Ohra reviews

2.4

Kim
19-06-2021

Huisdierenverzekering is slecht!

Zeer slechte ervaring met huisdierenverzekering Ohra.

In polisvoorwaarden lijkt het alsof zaken vergoed worden, maar dit is allemaal zo omschreven dat het niet uitgekeerd hoeft te worden vanwege uitzonderingen.

Daarnaast is declareren heel omslachtig. Kost veel tijd en moeite en is daarom heel hoogdrempelig.

Ik heb spijt dat ik deze verzekering heb afgesloten en kan er pas na een jaar onderuit helaas.

Sven
13-06-2021

Dierenverzekering = paarse krokodil

De TOP verzekering stelt niets voor en heeft weinig inhoud. Er wordt nauwelijks wat gedekt en de declaraties vrijwel altijd afgewezen, Je bent dus verzekerd voor niks. Mocht je hond preventief medicijnen nodig hebben: niet verzekerd. Medicijnen die niet als “medicijn” worden gezien: niet verzekerd. En ga zo maar door. Daarnaast is het declareren omslachtig, onhandig, tijdrovend en vooral irritant. Mede omdat je dus OOK de factuur moet uploaden. Dubbel werk. Contact met de afhandeling van declaraties is onpersoonlijk, per e-mail en vooral voor Ohra heel makkelijk. Namelijk afwijzen, verwijzen naar de vele “aanvullende pakketten” waar het wél in zou zitten enz. Als standaard “”top” verzekering absoluut NIET aan te raden, Beter spaar je deze premie elke maand zelf, want je gaat toch alles zelf betalen. Van alle ingediende rekeningen wordt misschien 1 op de 5 deels vergoed.

Irene
07-06-2021

Lijkt goedkoop, maar je krijgt nihil terug

De verzekering is werkelijk nutteloos. Ze beloven veel, maar kunnen wel op een ander manier toch nog niets vergoeden. Als je niet goed oplet, maken ze daar heel goed gebruik van. Ook zomaar een clausule opgelegd gekregen en heel vaak geklaagd. Uiteindelijk met heel veel moeite eraf gekregen, omdat dit onterecht is. Zeer onprettig gegaan. Lijkt goedkoop met goede voorwaarden, maar liegen de voorwaarden bij elkaar.

Michaela
31-05-2021

Huisdierverzekering een van de slechtste

Ik betaal meer dan 50 euro per maan aan de verzekering voor mijn 2 katten. Het wordt max 200euro per kat per jaar vergoed aan dierenartsconsulten en ongeveer 200euro per jaar aan alternatieve geneeswijzen. Dat is eigelijk belachelijk veinig. Ik zat vroeger bij Proteq Dier maar Ohra heeft het overgenomen en het is vanaf dat moment een fiasco geworden.

Iris
22-05-2021

Reisverzekering vervalt ongevraagd wegens reisverbod

Wegens Covid konden wij niet reizen hierdoor zijn de 365 overschreden en blijkt onze verzekering waardeloos. Wel al die tijd premie voor betaald en niet voor gewaarschuwd

TD
18-05-2021

Spijt van dierenverzekering bij de Ohra

Op de dag dat we 8 weken oude pup kochten heb ik direct, op zelfde dag, dierenverzekering afgesloten. heb alle verzekeringen bij Ohra dus ook niet over nagedacht. Betaal 37,50 per maand en 3 dagen later hadden ze al het restandbedrag van die maand van mijn rekening gehaald. Na 2,5 week bij ons wordt puppy heel erg ziek, zeldzame ziekte. Ik krijg niets gedeclareerd binnen de 30 dagen. Prima. De rekeningen (530 euro) die ik na de 30 dagen indien (allemaal kosten na de 30 dagen wachttijd en bij andere dierenarts. De rekeningen (zo'n 750 euro) binnen wachttijd heb ik sowieso niet ingestuurd) worden allemaal niet vergoed. Geen enkele. Ze incasseren wel maar uitkeren ho maar. Zo'n enorm spijt van dat ik deze dierenverzekering heb genomen. Vragen ze patiëntenkaart op! Met 1 doel: kijken of er al iets in de wachttijd is ontstaan en daarmee is alles uitgesloten. Echt meest waardeloze verzekering ooit. Bovenop alle gemaakte dierenartskosten ben ik ook al ruim 100 euro aan een verzekering kwijt waarin niets meer wordt vergoed, want alle klachten die hij nu gaat krijgen kunnen ze ongetwijfeld op die zeldzame ziekte herleiden.

Diana
10-05-2021

Zeer af te raden!

Ik heb een maand geleden mijn eerste declaratie verstuurd naar OHRA dierenverzekering en wat word je om de tuin geleid zeg.

De duurste verzekering voor mijn hond afgesloten.

De declaratie blijft maar liggen en ik heb er ondertussen vier keer over gebeld.

Gaat nog om een klein bedrag zelfs

Waarvoor ben je dan verzekerd vraag je je af?!

Vandaag verzekering opgezegd, ik ben helemaal klaar met dit bedrijf.

Fhylicia
08-05-2021

AFRADER OHRA dierenverzekering

Ik heb een verzekering destijds afgesloten voor mijn hond. De meest uitgebreide verzekeringspakket Topdekking genomen blijkt achteraf dat er allemaal

Kleine letters verborgen zijn en de meest simpele zaken niet worden vergoed.

Inmiddels is onze verkocht particuliere aan particulier. Ik wil de verzekering opzeggen krijg ik een bericht dat ik een afstandsverklaring moet afgeven? Afstandsverklaring, hoezo ik heb hem verkocht aan een persoon die ik nooit meer ga zien of tegenkomen ik heb geen hond meer dus wat is het probleem? Dit is toch hartstikke fraude gevoelig . Met andere woorden: ik maak een documentje op met mijn gegevens en ik laat een willekeurig iemand een krabbel onder zetten. Probleem opgelost dus!

Dat is wat OHRA wilt

Mensen zet het geld maandelijks opzij en neem geen verzekering bij OHRA, doodzonde en vervolgens een gedoe om er vanaf te komen

Harold
03-05-2021

Dierenverzekering bij OHRA

Inmiddels probeer ik al twee maanden lang onze eerste declaratie bij OHRA uitgekeerd te krijgen. Röntgenfoto’s en pijnstillers. Topdekkking. Een en al bureaucratie bij het indienen al. Weer een e-mail terug en je bent weer 10 dagen verder. We hebben de patiëntendossier toegestuurd met enkel deze behandeling. Blijven ze vragen naar een volledig dossier terwijl we herhaaldelijk aangeven dat dit alles is sinds hij bij ons is & we zijn weer 10 dagen verder. Zeker NIET doen.

19-04-2021

Declareren is een drama

Volgens mij probeert Ohra bewust het declaratiegedrag te ontmoedigen. Eerst een ingewikkeld formulier invullen en vervolgens de rekening downloaden. Als je de rekening per mail opstuurt, hoor je niets meer.

Gelukkig zijn er meer huisdierverzekeringen.

Agnieszka
15-04-2021

Uitstekend dierenverzekering

Altijd snel vergoed.geld binnen 3 dagen op de rekening.lage premie en alle declaratie vergoed.vriendelijk .snel bereikbaar klanten service.ik ben zeer tevreden .heb 4 katten laten verzekeren

Gerwin
15-04-2021

Zeer slechte verzekering

We hebben voor onze jonge hond een verzekering afgesloten. Nu probeer ik al twee weken een eenvoudige declaratie te doen. Wat een drama! Ik moet een factuur uploaden en daar staat alles netjes op gespecificeerd. Toch moet ik alle medicijnen overtypen en ook de bedragen die op de rekening staan. Verder ook dubbele en ook onduidelijke vragen. Afijn, uiteindelijk alles gedaan, krijg je na 5 dagen bericht dat voor ze de declaratie in behandeling kunnen nemen, je eerst de patientenkaart moet toesturen. Uit hun handelingswijze blijkt een enorm wantrouwen richting klant en ze maken het declareren zo moeilijk mogelijk.

07-04-2021

Ohra?! Waardeloze verzekerings cowboy’s!

In januari dit jaar onze net 1 jarige teckel laten verzekeren. Extra dekking gekozen voor heup en gewrichten want teckels staan bekend om hun problemen omtrent dit gebied en je weet maar nooit. Verzekering zo geregeld; dat dan weer wel. In maart kreeg onze hond klachten aan haar achterpoot: ze liep af en toe wat mank. Omdat ze in deze maand tevens gesteriliseerd zou worden, wilde de dierenarts meteen foto’s laten maken. We wisten dat we de kosten voor sterilisatie niet vergoed zouden krijgen maar gingen er wel vanuit dat de foto’s vergoed zouden worden want dat stond in de polis. Declaratie ingediend: hond bleek een minuscuul scheurtje in r knieband te hebben. Antwoord van Ohra: de ingediende declaratie wordt niet ingediend en ze hebben eigenhandig een uitsluitsel clausule toegevoegd aan de verzekering! Reden: wij zijn volgens dit miljoenenbedrijf niet eerlijk geweest bij het invullen tijdens de aanvraag. Maw: we zouden de boel hebben opgelicht.

Wat was er nou aan de hand: in december 2020 heeft onze hond na een ongelukkig spel incident een injectie met pijnstillers gekregen bij de dierenarts. De hond had verder niks: compleet nagekeken en de pijnstiller was meer om “het baasje, ik dus”, te geruststellen. We hebben dit idd niet opgegeven want verder niet relevant in onze beleving maar volgens Ohra dé manier om aan te tonen dat wij een loopje met hun voorwaarden nemen en vast en zeker de boel aan het oplichten zijn. Kortom: Ohra ramt zelf een clausule in de verzekering, dus je hebt verder niks meer aan de verzekering en dan hebben we het nog niet eens over het rare gevoel dat je er aan overhoudt. Ohra was zo grootmoedig om aan te bieden de verzekering per direct op te laten zeggen (als een polis tijdens de looptijd door de verzekeraar wordt aangepast heb je het recht om deze op te zeggen) en 3x raden. dat hebben we idd meteen gedaan weliswaar met een zeer bittere smaak in de mond.

Ohra: stel je voor dat jullie hetzelfde zouden handelen qua ziektekostenverzekering bij mensen. Persoon X dient een declaratie in voor behandeling Z. Na het inzien van de eerdere behandelingen van persoon X zien jullie dat deze persoon bv 1 jaar geleden chemotherapie heeft ondergaan: bouwen jullie dan ook meteen een uisluitselclausule in om verdere declaraties te ontmoedigen en te minimaliseren? Want persoon X is “niet eerlijk” geweest? Biedt geen huisdierverzekering aan als jullie ZO je best doen om onder betalingen uit te kunnen komen ok. Waardeloze verzekerings cowboy’s dus sluit hier géén verzekering af maar bouw eventueel zelf indien mogelijk een spaarpotje op.

Bram
04-04-2021

Ohra hondenverzekering: wat een DRAMA!

Wat een dramatische verzekering! Ik heb een puppy - bij alle kleine kwaaltjes die doorgaans een puppy heeft is het: nee dit valt de buiten de verzekering; nee dit medicijn doen we niet; nee, uit het telefoongesprek met se dokter bleek dat de klachten al iets eerder waren begonnen en dus nog binnen de wachttijd.

Echt een dram deze verzekering. Nooit doen!

Jvk
29-03-2021

Huisdierenverzekering MET paarse krokodillen

Hond van 9,5 laten castreren vanwege teelbalkanker, dus medische noodzaak. Wordt niet vergoed want de clausule castratie staat niet aangevinkt (welke overigens alleen af te sluiten is als je een aanvullende verzekering hebt van 30eu per maand!). Wij betalen bijna 70eu per maand incl aanvullende verzekering. Na 9 werkdagen eindelijk een reactie en ze kunnen echt niet overgaan tot vergoeding. Vanuit de aanvullende verzekering worden chemokuren en bestralingen wel vergoed, welke nu uberhaubt worden bespaard omdat de castratie gedaan is, dus waar gaat het mis? De castratie zou overigens wel vergoed worden als de hond betrokken zou zijn geweest bij een aanrijding: dus medische noodzaak! Maar nee hoor, nul op request. Ik las in de reviews dat je beter de premie op kunt sparen en op kunt zeggen. Ik vind dat een prima plan en ga dit zeker doen! Wat ik wil zeggen tegen iedereen: denk goed na en lees vooral heel goed wat er wel en niet vergoed wordt alvorens een verzekering af te sluiten bij deze paarse krodillen firma! Het enige leuk aan Ohra zijn de reclames op tv. Proteq had het beter voor elkaar, jammer dat ze te grazen zijn genomen door een paarse krokodil.

Marleen
10-03-2021

Demotiveren om te declareren

Echt heel frustrerend declareren is niet zomaar even gedaan , terwijl je verzekeren binnen 1 minuut is gebeurd .

Waarom? Wat is de reden? Je wordt in het nauw gedreven.

Renee
03-03-2021

Volgen niet eigen poliswaarden

Proberen onder eigen polisvoorwaarden uit te komen uiteraard in eigen voordeel. Bij het lezen van de concrete definitie bepaling zouden we onderzoek vergoed krijgen, maar het stond er volgens OHRA niet goed opgeschreven. Jaja eigen spelregels maken.

gelukkig ging het bij ons om een kleine rekening die we niet vergoed kregen.

Meteen verzekering opgezegd.

Ro
01-03-2021

Zeer slecht, op lichters zijn het

Zoals al op vele reviews beschreven staat moet je zeker niet bij hun wat afsluiten. Het zijn echt oplichters, proberen zich overal onderuit te praten en sturen soms zelfs voorwaarden die niks te maken hebben met wat je aankaart. Klachten afhandeling wordt niks mee gedaan en is ook echt om te huilen! Nooit hier wat afsluiten!

Erwin
19-02-2021

Neem nooit de huisdierenverzekering, of zeg deze meteen op

De huisdierenverzekering bij Ohra is werkelijk de slechtste verzekering die ik ooit in mijn leven heb afgesloten. Totaal niet transparant en zo zonde van het geld. Er wordt van alles in het werk gesteld om zo weinig of zelfs niets uit te keren. Bij iedere declaratie kreeg ik een afwijzing. Het is zelfs één keer gebeurd dat ik het niet eens was met een afwijziging en dat er toch een bedrag werd uitgekeerd. Foutje van Ohra!

Het is overduidelijk dat huisdierbezitters door Ohra een gevoel wordt gegeven goed verzekerd te zijn voor hun huisdier. Ook voor de kleinere kosten. Totdat er kosten worden gemaakt en zo'n beetje alles wordt afgewezen. Ohra zou veel duidelijker moeten zijn welke kosten wel en niet gedekt worden. Dit staat nu in documenten en voorwaarden die diep verborgen in hun website zitten. Als iedere huisdiereigenaar exact zou weten wat deze verzekering wel of niet dekt, dan zou waarschijnlijk bijna niemand deze afsluiten. Het is overduidelijk dat geld verdienen hier op de eerste plaats staat en huisdiereigenaren ondersteunen op de tweede plaats.

Ik ben blij dat ik deze verzekering heb opgezegd. De premies sparen wij nu zelf op, zodat we hiervan de kleinere kosten kunnen betalen. En mocht er iets ergs gebeuren in de toekomst, dan gaat ons dat kostentechnisch ook wel lukken. In ieder geval nooit meer de Ohra huisdierenverzekering.

Wilma
09-02-2021

Proteq verkocht verzekerden aan OHRA, verzekerden bekocht

Van een goede verzekering (Proteq) nu terechtgekomen met mijn 9 jaar oude hond bij OHRA. Ik voel me bekocht! Hogere premie, slechtere service, bespottelijke uitsluitingsclausules. Na twee maanden al het nodige gedoe achter de rug. Heb je een jonge hond en nog volop keuze? Neem een andere verzekeraar dan OHRA. Echt een afrader!