Online.nl reviews

Wouter Steinbuch
21-04-2015

Opdringerige spammende geldwolven die internet geven

Allereerst: nooit last gehad van problemen met mijn internet

Ik had echter na 2 jaar een abonnement die niet meer bestond en daarvoor wordt je ongeveer 4 keer per jaar voor opgebeld omdat er een ge-wel-dig alternatief is. Dit alternatief blijkt altijd duurder, soms onmogelijk voor de plek waar ik woon (snellere adsl verbinding) en bestaande uit onderdelen waar ik geen behoefte aan (bellen). Als je eind juli 'toevallig' in het buitenland zit wordt je elke dag minstens 6 keer gebeld met de vraag of je die fan-tas-ti-sche aanbieding via de mail heb gelezen en hoe je het in je hoofd hebt gehaald om niet te reageren. Zo is het vier jaar lang doorgegaan. In totaal ben ik in die vier jaar ongeveer 60 keer gebeld.

Ik ben blij dat ik ben overgestapt. Dus pas op: als je iets van online.nl hebt wat niet meer bestaat spammen ze net zo lang door totdat je meer geld betaald voor iets wat je niet wilt.

Olav Verhoeven
21-04-2015

Niet zover gekomen als daadwerkelijk internet ontvangen

Ik ben nu momenteel 2 maanden aan het wachten op mijn internet, en ik heb wat geleerd van hoe online.nl omgaat met klachten: Niet.

Het internet deed het een dag na de eerste aflever datum nog niet, dus ik bel naar online. Krijg te horen dat ik moet de kabeltjes anders moet doen enz, dit heeft allemaal geen effect.

Ik bel een dag later krijg ik te horen dat het aan kpn ligt en dat het 2 april opgelost zou moeten zijn, ik bel 3 april en ze vinden het heel vervelend voor me maar ze zullen me laten terugbellen door de technische dienst, binnen 9 dagen. Ik word 1x gebeld op zondag maar toen kon ik mijn telefoon niet opnemen, gelukkig is terug bellen ook niet mogelijk. Ik bel weer en het is allemaal gek want ze zouden 3x bellen dus ik moet even wachten op het volgende telefoontje.

Dit telefoontje komt natuurlijk niet, dus ik bel weer en krijg het bericht dat ik weer met die snoertjes moet kloten. Dit werkt nog steeds niet (natuurlijk) zie ik op de online site dat als het niet werkt ze een gratis monteur langs sturen. Super! Dus ik bel weer (misschien 10 minuten nadat ik voor de tweede keer heb gehoord dat ik de kabels moet veranderen, en dus het probleem bij mij ligt) Nu ik aandring op de monteur gaan ze even kijken naar de geschiedenis, "sorry meneer, het probleem ligt bij het aansluit punt bij kpn"

Nu hebben ze me dus weer bijna een maand voorgelogen met het probleem bij mij leggen, indien het kpn verhaal waar is.

Hoe online dus zaken doet:

- ze geven je niets zwart op wit, je kunt geen confirmatie krijgen van afspraken

- ze liegen bewust over het probleem

- ze doen niets om je verder te helpen

- en de afspraken die ze met je maken en de notities die ze zeggen te doen worden niet gedaan want ik vraag er steeds weer na en ze kunnen het gek genoeg nooit vinden.

Kies dus vooral online als je van zekerheid houdt, want je weet heel zeker dat ze je niet verder zullen helpen.

Excuses voor als het verhaal spelfouten of dergelijke bevatten, maar ik type dit op mijn telefoon (aangezien ik geen internet heb)

Bouwe
18-04-2015

Een en al ellende met Online.nl

Op 5 januari ben ik overgestapt van KPN naar Online internet televisie en bellen voor 29,95/maand

Ik heb inmiddels 273€ betaald aan nota's terwijl ik pas op 6 februari tv kon kijken

Men had toegezegd dat er een mogelijkheid was een tweede decoder te installeren voor een tv op

de slaapkamer, later werd gezegd dat dit technisch niet mogelijk was met een 30mb abonnement

Ook de interactieve tv werkt niet ik heb tot nu toe geen enkel programma terug kunnen kijken.

Met mijn aangetekend schrijven van 27 maart heb ik Online in gebreke gesteld en de overeenkomst geannuleerd, tot nu toe geen enkele reactie, als ik stop met betalen wordt mijn

dossier overgegeven aan intrum justitia

18-04-2015

Ik geloof dat ik niet moet overstappen

Voordat ik wilde overstappen heb ik eerst maar even de recensies gelezen. Ik ben heel erg geschrokken van de slechte service bij Online.nl en stap dus niet over. Ik blijf wel bij UPC/ZIGGO ook niet de beste aanbieder maar beter dan wat ik kan verwachten bij Online.nl.

13-04-2015

Slechter dan slecht

Na binnen een uur opgezegd te hebben ivm zelfde aanbod Telfort die ons niet kwijt wilde ( wat ruim op tijd was gezien opzegtermijn 3 weken in actieweken ) ,is alles misgegaan ! Kreeg een week later een brief : welkom bij Online ,ik bellen ...neeee ik wil niet bij Online ...blijf bij Telfort . O sorry ik zie dat U op tijd opgezegd heeft ,ga ik regelen zegt Giovanni . Week later : U krijgt binnenkort een ontvanger etc toegestuurd ,ik weer bellen ..o sorry . Maak U niet druk . Het gaat toch niet gebeuren dat Jullie straks dag voor Kerst mijn TVen Internet eraf halen bij Telfort .. Neee tuurlijk niet ...dus wel en vervolgens 4 weken geen internet en tv . Wat een bende daar . Vervolgens 5 GB over mijn zakentelefoon en rekeningen mocht ik declareren want was hun schuld ! Nu al ( 7-04-2015 ) bijna 4 maanden bezig met bellen etc . Iedereen beloofd terug te bellen en geld te crediteren maar tot op heden nog HELEMAAL NIETS !

Verschil tussen Online en de Maffia ? De Maffia is georganiseerd ! Wat een onproffesionele bende ! Nooit nimmer zaken mee doen ! Wees gewaarschuwd !

Henniez
13-04-2015

Dramatisch slechte klantenservice bij verhuizing

Wij zijn verhuisd naar een woning iets verderop in de straat. Dan denk je: verhuizing doorgeven via de klantenservice en weer snel bellen en internetten. Niets is minder waar. Eerst moet je een bewijs van inschrijving uit de basisadministratie van de gemeente opsturen. Kosten: ca €13,-. Duur: ca 7 een week. Als online dat heeft verwerkt (ca 10 dagen verwerkingstijd) kun je een nieuw abonnement afsluiten. Als je na 10 dagen de email krijgt dat je abo is beëindigd, duurt het evenwel nog ca 1 tot 2 maanden voordat je uit het systeem bent verwijderd. Je kunt in de tussentijd geen nieuwe aanvraag bij online doen, omdat er volgens 'het systeem' nog een aansluiting loopt op jouw naam. Ondertussen ben ik dus al 1 1/2 maand verder en heb nog geen zicht op afwikkeling.......

KennyStoppe
01-04-2015

Online of was het nou offline?

Die lijers hebben mij van Internet afgesloten, omdat ze met de overstapservice de ingangsdatum hebben gewijzigd maar niet de opzegdatum en ze hebben de verkeerde lijn bij KPN aangevraagd

Ingeling
01-04-2015

NOOIT DOEN EEN EN AL ELLENDE

We zijn overgestapt naar online glasvezel. Alles wat maar mis kan gaan gaat ook mis. Wordt van alles belooft komen werkelijk niets na. En je belt en belt maar maar iets oplossen ho maar. Ben het spuugzat met ONLINE. Als ze dan nog wat doen om het in orde te maken maar nee. Klantenservice zegt iedereen wat anders. doorverbinden kunnen ze wel goed en geld innen maar de rest. pfffff. NOOIT DOEN

Erik Bakker
30-03-2015

Wat een slechte klantenservice zeg. Nederlands kampioen doorverbinden.

Als bestaande klant telefonisch een alles in 1 pakket aangeboden gekregen met toezegging dat tv gemist en opname functie beschikbaar zou zijn (anders had het nl geen toegevoegde waarde dus specifiek nagevraagd). Maarrrrr je verwacht het niet... blijkt dus helemaal niet zo te zijn.

Waardeloos - echt ongelofelijk. Ik hoop dat Youp van t Hek er een Bucklertje van maakt.

Jitse
28-03-2015

Helemaal slecht.

Onze ervaring is dat online.nl ongeveer 15% van de internet snelheid geeft.

Het ligt altijd aan de afstand van de centrale.

3 tot 10 keer per dag internet uitval, bij online.nl vinden ze het heel vreemd.

Het is altijd de schuld van de klant.

Super slecht!

Seebus
25-03-2015

Om moedeloos van te worden

na diverse klachten gelezen te hebben, kan ik mij volledig hierbij aansluiten.

o.a. klantenservice voldoet absoluut niet aan de trots die ze op hun website propareren.

Tineke
25-03-2015

Prima !

Net internet van Online.nl in hetnoorden van het land. De telefoonlijn was niet goed. Zonderkosten is er vanmorgen een monteurvan KPN geweest en alles werkt prima. Degenene van de helpdesk waren ook erg behulpzaam.

Arnesen
19-03-2015

Wacht al vanaf december dat mijn tv het doet!

Heb er echt geen woorden voor.

Klantenservice is slecht, super lang wachten tot ik geholpen word.

Opzeggen is een ramp, want dat kunnen ze niet.

Onvoorstelbaar...

Marjolein
09-03-2015

Zeer traag en onvriendelijke klantenservice

Inmiddels ben ik alweer een jaar of 5 klant bij online.nl. Toen ik nog in Den Haag woonde was alles redelijk goed. Internet was niet al te traag en ik had weinig problemen. Sinds ik verhuisd ben naar Enkhuizen is het vreselijk! Niets anders dan gezeur en slecht bereik. Het internet is zo traag dat m'n 3G netwerk op m'n mobiel soms nog sneller is! M'n vriend vindt het leuk om online te gamen. Niet mogelijk met online.nl want spellen laden duurt een eeuwigheid. Afgelopen jaar betaalde ik €24,- voor het alles in een pakket. Dit jaar is het omhoog gegaan naar €44,-! Voor €24,- vond ik het acceptabel, maar €44,- is echt belachelijk veel geld voor slecht internet en die paar kanalen die wij hebben! Ik heb inmiddels opgezegd, maar helaas zitten we er nog aanvast tot november :-( Online.nl zegt dat zij een perfecte dienst leveren en dat ik gewoon pech heb omdat ik 2 km van het aanleverpunt zit... Ben blij als ik over kan stappen want online.nl zijn echt een stelletje oplichters! Ze beloven supersnel internet en je krijgt internet dat supertraag is en vervolgens laten ze je er de hoofdprijs voor betalen

Worfgirl
09-03-2015

Bagger

Nu voor de zoveelste avond al k.u.t. Pauze tv, the blacklist heb ik GEEN geluid! Of hij springt zomaar tussendoor op reclame online.nl of op een andere zender en ik ben mijn hele programma kwijt!stilstaand beeld, inlgscherm van het modem ineens op de TV, geluid is waardeloos, ineens niet meer vooruit kunnen spoelen bij opogenomen programma's . moet ik nog meer aangeven het is gewoon BAGGER! Ik wil er graag vanaf, maar voor 2jr abbo moeten nemen van Canal digitaal. Zij hebben ons dit aangesmeerd om zo vd de schotel af te komen, want die was ook niet goed! Daarnaast schrijven ze al een paar dubbel af en online.nl en Cantal digitaal!

Rein
02-03-2015

Zeer slecht

Ik kon bijna 2 maanden niet gebeld worden. Vanaf dag 1 heb ik contact gezocht met het dure 0900 nummer van online maar kreeg steeds geen antwoord van ze. Brieven gestuurd die ze niet inhoudelijk beantwoorden. Inmiddels vele kosten verder en onderhand een dossier ter dikte van een boek. Toppunt was wel het gesprek waarin ik de geboden schadevergoeding karig noemde en niet kostendekkend waarop de medewerker tegen mij zei dat mijn toon hem niet aanstond en dat dit niet in mijn voordeel werkte. Dit terwijl ik na al die tijd gewoon netjes ben gebleven. Mijn vraag voor het ontbinden van het contract zoals dat in de eigen algemene voorwaarde staat bij een gebrek van online, kreeg ik het antwoord ja maar er staat niet bij welke termijn. Een termijn van 2 maanden geen telefoon lijkt mij belachelijk.

De grofheid van dit bedrijf en zijn medewerkers en geen enkele bereidheid om de problemen binnen redelijk termijn op te lossen. Het niet kunnen opzeggen van dit wurgcontract maakt voor mij van online niet alleen een heel slecht bedrijf maar gewoon een criminele organisatie in de meest letterlijke zin. Nee voor mij nooit geen online.nl meer, heel erg naar dit.

Erik Leibbrand
28-02-2015

Blij dat ik er vanaf ben

Na bijna ruim 11 jaar trouwe klant te zijn geweest,eindelijk weg bij Online.nl Ik zat er in de tijd toen het nog Wanadoo was later Orange toen Online en sinds het nu T-Mobile geworden is.Na 6 jaar kreeg ik een telefoontje van hun met de mededeling dat omdat ik al zolang klant was bij hun ik een gratis Fiber Fast abonnement kreeg,en dat voor dezelfde prijs die in toen die tijd betaalde voor alleen internet.Nu keek ik laatst op mijn bank afschriften en tot mijn verbazing werdt er ipv 24 euro in ene 30,46 van mijn rekening gehaald.Hierop heb ik Online getracht te bellen en heb ruim een uur in de wacht gestaan.Heb het hele verhaal uitgelegd aan hun en hun zeiden dat ze mij een schrijven via een factuur hadden gedaan waar ik normaliter nooit in kijk.Daar stond in dat ik geen mobiel meer had van T-Mobile en dat ze daarom de abonnements kosten va het internet hebben verhoogd.Ik melde hun dat ik al 5 jaar geen mobiel meer had bij hun en dat dit niet de afspraak was,maar werd door de klantenservice van Online als leugenaar bestempeld,en meneer kwakte zo de haak er op.Uiteindelijk heb ik besloten om alles op te zeggen bij hun en dit belde ik door naar hun op 23 Februari,en tot mijn verbazing loopt mijn contract nu af per 27-03-2015,langer dan de opzegtermijn dus van een maand.Dus diefstal van 5 dagen dus,maar daar zal ik me maar niet druk over maken ben blij dat ik weg ben bij die gasten.Als je zo met trouwe klanten omgaat kan je van mij ook de Pl....s krijgen.Ik zeg Dag Online,en als jullie zo doorgaan zullen jullie weinig klanten overhouden op deze manier.Succes met de ondergang van jullie bedrijf...Laterrrrrrr

Heinz
27-02-2015

Vandaag alles aan gesloten,kastje werkt niet,telefoon werkt niet.ze hebben me nog gewaarschuwd.foei morgen klantenservice bellen,ik hou mijn hart vast.

Tjebbe
26-02-2015

Waardeloos. Alles.

Sinds augustus 2014 heb ik een Alles in 1 abonnement bij Online. Grote fout! Het begon al met de eerste receiver, zo'n M8-kastje uit het jaar nul. Er zat niets van een handleiding bij. Geen idee hoe te activeren. Na bellen met de klantenservice blijk je een vage code op de afstandabediening in te moeten voeren. Logisch natuurlijk. Kastje geactiveerd. Na één keer aan te hebben gestaan is hij kapot. Weer bellen. "Heeft u al een reset gedaan". "Ja mevrouw, al 8x". "Nou laten we het nog een keer proberen". Na een half uur discussie met iemand zonder kennis besluit ze toch maar een nieuwe toe te sturen. Zit je direct een week zonder tv. Het nieuwe kastje werkt maar er blijken zenders te ontbreken in het pakket die wel waren toegezegd. De modem werkt alleen met een ethernetkabel naar de receiver, zit je dan met 100 meter kabel door je huis. En dan de kwaliteit van het beeld. Mijn god zeg. Alsof je naar opnames van de eerste videocamera zit te kijken, ik kan de pixels op mijn beeld tellen zo groot zijn ze. Helemaal bij live tv zoals voetbal. Wat een drama.

Een week nadat ik mijn abo afsloot kwamen ze met een actie "eerste 2 maanden gratis". Ik zeg "gezien de stroeve start zou het jullie sieren mij die actie alanog te geven". "Nee meneer, u bent met andere voorwaarden akkoord gegaan".

Het is nu bijna maart en se beeldkwaliteit is nog even belabberd. TV kijken is niet eens leuk meer. Internet is snel als het werkt maar valt regelmatig even weg, en de wifi reikt nauwelijks tot de slaapkamer.

Conclusie: het meest waardeloze, minst servicegerichte, en meest onproffesionele bedrijf waar ik ooit mee te maken heb gehad. Ik ga eisen dat mijn contract wordt ontbonden, inclusief teruggave van abonnementsgelden. Deze mensen zijn de meest domme, blind orders opvolgende, alleen maar op je geld uitzijnde van ons land.

Trap er niet in. Nooit zaken mee doen!

24-02-2015

Online.nl als je van soms wel en soms geen internet of telefoon houdt...

Sinds oktober 2014 modem en tv ontvanger geïnstalleerd volgens de zeer beknopte gebruikershandleiding. Valt vaak uit. Modem 1 minuut uit zetten en dan werkt het weer. Telefoon werkte gelukkig wel. Begin deze maand opeens geen internet en geen telefoon. Online.nl gebeld bleek het modem niet op glasvezel maar op DSL te staan, dit heeft de vriendelijke mevrouw gereset en het modem op glasvezel gezet. Alleen geen telefoon meer. Zou na 24 uur weer werken, niet dus! Na een week na talloze telefoontjes een nieuw modem ontvangen, deze wederom geïnstalleerd en weer geen telefoon. Weer bellen (met mobieltje) , tja modem stond weer op DSL, weer gereset op afstand en telefoon deed het weer voor een paar uur. Dus heel boos weer gebeld met online.nl, de 3e ticket wordt aangemaakt pfff. Abonnement vandaag afgezegd, ga proberen via rechts bijstand omdat je 10 achtereenvolgende dagen zonder internet, tv en telefoon moet zitten om je abonnement gratis op te zeggen. Ben al vanaf 6 februari hiermee bezig en ik heb het gevoel dat dit niet op korte wordt opgelost.