Online.nl reviews

Roy
16-10-2017

Incompetente klantenservice

Na het afsluiten van een internet abonnement heb ik de klantenservice de vraag gesteld of het pakket op een ander adres afgegeven kon worden. In eerste instantie kon dit niet; wat wel kon was het pakketje twee maal aan laten bieden in een huis waar niemand woont, waarna PostNL het terug zou sturen naar het servicepunt van Online.nl. Na een klacht ingediend te hebben kon het wonderbaarlijk genoeg wel op een ander adres afgeleverd worden.

Drie dagen later krijg ik per SMS een kort, cryptisch bericht dat het toch niet kan.

Doe jezelf een plezier en betaal die 3 euro per maand meer, zodat je niet met deze incompetente bende om hoeft te gaan.

16-10-2017

Offline

Online? zeg maar offline. hun eigen pagina is al dagen niet bereikbaar omdat ze de beveiliging niet op orde hebben.

13-10-2017

Online faalt vrijwel dagelijks.

Bijna dagelijks gaat er wel wat mis bij Online.nl . Internet tergend traag, TV valt uit, opnames vallen stil en als je dan de opname terug wilt zien, wordt bij het beging aangevangen. Zo kan het bekijken van een opgenomen film met een beetje pech i.p.v. 2 uur wel een uurtje of 5 duren. Misschien leuk om scenes 2, 3 of nog vaker terug te zien maar bijzonder irritant.

Frits Sihan
09-10-2017

Pakket t.v. zenders

Onlangs abonnement afgesloten bij online.nl. Ontdekte dat de zenders van de BBC niet in het aanbod zat. Ging er van uit dat deze wel in het aanbod zaten, maar helaas. De bedenktijd ging in bij de bevestiging en niet, zoals ik dacht bij de oplevering. Dit werd mij duidelijk nadat ik gratis juridisch advies hadden aangevraagd bij www.nurecht.nl. Er is blijkbaar een verschil tussen de levering van de diensten via de kabel of via de ADSL koperlijn van de KPN. Jammer weer een pijnlijke ervaring rijker. Bezint eer gij begint!

01-10-2017

Administratieve brok ellende!

Wij hebben veel bedrijven meegemaakt waar de administratie niet goed op orde was maar online spant toch wel de kroon! Als je eenmaal gevangen zit in het visnet van online dan is mijn advies om eens te kijken naar alternatieve geneeswijzen of een bepaalde vorm van religie om je stress te verlagen.

NB
28-09-2017

Zomaar afgesloten

Sinds 2004 zijn we klant bij Online. De ADSL-verbinding was altijd redelijk. Van het ene op het andere moment hadden we geen internetverbinding meer. Door een technisch/administratieve fout was ons abonnement per abuis afgesloten. We konden opnieuw aangesloten worden, maar. alleen met een nieuw contract, waar we twee jaar aan vast zouden zitten! Geen excuses. Nu overgestapt naar een andere provider. Niet aan te raden.

Lolita
26-09-2017

Valt dagelijks uit - Doe het niet!

Beste lezer,

Wat een slechte internet provider zeg. Valt bijna dagelijks uit, kan je totaal niet op vertrouwen. Mijn advies is: doe het niet!

Tanja
26-09-2017

Slechtste provider ever

Het zijn oplichters die zich niet aan de regels houden en de balans tss rechten en plichten ernstig aantast ten nadele van de consument en nooit tot een oplossing tracht te komen

Barbara
20-09-2017

Welke service?

Ben al drie jaar geen klant meer dit door slechte klantenservice en door het niet nakomen van afspraken. Maar krijg nog steeds na drie jaar regelmatig post van online.nl. Heb meerdere telefoontjes binnengekregen om dit te verhelpen, maar er lag vandaag weer een brief op de mat.

18-09-2017

Slechtste ervaring met provider ooit!

Werkelijk waar, online presteert het om ALLES wat mogelijk niet kan deugen aan een internetprovider "in huis te hebben". namelijk: belabberde verbinding (terwijl dezelfde lijn met andere providers prima was), na een maand verhoogde ze het abonnementstarief zonder mede te delen dat het contract dan ontbonden mag worden! het verzoek om het abonnement aan te blijven bieden voor de afgesproken prijs werd echt onbeschrijfelijk HORKERIG op gereageerd! Met een hoop pijn en moeite het contract kunnen ontbinden (na tig keer de kleine lettertjes erbij gehaald te moeten hebben en te zijn afgesnauwd door een of andere bakvis van hun diep bedroevende klantenservice). Nu krijg ik nog ruim €30 van ze omdat dat teveel betaald is maar na ruim 2 maanden heb ik dat nog niet gehad. Maar ze mogen het houden want anders begint de poppenkast straks weer opnieuw!

09-09-2017

Te vaak storing en geen oplossing

Zeer slechte provider. Vaak storing maar geen oplossing via de klantenservice. Voorbeeld: geen internet en telefoon. Oh we sturen over een week wel even een monteur langs. Eerder kan echt niet terwijl wij daarvoor al een aantal dagen zonder internet en telefoon zaten. Kortom dramatische provider met zeer slechte klantenservice. Begin er niet aan! Zoek een andere provider als je waar voor je geld wilt.

Rien
06-09-2017

Langdurige kwestie zonder oplossing

Al meer dan een half jaar breekt de telefoon regelmatig af in een gesprek of houdt internet er mee op. Na het opsturen van een nieuwe modem, het opsturen van een nieuw snoer, langskomen van een monteur is het probleem nog steeds niet verholpen. Er wordt steeds gezegd dat er na een paar dagen contact opgenomen wordt maar dit gebeurt niet. Nog steeds breekt de telefoon regelmatig af of ligt internet eruit. Kortom een zeer slechte service van problemen oplossen

Alex
06-09-2017

Geldwolfen willen niet dat je zomaar opzecht

Na 3 maanden contact over en weer afgekeurde documenten die later toch goed gekeurd waren personeel dat elkaar tegen spreekt mag ik er vanuit gaan dat deze medewerker eindelijk zijn werk goed doet waardeloze mensen zeer moelijk koppig en tegenstrijdig voor iedereen een grote afrader om hier lid van te worden dit bedrijf is de mindere maandlasten niet waard ookal werdt het abonnement verdubbeld waardoor ze apsolut niet de goedkoopste zijn internet is goed en stabiel maar waag het niet om weg te gaan binnen 2 jaar of wees berijd een vaste klant te worden van de klachtenservice

Jaimy
17-08-2017

Oplichters

2-jarig contract afgesloten met een hoop gedoe 30mb, binnen een aantal maanden overgezet naar 10mb zonder kennis van te krijgen en betaal hetzelfde. Om weer 30mb te krijgen zou ik 15 euro/maand bij moeten betalen.

BLIJF WEG HIER

Pascal
04-08-2017

"You get what you pay for!"

Online.nl destijds aangesloten omdat zij de goedkoopste in de markt waren en toch een redelijke snelheid beloofden.

Na 4 maand hadden we al last van een flinke storing welke minimaal een maand heeft geduurd, waarbij internet en WiFi continu wegvielen. Op de forum van Online.nl regende het klachten, maar deze werden totaal niet serieus genomen. Advies van Online was om maar even te controleren of de bedrading thuis goed was. Ze konden wel een monteur langs sturen, maar als blijkt dat het toch aan de aansluiting ligt dan komt dit voor eigen rekening. We besloten om toch maar even te wachten en uiteindelijk, een maand later en op magische wijze, werkte het internet weer stabiel.

Paar maanden later wordt overgegaan op een nieuw netwerk van KPN met "snelheden tot wel 100 mbit/s!". Het heeft minimaal twee maand geduurd voordat dit netwerk enigszins stabiel genoemd kon worden. Frustrerend was dan ook het e-mail bericht "internetstoring opgelost" wanneer je dit vanaf je 3G moet lezen omdat je internet van Online.nl het vertikt.

De snelheden "tot wel 100 mbit/s" blijkt niets anders dan verkooppraat, want in de realiteit kan omgeving Enschede slechts tot 30 mbit/s ontvangen. Dit kwam voor ons neer op snelheden tot maximaal 1.9 mb/s download en 30 kb/s upload, met inachtneming dat wanneer je met de waanzinnig snelle uploadsnelheid van 30 kb/s ging uploaden, ieder andere computer, telefoon of televisie op hetzelfde netwerk plat ging.

Het kwam dan ook als een zegen dat onze televisieaanbieder ZIGGO met een aanbod kwam om ons bij hun onder te brengen v.w.b. internet. Zij bieden op papier 25 mbit/s en dus aanzienlijk minder dan Online's 30 mbit/s. Toch is ZIGGO in staat om downloadsnelheden van 3 mb/s en uploadsnelheden van 0,5 mb/s te bieden zonder dat deze het hele netwerk plat gooit. Als kers op de taart werd ons dit internetpakket aangeboden voor een lachwekkend bedrag van 12,50 euro per maand, de helft van Online dus.

De volgende problemen met Online kwamen bij het overstappen. Ziggo zou dit voor ons regelen via een overstapservice. Omdat we Online totaal niet vertrouwden hebben we expliciet nog gekeken op de website naar de einddatum van het contract en deze stond netjes op 31 maart. Vervolgens incasseert Online voor april. Na een telefoontje blijkt dat ze hier altijd de laatste datum van de lopende maand neerzetten omdat het een maandelijks opzegbaar contract is, het is dus niet daadwerkelijk een einddatum contract. Lekker verwarrend! Ze claimen niets van Ziggo's overstapservice te hebben vernomen en gaan het bedrag niet terugstorten. Volgens Ziggo is dit onzin en gebeuren dit soort praktijken wel vaker bij het overstappen. Ziggo is zo coulant geweest om ons dit bedrag te vergoeden. Wat een contrast in klantenservice.

Je denkt dan eindelijk van Online af te zijn nadat je een bevestiging krijgt dat je contract eindigt op 30 april, maar niets is minder waar. Er volgt in de nacht van 1 mei namelijk een tweede bevestiging dat het contract is beëindigd per 1 mei. Derhalve werd er wéér geïncasseerd voor de maand mei. Dit bedrag zou verrekend worden en kon ik binnen 6 weken(!) terug verwachten. Uiteindelijk werden dit er 8.

Je bent na beëindiging contract verplicht de modem te retourneren anders wordt deze in rekening gebracht á € 60,-. Gelukkig hebben we dit op hun website gelezen, want vanuit Online kwam geen bericht. Ook niet de beloofde doos waarin je het apparatuur kan retourneren. Meermaals hierover gebeld. Uiteindelijk kreeg ik precies datgene waar ik om vroeg: een lege doos. Zonder inhoud. Het was mij niet eens duidelijk dat deze van Online kwam, er werd geen informatie gegeven over wat er wel en niet retour moet en ook niet waar naartoe. Hadden we zelf geen initiatief genomen werd ons schaamteloos nog eens 60 euro in rekening gebracht!

Ik ben ontzettend blij dat ik van deze partij af ben en raad NIEMAND de producten van Online aan.

Ilze
31-07-2017

Dieptrieste service

De verhuizing ruim op tijd doorgeven aan online.nl, maar deze was kennelijk niet verwerkt en we moesten nog 2,5 week wachten voor we daadwerkelijk op internet kondn. (Waarom krijg je als nieuwe klant wel binnen een week internet?)

Meerdere malen een storing gehad van een week (voor de monteur lanskwam kan komen, duurt het ook een week) en op miraculeuze wijze deed het internet het weer toen de monteur lanskwam.

Truus
17-07-2017

Pas op, oneerlijk en vreselijk arrogant

Diverse malen contact gehad met Online. We hadden alleen ADSL voor inmiddels 27.50 per maand. Vanaf 2004 al klant, eerst Wanadoo, daarna Orange etc. Opgezegd via Ziggo en ook zelf telefonisch. Abonnement zou uiterlijk tot 30.06.2017 lopen en nog wil het niet lukken. Onbegrijpelijk! Vandaag dan maar besloten om toch weer langer te betalen om ook ECHT er vanaf te komen. Maar wat een slechte klantonvriendelijke houding. Volgens hen ligt het aan het klantnr. dat inmiddels door hen is veranderd. Dit is echter ook tijdig met hen kortgesloten maar helaas. Een tip voor Online.nl EERLIJK DUURT HET LANGST, als ze willen blijven voortbestaan dan zullen ze toch hun houding moeten veranderen. Pas dus op met Online.nl

Verschrikkelijke service

De afgelopen paar weken heb ik last van uitval van mijn internet, televisie en vaste telefoon ervaren en het probleem is tot nu nog steeds niet opgelost en het zal ook niet spoedig worden opgelost. Laatst gebeld om te vragen of ik beter internet kan krijgen, want ik krijg maar 10% terug voor wat ik betaal. Het beste wat de meneer voor mij heeft kunnen regelen is een monteur. Waarop ik nog een week voor moet wachten en dus een week lang geen internet heb.

Online.nl zegt bij wijze: "Ja, jammer dan. Blijf maar lekker doorbetalen voor niets."

Wat ongelooflijk dit.

Dick

ZEER SLECHT, ONBETROUWBAAR BEDRIJF

We zijn (met 2 lijnen) al meer dan 12 jaar klant bij Online (voorheen Wannadoo en Orange). De ellende al die jaren is met geen pen te beschrijven. Slechte kwaliteit Internet, alsmaar "knijpen" van de downloadsnelheid en geregeld storingen is wat je kunt verwachten.

We hebben twee lijnen en in de loop der jaren hebben ze al twee keer 1 lijn zonder pardon afgesloten wegens wijzigingen in hun administratieve systeem. Twee lijnen op 1 adres weten ze totaal geen raad mee. We hebben hemel en aarde moeten bewegen (tientallen telefoontjes en mails) om ons oude telefoonnummer en lijn weer terug te krijgen.

In april hebben ze contractbreuk gepleegd door eenzijdig het tarief met ca. 12% te verhogen. We hebben over de tariefverhoging direct per e-mail geprotesteerd en Online de kans gegeven het oorspronkelijke contract na te leven. Echter nu schrijven ze dat we niet formeel hebben opgezegd en dat de deadline voor opzeggingen, zijnde 1 juni voorbij is. We zitten dus bijna een jaar vast aan het hoge tarief.

Dit bedrijft verdient het absoluut niet om nog langer een toekomst in ICT-land te hebben. De wereld van telecomproviders is sowiezo een wespennest, maar de horzels van Online zijn ronduit vreselijk en gevaarlijk.

Als je overweegt over te stappen naar (of te beginnen bij) Online is er maar één devies: NOOIT DOEN !

Clare

Gehalveerd ipv verdubbeld

Na jaren ellende met mijn telefoon werd mij een beter contract aangeboden waardoor mijn internetsnelheid zou verdubbelen. Het tegendeel is het geval. Ik stap nu over naar een andere aanbieder.