Online.nl reviews

09-01-2018

Slechter dan slecht en plunderen je rekening

Schrijven zonder onderbouwing geld van je rekening af. Klantenservice buitengewoon onbeschoft, poorten zijn dichgezet voor spelcomputers, servers, androidboxen, Mag boxen, homeserver. Wettelijk horen ze toegang tot alle goedgekeurde eindapparatuur te geven maar klantenservice schrijft letterlijk "los hetzelf maar op" Televisie en de bijbehorende apparatuur van bedroevende kwaliteit, HD is bij online.nl nog slechter dan SD bij Ziggo. Aangetekende brief gestuurd om contract te ontbinden wegens nalatigheid hetgeen zonder op die nalatigheid te reageren geweigerd wordt. Ze beroepen zich op de 14 dagen welke in hun optiek al verstreken zijn voordat ze ook maar iets geleverd hebben.

19-12-2017

Slechte kwaliteit TV i.c.m. internet

Sinds een week heb ik behoorlijk last van steeds vastlopend beeld. Daarbij werkt het signaal van chromecast via mijn laptop naar tv scherm zeer slecht.

Zodra ik een tv zender via kijk op tv en daarna mijn laptop opstart om te gaan internetten . loopt de boel vast. De capaciteit is blijkbaar te weinig en trekt het allemaal niet. Voor mij ook een reden geweest om meteen mijn abonnement op te zeggen en over te stappen naar een betere provider.

Jammer, want eigenlijk was ik altijd wel teverden met online.nl

Batuhan
15-12-2017

Zeer slechte internet.

Zeer slechte klantenservice, internet zeer slecht. Beloofde snelheid wordt niet gehaald. Mijn snelheid zou 30 op 3 moeten zijn ik haal niet eens 9 op 3! Wanneer ik dit meld moet ik mijn modem resetten voor de 100e keer. En wil ik dat er iemand langs komt moet ik er voor betalen(voorrij kosten en uurtarief). Ik zeg BELACHELIJKE!

Roger
03-12-2017

Bezint eer ge begint met online!

Meer dan 10 jaar tevreden internet klant (van wanadoo/orange/online) tot ik een paar weken besloot sneller internet en tv erbij te nemen. De oude modem (van online) kon de snelheid niet aan, dit kon niet meer omlaag (zei de helpdesk). Dus wachten op een nieuw modem en receiver Na het nieuwe modem deed het internet het soms. TV was mooi als je van blokjes en haperend geluid houdt. Opeens moest ik devolo's kopen (50 euro) geen resultaat. ( 3 reacties van de helpdesk in 3 dagen: - " u heeft 2 devolo's nodig om het signaal te sturen" - die devolo moet u weghalen dat verstoort het signaal" - "wat is een devolo? hebben wij dat geadviseerd? nog nooit van gehoord" Monteur wordt op de site gegarandeerd binnen een week, maar voor ons 2 weken wachten. geen internet en tv al die tijd. Voor school en werk extra bundels moeten kopen op de mobiele telefoons. Helpdesk: "geen probleem als alles het weer doet krijgt u een compensatie" Het doet het beter na bezoek van de monteur (nieuwe modem bleek defect), maar elke dag valt de tv een keer uit en het internet ook. Opnemen van diverse zenders (bv. FOX) kan helemaal niet i.v.m. rechten, begin gemist werkt dan wel en dan niet, vooruit spoelen kan alleen zonder beeld, soms gaat de receiver niet van de standby enz.

De beloofde compensatie was dat ik de periode tot de monteur niet hoefde te betalen. verdere onkosten of ongemak was vervelend maar meer ook niet. Dat het nu niet werkt ligt niet aan online, hun metingen zijn gewoon goed. Helpdesk kost alleen geld met bellen, ze steken een standaardverhaaltje af en als je 3 x belt krijg je 3 x een ander verhaal met als laatste zin "kan ik u verder nog helpen" Welke hulp bedoelt online? Mijn beurs leegmaken?

Denk aan overstappen aan online? Wees gewaarschuwd!

Irritatie
03-12-2017

Interactieve TV werkt niet naar behoren.

Internet en interactieve-tv van online.nl €39,00 inclusief fox-sport eredivisie, opnemen, uitzendingen gemist terugkijken npo, rtl enzovoort:goed en voordelig of is dit goedkoop? mijn ervaring: internet geregeld traag, pc of online gamen werkt bij normaal gebruik over het algemeen goed. Groots probleem ligt bij tv:live tv kijken beeld en geluidskwaliteit wisselend, uitzendingen-gemist terugkijken of opgenomen, geregeld problemen o.a. Beeld staat stil, hapert, tv-kastje soms kuren resetten nodig. Dit zeer storend en geeft groots irritatie! kom-op online.nl, neem gaarne actie voor een ieder! aangezien de reeds klachten die opbouwt tot offline.nl als interactieve-tv over het algemeen naar behoren werkt, dan ben ik een tevreden klant. Als dit niet binnen een tijdsperiode van 2 maanden is opgelost, is online.nl voor mij offline.nl.

Gert
02-12-2017

Zeer slecht. doe het niet

4 weken zonder internet en telefoon waardeloze schadeloos stelling. Waardeloze klantenservice Nu itv ,, opgenomen programma blijft steeds haken. Bagger. Online ga hiereindelijk toch iets aan doen

27-11-2017

Goede ervaring met internet.

Toen naar na het plaatsen van het modem internet het niet werkten werd dit binnen een week verholpen.

Maar de snelheid kwam niet overeen met de opgeven snelheid. De snelheid was 20% hoger. Maar legt dat aan online of de kpn.

H.Jansen
24-11-2017

Wat een troep is die klantenservice

Heb weer geen telefoon, hetgeen aan het modem ligt. Klantenservice weet het allemaal beter alleen ik blijf zonder telefoon en ben dus onbereikbaar. 2 jr geleden was het hetzelfde probleem en werd na 3 weken opgelost doordat iemand vond dat ik toch maar een nieuw modem moest hebben. Blijkbaar weet de klantenservice niet dat ook electronica aan slijtage onderhevig is. Beter een klant kwijt dan een modem versturen. IK zeg op hoera

Peppie
19-11-2017

De slechtste van de slechtste!

Nu vier maanden lid van deze toko. Constant geen doorgifte van het signaal, vaak na (kort) gebruik internet. Daardoor geen tv kijken, opnames mislukken, frustrerend! Modem 2x vervangen, systeem tig keer gereset, problemen blijven komen. Ik ga mijn beklag doen bij Consubond en Tros Radar, ik hoop dat anderen dit ook doen.

Shakti Bahadoer
14-11-2017

Geen internet

Sinds 2 November geen internet schijnt te zijn problem van adsl naar vdsl. Monteur langsgeweest en ook niet kunnen oplossen.

Nu bij KPN Wie heft hier ervaring mee En hoelang duurde dit

Ik krijg er een benauwd gevoel van nu

JR
14-11-2017

Begin niet aan Online.nl

Vreselijke arrogante instelling met één doel: er geld uit slepen en zoveel en zo lang mogelijk. Zelfs één ster is nog te veel voor Online.nl

05-11-2017

Service was al niet wat - en na opzeggen al helemaal niet meer

Zijn er puur op ut om de laatste euro eruit te slepen/persen. zelf na flinke tijd klant geweest te zijn.

Leo
05-11-2017

Het Online service team , een slechte joke.

Heb in 2016 01-05 mijn intern. abonnement omgezet naar internet en digitale TV. vanwege een exorbitante prijsverhoging. sindsdien werk internet nog sporadies en de digitale tv helemaal niet, geleverde DVBt ontvanger defect. Nu vele mails en tel. contact verder voor een nieuw kastje nog steeds niets ontvangen, het service team reageerd maar sporadies op mails, via de tel. is de betreffende persoon ziek/heft toevallig vrij vandaag/weet niets meer/of er staat niets in de file. ze nemen in de abonnements file op wat aleen voor Online bruikbaar is, niet hoe onbehoorlijk ze met de klant omgaan. IK RAAD EENIEDER DRINGEND AF OM MET ONLINE VERDER TE GAAN - ZEG OP ZEG OP ALLE ABONNEMENTEN MET ONLINE.

J.
04-11-2017

Geen 30mbps internet

Gelukkig zit mijn tweejarige contract er over een paar maanden op, want ik kan er echt niet meer tegen.

Tussentijds is de prijs voor mijn internet onverwachts met 4,50 euro per maand omhoog gegaan. Dit is alleen naar het e-mail adres van de provider door gecommuniceerd en is mij destijds compleet ontgaan. In de e-mail werd gezegd dat de prijsverhoging was doorgevoerd omdat het netwerk was verbeterd.

Nou van verbetering is geen sprake geweest, want ondanks dat ik betaal voor 30mbps heb ik nooit een snelheid boven de 10mbps geleverd gekregen. Dit is best wel prijzig als je kijkt dat ik €28,50 per maand betaal. Onlangs heb ik een vraag hierover naar de klantenservice van Online gestuurd, op de website geven ze aan dat ze er alles aan doen om deze vragen binnen twee werkdagen te behandelen, maar bijna een week later nog geen reactie.

Ik raad deze provider dan ook ten sterkste af bij iedereen die waar voor zijn/haar geld wil.

Ken
03-11-2017

Afspraken niet nakomen, prijzen fors verhogen.

Sinds 2012 klant. Zonder storingen eerlijk is eerlijk. Vorige maand gebeld voor contractverlenging. Mij werd een aanbod maandbedrag gedaan en werd gevraagd 4 wkn later terug te bellen. Tijdens dit gesprek kreeg ik een forse kostenverhoging te horen. Ik refereerde aan het eerdere aanbod. Men wist het niet en gaf aan tussentijds eenzijdig ook de kosten te kunnen verhogen. Ik gaf aan nooit akkoord te gaan en werd gelijk doorgeschakeld met afdeling opzeggingen. Dat was gelukkig gratis!

Dit bedrijf denkt geen klanten nodig te hebben. Bijzonder onklantvriendelijk en oneerlijk zaken doen.

02-11-2017

Onvoorstelbaar.

Mocht je om wat voor reden dan ook overwegen om een abonnement af te sluiten bij Online.nl. DOE HET NIET!

Heb dit jaar meerdere weken zonder internet en TV gezeten en ik kan niet beginnen met uitleggen hoe incompetent de klantenservice is laat staan dat er ook maar 1 afspraak is nagekomen. Wat mij betreft op het randje van OPLICHTING!

Gelukkig nu overgestapt maar onvoorstelbaar dat dit bedrijf zijn praktijken kan doorzetten.

Jeffrey
31-10-2017

Slechte klantenservice en internet bedrijf ooit!

Na het afsluiten van mijn 30 mb internet ontving ik daadwerkelijk 24 binnen in huis en hielt ik 20 mb over vanwege 4mb dat eraf ging eraf ging van de modem. Na een ongeveer 3 mnd al storingen en problemen 3 monteurs laten kommen en kijken 3 maal! Vergoedingen gehad vanwege slechte internet en te lang wachten op herstel. Inmiddels zijn we 1 jaar verder, nu alweer mnd (3.5) last van trage verbinding blokjes tv trage Wi-Fi en vastlopende internet. Nogmaals gebeld van de week van of het opgelost gaat worden na 3mnd! Wat word er verteld u krijgt 17 mb binnen op de lijn en komt binnen bij u 16.3 min 4 mb van de modem is 12.3 mee eens ? Dus er is niks mis met u intrernet en wij konden geen verbrekingen zien in het netwerk. Ik antwoordde daarop waar is de rest van me mb gebleven .? Kan niemand me vertellen, wat ze me wel konden vertellen was dat ze niet na 3.5 mnd niks geregeld te hebben SCHANDALIG ! HET contract niet kosteloos op te zeggen! Ik moest het met andere woorden maar mee doen. vertelde hen van de monteurs die waren geweest maar nee hoor nergens terug te vinden in hun admin! Schandalig echt waar ! Waardoor ik verder ben gaan spitten en heb uitgevonden dat het er wel staat maar niet in het goede systeem nu zeggen ze ja maar dit is verjaard te lang tussen gezeten en sorry we gaan niks ontbinden. Met andere worden betaal nog maar 1 jaar lekker je moet het er maar mee doen! DIT IS HET SLECHSTE BEDRIJF EN KLANTENSERVICE OOIT! en dan zeg ik het netjes. En dan ben ik ook nog niet eens ingegaam in de details wat er precies is gezegd en dat ik die monteurs uit me duim zuig! Onbegrijpelijk dit soort lui! IK RAAD NIEMAND ONLINE AAN! EEN DIKKE 0.

31-10-2017

Zeg maar beter offline

Zit nu al dagen met haperend internet. Ik ben het zat en stap over naar de concurrent.

Pluspunt bij het overstappen: het maakt niet uit wie ik nu neem als provider.Net zo slecht of (de hemel verhoede) nog slechtere service als die van Online is toch niet mogelijk.

Pieter Philips
29-10-2017

Internet prima, maar iTVv is nog niet productie rijp

Recent maak ik nu een jaar gebruik van de diensten van online.nl. Het internet 30/3 VDSL (meer heb ik niet nodig) in combinatie met de Zyxel modem en wifi op 2.4 ghz en dit weer met bellen basis werkt verder naar tevredenheid. Waar ik niet tevreden over ben, is de functionaliteit van het iTV product en de tv ontvanger Kaonmedia mz 101.

1. Als je langer dan een uur pauzeert (HD tv) +/- 1 uur en 20 minuten, gaat de opname spontaan weer verder. Dit schijnt zo te zijn, omdat het kastje maar 8 gigabyte aan interne opslag heeft, waardoor ie uit zijn geheugen loopt en dus verder speelt. Je krijgt hier ook geen melding van. Jammer dat dit niet in de cloud opgeslagen wordt en je dus geen waarschuwing krijgt.

2. Spoelen is ontzettend traag, je hebt geen versnellings mogelijkheden. Bij KPN iTV was spoelen al traag, maar daar had je tenminste een versnellings mogelijkheid. Spoelen lokaal op een harddisk, zoals destijds of voor wie t nog gebruikt bij Ziggo met bijvoorbeeld een Humax ontvanger werkt nog het beste, helaas is dat bij Online geen optie meer.

3. Zo nu en dan reboot het kastje spontaan uit het niets als je tv kijkt. Heel irritant. Verschillende software updates hebben dit helaas niet opgelost.

4. Je kan geen herhaalde programma tijden opgeven, bijvoorbeeld. Doorlopend een opname op een tv kanaal van 20:15 tot 21:30 met wat extra speling ertussen dus. Je kan alleen maar opnemen met de epg, wetende dat je het risico loop dat je dus voor en na de opname een paar minuten mist. Ook is de epg maar beperkt gevuld, waardoor je dus geregeld de lijst moet aanvullen.

5. Als je via programma gemist kijkt en je bent live, dan krijg je een irritante melding dat je live bent. Als je vervolgen, verder met live tv kijken klikt, mis je een 10 tal seconden in je film of serie. De popup is beeld laten is ook niet fijn, want dan zie je weer een gedeelte van wat je aan t kijken bent niet goed.

6. Het kastje voelt goedkoop aan en er is geen klokje aan de voorkant beschikbaar, dit in tegenstelling tot de kastje van KPN of leveranciers die namens KPN hetzelfde iTV pakket verkopen, denk aan XS4ALL en Telfort.

Uiteraard deze feedback allemaal doorgegeven, maar natuurlijk nooit meer wat over gehoord. Ook niet naar aanleiding van de klant enquêtes die men doet, zo nu en dan na een gesprek.

Wat betreft de klanten-service. Het is basic, je moet geen high end support of ondersteuning verwachten. Ik heb niet hele slechte ervaringen meegemaakt, maar om nou te zeggen dat ik me super serieus genomen voel als klant, nee.

Voor zover dus even oktober 2017.

26-10-2017

Grootste fout ooit

Het is dat ik een 1 moet geven geef liever een nul maar de grootste fout ooit in mijn leven wat een baggerservice en als je belt zeggen de mensen wat ze hebben geleerd om te antwoorden maar je heb er echt totaal niets aan en heb ik het nog niet eens over de zeer slechte en trage verbinding. Eens en nooit meer!