Online.nl reviews

Ferry
10-04-2019

Wat een drama bedrijf

Over moeten gaan van fiber naar online.nl

na 1,5 week nog niets wat het deed.

500 bel minuten moeten besteden aan een zeer slechte klantenservice (onvriendelijk, niet meedenken en geen juiste aktie willen ondernemen) en wacht tijden van 80 Min!. gooien de hoorn erop als je iemand wil spreken die je wel verder kan helpen of een beslissing mag maken. 2x nieuwe kastjes gekregen zonde resultaat. uiteindelijk voor elkaar kunnen krijgen dat ze per direct alles stop hebben gezet. nu maar naar de concurent en nu klachten indienen omdat ik compensatie wil voor mijn belminuten en periode zonder tv, internet!

08-04-2019

Offline.nl

Onlangs over moeten gaan van Fiber naar Online. Nog steeds geen telefoon-, internet- en TV-signaal. Bellen naar de klantenservice helpt niets. Ze zeggen toe het op te lossen binnen 3 werkdagen. Dat is 10 dagen geleden.

Ik raad iedereen aan: wegwezen bij die club

Ed
07-04-2019

Al 10 dagen geen oplossing

Ongevraagd van fiber naar online overgezet. Na 10 dagen nog geen tel en tv. Vermogen aan MOB. Gemaakt. Geen enkele terug koppeling. Nog steeds geen oplossing.

Jaap
05-04-2019

Online= offline

5 dagen geen internet en nu al 10 dagen geen tel en geen tv. Elk dag gebeld kost een vermogen minimaal 20 min in de wacht en elke dag het zelfde verhaal zonder een oplossing. Ik ga snel naar een andere provider. Ik had zelf niet voor online gekoze dat heeft stipte voor mij gedaan. Jammer stipte we hadden geen of zelden een probleempje. Online liegt.

05-04-2019

Goed!

Voorheen had ik KPN en nu Online, enigste verschil is kwaliteit apparatuur en de prijs. Internet verbinding is gewoon via de KPN verbinding. dus ik snap de klachten van de meeste mensen op deze site niet?!? Zoals de overstap van Stipte naar Online, problemen komen doordat Online de nieuwere en snellere KPN verbinding (VDSL) gaat leveren, omdat Stipte nog de oude gebruikte (ADSL), ja hier is vaak nodig dat jij je platte telefoon kabel gewoon moet vervangen voor een ronde DSL kabel of de afstand is te groot voor goed VDSL en moet dan weer terug naar ADSL (buiten gebieden). dus kijk eerst een naar de verbinding binnen in je huis voordat je gaat klagen. #zucht

04-04-2019

Problemen met Online webmail

Sinds half november 2018 zijn wij overgezet naar het Zimbra webmail van Online.

Sinds die dag (dus al ca. 4 1/2 maand) hebben we steeds problemen met Online's webmail. Dan werkt er dit niet, dan werkt er dat niet, dan kan je helemaal niet inloggen, dan kan je geen e-mails meer versturen, etc.

Er wordt m.i. helemaal niets aan gedaan (in ieder geval ik merk er helemaal niets van).

02-04-2019

Bagger eerste klas

Ongevraagd overgezet van fiber.nl naar online.nl. Niet werkt er meer. Bij de servicedesk sta je lang in de wacht en dan krijg je een nitwit aan de lijn die de ballen verstand heeft en zegt dat je wordt teruggebeld door iemand die wel verstand van zaken heeft. Je raad het al, je wordt niet teruggebeld. Wat een bagger deze club. Snel naar een fatsoenlijke provider.

Wil
02-04-2019

Lang in de wacht

Heb online.nl aan de telefoon, omdat ik de monteur wil afzeggen die van de week langs zou komen maar niet meer nodig is. Hang ondertussen al 36 min aan de telefoon vraag me af of ze wel genoeg telefonische medewerkers hebben. als het nog langer duurt staat de monteur al aan de deur.

01-04-2019

Online.nl NOOIT MEE IN ZEE GAAN

Ik wil geen bedrijf dat ook maar iets met KPN te maken heeft in mijn huis of bedrijf hebben. Online.nl is van KPN (Knullige Potentieloze Nietsnutten) maar dat wist ik al. Dacht dat ik 10 jaar geleden alle banden met KPN had verbroken en nu heb ik ongevraagd weer met dit waardeloze bedrijf te maken. Dankjulliewel Fiber.nl. Nu even uitzoeken hoe ik dit zsm kan opzeggen en naar een echte provider kan switchen.

30-03-2019

Overgezet van stipte naar online

Al 4 dagen geen Internet. Klantenservice van Online.nl liegt alleen maar. In heb een bedrijf. telefonisch niet meer berijkbaar RDW diensten Buiten gebruik, schandalig bedrijf dat Online.nl. Heb inmiddels een zakelijk pakket bersteld bij KPN

Leon
29-03-2019

Niet voor iedereen geschikt

Ik heb sinds 8 maanden een vdsl internet abbo bij online.nl van 100mb down 30mb up. Naast internet neem ik geen andere diensten af bij online.nl. Ik woon op 860 meter van de wijkcentrale. Met Ookla speedtest zit ik gemiddeld op 96mb down en 33mb up. Ik vind deze provider enkel geschikt indien je alleen internet afneemt en geen andere diensten indien je bij deze provider aangewezen bent op vdsl (geen ervaring met fiber). Wat slecht is is de geleverde modem. Voor mij geen probleem heb alles in het modem uitgeschakeld (wifi/firewall/qos) en mijn eigen router in de dmz geplaatst. Waarom is deze modem/router zo slecht. Wifi is slecht en slechts beperkt tot 2.4ghz, je kunt mits je er wat geld aan uitgeeft zelf veel beter kopen zie https://www.smallnetbuilder.com voor suggesties en heel goede uitleg. Naast wifi is de cpu in het geleverde modem prut dit betekend als je hem teveel werk geeft dat alles langzaam wordt zelfs bedraad, remedie is ook de firewall en qos uit te zetten en die taken door je zelf aangeschafte router uit te laten voeren. Met andere woorden maak van het gratis apparaat van online.nl een dom doorgeef luik en je hebt geen problemen. Voor de geeks die net als ik zelfs de high end consumenten routers niet genoeg vinden verwijs ik je graag naar https://www.pfsense.org/

Ervaring met helpdesk heb ik niet en tot op heden ook niet nodig gehad.

Mijn eigen opstelling is als volgt:

Modem: Zyxel VMG8324-B10A

Router: pfSense (i7-3770k)

Wifi access point: NETGEAR Nighthawk X4S Smart WiFi Gaming Router (R7800) (in access point mode)

Radko
28-03-2019

Niet aan beginnen!

Vandaag omgezet van Stipte naar Online (was niet mijn initiatief) en nu dus geen telefoon, geen TV en geen internet meer. En oh ja, de monteur kan pas maandag bij u zijn. Service uit het stenen tijdperk, wat een @%#$@ bedrijf!

JG
28-03-2019

Ongevraagd overgezet, belachelijke service, snelheid gehalveerd

Ik was tevreden klant bij Stipte, genoot zo ongeveer het goedkoopste internet dat behoorlijk betrouwbaar was. 2MB/s down, 100kB up.

Ongevraagd overgezet of zusterbedrijf Online.nl

Het begon met het niet werken van de modem. Wat ze wel wisten maar geen actie op hadden genomen. Toen een uitgebreide klucht van steeds een andere medewerker aan de lijn die dan het werk van de voorganger niet kon lezen. 3 Modems opgestuurd gehad, 3 werkdagen speciaal vrij genomen om die zonder vertraging te kunnen aannemen.

Na aansluiten maar 6.7Mb/s down, zeg 800kB/s.

Niemand bij Online snapt het, en komt ook niet met technische probeersels zoals Stipte wel absoluut deed.

Er moest maar een monteur langs komen, terwijl ik al 3 vrije dagen opgeofferd had voor wat er nul haddden moeten zijn!

De internetsnelheid bleef ruim 24 uur zo traag en maakte toen in een week tijd 2 stapjes tot nu 1.2MB/s down. Nog steeds maar <60% van wat ik had. Voor hetzelfde geld!

En een vrije dag om een monteur te ontvangen kost gewoon €150 aan salaris, want die dag krijg je nooit meer terug om voor iets leuks te gebruiken.

Ze leveren niet eens een telefoonstekker bij hun modem. De lijn werkte tot de seconde dat zij het overnamen op >16Mb/s netto maar ze willen een monteur naar je huis sturen als het met hun modem en lijn minder is. Niets proberen. Zo ontzettend frustrerend al die onkunde en wanservice bij elkaar.

€20 aan mobiel internet uitgegeven om die dagen nog een beetje aangesloten te zijn op de wereld. Raad eens hoeveel begrijp Online.nl daarvoor had? Pech voor je mannetje!

Alleen als je een klacht plaatst word je terug gebeld. Mailen met ze kan niet.

Ze houden geen dossier bij van wat ze je beloofd hebben of wat ze geregeld hebben. Tracking nummers van modems zijn iets als natte groene zeep voor een aal met de hik.

Ze kunnen kijken naar je lijn en je gelijk geven, maar niet doen. Geen geld terug voor je ellende of gemaakte kosten.

Hoe, hoe, HOE kan dit bedrijf bestaan? Gaat niet een keereen ombudsman ofzo hier iets aan doen? Opheffen die toko, ze brengen niets dan ellende aan de markt.

Stefan
18-03-2019

Migratie ging al kut

Vanaf het moment, dat Online.nl de klanten van Fiber overnam ging het al kut. heb meerdere malen tegen de klantenservice gezegd dat ze beter hun naam kunnen veranderen in Offline.nl. er zou wel een monteur komen. die kwam ook, maar zelfs die kon t niet fixen. Maar nu alles loopt geen problemen meer gehad, heb nu ook tv van online, daar ben ik wel tevreden over! Je moet bij Online.nl eerst door de zure appel heen bijten voordat t goed gaat.

Lotte
16-03-2019

Zeer slecht

Zitten al 5 dagen zonder internet, telefoon en tv! Al meerdere keren gebeld en zijn ze zeer klant onvriendelijk. Monteur kan pas over een week komen en moeten we ook nog zelf €45 voor rij kosten betalen. Als je vraagt of ze eerder kunnen komen lachen ze je uit en zeggen ze dan er mensen zijn die nog langer zonder internet zitten. stap nooit over maal online!

Jh
15-03-2019

Moet wel de slechtste provider zijn.

Lange wachttijden, dubbele nota's, problemen worden niet opgelost. Vanaf begin na de overname van Stipte dikke ellende. Niet doen.

Julia
13-03-2019

Een maand lang niet naar het buitenland kunnen bellen

Ik was blij met online.nl tot ik ermee wilde bellen. Blijkt dat ik de eerste maand van mijn abonnement niet naar het buitenland kan bellen terwijl ik dat juist nodig heb. Het staat kennelijk ergens in de voorwaarden genoemd maar is verre van duidelijk gecommuniceerd. Jammer online.nl! Zo is mijn eerste goede indruk van jullie helaas veranderd in een slechte. Jullie zeggen dat veel mensen er misbruik van hebben gemaakt en straffen mij daar nu voor af. Dit voelt slecht!

Anne
08-03-2019

Geen tv

Na een verlening van mijn abonnement heb ik alleen maar problemen met online. Op 24-02-2019 viel mijn tv uit. Op 25-02 gelijk gebeld over het probleem. Nu 12 dagen later nog steeds geen beeld en geluid. We zijn er mee bezig onze excuses. Waar zijn jullie mee bezig? Ik laat elke dag wat van mij horen en elke dag hoor ik het zelfde. Moeten de kabels opnieuw worden getrokken? Cursussen voor de technische dienst die van niks weten. Schandalig dat jullie zo makkelijk met klanten omgaan.

Tomas
06-03-2019

Online niet mee in zee gaan

Na een ongevraagde overzetting van Fiber naar Online is mijn maandbedrag zonder toestemming opgehoogd. Vervolges wilden ze een maand vooruit betaling. Ik ben per direct overgestapt op een andere provider, omdat mijn contract met fiber gelukkig al was verstreken. Alsnog drukken ze dan 25,- overstap kosten door en het opgehoogde maand bedrag, Dit soort malafide bedrijven ver weg van blijven. Ik hoop dat ze snel failliet gaan.

Devidaen
05-03-2019

Lekker snel voor weinig!

Ik ben al jaren lang zeer tevreden over Online.nl!

Van de 100mbps krijg ik standaard tussen de 94mbps en de 98mbps binnen met een gemiddelde ping van 9sec. En elk jaar natuurlijk ff bellen voor weer 6 maanden korting.

Mensen die iets te klagen hebben wonen hoogstwaarschijnlijk ver van de hoofdcentrale af.

Jammer voor hun,Haha! xD