Ohra reviews

2.4

Michael
04-02-2021

Huisdierenverzekering NIET DOEN

Mensen doe het niet. Overgestapt van Hema naar Ohra. Hond heeft in t verleden maag en darmklachten gehad. Nu bij Ohra declaratie ingediend voor wederom die klachten maar omdat die klachten eerder al bestonden vergoeden ze niks en voor de toekomst ook uitgesloten van vergoeding. In plaats dat ze voor acceptatie de patientenkaart opvragen en naar aanleiding daarvan verzekeren zodat je van tevoren weet wat uitgesloten gaat worden, maar nee hoor. Gewoon oneerlijke praktijken. Zit er wel voor 1 jaar aan vast maar zodra ik kan zeg ik op en NOOIT meer ohra. Bah!

David
03-02-2021

Afschuwelijk slecht

Tot twee keer toe aan de telefoon iets anders beloofd dan dat ik heb gekregen, zou 'opzegbaar zijn' of 'vanzelf aflopen' en doet het dus niet! Persoon aan de telefoon 'werkte er vervolgens niet meer'. Geen hulp als je vervolgens belt. Twee keer een jaar langer aan een contract vast gezeten dan was beloofd. Klaar mee, alles opgezegd en kom nooit meer terug.

Sander
29-01-2021

Hond in de toekomst al niet meer verzekerd

Bij twijfel stel je vragen aan een huisarts. Zo wij ook. Een huisarts noteert dit. Blijkbaar direct in een patiëntendossier. A.d.h.v. van deze notities heeft OHRA bepaald onze hond niet meer in de toekomst voor verschillende zaken te verzekeren. Heel bijzonder. Als je een verzekering bent moet zorg op een staan. Blijkbaar geven zij niets om hun patiënten.

Nog geen jaartje verzekerd maar wij kappen er gelijk mee

27-01-2021

Proberen onder alles uit te komen

Verdraaien hun eigen regels om er voor te zorgen dat ze geen geld hoeven uit te keren. Ook al is hier recht op.

Inge
21-01-2021

Dieren verzekering

Ik was heel tevreden verzekerd bij Reaal voor mijn hond. Reaal stopt met deze verzekeringen en Ohra werd aanbevolen om over te stappen. Omdat mijn hond al klachten had, kon ik alleen overstappen naar Ohra om geen wachttijd te hebben. Vooraf gebeld en geinformeerd, het leek goed te gaan. Op 4 jan stopte Reaal en 5 jan bij Ohra. Op 5 jan had ik in Utrecht een afspraak, op vrijdag 8 jan medicatie opgehaald bij eigen dieren arts, ma 11 jan opnieuw naar eigen dierenarts en 's avonds naar de spoedkliniek, waar onze hond 3 jaar oud en sinds 1 jaar bij ons, is ingeslapen. Alle nota's ingediend, wat al niet heel makkelijk gaat. Nu blijkt dat niet alles wordt vergoed, omdat er zoveel kosten zijn gemaakt.en het jaar nog maar net begonnen is.maar mijn jaar is voorbij, na al het verdriet ligt er nog een deel van rekeningen die niet worden uitbetaald. Ik vind het triest.

Bij een volgende hond voor mij geen Ohra meer!

20-01-2021

Ophalen nieuwe auto

Bij het ophalen van mijn nieuwe auto kon ik bij het doorgeven van het kenteken niet naar huis rijden Ik moest eerst beoordeeld worden en moest onverzekerd naar huis rijden. Heb ik nog nooit meegemaakt

11-01-2021

Verplicht een jaar betalen, maar nooit vergoed krijgen

In de eerste maand van de lopende dierenverzekering zijn we met onze nieuwe pup naar de dierenarts geweest. Voor een kennismaking en wat algemene vragen als nieuwe hondeneigenaren. Dierenarts heeft ook gelijk wat checks gedaan op bekende 'zorgpunten' van het hondenras. Alles was OK en de checks zijn vastgelegd in patientendossier.

Declaraties worden nu steevast afgekeurd omdat we in de eerste maand vragen hebben gesteld bij de dierenarts. "we zullen medische kosten door heup problemen nooit vergoeden, want hierover heb je in de eerste maand van je verzekering een informerende vraag gesteld bij je dierenarts"

Opzeggen van de verzekering binnen het eerste jaar mag ook niet. Oftewel: komend jaar premie betalen met de wetenschap dat alle medische hulp voor gangbare zaken toch niet vergoed worden.

Waardeloze houding van OHRA bij declaratie proces en hulpvaardigheid. Ironisch dat ze jaren geleden met de paarse krokodillen campagne riepen wel even voor te doen hoe je je als verzekeraar moet opstellen. Blijkbaar toch gezwicht voor die mooie kleur?

Tip voor degenen die toch overwegen de verzekering af te sluiten: lees heel goed alle kleine lettertjes in je contract, want hiermee word je harteloos om de oren geslagen als je denkt de declaratieprocedure doorgekomen te zijn.

Sandy
04-01-2021

Wachttijd misleidend

Als je in de wachttijd voor iets naar de da gaat wordt alles wat er na de wachttijd te maken heeft met dat probleem van in de wachttijd niet meer vergoed.

Zo had mijn pup last van haar ogen en is er na de wachttijd onderzoek gedaan, het bleek staar te zijn, maar omdat ik tijdens de wachttijd naar de dierenarts ben geweest voor haar ogen, werd er daarna niets meer vergoed wat betrekking had op haar ogen.

Erg misleidend want in de polisvoorwaarden staat wel dat tijdens de wachttijd problemen niet worden vergoed, maar er staat niet bij vermeld dat er ook na de wachttijd niets meer vergoed wordt.

Wel staat er dat als je de verzekering afsluit en je hond mankeert al iets dat er dan niets vergoed wordt. Maar blijkbaar dus ook als er tijdens de wachttijd iets is, zelfs als je dat daarvoor nog niet wist. Echt slecht! Waar verzeker je je dan voor.

Francion
10-12-2020

Verwarrende informatie in reclame en op papier

Bij ohra word vorig jaar verteld dat je fysio beurten kunt mee nemen naar volgend jaar, ze vertelden er wel NIET bij dat je dat aan het begin van dat jaar dit MOET melden (kosten 1,50)

door dat corona gedoe kon ik dus niet goed naar mijn fysio medewerker,

gebeld met ohra nee dus zoek het maar uit met fysio

Manoe
05-11-2020

Waardeloze verzekering!

Puppie doodziek dan ga je naar de dierenarts! Gezondheidsverklaring van de fokker was helemaal prima! Nou blijkt het niet goed te gaan met het beestje, krijg je het nog niet eens vergoed. Omdat je 1 dag te vroeg naar de dierenarts bent gegaan! En nou zit je een jaar lang aan een verzekering vast terwijl het niet eens meer vergoed wordt! Echt oplichters, ik raad het niemand aan! Alleen maar bezig met hun eigen hagje en dat is GELD innen!

Elly
04-11-2020

Waardeloze verzekering

Altijd weer een andere smoes om maar niets te hoeven betalen

Iedere keer werd weer iets anders uitgesloten dat niet onder de verzekering viel

Om allerlei verschillende lul smoesjes

Hele slechte helpdesk met pubers die van niks weten

Continu krijg je een ander verhaal

Maar uitbetalen ho maar

Wat een waardeloze verzekering

NIET NEMEN!

Loes
27-10-2020

Voor declareren moet je gestudeerd hebben

Wat een drama om online te declareren!

Eerst moet je aangeven waarvoor je naar de dierenarts ben gegaan, daarna wat de dierenarts heeft gedaan, voor elke handeling moet je alles apart invullen, daarna voor elke medicijn bij elke behandeling de volledige naam invullen plus het bedrag inclusief of exclusief BTW, daarna het BTW bedrag. Als dat klaar is wordt je van de site gegooid met de meededeling dat je een half uur niets heb gedaan (6 keer overkomen) ik ben ruim 3 uur bezig geweest om 3 declaraties te maken.

Het zou toch veel gemakkelijker om gewoon de nota op te sturen, zoals bij een zorgverzekering!

Daarnaast viel de vergoeding zwaar tegen:

Dierenartskosten van de declaraties ruim 300 euro, vergoed werd €50 euro. Van in totaal 4vaccinaties, 2 consulten en 2 x andere medicijnen en een paspoort.

En dat terwijl je ruim 325 euro per jaar betaalt. Waarvoor dan? toch even nadenken voor je deze verzekering afsluit. Ik zit er nog 10 maanden aan vast maar ga vragen of de media hier aandacht aan willen besteden. Is echt te gek voor woorden.

Sandra
22-10-2020

Dierenverzekering

Wat een oplichters.

2 Declaratie’s ingediend eind september nog steeds niks ontvangen. Hond had een ongeluk gehad en kon niet meer lopen en trilde en hijgde van de pijn.

Stuurde ze een mail dat ik de pacientenkaart moest toesturen dit gedaan krijg ik een mail terug dat mijn hond is uitgesloten van patella luxatie? 1 Dierenarts had dit vastgesteld en was niet tevreden over de dierenarts en een andere genomen hierna hebben 2 dierenartsen vastgesteld dat er geen sprake is van patella en wat doet ohra die gaat uit van de eerste dierenarts dat ze niks vergoed krijgt als ze patella heeft. Maar ze kijken niet dat 2 dierenartsen zeggen dat ze het niet heeft. Toen kreeg ik ook een mail als ik wilde de verzekering per direct kon opzeggen? Opzeggen? En mijn declaratie van ongeveer 300 euro? Weer gemaild en gezegd dat ik klant blijf en wat denk je nog steeds geen vergoeding? Ik moet elke maand 54 euro per maand betalen maar wacht nu al een maand op een declaratie?

Cees
21-10-2020

Ohra? Waardeloos!

Zo'n 30 jaar klant bij Ohra, met meerdere verzekeringen. Nu voor het eerst in aanspraak gemaakt op de aansprakelijkheids verzekering. Ze verzinnen van alles om niet te hoeven betalen. Vragen niet hoe de vork in de steel zit/zat, maar staan direct met hun oordeel klaar: wij betalen niet. De aangevoerde redenen zijn een totale verdraaing van de feiten. Zij schuwen niet te liegen.

Rudi
07-10-2020

13 jaar premie betalen.

Al 13 jaar klant bij ohra, meerdere verzekeringen.

In al die jaren nooit problemen met ohra gehad, daar we nooit wat te declareren hadden.

Echter, nu was het anders, door lekkage (in onze badkamer) buiten onze schuld om, zijn we eens gaan aankloppen voor een vergoeding.

Komen er eerst twee dure mannetjes langs om te zien of de schade wel binnen de polis valt.ze hebben het zo weten te draaien dat dat niet het geval was en daar moeten we het maar mee doen.

Volgens mij, als je schade hebt door eigen toedoen of nalatigheid, dan wordt het niet vergoed (logisch). Is de oorzaak volstrekt buiten je schuld om.dan is het verzekeringswerk. Dat is mijn logica.

Kortom, meermaals aan de telefoon gehangen met ze (over veel schijven, kost veel tijd), maar conclusie is.we krijgen niks vergoed.

Daar betaal je dan 13 jaar premies voor, bij elkaar haast 7000 euro, nooit een cent gedeclareerd. We hebben er ook enkele andere verzekeringen, hier ook nooit wat gedeclareerd. En dan heb je wat.dan geven ze niet thuis! ik zou zeggen, begin nooit aan ohra, ga naar een andere verzekeraar!

Vincent
05-10-2020

Niet voor OHRA kiezen!

2 katten, sinds 2015 en sindsdien ook verzekerd bij Ohra. De zogenaamde TOP verzekering gekozen en net zoals de andere reviews hier; bijna alle kosten die je maakt zullen niet gedekt worden.

Onze katten blijken (net zoals de meeste katten) problemen te hebben met hun gebit (lees: parodontitis, gingivitis), waar wij door de huisarts op geattendeerd worden om in de komende jaren aandacht te besteden aan gebitsreiniging.

OHRA heeft daar een mooie module (vaccinaties & gebit) voor, dus de TOP verzekering omgezet naar PLUS met de genoemde module erbij.

Katten naar de dierenarts voor hun jaarlijkse controle, vaccinaties en reinigen v/h gebit en uiteindelijk ook kiezen moeten laten trekken. Alle kosten aan het gebit worden niet vergoed onder het mom 'deze aandoening bestond al voordat de extra module werd afgesloten'. Ik betaal toch premie hiervoor? Maar ok, toen ik de vraag stelde of dit argument ook volgend jaar weer gebruikt kan worden door OHRA was het antwoord: die kans is zeker aanwezig ja. Oftewel, waarom betalen voor extra module als de kosten toch niet vergoed worden. BELACHELIJKE PRAKTIJKEN! Of je moet vanaf de geboorte alles meeverzekeren blijkbaar.

Hier ook het advies: zelf een potje reserveren i.p.v. maandelijks iets te betalen waar je toch niks voor terug krijgt! GAD-VER-DAMME, wat een vies bedrijf zeg.

01-10-2020

Paarse diarree

Als je net een puppy hebt en die poept een beetje dun dan ga je natuurlijk als lief baasje gelijk naar de dierenarts. Niets aan de hand hoor, pilletje klaar. Dan besluit je twee weken later een verzekering af te sluiten voor je beestje. Wordt hij gelijk voor de rest van zijn leven uitgesloten voor maag en darmziektes. Snel verdiend want ik denk dat bijna alle honden dat als kleintje wel eens hebben gehad. Dus eerst verzekeren en dan pas naar de dokter. Hopen dat hij niet eerst is overleden en begraven moet worden naast de bekende paarse krokodil.

Virginia
30-09-2020

OHRA huisdieren verzekering dikke fale

Onze hond jovi. 10,5 jaar oud. Vanaf pup verzekerd. Betalen dus al ruim 10 jaar verzekering voor deze hond ( ong 26 per hond per maand ) en ook pippi. 3 weken geleden krijgt jovi ineens een bult onder zijn oog die steeds dikker wordt. Naar de dierenarts.biopten afgenomen want ze dachten aan een tumor. Na 4 lange dagen wachten bleek er ergens een ontsteking te moeten zitten. Maar om zonder narcose een abces open te snijden bij een hond is niet echt humaan. Dus omdat jovi een mopshond is moest er een speciale narcose komen. Dit gebeurt. Tijdens narcose kwamen ze er achter dat het abces door een ontstoken kies kwam. En omdat we geen extra verzekering voor tanden hebben word niks vergoed! schandalig! betaal ong 26 euro per maand per hond al ruim 10 jaar lang en jullie keuren dit af!? onze dierenarts heeft zelfs nog een gespecificeerde nota gemaakt voor de kosten van narcose en de gebitsbehandeling omdat jullie daar om vroegen. ( je gaat nl niet zomaar snijden in een beestje als hij bij is )

Ohra dierenverzekering dikke fale en we raden jullie iedereen af! ook melding bij kifid!

18-09-2020

30 dagen wachttijd. Een krokodil is paars, dus is groen fout.

Net een jonge hond en een verzekering die na 30 dagen ingaat. Wat een flauwe bedoening. Net op 28 dagen een behandeling en geen vergoeding. Ohra schrijft 30 dagen en hebben gelijk, netjes is het niet.

Dus als je aangeeft dat een krokodil paars is, kan je een groene afwijzen. Tip, bekijk het per behandeling, in ons geval is aantoonbaar dat het niet voor aanvang van de verzekering al kon ontstaan.

Willemijn
02-07-2020

Alleen maar lof over de huisdierenverzekering van ohra

Nooit geen problemen, dierenarts nodig dan wordt het vergoed.declareren ook geen enkel,probleem, wordt direct op de rekening van me gestort, zeer tevreden met deze verzekering.