Online.nl reviews

11-10-2020

Veel storing

Slecht bereikbaar. Alles valt zomaar weg.

Klantenservice reageert traag, stelt alleen 2 vragen over lampjes in 3 kwartier! Geen oplossing. Na 19 uur gesloten op zondag. Alweer hele avond zonder internet en tv.

Wo
06-10-2020

Spookrekeningen en hebberige bedrijfscultuur

Ik had al veel van de klachten hier gelezen nadat ik een abonnement bij online.nl had afgesloten. Te laat dus. Ziggo is ook niet altijd makkelijk maar wat een service hebben die vergeleken met online.nl!

Alles dat mis kon gaan, is misgegaan.

Ik ging er eigenlijk al vanuit aan de hand van wat ik hier las.

Online.nl is een prijsvechter, dat snap ik. Waar ik wel moeite mee heb is bewuste misleiding. Meestal wanneer dit in recensies ter sprake komt haal ik mijn schouders op en denk ik, lees eens de kleine lettertjes en let op! Het valt vast mee voor mij.

Kort mijn ervaring: een vriend werkt bij PostNL, daardoor kan ik soms navraag doen of een pakketje is geleverd. Dat is in feite niet de bedoeling maar ik vond het belangrijk toch even te controleren of online.nl echt de modem niet had ontvangen, daarover ontving ik namelijk bericht.

Wat bleek? Zoals ik ook in andere recensies las, was de modem weldegelijk opgestuurd en bezorgd.

Zo zag ik vaker met betalingen aan online.nl; je kunt het natuurlijk gewoon proberen bij je klanten, het levert over de breedte namelijk geld op. Extra inkomsten. Als je genoeg kleine foutjes maakt, tikt dat wel aan. En het werkt: er zijn genoeg mensen die dit niet door hebben, dan heb ik het specifiek over spookrekeningen en het extra afschrijven van kleine bedragen maar ook over het proberen extra geld te innen.

Ik had de klacht over de modem al eerder voorbij zien komen, en eigenlijk niet verwacht dat ik met vrijwel alle problemen op ervaringen.nl te maken zou krijgen! Zo liepen de rekeningen ook 'per ongeluk' door en werden kortingen niet berekend totdat er over gebeld werd. Soms viel het ook op dat er kleine bedragen bij een rekening werden opgeteld die niet klopte.

Natuurlijk kun je op die manier prijsvechter zijn. Dat kan. Maar of je het zo gaat redden.?

Ik wil met heel veel zorg iedereen afraden een abonnement af te sluiten bij online.nl. Niet alleen wegens mijn slechte ervaringen, maar hoofdzakelijk om de slechte bedrijfscultuur die in het bedrijf lijkt te heersen.

Als je geen moeite hebt met een relatief trage internetverbinding en veel onterechte, onverwachte kosten kun je natuurlijk bij online.nl terecht. Maar hou er rekening mee dat deze provider misschien wel zo goedkoop is omdat het geld voorzichtig en stilletjes van je rekening word geschreven, met hier en daar een euro extra, een vergeten korting, een foutje met je modem enzovoorts. Dat is althans het consistente patroon dat mij begon op te vallen.

Niet doen dus! Geef 10 euro extra uit. Of minder zelfs! Aangezien die 10 euro betekent dat je krijgt waarvoor je betaalt.

Rik
05-10-2020

Hopeloos, waardeloos, onbetrouwbaar én onbereikbaar

Via een breedbandwinkel kwam ik op onlone.nl terecht. Een pakket voor glasvezel-internetverbinding besteld. Bevestigingsmaol ontvangen met n toegangscode voor het portaal waarop de orderstatus te volgen was. Al na 2 dagen stond de status op de 2e van 4 stappen, dát gaat goed denk je dan. We zijn nu 2 weken verder en dat was t dan ook. Taal noch teken ontvangen, laat staan het installatiepakket. De telefonische hulplijn na 10min. maar afgebroken want wordt niet beantwoord.

Ik ga NU meteen een internetabonnement bij KPN afsluiten al ben ik daar geen fan van. Ik ga ervan uit dat zij wél ‘to big to fail’ zijn

03-10-2020

Waardeloze provider, geen dag dat er geen storing is.

Waardeloze provider, geen dag dat er geen storing is. Soms 20 keer en meer op een avond. Als er iets word aangesloten op het modem valt hij weg.

Steven
01-10-2020

Elke dag een storing (k-524). Ook elke dag gebeld en nooit tot een oplossing gekomen. Er wordt steeds beloofd dat er teruggebeld zal worden maar dit wordt uiteraard niet gedaan. Online.nl geeft garantie op een werkende aansluiting. Deze garantie kan niet geboden worden. Je kunt je contract pas ontbinden wanneer de storing 30 dagen lang opeenvolgend blijft.

EvdW
30-09-2020

Zeer slecht bereikbaar en probleem wordt niet opgelost

Sinds afgelopen mei overgestapt op online.nl. Sindsdien problemen met TV kijken. Blokkerig beeld, beeld blijft hangen en geluid loopt door, foutmelding K542. Vele malen gebeld met steeds een hele lange wachttijd. Toen ik aangaf op te willen zeggen, werd een monteur langs gestuurd. Die heeft erg zijn best gedaan, maar probleem is nog niet opgelost. Weer gebeld met online.nl, zou een ander modem krijgen omdat mijn huidige MZ-102 modem veel storingen geeft en daarom al even niet meer wordt geleverd. En wat krijg ik de dag erna geleverd, ja hoor, een MZ-102, precies het kastje waar storingen bij voorkomen en die niet meer geleverd zou worden. Maar eens proberen via de chatfunctie contact op te nemen, maar ook dat duurt een eeuwigheid. Pfff, wordt er erg moe van. Toch maar opzeggen? Ik denk het wel.

24-09-2020

Het internet is prima echter tv kijken een drama geen signaal K524

Heb vanaf dag 1 storing Geen signaal K524. De klantenservice is vriendelijk en goed bereikbaar echter de eerste lijn en verder kom je niet. Het probleem speelt nu bijna 3 maanden en ze beloven nu al langer dan 3 weken dat de service afdeling (2 e lijn) er naar zou kijken echter heb ik nog niemand gesproken. Je krijgt niemand van de service afdeling te pakken. Het is dramatisch.

Danny
21-09-2020

Online.nl - Begin er niet aan.

Had installatie door monteur aangevraagd, maar kreeg zelfinstallatie pakket. Eerste aantal facturaties waren incorrect. Recentelijk na een DDoS aanval bijna 4 weken geen internet gehad. Klantenservice is een drama. Heel slecht bereikbaar, dus zeer lange wachttijden. Online.nl is allesbehalve proactief. Moest zelf uiteindelijk afspraak maken met KPN om probleem op te lossen. Compensatie voor niet geleverde diensten is een bedrag dat de de klantenservice medewerker niet kon onderbouwen en werd ineens hoger toen ik zei dat het wel erg weinig was. De klantenservice medewerker wilde uit "privacy" overwegingen zijn naam niet noemen. Online.nl begin er niet aan!

Pjotr

Slechte ontvangst

De tv blokt en stopt regelmatig. De wifi is ook slecht. Na contact werd aangeraden alle kabels te controleren en te vervangen. Dat heb ik natuurlijk al lang gedaan, anders zou ik niet bellen. Lekker het probleem terug leggen en verder niets doen.

Loki

Niet betrouwbaar

Stel je zit midden in een spannende game met je teamgenoten. De spanning is groot en je maakt een bijzonder kans om te winnen. En toen valt de internet uit.

Stel je kijkt een spannende film. Het is zeer spannend en heet. Je komt bijna op de climax. En toen valt de internet uit.

Dat is Online voor je

Ellis
16-09-2020

Diep diep tragisch!

Zó vaak al ellende met Online gehad! En ze hebben onlangs ook nog eens aantal zenders uit zenderpakket gehaald.Ga nóóit in zee met deze provider!

15-09-2020

K-524 storing sinds weken !

Pas geleden online in huis gekregen en meteen al storing op de tv (k-524) telefoon word niet opgenomen

Nu weet ik waarom je "gratis" de telefoon tv app erbij krijgt, goedmakertje omdat de apparaten van online niet goed functioneren!

Rick
13-09-2020

Tragisch slecht

Constant geen of trage wifi verbinding. Ga het opzeggen want het is verschrikkelijk slecht

Michel
12-09-2020

Eén groot drama

Werkelijk waar niet te geloven. Goedkoop is met recht duurkoop bij Online.nl. TV is drama. Continue geen signaal, het laden van TV zenders duurt verschrikkelijk lang als het al laadt. Hoe is dit mogelijk?

Never nooit meer.

Max
10-09-2020

Aan het lijntje, online gehouden

Router stuk geen tv en internet. Klantenservice gebeld, na kwartier wachttijd medewerker klantenservice gesproken

Die liet mij aansluiting controleren en kastjes aan en uit zetten. Zelfs gewisseld van wandkontaktdoos, stopkontakt. Technische dienst zou terugbellen binnen drie dagen. Niet dus. Weer bellen naar klantenservice en in de wacht. Ik krijg een nieuw kastje, router opgestuurd. Echter niet de volgende dag. Als de router bezorgd wordt sluit ik hem aan. Nieuwe router Zyxel werkt niet. Klantenservice gebeld en in wacht voor weer een kwartier. Of ik even diverse test wilden doen zoals eerder vermeld. Ok, weer gedaan zelfs data kabel voor nieuwe dure vervangen. Geen tv geen internet. Klantenservice gebeld, idem dito betreffende wachttijd. Na dit gesprek komt de medewerker erachter dat ik de verkeerde router heb gekregen. Drie keer verontschuldigd namens online. De medewerker zou er voor zorgen dat ik de volgende dag een nieuwe router Fritzbox zou ontvangen. Maar eerst zou ik een track en tracé code gemaild krijgen. Niet dus want de derde dag is de nieuwe router in doosje voor deur gelegd. Goed, nieuwe router aangesloten, tv test zegt, netwerk ok maar geen verbinding met het net. Foutcode 152 en neem contact op met de internetprovider. Weer klantenservice inclusief wachttijd gebeld. De medewerker zag in het systeem dat de router Zyxel nog geregistreerd stond. De medewerker zou dit direct doorgeven aan de betreffende technische dienst. Als het morgen niet opgelost is wordt mij gevraagd terug te bellen. Dus weer niet opgelost en weer gebeld. En als je dus vaak belt heb je ook kans dat je voor de tweede keer een medewerker aan de telefoon krijgt.En zelfs een andere medewerker voor de tweede keer. Als ik ze zeg dat hun beloofde toezeggingen niet zijn uitgevoerd wordt mij weer verteld dat het nu deze nieuwe ochtend echt opgelost gaat worden en in de loop van de dag weer tv kon kijken. Om half drie s'middags weer gebeld met de nodige wachttijd

Het wachtmuziekje, twee liedjes maar kan ik inmiddels niet meer uitstaan.Krijg ik toch weer eenzelfde persoon aan de lijn. Nee nu meneer wordt het echt geregeld. En of ik morgen wil terugbellen als het net en tv niet werkt. Mijn geduld is echt op en dat laat ik weten maar de medewerker begrijpt het. Dus weer een dag verder zonder net. Online zou zijn haar naam moeten veranderen; Aandelijn.nl

M.Vogel

Wierden

Salty

TV hapert steeds

Eerst al bij het aansluiten de nodige problemen gehad. Ik wilde eerst online naast de huidige provider, en dan als het werkte de oude opzeggen. Helaas werd eerst de oude afgekapt en daarna moest online nog werkend worden gemaakt. Met pubers dus 2 dagen geen internet gehad. En van het kastje naar de muur gestuurd over wie het kon corrigeren. De oude of de nieuwe provider. Echt slecht.

Debby

Nooit aan beginnen!

Vanaf de eerste dag dat ik internet en tv via online. NL had alleen maar problemen. Vaak geen tv, beeld dat stilstaat. Indien je dan contact opneent met de klantenservice dan moet je blij zijn als je al iemand te spreken krijgt. Krijg je iemand te spreken dan is het onbeschoft en zeker niet hoe iemand op een klantenservice een gesprek hoort te voeren. Nu na een jaar weg bij Online.nl en direct de apparatuur teruggestuurd. Na 3 mnd ineens een incasso van €209, de apparatuur zou niet ingeleverd zijn. Verzendbewijs na 3 mnd kan ik tot overmaat van ramp niet vinden. Label is via online.nl, verzocht om een onderzoek te starten bij postnl, maar daar wordt dan maar gewoon niet meer op gereageerd. Ja dan maar andere stappen zetten nu. Wat een oplichters zijn dit, nooit mee in zee gaan, krijg je echt spijt van!

Marian

WAt een bende daar

Al week geen tv, op de chat zeker met 10 personen op dezelfde chat, en zoooo dom en ben er zooo klaar mee, helaas nog 10 maanden te gaan dan snel over naar een ander.

Kijkt u toch via de app! Daar hè. Ik toch geen ontvangers voor genomen nou, erger me kapot ??

Ricardo

Vaak storing

Heel vaak slecht internet of soms geen.

Soms 1 dag ook geen tv.

Lidy
07-09-2020

Wat een ellende.

Om de 5 seconden staat beeld of geluid stil. Dit als meer dan een week. Is niet naar te kijken.