Online.nl reviews

Joop
13-08-2015

Beloften en de uitvoering hiervan

Begin juli heb ik blikseminslag gehad. O.a. was de modem stuk. Zes keer is mij een nieuw modem beloofd. Twee keer heb ik een verkeerd modem ontvangen. Betaling stopgezet. Uitgelegd aan de klantenservice waarom. Nu regent het aanmaningen. En nergens kan je reageren als op de betaaltelefoon. Lekker anoniem!

10-08-2015

Klote

zijn oplichters mensen pas op ga niet naar online toe zit nu al 4 dagen te wachten op mij exstra parket voor tv ik betaal er wel voor maar ze kunnen het niet leveren ze zeggen dat ze er mee bezig zijn om te kijken hoe het kan dat ik het niet ontvangt al 4 dagen lang 10-8-2015

Stefanny
08-08-2015

Opgeloste wifi problemen Online.nl

na jaren te kloten met de verbindingen van Online.nl ,

pc, wifi, tv smart, etc, wilde het maar niet goed komen. Ze stonden me netjes te woord, en ik werd op diverse manieren geadviseerd betreffende instellingen van de modem hiuway.

edoch niets lwerkte.

ben zelf aan het experimenteren gegaan en dus eindresultaat alles werkt!!!!!!!! zet je modum bij channels op automaat!! in de moduminstellingen.

Anja

Internet, telefoon

internet valt weg door de modem en telefoon valt uit midden in een gesprek

Jory
06-08-2015

Goede kwaliteit/prijs verhouding, geweldige service

Al jaren klant van online. Altijd perfect geholpen.

Niet duur, prima kwaliteit. Lieve mensen bij de klantenservice.

Brenda
06-08-2015

Het ABC van het betere naaiwerk...

Mijn algemene klacht over glasvezelaanbieders, dus ook voor Online.nl, is dat er eigenlijk geen aantrekkelijk geprijsde pakketen zijn voor mensen die geen televisie kijken. Het hele televisie gebeuren van tegenwoordig lijkt me een vrij complexe techniek en dus ook kostbaar. Waarom betaal ik dan nagenoeg nog evenveel voor internet en (onbeperkt) bellen als ik geen tv heb en trouwens ook niet wil. Als iemand wel zo'n aanbieder kent, laat het me weten!

Fout A - Foute voorlichting

De vertegenwoordigers die mij een Online.nl abonnement verkochten vergaten er even bij te vermelden dat zelfs wanneer je "onbeperkt bellen" naar vast en mobiel hebt, je toch 0,10 cent startkosten moet betalen.

Het lijkt mij wanneer je commissies betaald aan mensen die jouw product verkopen je ze ook goed inlicht over hoe ze potentiële klanten informeren over je product. Die 0,10 cent startkosten waren ze even vergeten te melden. En dat zorgt voor een variabel maandbedrag, en dat vind ik vervelend.

Fout B - Onbeperkt bellen en toch torenhoge factuur

Ik sluit dus een abonnement af met "onbeperkt bellen naar vast en mobiel", omdat ik soms erg lange telefoongesprekken voer. Ondanks deze toevoeging op het abonnement is men van mening dat mijn telefoonkosten wel erg hoog opliepen. Zo werd ik op een goede dag gebeld door Online.nl of ik mij wel bewust was van mijn torenhoge telefoonrekening. Ik zei: "Mijn telefoonrekening kan niet veel hoger zijn dan €10,- omdat ik - binnen Nederland - veel gebeld heb en een abonnement voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel heb afgesloten."

Als beveiliging tegen het té hoog oplopen van je telefoonrekening verbreken ze de verbinding voor je na 1 uur, 2 uur of 3 uur bellen. Deze functie blijft werkzaam, ook nadat je dit probleem met werknemers besproken hebt. En moet je dus opnieuw bellen en opnieuw 0,10 cent betalen. Het betere naaiwerk...

Fout C - We begrijpen het zelf ook niet en tot we het oplossen is het uw probleem

Men begreep zelf ook niet precies hoe deze fout erin geslopen was.

Er werd ten onrechte een torenhoog bedrag in rekening gebracht, zonder eerst het probleem op te lossen en daarna een herberekening te factureren. En nee mensen van Online.nl het klopt, een dergelijk bedrag is niet van mijn rekening te incasseren door onvoldoende saldo. Mijn inkomsten zijn daarvoor niet toereikend, daarom nam ik ook een abonnement voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel. Door vervelende omstandigheden ben ik in de bijstand terecht gekomen. Men gaat daar vervolgens moeilijk over doen.

Fout D - De verkeerde kant op rekenen

Het te veel in rekening gebrachte bedrag werd achteraf verrekend. Alleen werden hiervoor de kosten van mei, verrekend en waren ze gemakshalve het bedrag van april vergeten. Ik krijg nog steeds een slordige 25,00 euro van Online.nl. De financiële afdeling zou contact met mij op gaan nemen, twee maanden later wacht ik echter nog steeds.

Fout E - Ronduit onbeschoft

Naar aanleiding van mijn lange klachtenlijst werd ik gebeld door een medewerker van Online.nl. Hij was ronduit onbeschoft.

001] Door mij tegen te spreken over de rekenfout en de verrekenfout (die 25,00 die nooit is teruggedraaid).

002] Reageert niet of nauwelijks op mijn opmerking dat ik die tig keer 0,10 cent terug wil hebben van het gedwongen opnieuw moeten bellen, na het verbreken van mijn verbinding.

003] Door mij uit de voorgaande discussie uit irritatie te vertellen dat ik dan maar niet zo veel moest bellen.

004] Door uit nog meer irritatie te vertellen dat ik misschien maar eens moest gaan werken... Alsof de banen voor het oprapen liggen...

005] Ik vind na al deze ongemakken een tegemoetkoming op zijn plaats; medewerker meldt dat de (foute) verrekening al meer dan voldoende tegemoetkoming is. Ik vind van niet...

Kortom, ik erger me dood aan dit bedrijf...

NARONE
03-08-2015

1 grote rommel echt een AFRADER !

Verschrikkelijk ! Slechte service en een hele slechte verbinding. Je wordt er niet geholpen en de meeste medewerkers snappen er zelf niks van. Zij hebben geen antwoord op je vraag. Allemaal smoesjes en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik was net bevallen en dan zit je echt niet op de ellende van je provider te wachten. Beeld werd niet geleverd. Wij bellen . na een half uur in de wacht te hebben gestaan eindelijk iemand aan de telefoon gekregen. Het probleem lag volgens hen aan ons, want wij hadden de inboedel volgens hen niet goed staan voor het bereik.

Daarna de afstand weer stuk, de verbinding weer weg. Na eerlijk waar, een week gebel met hun niet intelligente medewerkers hebben we eindelijk een nieuwe afstand gekregen.

De ellende was nog niet voorbij, weer geen beeld. Mijn man en ik hebben netjes gevraagd of er wellicht iemand van hun langs kon komen om te komen kijken. Dat kon, maar wel voor onze rekening. Nou dat dachten we toch niet. Na een hoop gebel zijn we eindelijk weer aangesloten. Maar de vraag is voor hoe lang.

Helaas zitten we nog een jaar aan hun vast.

ONLINE.NL IS ECHT AF TE RADEN !

Smittang
29-07-2015

Bel je om je internet te beëindigen, heb je de volgende dag al geen internet meer. Ja er loopt nog een actieve internet mevrouw. Gaan de td ernaar laten kijken...als het maandag nog niet verholpen is, kunt u weer bellen. WAT? Er moet ook nog gewerkt worden aam de andere kant van de lijn ja! Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd bij Online. Ik ben lang klant geweest maar op deze manier wil ik geen klant zijn. Blij dat ik opgezegd heb. En er komt nog een officiële klacht bij ze aan wegens niet kunnen werken en ontzettend traag oplossing bieden. Mijn oplossing werd zelfs afgeketst! Daarmee waren ze vandaag al van mij af geweest en had ik weer verbinding

Mike

Prima voor elkaar!

Ik snap niet dat er zoveel negatieve dingen over worden gezegd. De oplevering en hulp bij problemen is dik in orde! Ik kon het maar niet werkend krijgen vanwege achteraf een verkeerd signaal voor internet en tv. De telefonische helpdesk heeft snel en goed geholpen. Er waren 2 monteurs nodig om het juiste signaal te krijgen. Die zijn heel snel gekomen.

Wel aan te raden. Het is kwalitatief goed, en gunstig geprijsd!

Melissa

Kastje naar de muur!

Na jaren via T mobile bij Online internet te hebben ontvangen overgestapt naar het alles in 1 pakket.

- Informatie opgevraagd bij klantenservice NIEUWE klant (gratis nummer). Nee mevrouw u moet een ander nummer bellen en ik kan u niet doorverbinden. Ik; laat dan maar zitten. Wat een slechte service voor bestaande klanten. Prompt word ik de week erna door Online gebeld over het alles in 1 pakket.

- Pakket afgesloten zonder aansluitkosten en gratis extra aansluiting ivm bestaande klant

- Bij levering van interactieve tv kastje geen beschrijving in de doos en ontbrak de tweede aansluiting. Belletje nr 1. á €0,50 per gesprek + gebruikskosten eigen abonnement. Klantenservice: ik zal het even voor u navragen. Nee mevrouw; de tweede aansluiting komt later. Waarom? Zo doen we het altijd.

- Belletje nr 2. Hulp bij aansluiten gezien het ontbreken van de aansluitomschrijving in de doos.

- Belletje nr 3. Specificatie omtrent 1e factuur want factuur was €100,- hoger dan de beloofde en verwachte €29,95. Klantenservice: Ik zal het even nagaan mevrouw. Na een beetje minnen en plussen uitgekomen op €36,-. 36 euro? Ja mevrouw u betaald ook voor de tweede aansluiting en voor de modem. Tweede aansluiting zou gratis zijn en betalen voor modem die ik al jaren heb? Geen poot om op te staan. Wat nu te doen? Wanneer de factuur is afgeschreven dan belt u, maken we een creditnota aan en krijgt u uw geld netjes terug.

- Belletje nr 4. Factuur afgeschreven en creditnota begin juli aangevraagd. Klantenservice: u kunt uw geld 20 juli verwachten maar ga mijn best doen om dit te verspoedigen.

- Belletje nr 5. Op 22 juli. Waarom staat mijn €100,- er nog niet op? Klantenservice: die kunt u rond 20 aug verwachten. We hebben een verwerkingstijd van 6 weken? Wat?! Ik begrijp u maar dat is het beleid. Ik heb ze deze week nog gegeven anders stuur ik de hele zooi terug.

Kortom: Slechte ontvangst en haperingen bij zowel de interactieve als tweede aansluiting, zoethouders die niet waargemaakt kunnen worden, je eigen geld niet direct terug terwijl de fout bij Online ligt, alles voor de verkoop maar aftersales is op zijn zwakst uitgedrukt zeer slecht!

Daniel

Oplichting

Door een verhuizing kan ik mijn internetabonnement niet meenemen. Ik wil opzeggen maar sta steeds 3 kwartier in de wacht bij desbetreffende afdeling alvorens op te hangen. Ze doen er alles aan om het maar zo lang mogelijk te rekken.

Mario
27-07-2015

Doen niet wat ze beloven

Alles in 1 pakket, opnames terug kijken werkt niet. Dit gemeld (2x) en ze zouden elke keer terug bellen, niet dus. Geprobeerd via opname gemist een programma te kijken, dat werkt dus ook al niet. Storingen bij het tv kijken, blokjes in beeld en het startbeeld af en toe.

Het geluid van de zenders verschilt per zender, dit is een bekend probleem bij de servicedesk en ze werken eraan, hoe moeilijk kan het zijn.

Als ik dit had geweten had ik er nooit aan begonnen

26-07-2015

Online is slecht en lever niet wat in het contract staat.

Bijna geen internet verbinding, het is zo traag, digitale tv loopt ook regelmatig vast. begint nu wel vervelend te worden. Bellen helpt niet want ze doen toch niks.

Wil Lanooij
24-07-2015

Slechtste bedrijf en heel klant onvriendelijk

OP 17 juli begonnen met bellen over voicemail probleem.

Nu op 24 juli werd mij medegedeeld om maandag weer te bellen.

Beloftes om terug te bellen worden niet nagekomen.

Intussen voor 40.00 Euro aan telefoonkosten gespendeerd en probleem is nog steeds niet opgelost.

Werkelijk te gek voor woorden .

24-07-2015

Geen TV-ontvangst, niet de beloofde netwerksnelheid, storingsgevoelig

Ik had al sinds de oprichting van WorlOnline internet, dus heb alle overnames daarna (Tiscali, Wanadoo, Orange / T-Mobile meegemaakt. Na de overname van T-Mobile ging het mis. Klanten met @wanadoo en @orange E-mailadressen verloren die en kregen nieuwe @online E-mailadressen. Het kostte mij en mijn bvedrijven meer dan 5000 euro om alle briefpapier, briefkaartjes van medewerkers en promotiemiddelen met de vervallen E-mailadressen opnieuw te laten maken. Onlangs werd het Online abonnement uitgebreid met Online TV. Dat laatste bleek niet te werken, hetgeen na analyse van de configuratie aan de TV-decoder moest liggen. Er werd een nieuwe TV-decoder toegestuurd waarmee het probleem opgelost leek te zijn. Teruggekomen van vakantie, vorig weekend, schakelde ik de stroom naar de TV en Online Decoder aan maar bleef ontvangst uit. Daarop werden diverse testen uitgevoerd waaruit bleek dat:

– de internetverbinding in orde is

– de telefoonverbinding in orde is

Daarna heb ik van alles en nog wat geprobeerd:

Decoder ontkoppeld, algehele reset van het modem, doorlopen van het storingsmenu van de decoder en het nemen van dienaangaande acties. Doormeten van bekabeling en stekkerverbindingen. Contact met de helpdesk waarin mij beloofd werd, dat er binnen 3 werkdagen contact opgenomen zou worden voor oplossing van het probleem. Tot dusverre zonder resultaat. Na keuze van een TV-kanaal schakelt de TV-decoder in search-mode en verschijnt een donkergrijs scherm. Simpelweg live TV-kijken blijkt dus niet mogelijk. Het vreemde is, dat een TV-programma dat ingesteld wordt om op te nemen, wel opgenomen wordt en daarna ook bekeken kan worden.

Ook de klantenservice / helpdesk, kwam er, nadat diverse stappenplannen werden doorlopen, niet uit. Ik zou dan ook binnen drie dagen door de TD teruggebeld worden maar heb tot dusverre niets meer van Online mogen vernemen. Dat lijkt haast een standaard te zijn bij Online, als ik de reacties zo lees. Na 20 jaar klant geweest te zijn, laat Online mij opnieuw in de kou staan. Ik ben dan ook van plan naar Vodafone of een andere aanbieder over te stappen omdat BBC1 en BBC2 bij Online niet ontvangen kan worden en ik hier graag naar kijk. Ook bleek er, voor de zoveelste keer in de afgelopen maanden a.s maandag 20 juli weer sprake van een internetstoring m.b.t. het E-mailverkeer. Storingen komen vooral de afgelopen maanden regelmatig voor en dat kun je als bedrijf gewoonweg niet hebben. Tevens wordt de beloofde snelheid m.b.t. het nieuwe abonnement (30 Mbit sec / 3 Mbit sec upload) bij lange na niet gehaald, terwijl ik met m'n neus op de centrale zit. De laatst gemeten waardes waren 17,6 Mbit sec / 1 Mb sec upload. Dit komt overeen met de gemiddelde waardes van mijn oude abonnement. En sinds ik voor TV ben overgestapt naar Online maak ik het ook regelmatig mee, dat het beeld bevriest of “verbrokkelt” en stil blijft staan; met name bij opgenomen programma's. Heel vervelend.

Ik betaal liever meer voor een stabiel netwerk met een helpdesk die je gratis kunt bellen (zoals bij Vodafone) dan steeds weer te moeten betalen om een probleem op te lossen dat ook nog 'ns niet opgelost wordt. Het laatste advies van Online n.a.v. mijn laatste E-mail: contact opnemen met de helpdesk. Schijnbaar leest men daar niet goed want ik had al aangegeven, dat die me niet verder konden helpen. En zo wordt je bij Online van het kastje naar de muur gestuurd en blijf je (betaald) bellen.

Klaarblijkelijk heeft men bij Online geen kaas van Online Reputation Marketing gegeten en beseft men (nog) niet dat negatieve reklame bij minimaal 20 andere mensen terechtkomt die dit in hun besluitvorming meenemen. Een betere anti-reklame is er niet.

Sander
22-07-2015

Klantonvriendelijk, ondeskundig en administratieve rompslomp

Ik had een all in 1 pakket bij Online.nl.

Echter had ik iedere keer problemen met de modem en WIFI.

Daarnaast ben ik een paar keer onterecht afgesloten.

Door al die rompslomp, heb ik mijn contract eind mei 2014 afgekocht en ben naar een andere provider gegaan (en nog goedkoper uit was!).

Maar nu komt het.

Ik moest een bedrag overmaken zodat het contract afgekocht was.

Dit heb ik eind mei netjes gedaan, maar Online.nl kon dit waarschijnlijk niet waarderen daar ik naar de concurrent was gegaan.

Online.nl heeft een week na mijn betaling de afkoopsom doorgestuurd naar Intrum Justitia ter incasso (onder het mom dat ze niks hadden ontvangen).

Ik een mail gestuurd naar Intrum Justitia met een betaalbewijs.

Eerst dacht ik eind mei 2014 er vanaf te zijn, maar door dit "geintje" werd het dus eind juni 2014 dat ik dacht dat ik er mee klaar was.

Helaas te vroeg gejuicht.

2 weken geleden, 11 juli 2015 (MEER DAN 1 JAAR LATER), kreeg ik weer een schrijven van Intrum Justitia dat Online.nl de betaling van mij niet terug kon vinden.

Dus ik mail naar Intrum Justitia en kreeg (zoals altijd) geen bericht terug.

Afgelopen dinsdag weer een brief gekregen van Intrum dat de deurwaarder langs zou komen vanwege het online.nl verhaal.

Ik heb gebeld, zowel intrum justitia als online.nl voor mongolen uitgemaakt, en heb nogmaals een betaalbewijs moeten sturen.

Nu maar hopen dat ik, na meer dan een jaar, van Online.nl af ben.

Kijkend naar de periode van Online.nl:

- Klantenservice is niet deskundig en vaak ook niet netjes.

- Administratieve rompslomp.

- Een modem die je eigenlijk gewoon gelijk in de vuilnisbak moet gooien.

- Netjes als je binnenkomt als klant, haatdragend als je vertrekt als klant.

Al met al is het een eenmalige aktie van mij geweest om klant te worden bij Online.nl.

Dus mensen wees gewaarschuwd en laat Online.nl links liggen.

Adaleta Ibrahimovic
20-07-2015

Rotbedrijf

Laat je niet in met deze AMATEURS! Wij hebben een abbonement bij ze gehad! Ik heb op 10 maart 2015 het abbo opgezegd. Netjes een mail van gehad! Na 1,5 maand kom ik erachter dat het abbo niet is opgezegd! Dus weer opzeggen. Ondertussen bleven ze maar incasseren. 18 mei een opzegbevestiging voor de 2e keer ontvangen. Op 23 mei een eindfactuur gehad waar ik 30,47 moet ontvangen. Dus wat gebeurt er? Eind mei weer geincasseerd! Ik heb het terug laten storten. Ik wachten op t geld maar nee hoor! Ik heb gebeld eind juni en het geld zou gestort worden! Tot op heden geen geld! Net weer gebeld, zegt die tuthola nee u krijgt 17 euro nog wat, want de maand juni moet worden gefactureerd!

Tima K.
18-07-2015

Nieuwe naam voor Online: Offline

Zeer slechte ervaring met Online. Tot zeven keer toe beloven ze me terug te bellen voor de afhandeling van mijn klachten. Dit is niet gebeurt. Toen ik zelf nogmaals(!) belde werd me gevaard of ik ze de nog een week de ruimte wil geven. Nu het ultimatum gesteld dat ik maandag iemand te spreken krijg om mijn contract zonder kosten voortijdig te ontbinden, een correctie van mij factuur van afgelopen maand+ vergoeding van mijn belkosten.

TIP VOOR MIJN MEDEMENS: LAAT JE NIET IN MET ONLINE! Tenzij je de behoefte hebt om met incompetent helpdeskmedewerkers te spreken.

Fred
18-07-2015

Waardeloos.

Al weken last van uitval internet en telefonie en er wordt gedaan alsof er niets aan de hand is. Waardeloze tent.

Bos
13-07-2015

Te vaak problemen

In één week 3 keer met Online.nl aan de telefoon gehangen: slechte internet verbinding, inlog scherm van de router op m'n TV en de derde keer weer slecht internet.

De eerste weken werkte alles goed en had ik nergens last van: snelle internet verbinding en goede kwaliteit TV. Maar na enkele weken begonnen de problemen. Toen ik voor het eerst belde, hadden ze m'n klantennummer nodig. Deze heb ik nooit gekregen dus ik had geen idee. Wat bleek achteraf; ze hadden m'n email verkeerd opgeschreven, dus het klanten nummer was naar een ander adres gestuurd. Na meerdere malen dit gezegd te hebben, is het eindelijk veranderd. Wat betreft het klantennummer, een keer tijdens het bellen kon ik op geen enkele manier gevonden worden omdat ik geen klantennummer had. Deze 'moest ik maar even opzoeken'. Zelfs met een mailadres of woonadres was ik volgens de medewerkster van Online.nl nergens in het systeem te vinden. Na dit te hebben gehoord heb ik netjes het gesprek afgesloten en opgehangen en opnieuw gebeld. Deze keer had ik een andere medewerker aan de telefoon en kon mij direct vinden met het gebruik van mijn woonadres. Een beetje vreemd hoe de ene medewerker mij wel kon vinden en de andere niet?

Nu heb ik steeds vaker last van problemen, afgelopen week zelfs 3 keer!

Na eerst 10 minuten aan de telefoon hangen voordat je iemand kan spreken (lijkt me ten eerste al geen goed teken) krijg je iemand aan de lijn die er minimaal verstand van heeft.

Toen ik het inlog scherm van de router op de tv zag -> Dat komt waarschijnlijk omdat u een smart TV heeft waar ook een internet kabel in zit (?). Ik mag hopen dat Online.nl dit zo geregeld heeft dat dit niet kan gebeuren.

WiFi verbinding is langzaam -> "dan moet u er een WiFi versterker tussen zetten", "mevrouw, mijn laptop staat 1 meter van mijn router vandaag, dat heeft geen zin", "ja maar dat staat toch echt in het contract."

Met zulke opmerkingen kan ik de medewerkers van Online.nl moeilijk serieus nemen en daarmee het bedrijf zelf ook.

Ik wil niet zeggen dat ik spijt heb om klant te worden bij Online.nl, maar als ik dit van tevoren had geweten, zou ik liever enkele euro's paar maand meer betalen voor een beter pakket en goede (klanten)service.

Ik hoop in de toekomst minder/geen problemen meer te ondervinden. Pas dan zal ik Online.nl positiever beoordelen.