzekering kunt krijgen vanwege een bedrag van 1,42 terwijl dit meerdere keren in besproken

Waardeloze klantenservice.

Babs
25-08-2022

Niets dan lof over een verzekering bij Ohra. Bij Ohra mijn autoverzekering en huisdierenverzekering ondergebracht. Ze werken snel, accuraat en zijn klantvriendelijk. Met name de huisdierenverzekering vinden wij geweldig. Natuurlijk worden er dingen niet vergoed en vragen ze soms om meer informatie. Alleen dat is volkomen terecht. Kwestie van tweerichtingsverkeer en je verantwoordelijkheid nemen als verzekeringnemer. Het declareren is supersimpel en je krijgt snel je kosten weer vergoed.

Wat ons betreft is Ohra nummer 1 qua huisdierenverzekering en de autoverzekering.

Gmohammed
18-08-2022

Eigenlijk 0 ster. Waardeloos dit betaal 40 euro voor dierenverzekering plus. door die idiote kleine lettertjes blijkt niets tot weinig vergoed. terwijl bij de info staat dat medicatie vergoed word. en na declaratie jaja erbij zetten medicatie buiten nederland niet vergoed. Ik ga het meteen opzeggen. En de dierenartsten ook 1 pot nat met zakken vullen

Nikki
30-07-2022

Huisdierenverzekering waardeloos, eerst al veel mindere uitkering voor behandelingen. En vandaag de rekening voor het nieuwe jaar in de bus. Van € 328 naar € 394 per jaar! Dat is al een verhoging van maar liefst € 66 oftewel 20%! Daar bovenop komt nog een eigen bijdrage(1x jaarlijks) van € 30 en het eigen risico van 20%. Zeker als je eenmaal naar de dierenarts moest dan ben je de pineut! Er wordt zo weinig vergoed dat wij zelf wel een bedrag apart gaan houden voor onze kat. Echt slecht dit! Wij gaan opzeggen!