Online.nl reviews

Andre
26-01-2016

Inderdaad online is offline.

Al jaren klant van online, zonder noemenswaardige problemen. Sinds een half jaar slecht internet en de vaste telefoon valt weg tijdens het gesprek, heel vervelend voor de persoon waar je mee belt. Maar wat me het meeste verbaast, is dat op mailtjes hierover niet gereageerd wordt, en als je belt ben je zo een half uur bezig voor je eigen kosten. Soms wordt er beloofd, dat je korting krijgt voor gemaakte telefoonkosten, maar die belofte wordt nooit ingelost. Ik zit met smart te wachten tot mijn 2 jarige contract afloopt, en hoop ,dat er in Nederland een goede provider bestaat.

26-01-2016

Online is meestal Offline!

Zowel internet als de telefoon vielen gisteren wel 30 keer achterelkaar uit. Er valt geen gewoon gesprek meer te voeren. Er valt ook niet gewoon meer te internetten.

Vandaag weer hetzelfde. Waardoor II omt dat opeens? Ik ben maar eens naar een andere provider gaan kijken. Ik heb dit al eens meer gehad met Online en wordt het een beetje zat. Bellen helpt ook niet echt.

Am
26-01-2016

Nooit doen opgezegd maar desondanks 50 mails om te bevestigen dat we bijna waren aangesloten !

Traumatisch en niet van af te komen zo raar, unieke ervaring

25-01-2016

Niet meer kunnen bellen na omzetting nummer van KPN

Ik ben al meer dan 10 jaar klant, eerst heette het Wanadoo, toen Orange en nu dus Online. Al twee keer al mijn email adressen moeten wijzigen dus.... Nu besloot ik na jaren voor een telefoonnummer te hebben betaald aan KPN en aan Online (waar ik dus een tweede nummer had) om het nummer van KPN te laten omzetten. Daarvoor moest ik een ander abonnement hebben zei men aan de helpdesk, nou ja dat moest dan maar. Bij het aanvragen was de dame kennelijk vergeten dat de omzetting van het nummer van KPN de reden was, ze was dat vergeten aan te vragen. Dus achteraf moest dat nog weer, nadat mijn abonnement al omgezet was. De verbinding is nu 8 mb, eerst 14 mb, niet echt een verbetering. Maar sinds de dag dat het nummer omgezet zou worden kan ik niet meer bellen of gebeld worden, de kiestoon is er wel overigens. Al meerdere malen gebeld (is het nu 15 cent per minuut of 50 cent per gesprek, zelfs daarover zijn ze niet duidelijk) Enfin, een week later zijn we dus nog steeds niet bereikbaar en hoor je niks meer van ze. En dan ben je meer dan 10 jaar een trouwe klant die ze al meer dan 4000 Euro heeft opgeleverd! In het jaarboek van de consumentenbond 2016 staat een mooie slogan:

Online = offline. Gelukkig doet mijn internet het nog wel maar ze weten niet waaraan het ligt dat ik niet kan bellen, verschillende verklaringen door de medewerkers dus het zal voorlopig nog wel even duren voor we weer bereikbaar zijn. Laat dit nu precies de reden zijn waarom ik het nummer omzetten niet 'durfde te doen'

24-01-2016

3X NIEUW TV ONTVANGER

Dit is al weer de derde tv ontvanger, en wat denk je, weer geen zenders

alleen 1,2,3,

Weer terug naar je jaren 70

Gaan maar weer eens bellen naar online

even moet verzamelen

Leo
23-01-2016

Klantonvriendelijk

Ik kan me alleen maar aansluiten bij alle slechte hiervoor genoemde ervaringen. Niet aan beginnen, wat een ballentent.

Yasin
20-01-2016

Wat en een slecht bedrijf

ik ben echt teleurgesteld met online internet provider,

het internet valt iedere half uurje. gebeld aan online monteur komt .draadjes zit los .weer goed.monteur weg.

4 uurje goed internet ik blij hhhh. niet dus,

weer internet weg .het word zuur twee jaar contract met online.wat een drama.

jammer voor mij.yes men voor online.

16-01-2016

Hopeloze club

Iedere keer als je klantenservice belt duurt het tenminste 17 minuten voor het eerst contact. Ik heb 4 keer gebeld en het was echt iedere keer hetzelfde. Ik wilde mijn contract van 12 maanden opzeggen dat per 2 feb was ingegaan. Maar ik kon alleen opzeggen met ingang van 26 feb en moest dus 13 mnd betalen. Ik heb gebeld, brieven geschreven, gemaild, je krijgt geen reactie. Ook niet op het intrekken van de incasso. Internet is niet stabiel. Ik heb alles drie maanden voor afloop van het contract teruggestuurd. En gelukkig heb ik nu weer ziggo.

Viktor
14-01-2016

Annuleren monteur zonder je daarover in te lichten

Had een afspraak gemaakt dat monteur zou komen om problemen met tv te verhelpen, heel de dag gewacht, uiteindelijk maar es gebeld, krijg ik te horen dat de monteur is geannuleerd omdat het probleem verholpen zou zijn. Gevraagd wanneer de annulering heeft plaatsgevonden, kunnen ze zogenaamd niet zien, probleem is niet verholpen maar wil ik dat een monteur komt, moet ik akkoord gaan met voorwaarden dat hij 30 euro rekent. Ga ik niet akkoord komt er geen monteur, wordt probleem dus niet opgelost.

Kut bedrijf!

13-01-2016

Niet slecht... maar communicatie kan beter

Medio december 2015 overgestapt van Ziggo naar Online (totaalpakket).

Reden overstap: beeld 2e tv van Ziggo op slaapkamer was heel onstabiel en heel slecht.

Toch maar online.nl geprobeerd. Van de vele negatieve ervaringen (hier vermeld) had ik geen kennis van genomen.

De mededeling dat het pakket door iedereen thuis te installeren is klopt. Handleiding zijn duidelijk en wanneer je de installatie van je modem, t.v. en telefoon stap voor stap volgt is de installatie een "fluitje van een cent".

Echter dan moet bij nummerbehoud van je telefoon online zich wel aan de afspraken houden. Dit nummer kon pas 10 dagen later worden gebruikt omdat men het bij Online vergeten was dit om te zetten. Daarvoor was het wel nodig een extra proces binnen Online.nl op te zetten, waardoor het nog langer duurde.

De communicatie kan beter en wat klantvriendelijker. Soms moest je tot in den treure uitleggen waarom je belde, Ik werd vervolgens een paar keer nodelaas naar iemand anders doorverbonden en moest je opnieuw je verhaal doen.

Desondanks nu een goed beeld, goede internetverbing met Wifi en men kan mijn nu thuis ook op het "oude" nummer telefonisch bereiken.

Mat
13-01-2016

Communicatie zeer slecht en vergoedingen niet verrekend

Communicatie lijkt opzettelijk te worden bemoeilijkt. Als je belt heb je geen bewijs tenzij je opneemt en ook aangeeft dat je dat doet. Als je het formulier op hun website invult dan krijg je geen bevestiging van je vraag, je kan onmogelijk aantonen dat je dat hebt gedaan. Als je nog een vergoeding krijgt dan word dat niet verwerkt in de incasso's en als je die blokkeert dan blokkeren ze ook je internet. Dat deblokkeren ze pas als je de te hoge betalingsachterstand betaalt. Tegelijkertijd word je ook de toegang tot nota's ontzegd.

Het is strontvervelend dat ze niet bereikbaar zijn via email. Heb het inmiddels het contract ontbonden, ze kunnen hun centjes nog krijgen als ze een correcte nota sturen en meer niet.

Het is dat ik geen nul sterren kan aangeven anders had ik dat zeker gedaan.

George

Niet alleen maar slecht

Overgestapt naar online. Spullen op tijd ontvangen. Aangesloten en het werkte meteen. Internetsnelheid ok en de tv haarscherp beeld. Enig punt is dat de wifi router verplaatst moest worden ivm met netwerkkabel. Kortom het kan ook goed gaan!

Samantha
12-01-2016

NIET AAN BEGINNEN

Online is hartstikke leuk, zolang zich geen problemen voor doen want dan kom je de keer zeiden tegen. Afspraken niet nakomen, als klant overal achteraan zitten, niemand die ergens wat vanaf weet, onbeschoft gedrag aan de telefoon, zomaar worden opgehangen, geen reacties op brieven die verstuurd worden. Op een tegemoetkoming moet je 7 maanden wachten en voor hoelang het nog verder gaat duren.

Ik zeg nooit aan beginnen, met KPN ook een leveringsprobleem gehad, maar goede oplossingen kunnen vinden en altijd netjes gebleven.

Goedkoop is duurkoop NIET DOEN!

Ellen
12-01-2016

Telefoon aansluiting

wacht nu al 15 dagen op een telefoon aansluiting mailen of bellen je niet terug wat een DRAMA

09-01-2016

Overgestapt naar Online.nl op 07-01-2016

Na zo veel negatieve reviews te hebben gelezen was ik bang dat mijn nieuwe aansluiting bij Online.nl niet zou presteren en instabiel zou zijn. Na aansluiting geen problemen & haal zo wat de maximale snelheid van 6,25 Mb/s met 50Mbit power via VDSL

Ik werd ik prima op de hoogte gehouden over de aansluiting en de oplevering daar van.

Ben zeer blij met mijn overstap van Zeelandnet naar Online.nl !

Leeuwke
08-01-2016

Online

wat voor een bedijf is Online .nl Na een afspraak over een monteur niet te zijn nagekomen verscheen 14 dagen later een mnteur die alles zou kommen aansluiten deze ging weer weg want defout zat bij de glasvezel maar deze monteur constateerde een foute aansluiting van Online .Nu wacht ik al 14 dagen op telefoon nog niks ze beantwoorden de mail niet telefonisch gooien ze je zo een half uur in de wacht of ze breken af .Ik heb dit contract via Canal Digitaal Dus doe geen zaken met deze twee want de service is rond uit bedroefend Ik probeer nu van mijn contract af te komen Dus wees gewaarschuwd

Hanne
08-01-2016

Totaal niet klantvriendelijk

Afgelopen augustus zou ik verhuizen, maar ik kon onder géén omstandigheid mijn abonnement opzeggen, zelfs niet voor een boete. Dat betekent dus: doorbetalen tot het moment dat je je abonnement hebt afgesloten. Vervolgens wordt er later nog steeds geld afgeschreven. Ik heb gebeld en zou het de volgende maand ontvangen, maar ik heb het nog niet op mijn rekening staan, dus ik ga er maar weer achteraan... Ik ben helemaal klaar met online.nl!

Remy
07-01-2016

Zeer slechte service

Na jaren tevreden klant te zijn geweest overgestapt naar het nieuwe product. Wist ik veel dat t-mobile het aan m7 had verkocht. Op zich ook niet erg maar m7 groep heeft de service vervolgens uitbesteed aan hetzelfde callcenter als ziggo.

Service level dus ineens bar slecht. Ik ga zo snel als mogelijk naar een provider die niet met dit callcenter werkt. Maar hoe kom ik ervan af?

Denise
07-01-2016

Internet heel langzaam en valt vaak weg, bovendien erg duur

Ik ben niet zo tevreden over online omdat bij ons de internetverbinding (vooral 's avonds) erg langzaam is.

En soms komt het ook wel eens voor dat je er uren uit ligt.

Ook vind ik de tarieven voor bellen aan de hoge kant.

Wij betalen altijd via automatische incasso maar hier geen problemen mee ondervonden.

Wat ik wel een nadeel vindt is dat je gelijk voor 2 jaar aan een contract vast zit.

Wij gaan nu waarschijnlijk overstappen omdat ik online gewoon te duur vindt voor wat je krijgt.

Mirjam
05-01-2016

Not-online

Afgelopen dagen echt om treurig van te worden!