Online.nl reviews

10-05-2016

Ze laten je rustig een paar maanden zonder internet zitten.

Bellen heeft geen zin dan krijg je een werkstudent die getraind is in smoezen.

Als je 30 keer gemaild hebt antwoorden ze niet meer dan zul je wel te lastig zijn.

Zij kunnen niet leveren maar vraag niet om contractbeëindiging want dan gaan ze ineens geld eisen.

En krijg je weer een smoes dat ze het op gaan lossen.

En dan kom je er via een KPN monteur achter dat er helemaal niets ondernomen is en dat het zeker nog weken kan duren.

Dus conclusie neem nooit online.nl.

Dit waardeloze bedrijf zou niet moeten bestaan.

MeShell
08-05-2016

Elke dag valt internet uit

Snel op zoek naar een andere provider

Fristi
08-05-2016

Pure stront,

Niks beters er over te zeggen.

Elke dag disconnects geen dag zonder.

Wat een provider zeg als je het uberhuapt wel een provider kan noemen,

neem nooit een abonnement bij deze stelletje prutsers

Rudo
05-05-2016

Vroeger redelijk, nu een drama

Geen telefoonontvangst meer. Onkundig en communicatief onhandig personeel, als ze al te bereiken zijn. ik heb het idee dat het een grote puinhoop is, hetgeen ook door medewerkers wordt bevestigd. Heel gauw wegwezen daar en ik raad iedereen aan nooit met dit amateurtheater in zee te gaan.

Sander
03-05-2016

Perfecte internet en tv

Wij hebben al een tijdje online.nl en ik moet zeggen, dit is een van de beste providers die ik ken.

Altijd een perfecte internetverbinding en prima TV. Mocht er eens iets aan de hand zijn dan helpt de klantenservice je heel keurig en snel het probleem op te lossen. Dus ik raad online.nl eenieder beslist aan. Sander

Jantsje
02-05-2016

Opnemen

als wij een programma opnemen dan stottert en valt zo ineens uit,of hij neemt maar de helft van het desbetreffende programma op

01-05-2016

Overstap van canal digitaal naar online.nl

Geen problemen internet bellen en tv, op de dag van overschakeling ging alles perfect. Gewoon top

Maaike
30-04-2016

Online. Doet niet aan klantvriendelijkheid

Al meerdere klachten gehad. 1. Opnames niet meer mogelijk om terug te kijken of op te nemen. Gebeld naar Online, 10 minuten in de wacht gestaan en storing was al bekend. Nergens terug te vinden op de website. Ik zou een bericht ontvangen als dit was opgelost. Nooit gebeurd.

2. Huistelefoon doet het niet. Klacht gestuurd. Mail terug dat ze mijn klantnummer nodig hebben. Ik klantnummer gestuurd. Online is mijn klacht kwijt.

2.1 Gebeld over bovenstaande. 10 minuten in de wacht + 25 minuten met de dame aan de telefoon. Dame heeft mijn probleem doorgestuurd naar een speciaal service team.

2.2 'Speciale service team' spreekt mijn voicemail in. Zij hebben mij al twee keer proberen te bereiken en zullen het nog een keer proberen. (Overigens, dit was het enige telefoontje die ik ontvangen heb) Daarna niets meer gehoord.

2,3 SMS van Online dat het probleem verholpen is. (is niet zo)

2.4 Nog geen seconde na het bovenstaande smsje, weer een sms van Online. 'Wij hebben geconstateerd dat uw modem defect is. Wij sturen u een nieuw modem kosteloos toe. U kunt deze binnen 2 a 3 werkdagen verwachten' (Smsje was van 26-4 en tot op heden niet ontvangen)

Overstappen: Daar doet Online niet aan. Zodra je een poging waagd om over te stappen naar een andere provider, krijg je een e-mail. BLIJKBAAR heb je een contract datum die je nooit van te voren wist. Overstappen kan, maar dan moet je wel fijn betalen tot, in mijn geval, eind 2017.

Ik heb nu mijn klacht bij De Geschillencommissie voorgelegd. 50 euro kwijt, maar ik hoop dat het het waard is.

Ik raad iedere, eventueel nieuwe, klant af om voor Online te kiezen. De klantenservice is verre van slecht, en het verdiend nog niet eens een halve ster.

Eelke
30-04-2016

Internet valt continu uit!

Sinds een jaar valt internet zo nu en dan uit. Als reden werd hiervoor gegeven dat mijn thuisnetwerk niet goed zou zijn... Uiteindelijk een nieuw modem ontvangen, waarmee de problemen alleen maar zijn verergert. Internet valt dagelijks weg. Ik probeer nu mijn contract te laten ontbinden. Iemand ideeën hoe dit stop te kunnen zetten?

Vincent
28-04-2016

Online.nl wint de prijz voor slechtste internet provider van het land

Een triest bedrijf we hebben 2 keer problemen met modem gehad dan doet je klanten service heel moeilijk , wij hebben ten sloten het een contract maar omdat we te ver van de centrale wonen krijgen we maar de helft van de sterkte van ons contract vervolgens hebben we ook nog eens storingen de helle week door als we daar iets over sturen naar klanten service krijgen we te horen je woont te ver van de centrale , ik vindt dit een groot op lichtend bedrijf raat het ten sterkste af voor iedereen

Edwin
26-04-2016

Zo'n slecht bedrijf diep triest

nadat we 2 jaar aan ze vast hebben gezeten met slechte verbinding en het vaak uitvallen van de gehele verbinding en elke keer ontkennen dat het gebeurd is zijn wij er eindelijk van af

maar nu...

poberen we onze email nog voor iets te activeren want zodra je bij hun weg gaat zetten ze je email stil en kan je er niet meer bij pas hier voor op

al meerdere keren gebeld en steeds weer nemen ze of niet op of ze nemen wel op zetten je in de wacht en hangen dan op

bespaar je de moeite met deze provider en haal iets anders tenzij je het leuk vind om achterlijke mensen aan de telefoon te krijgen die niks snappen van wat ze zelf verkopen en je ook met niks willen/kunnen helpen

Olaf
21-04-2016

Rotsstabiele verbinding

Al 12 jaar klant bij online. Tijd om mijn ervaringen met anderen te delen.

In 12 jaar heb ik nooit een issue gehad met een factuur, heb ik de helpdesk 3 keer gebeld, kreeg redelijk snel iemand aan de lijn die me direct kon helpen, en geen enkele storing gehad.

Als thuiswerker ben ik zondermeer bereid meer uit te geven aan een stabiele ineternet vebinding, maar meer dan 15 euro in de maand dan wat ik nu aan online betaal is niet nodig.

Tjeerd
20-04-2016

Ik heb vorige week vrijdag gebeld met de afdeling verkoop ik had eigenlijk de klantenservice nodig maar hiervoor moet je dik betalen.

Mijn internet haperde steeds dus ik heb gevraagd of ik weer een nieuw gratis modem kon krijgen bij verlenging abonnement.

Antwoord verkoper:U bent abonnements vrij en ik ga u geen nieuw abonnement verkopen u bent 5 jaar klant bij online en krijgt een nieuw gratis modem om 5 jarig jubileum te vieren.

Ik ben nu 3 werkdagen verder het nieuwe modem is binnen,aangesloten en werkt als een trein.

Top jongens:Dankzij uw verkoper ben ik van plan om nog heel lang klant te blijven.

Rens
19-04-2016

Echt slechte provider geen aanrader

Een hele slechte provider. 13 jaar al klant bij online een paar jaar een abonnement van 20mb nooit meer 6a8 mb binnen gekregen. Veel gebeld met klantenservice gewoon aan het lijntje gehouden. Met veel geouwehoer verbinding terug gebracht naar 10mb. Verder

geen en service geschoffeerd Door klantenservice. Ik heb nu een andere provider er dom van online om een goede klant te verspelen.

Anton
19-04-2016

FoxSport

Sinds april na kanalen wisseling

geen opname rechten meer van FoxSport

Op heel internet is niet over deze beperking te lezen.

Wat raar is daar volgens Online.nl geen enkele Provide r

opname rechten zou hebben.

Deze restrictie wordt ook nog niet vermeld bij

pakket opname plus

Nooit meer Online

Opzeggen bij Online: ONMOGELIJK

Naast een klantenservice hebben ze zelfs een "klachtenservice" bij dit bedrijf.

Zoals de naam het al zegt, die afdeling maakt de klacht alleen maar erger.

Abonnement opzeggen?

Lang zoeken op de site en je vindt een keer dat je telefonisch kunt opzeggen (maar dat accepteren ze niet)

Je mag ook ook een brief schrijven, die komt echter uiteraard nooit aan.

Stuur ook geen MODEL brief van hun site waarop ONTBINDEN staat, want die mag je hiervoor niet gebruiken.

Op naar de opzegging verwijzende e-mails wordt niet gereageerd.

Als je toch eens een medewerker aan de lijn krijgt wordt je verrot gescholden.

Modem in Januari uitgezet.

Na 2 maanden de betaling gestorneerd en automatisch incasso stopgezet, dan heb je ineens een betalings achterstand volgens Online!

Maar het kan nog gekker. Ze zetten vervolgens je abonnement niet stop en werken nergens aan mee totdat je de betalingsachterstand voldaan hebt.

Ze spenderen liever veel tijd = geld aan klanten tegenwerken die hebben opgezegd, als de zaak oplossen.

PS: stuur geen mail aan hun overkoepelende bedrijf Euronet Communicatios BV in DenHaag

(LEES: communications!) want die reageren ook niet.

Oplossing: Uit handen geven aan een advokaat.

Gj.derks

Ondersteuning Online.nl

Hopelijk geeft deze review wat licht in de tunnel van Online.nl ;).

Ik ben namelijk zeer redelijk ondersteund met mijn internet aansluiting. Zowel 2 maal telefonisch als eenmaal monteur welke kosteloos de aansluiting op orde heeft gemaakt.

Vooral de telefoongesprekken en daaruit voortkomende acties verliepen naar wens.

Goed weekend

Geert

Gino

Goede service

Ik ben al jarenlang klant van Online.nl, ben erg tevreden met de service, had laatst wel wat problemen met internet.

Telefonisch contact opgenomen met de klantenservice, wel een kwartier gewacht voordat ik een medewerker kon spreken maar we hebben wel een nieuwe modem gekregen, na 2 dagen ontvangen en alles werkt nu weer.

Corrie
15-04-2016

Simplistisch bedrijf

In 2015 verhuis ik naar een andere woonplaats en ik vraag Online.nl of mijn abonnement mee kan verhuizen en uitgebreid kan worden. Volgens de medewerker kunnen ze op mijn nieuwe adres helaas niet leveren.Ik hoef me dus ook niet aan het opzegtermijn te houden Want volgens de medewerker kan dat omdat zij niet kunnen leveren. Ik vraag of ik per direct over kan stappen naar een andere provider. En dat is volgens de medewerker geen enkel probleem. De rekening zal per direct worden stopgezet. Maar wat schetst mijn verbazing als ik erachter kom dat online.nl structureel nog steeds een bedrag van € 19,95 van mijn rekening schrijft. Als ik ze hierover benader dan wordt mij belooft dat ze het zo snel mogelijk op gaan lossen. Ik nu ineens wel met een opzegtermijn te maken krijg.Ik betaal dus tot januari 2016. Dit is eenvoudiger voor de administratie en wordt zo spoedig mogelijk recht gezet.

Ik ben razend en vraag om opheldering. Maar niemand weet precies waar de fout nu ligt. Talloze medewerkers beloven het in orde te maken maar tot op de dag van vandaag is er nog niets opgelost. Als ik ze eenvoudig rekensommetje voorreken snappen ze het niet het blijkt te ingewikkeld. 9 maanden x € 19.95 is € €179.55 Dus dat is duidelijk lijkt mij en weet je precies wat je terug moet storten. Maar ook dat blijkt te moeilijk voor de medewerkers.Ik krijg vanuit het niets in maart en april twee bedragen op mijn rekening bijgeschreven. 2x € 12.87. En als ik voor de zoveelste keer vraag hoe ze aan die bedragen komen weten de medewerkers dat ook niet. Ik moest met een bewijs komen dat ik per drie juni 2015 de huurder was van het nieuwe adres en woonplaats. Bewijs van de woningbouw gestuurd met een begeleidende brief erbij. Als dat binnen was kreeg ik het geld teruggestort. Navraag deed blijken dat ze dat niet ontvangen hadden en nu moest ik het bewijs bij de gemeente halen. Van de woningbouw was ineens niet geldig. Aangetekend de inschrijving verstuurd met een begeleidende brief. Och dit bewijs en de brief waren ook niet aangekomen. De klachtencommissie verzocht mij foto.s te maken van het bewijs en het per mail naar hen te sturen. Nou ook alweer niet aangekomen. Ineens krijg ik via de mail te horen dat mijn nota is gecorrigeerd en ik met hen het bedrag van € 76.49 ben overeen gekomen. Ik dacht het niet. Heb me steeds bij alle medewerkers verzet tegen dit bedrag. En gevraagd of ze wel kunnen rekenen. Het ging om een bedrag van € 179.55. Uitbetaald is in maart en april € 12.87 Dus dan blijft er nog steeds een bedrag over van € 153.81. Ik krijg ze het dus niet aan het verstand. In al die maanden dat dit nu duurt beloven ze mijn steeds terug te bellen, maar ook dat gebeurt niet. Ik bel nu structureel per week of veertien dagen met ze en er is niemand die het recht kan zetten. Wachttijden van wel 20 minuten en als je doorverbonden moet worden komen daar zomaar nog eens 20 minuten bij. Ik zou me rot schamen als ik een bedrijf had en deze eenvoudige rekensommetjes na 5 maanden ruzie nog steeds niet waren rechtgezet. Ik heb de medewerkers ook gevraag aan welke criteria je moet voldoen om bij online te kunnen werken. Of is het de werkgever die het niet belangrijk vind hoe zijn bedrijf gerund wordt met incompetent personeel? Te zielig voor woorden voor zo.n groot bedrijf. Als ik medewerkers vraag of ik hun meerdere aan de lijn mag dan kan dat helaas niet. Wie houdt hier in vredesnaam toezicht. Ik ben nu op het kookpunt en weet niet tot wie ik mij kan wenden om aan dit gesteggel een eind te maken. Ik ben het zo zat. Maar aanmelden bij een klachtensite laat zien dat ik een bedrijfsnaam in moet vullen maar dat heb ik niet. Wie weet wat ik nog kan doen. Eén ding weet ik wel, nooit never niet meer online.nl.

Fly
13-04-2016

Online.nl & Canaal Digitaal NEE niet doen, kij uit!

Ik wil hier mijn ervaringen mee geven aan mensen die dit forum bezoeken voor informatie, voor het afsluiten van een nieuw tv en/of internet abonnement en die willen afwegen hoe de klantenservice is, wat echt belangrijk is zodra je er mee te maken krijgt.

Ik was al vele jaren tevreden internet klant bij Online en al vele jaren tevreden schotelantenne klant van Canaal Digitaal.

Je hoort om de zoveel tijd op tv (Radar bijv.) of op internet (forums) verhalen van mensen die Elle lange zaken hebben lopen, die niet fatsoenlijk opgepakt/opgelost worden.

Ik zit dan met stijgende verbazing te lezen hoe dit anno deze tijd door grote bedrijven wordt afgehandeld, dit is gewoon beleid.

Ik ben inmiddels sinds een half jaar ervarings-deskundige omtrent deze 2 bedrijven.

per november 2015 ben ik verhuisd binnen het zelfde "dorp".

Begin augustus 2015 begint mijn verhaal.

Mijn decoder van mijn schotelantenne begint kapot te gaan en ik neem contact op met CD, ze kunnen niks voor me doen "ik moet een nieuwe decoder aanschaffen", omdat ik dit vreemd vind na jaren lange trouwe lidmaatschap besluit ik te weigeren en het abonnement te beëindigen per eerst mogelijke datum (loopt nog 8 maanden door)

Dan opeens kan ik een nieuwe decoder kosteloos ontvangen.

Omdat ik binnen enkele maanden ga verhuizen en ik ook al een tijdje de storingen bij harde regen en/of onweer zat was, geef ik aan dat dit niet de oplossing voor mij is.

Ze geven aan de ze samen gegaan zijn met Online en mijn huidige abonnement van CD omgezet kan worden naar een alles in 1 pakket bij online omdat ik bij hun al mijn internetabonnement heb lopen, bij de verhuizing zullen ze dit samen voegen in een nieuw pakket dus wat bij Online loopt.

Goede oplossing en ik besluit dit aan te vragen en vlak voor mijn verhuizing is het geregeld.

Eind goed, al goed....lijkt het....

Tijdens het klussen in mijn nieuwe woning valt me s avonds al de eerste avond op dat de verbinding van beide diensten erg stoort/hapert.

Contact opgenomen met online, technische dienst van online onderzoek ingesteld en de conclusie is dat ik te ver weg woon van de wijkcentrale waar vandaan het internet en tv signaal vandaan komt, dus te verzwakt bij mij de woning in komt.

Hier kan ook de technische dienst niks aan doen en stellen voor het pakket te beeindigen zodat ik de keuze heb een provider te zoeken die wel een stabiel signaal kan leveren, (alleen via de glasvezel dus want elke andere provider via deze telefoonlijn heeft dit probleem bij mijn woning)

Zo gezegd zo geregeld.

Nu begint het.

Ik krijg een rekening voor nog geen 3.5 week gebruik online alles in 1 pakket, wat bijna alleen stoorde, van €176!

Hier krijg ik nog 36 euro van terug voor 2 weken te veel inrekening gebrachte abonnementsgeld.

Nu ruim 5 maanden later niks gehad, heb rond de 40-50x gebeld totaal en werkelijk waar uren en uren en uren gebeld en een hoop kosten gemaakt maar ik had toen nog mijn principes.

Ondertussen kwam ik er achter dat ze vrolijk dubbel incasseerde..... het oude internet abonnement.

Na 7x bellen en wederom denk ik wel 1.5 uur aan besteed te hebben en ook weer extra geld, was dit opgelost en heb ik het te veel betaalde abonnementsgeld terug gehad...... let wel..... na een maand of 3!

Toen kwam CD tussendoor, die gingen gewoon door met afschrijven van het oude schotel tv abonnement!

Hun argument..... je hebt geen alles in 1 pakket van Online.

Ik het verhaal uitgelegd,..... ach.... zit dat zo....conclusie jammer voor me....... door betalen komende 8 maanden x 37 euro p.m.

Juridisch klopt dit niet want ik heb dit op hun advies zo gedaan en ik heb zelfs dat alles in 1 pakket gehad..en hoe! heb de hoofdprijs betaald voor 3.5 week.

Daar sta je dan......

Ze naaien je uit eigen belang voor een paar centen....

Dit is werkelijk waar een Nederlands bedrijf met een Nederlandse klantenservice!

Als ik nu ergens nog iets doms gedaan zou hebben of verkeerd beslist heb.....

Waar het op neer komt....het interesseert ze niks.

Na elke bellen zou je zeggen dat elk contact moment geregistreerd wordt in hun computer....er is telkens maar een enkel contactmoment terug te vinden en nooit worden de toezeggingen genoteerd....wel krijg je elke keer te horen... dat is vervelend meneer, we gaan dit zsm oplossen.....is dit een vorm van georganiseerde ................. of niet!

ik heb denk ik wel voor 60-70 euro minimaal uit gegeven aan bellen.

Heb nu zo vaak gebeld wanneer iig die 36 euro nog komt...... bijna 6 maanden later niks....en wordt wel toegezegd.

Ik ben er mee gestopt!

Ben zelfs hier voor verzekerd, aar heb er geen zin in als het met zulke opzet gebeurd.

Keep the money maar voor mij en mijn familie en vrienden NOOIT meer Canaal Digitaal of Online.nl, schiet je dan in je eigen voet, korte termijn visie.

Als ik manager van zoon bedrijf zou zijn zou ik me dood schamen.