Annemarie
16-12-2015

Niet de goedkoopste, wel de beste

Mijn ziektekostenverzekeraar Ohra is niet de allergoedkoopste, maar de dekking is heel goed.

Kinderen zijn gratis meeverzekerd. Met de extra tandartsverzekering ook voor de orthodontist.

15-12-2015

Vrije keuze is niet altijd vanzelfsprekend

altijd correct en snel geholpen

Frits
15-12-2015

Goed verzekerd bij OHRA

Na een volledig jaar kan ik zeggen dat ik zeer te spreken ben over OHRA. Nooit geen klachten en alles naar wens. Ga zo door!

Laura
14-12-2015

Ohra voor iedereen

Ohra in een goede zorgverlening, ik heb een top verzekering, daar betaal ook naar maar krijg d ook alles vergoed, zal er ook niet weggaan

Albert
12-12-2015

Snelle afhandeling

Operatie bij een specialist in Belgie ondergaan. Accoord door Ohra met een max. vergoeding en hiermee was de Belgische arts accoord.

Marianne
12-12-2015

Dichtbij en ondersteunend

Prettig, klantvriendelijk, snel en makkelijk bereikbaar.

Nooit problemen.

Joke

Goede verzekering

Nette afhandeling, spreiding eigen risico, vrije keuze van behandelaar. Lage premie. Prima

Goede service

Declaraties worden snel uitbetaald. De servicedesk is goed bereikbaar en de medewerkers zijn zeer service gericht. Bij een geschil met de apotheker werd zeer adequaat gehandeld. Kortom: Ik ben heel tevreden met de Ohra zorgverzekering.

Elien

Prima zorgverzekeraar!

Ik ben al jaren klant bij ze. Ze verlenen uitstekend hulp, handelen declaraties snel en zonder problemen af en zijn betaalbaar. Wat wil een mens nog meer?

Jaap J

Geen omkijken naar!

Het enige , wat je in de gaten behoeft te houden is de verrekening van het eigen risico, de rest wordt allemaal door Ohra geregeld, buitengewoon comfortabel!

Albert
11-12-2015

De beste zorgverzekeraar voor de laagste prijs

met deze verzekeraar heb ik nog nooit problemen gehad

met zorg o.i.d,

Conny

Schrikken

Misschien is het wel bij alle verzekeraars zo ,maar in ieder geval schrok ik toen ik een mail kreeg dat ik bijna mijn hele eigen risico nog moet betalen voor eind december.Terwijl de kosten al aan het begin van het jaar gemaakt zijn waardoor je ze eigenlijk (en dat is dom) alweer vergeten bent...

Jordy
17-10-2015

Traag, aanvraag voor een redelijke spoed operatie tijdrekken.

Echt heel naar hoe de klanten(geen)service met je omgaat. Je vraagt een vergoeding aan voor een bekkenkanteling operatie, vervolgens duurt het tot maximaal 10 werkdagen voordat ze een antwoord sturen, na 8 dagen vragen ze je om een patient kaart te overleggen en na deze gestuurd te hebben antwoorden ze eveneens binnen 10 werkdagen. Dit is bijzonder vervelend omdat onze hond op het randje zit van bekkenkanteling welke nog net mogelijk is (hij is nu 9 maanden), maar elke dag verder verkleint de kansen op succes. Ronduit schandalig BLEH!

Jan de Wit
30-07-2015

Oplichting: premie vragen over het verleden

In de laatste week van juli heb ik me aangemeld voor een ziektekostenverzekering bij Ohra.

Ik heb op de site aangegeven dat ik de verzekering wilde laten ingaan op 1 augustus, maar zonder overleg maakte Ohra daar 2 juli van, de datum dat ik in Nederland ben ingeschreven.

Dat is dus proberen geld binnen te halen zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat. Toen ik vroeg waarom men dat zomaar doet zonder overleg of toelichting was het antwoord dat men mij wil beschermen tegen een boete voor onverzekerd zijn.

Dit is echter een leugen, een nieuwkomer heeft drie maanden de tijd om een verzekering te kiezen.

René
28-05-2015

OHRA zeer traag met betalen.

Mijn vrouw en ik hebben allebei een kwaaltje waarbij wij naar dezelfde behandelaar gaan. Declareren gaat bij VGZ en OHRA op de zelfde manier via internet.

Ik krijg bij VGZ stipt na 7 dagen de voorgeschoten kosten van de behandeling terug. Maar mijn vrouw wacht wel 3 weken of langer op betaling en hier erger ik mij wel aan. Moet ik eens proberen om 3 weken te laat te betalen moet je OHRA dan eens horen.

Ed
28-02-2015

Schandalig hoe ze met klanten omgaan

aanvraag van de chirurgen worden afgewezen zonder dat er naar mijn probleem wordt gekeken.

Het gaat hier om een medische ingreep niet om een cosmetische ingreep.

En dat terwijl ik al meer dan 20 jaar bij hun mijn verzekeringen heb.

Ed

Lotje
15-10-2014

griepvaccinatie zou volledig vergoed worden. Niet dus, fout ligt aan faktuur bij huisarts en apotheek. Schuif de fout maar door, dan hoeven ze niet alles te vergoeden. Zat vorig jaar bij een andere zorgverzekeraar. Die vergoedde ook alles. Tarieven wijken niet eens af van de vorige jaren, dus waar zit de fout?

Elles
09-08-2014

Geen communicatie en net zolang tegenwerken totdat client afziet van behandeling.

Sthief
07-08-2014

NIET NEMEN!

Net als andere verzekerden bij OHRA. Ze betalen niets uit ondanks alles verzekerd is.. Bij een trauma zeggen ze bestaande aandoening en vaccinaties betalen ze niet terug. Zeer slechte verzekering!

Matthijs
02-05-2014

Vreselijk

Ik ben al jaren vaste klant bij de OHRA. Dit jaar had ik voor het eerst van mijn leven een operatie nodig vanwege een chronische aandoening. Voor deze ingreep heb ik contact met ze opgenomen om te kijken of het nog nodig was om misschien langs te komen bij hun poli. Dat was niet nodig. Nu, een maand na de operatie, is de vergoeding voor de tweede keer (dus door de juridische afdeling) afgewezen. Allemaal op grond van verzinzels, want ze hebben nog mijn arts, nog mijzelf hierover gesproken. Ik ben diep teleurgesteld in de OHRA en ben van plan om al mijn verzekeringen, en die van mijn familie, bij de OHRA weg te halen.