Online.nl reviews

KM
21-02-2015

Ontzettend slechte kwaliteit, en slechte klantenservice

We zijn nu drie maanden aan het 'genieten' van de producten van Online.nl. Werkelijk alles is een lachertje: niets werkt en we worden al een maand aan het lijntje gehouden.

Afspraken worden niet nagekomen, zelfs het terugbellen wordt keer op keer vergeten.

Wat hebben we afgenomen: 2 jaar Alles in één pakket voor €30,-

Internet: is acht tot vijftien keer zo traag (rond 300 / 500 KB/ps) als waarmee geadverteerd (30 Mb/ps) wordt. Ligt er daarnaast iedere dag zo'n kwartier tot half uur uit.

Televisie: Het is geluk hebben wanneer je TV kunt kijken waarbij het geluid synchroon loopt, het beeld niet in één grote pixel vastloopt. Het is eingelijk geluk hebben als je überhaupt wat ziet/hoort. Iedere dag minstens drie keer een storing.

Telefoon: Werkt na drie maanden nog steeds niet, we hebben één dag kunnen telefoneren. Er is inmiddels zes keer een reset uitgevoerd, twee keer een nieuwe modem beloofd, en twee keer een KPN signaal controle.

De klantenservice: kennis gaat niet verder als een reset uitvoeren, zodra dit niet werkt wordt de 'back-office' ingeschakeld middels een oproep, welke naar eigen zeggen - pas na drie dagen reageren op de oproep. Waarschijnlijk zit de back-office ook zonder telefoon en internet, want ze hebben nog nooit teruggebeld, laat staan een oplossing uitgevoerd.

Enige voordeel van Online.nl: Gratis telefonische helpdesk. Onee, dat is alleen voor nieuwe klanten.

20-02-2015

Online levert niet meer de kwaliteit die ik gewend was

Online is ver achter uit gegaan zo wel zijn telefonieverbinding als de service ! Zij hebben een heel slecht werkend financieel gebeuren waar door je ellenlange communicatie moet voeren al voor ze bij Online pas inzien dat de betaling wel voldaan is ! Afsluiten zijn ze wel goed in terwijl er gewoon betaalt is.

Ik persoonlijk ben helemaal klaar met Online ne wacht tot mijn contract is afgelopen om het dan te kunne beeindigen.

Mijn advies is dat u ver uit de buurt van Online moet blijven om dat zij volgens mij zelf niet weten waar ze mee bezig zijn op geld incaseren na dan haha.

Cynthia
19-02-2015

Feest nu we eindelijk weg zijn bij Online.nl

Na 2 jaar heel veel ellende en problemen door niet bereikbaar zijn en of geen internet Vandaag eindelijk bij een andere provider aangesloten !

Binnen 1 week aangesloten na foute afsluiting door Online en heb gelijk snel en werkend internet en vaste telefoon !

Ook Tv signaal en digitale tv veel beter beeld en sneller.

Daarnaast ook nog eens van Nieuwe provider 1 maand gratis gehad als welkomstkadootje !

Online VAARWEL !

Andre Kemp
18-02-2015

Bedankt mensen, toch maar geen online 3 in 1

momenteel heb ik alleen internet via Online waarvoor ik een mager 6je geef omdat ik met het internet verbonden ben, maar dat is het dan wel. Jaren lang voor een snelheid betaald die niet eens haalbaar is. Ik wil overstappen naar 3 in 1. Aangezien Online een goedkoop pakket levert en ik eigenlijk geen zin heb in het veranderen van mail adres, dit is door de jaren heen bij elk contact bekent, sta ik op het punt een nieuw contract met Online aan te gaan.

beter van niet dus, als ik al die negatieve berichten hier lees. Toch maar over gaan op een hotmail waar ik iedereen van op de hoogte zal moeten brengen?

Tja het is nu of over een jaar als blijkt dat online toch niet levert wat ze beloven en dus vele slapeloze nachten.

Bedankt iig voor het makkelijker maken van mijn keuze :)

10-02-2015

Niet aan beginnen

Net als vele anderen op deze website heb ik ook slechte ervaringen met Online.nl. De telefoonverbinding werkt vanaf het begin af aan niet. Na meer dan 3 maanden, 10x bellen en beloftes dat het goed komt heb ik de hoop inmiddels opgegeven. Wel lastig, want als bedrijf ben ik nu al drie maanden dus niet bereikbaar.

Belde vandaag om het abonnement dan maar te beëindigen. Krijg ik te horen dat ze alleen de telefonie kunnen beëindigen, omdat de rest naar behoren werkt. En dat scheelt een paar euro per maand. Terwijl ik nu wel los ergens anders een telefonie abonnement moet afsluiten, wat dus vele malen duurder is.

Kortom eindeloos gezeur en geen werkende diensten.

Nico van der Meer
10-02-2015

Nooit aan beginnen mensen, ik meen het!

Beste mensen, ik klaag nooit in mijn leven en ben dan ook een van de laatste die een review zou schrijven. Echter heb ik zo een bizar slechte ervaring met online.nl gehad waardoor ik genoodzaakt ben om andere mensen hier voor te behoeden. Je zult je zelf wel afvragen waarom online.nl zo goedkoop is? Goedkoop is duurkoop! Ik kreeg het online packet binnen en na het aansluiten werkte het niet! Ik bellen naar de klantenservice: De eerste keer sta ik 50 minuten in de wacht, waarop ik zonder pardon wordt opgehangen. Ik bel opnieuw en sta nu meer als een uur in de wacht, waarop ik vervolgens een nieuw kastje zou krijgen. Na het ontvangen van het nieuwe kastje, werkt die weer niet. Ik bel weer en sta weer een uur in de wacht, waarop ik moet ophangen omdat ik een afspraak heb. Vervolgens bel ik naar de afdeling verkoop, waar ik in nog geen 20 seconde wordt opgenomen. Uiteraard kunnen zij me niet doorverbinden, maar dit toont alweer aan dat bestaande klanten niet van belang zijn, maar nieuwe klanten direct worden geholpen. Na nog een keer opnieuwe te bellen 1 uur en 10 minute in de wacht te hebben gestaan, geven ze aan dat ze me tv via digitenne kunnen aanzetten alleen moet ik dan wel dubbel betalen! Wees gewaarschuwd mensen, www.online.nl is de meest slechte provider van Nederland.

Goof
09-02-2015

Niet Doen!

Ik had de overstap gewaagd, als bedrijf 1 maand zonder internet is een ramp. Krijg je na een maand een mail dat ze op mijn adres niet kunnen leveren! Het is ronduit een rampen bedrijf.

M B
04-02-2015

Echt Bagger !

Na overstap in oktoker 2014 mog geen dag goed werkend product gehad, ook voorgelogen over online tv kijken ( werkt niet op android) en loopt steeds vast. internet schommelt enorm en valt steeds weg ,en mogen blij zijn als telefoon meer als 10 min aan 1 stuk werkt. contact met klanten prutsers leverd enkel hoge telefoonrekening (mobiel) op .wat mij nog het ergst tegenvalt is dat na te zijn ingegaan de diverse aanbiedingen van canal digitaal om het "zusje online'" te promoten ook deze partij je gewoon in de kou laat staan ,na taloze keren resetten instellingen en updaten software van het modem door ks en het sturen van 2 monteurs1 binnen en 1 buiten is er nu besloten om kansloos een 3e monteur te sturen. ipv toegeven dat ze echt geen product kunnen leveren .

kortom dit is echt de SLECHSTE provider aller tijden . NIET AAN BEGINNEN !

Remko
03-02-2015

Beroerde klantenservice

na 7 jaar klant te zijn voor internet. Nu proberen op te zeggen, blijk ik nog 4 maanden vast te zitten aan een contract!

omdat ik 20 maanden geleden gemeld had dat ik dubbel betaalde aan zowel kpn als online, is toen mijn contract iets gewijzigd om de dubbele betaling te voorkomen. kreeg ik wel korting, maar kost me nu dus 4 maanden extra geld. (mij is nooit duidelijk gemeld dat ik hier 2 jaar aan vast zou zitten)

klantenservice is onvermurwbaar, en toen ik doorverbonden werd met iemand met een wat hogere functie was hij ronduit onbeschoft.

Nicole
03-02-2015

Vreselijk

Zeer slecht beeld, valt steeds weg, internet idem. Super onbeschoft personeel. Terugbelafspraken worden niet nagekomen, je moet 100x bellen voor t zelfde maar oplossingen komen er niet. Voor iedereen die twijfelt STAP NIET OVER NAAR ONLINE.NL. je krijgt spijt als haren op je hoofd!

W.lap
02-02-2015

Offline

zeer slecht, bellen naar 0900 nummer, opname stilstaand beeld je moet de ontvanger telkens resetten, bij live beelden mis je de helft verspringt. zeer ergerlijk.

bij opname's kun je niet doorspoelen. ik heb zondagmiddag sport opgenomen doch had tennis al gezien ik wachtte op het schaatsen weisenzee doch kon het niet doorspoelen.

Giorgos
02-02-2015

NOOIT meer Online

Sinds het aanschaf van interactieve televisie bij mijn internet en bellen pakket één en al slecht beeld! Beeld blijft hangen terwijl geluid door loopt soms wel 20 keer per dag! (niet overdreven) Contact opgenomen met de klantenservice en wat zijn die brutaal en onbeschoft zeg, niet klantvriendelijk etc. Klacht brief verstuurd en daar ontvang ik maar geen reactie op zelfs geen ontvangst bevestiging. Dit bedrijf komt echt in mijn persoonlijk zwarte boekje terecht. Ik betaal voortaan wel wat meer, dan weet ik tenminste wat kwaliteit is.

G.A. Buist
29-01-2015

De ellende gaat maar door!

Hieronder een kopie van de zoveelste klacht naar Online toe:

Ik heb al meerdere aangegeven en bevestiging gekregen dat mijn kontrakt beeindigd zou worden wegens het niet na komen van afspraken uwerzijds. Ik zit al vanaf 17 december zonder tv, internet en tv! Heb nooit het installatiepakket ontvangen, hierover al drie keer gebeld en tot 3 keer toe was mij verzekerd dat het installatie-pakket met spoed toegezonden zou worden, maar na een maand nog niets! Verder geen reactie gehad op 12 kontaktformulieren, en telefonisch was er op een gegeven moment geen doorkomen meer aan. Verder al veel onkosten gemaakt door alles mobiel te bellen en mijn feestdagen waren verpest dit jaar, noodgedwongen elders moeten verblijven wegens geen tv, internet en bellen.

Toen heb ik maar via klachtencompas geprobeerd kontakt te zoeken, ook hierop geen reactie. Uiteindelijk was ik het zo beu, dat ik een mail gestuurd heb om het kontrakt te ontbinden.

Eindelijk werd ik gebeld en kreeg excuses aangeboden voor deze puinzooi. Ik heb tot drie keer gevraagd of nu dan ook alles goed beeindigd zou worden, geen nota's en dergelijke zou ontvangen. Dat zou in orde komen...

Vervolgens kreeg ik bericht of ik de apparatuur retour wilde sturen! En na ook dit afgehandeld te hebben kreeg ik vanmorgen weer een mail dat ik mijn modem nog niet aangesloten zou hebben, en dat 4 februari er een factuur zou worden afgeboekt!

U kunt zich ongetwijfeld voorstellen dat het me tot hier zit(!) en hoop eindelijk op een goede afwikkeling, desnoods via juridische wegen en dat er 4 februari geen afboeking plaatsvindt.

Anne
22-01-2015

VRESELIJK

Mijn Internet & tv pakket werkte tot mijn verhuizing redelijk. Tv kastje (made in China) was bij de eerste levering al kapot maar werd vrij snel vervangen. Internet kwam nooit ook maar in de buurt van de beloofde snelheid maar wat verwacht je ook anders van een budget provider. Al met al niet lyrisch maar ook niet geheel ontevreden. Tot mijn verhuizing..

Verhuizing keurig op tijd doorgegeven, maar een week nadat deze overgezet zou worden had ik nog geen Internet. Daarnaast bleek het televisiekastje niet bestand tegen een verhuizing. Dus de klantenservice maar even gebeld.

Na een eindeloos keuzemenu en 20 minuten in de wacht bleek dat er iets mis was gegaan met het overzetten van mijn abo naar mijn nieuwe adres. De vorige bewoner had nog een abonnement lopen bij een andere provider was het verhaal. Dat leek me al vreemd aangezien mijn nieuwe woning al anderhalf jaar leeg stond en bleek na navragen bij de vorige bewoner inderdaad onzin. Kon ik nog een keer bellen a 1 euro per gesprek.

Wat dan wel het probleem was? Ja dan wisten zij het ook niet. Ja heel erg vervelend mevrouw. Het vervangende televisiekastje hadden ze wel al direct opgestuurd, toch vreemd dat ik die nog niet ontvangen had. Na doorvragen bleek dat ze die naar mijn oude adres hadden gestuurd. Oeps, ja beetje dom inderdaad wanneer het hele telefoongesprek over mijn verhuizing ging. Ze gingen een nieuw kastje sturen en zouden binnen een week contact opnemen over het Internet.

Week later, niets gehoord en nog geen televisie kastje ontvangen. Maar ondertussen al wel vast 50 euro verhuiskosten afgeschreven. En of ik de factuur van afgelopen maand ook nog even wilde betalen?

Nog maar eens bellen dan. En jawel, het televisiekastje was wèèr naar mijn oude adres gestuurd! Internet? Welk Internet? Heel vervelend voor u mevrouw, ik zie het hier inderdaad staan. We zijn ermee bezig. Ik heb ze maar even op de Nederlandse wet gewezen: wanneer zij hun verplichtingen niet nakomen mag het contract ontbonden worden. Na aandringen gaf de meneer aan de andere kant van de lijn dat inderdaad toe. Ze zouden nog twee weken hebben om het op te lossen, bleven ze in gebreke dan werd inderdaad het contract ontbonden. En vooruit, een bevestiging hiervan per mail was inderdaad geen onredelijk verzoek.

Uiteraard geen bevestiging gehad. Twee weken later nog steeds geen Internet, en geen televisiekastje. Nog eens gebeld maar op zondag was alleen de storingsdienst bereikbaar. Er werd me plechtig beloofd dat ik de volgende dag terug gebeld zou worden, wat uiteraard niet gebeurde.

En ja, het wordt zowaar nog gekker. De dag erna zelf maar weer gebeld en gevraagd om direct met de opzegafdeling doorverbonden te worden. Ik werd doorverbonden, moest het hele verhaal nog eens uitleggen, werd nog eens doorverbonden, moest het weer uitleggen, nog eens doorverbonden en vervolgens ben ik meer dan 30 minuten in de wacht gezet.

Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg werd me haarfijn uitgelegd dat de daadwerkelijke opzegafdeling (dus de 3x dat ik was doorverbonden waren blijkbaar pre opzeg afdelingen?!) uit welgeteld 1 persoon bestaat die heel toevallig vandaag een vrije dag had. Say what? Jaaaaa heel vervelend mevrouw!

Ik heb de automatische afschrijving geblokkeerd. Laat ze maar een deurwaarder langs sturen (ben benieuwd of ze dan wel mijn nieuwe adres kunnen vinden! ). Maak me alleen zorgen om een mogelijke bkr registratie. Maar wat moet ik anders? Blijven bellen? Ik zit nu al bijna 2 maanden zonder Internet en televisie. 7 telefoontjes a 1 euro per gesprek verder. Hele vriendelijke klantenservice hoor. Zeggen je op uiterst vriendelijke toon in feite gewoon zak maar in de stront. Hoe kan zo'n bedrijf nog bestaan? BEGIN ER NIET AAN MENSEN! FIRMA LIST EN BEDROG! LEES DE RECENSIES!

Is er niet een of andere toezichthouder of instantie die dit soort wanpraktijken aanpakt?

J.Visch
21-01-2015

Zeer klant ontvriendelijk

26 april 2014 tv bij laten voegen bij bestaand abonnement.22 mei digitale ontvanger geïnstalleerd.Beeld tv zeer slecht. Gebeld met online en zij verteld dat ik een andere tv moest proberen. Digitaal beeld tot 30 inch is normaal groter betekend slecht beeld.Ik wilde van abonnement af maar dat werd een wereld reis aan telefoontjes en brieven schrijven.We zijn nu een maand 9 verder en er is nog steeds niets geregeld.Tot 21 jan.ik een telefoontje kreeg en zij aanboden tot contract ontbinding waar ik zeker mee akkoord zou gaan.Ok boden zij aan interactieve tv maar dan heof ik geen aansluitkosten te betalen omdat ik al zo lang klant ben. Nou interactieve kunnen ze niet leveren omdat vis internet 16 Mb nodig is ik zelf 30Mb supersnel internet heb maar er komt maar 12 tot 15 Mb binnen ,hallo online ga is te rade bij uw organisatie. Al met al nog steeds slechte kwaliteit word niet geholpen en ze blijven zeer klant onvriendelijk.Er is geen touw aan vast te knopen.% afdelingen gesproken in 30 minuten en nog geen oplossing NOOIT GEEN ONLINE MEER

Mouse
18-01-2015

Kan niet slechter

Ons internet valt continue uit. Ik ben zelf iemand die het graag uit zoekt en als ik dan kijk naar de gebeurtenis logs zie ik dat het internet 20 seconden... het doet. We hebben heel vaak de klantenservice gebeld zonder enige verbetering. Ze hebben ons 3 keer een nieuwe router op gestuurd terwijl de router het probleem niet is. Toen wouden ze ons een Cadeau Kaart geven van bol.com of iets dergelijks. Terwijl we gewoon normaal internet willen hebben [Dat is toch normaal neem ik aan?] Ook onze download snelheid is ver onder de maat. Een dikke 3 van de 30 die we zouden moeten krijgen. Ik zeg u: Betaal liever 20 Euro meer want als je bij elkaar uit rekent hoe vaak het internet het niet doet kan je beter iets meer betalen. Dit is toch niet normaal. Schijt bedrijf en dan te bedenken dat we in Almere wonen.

Arjan
18-01-2015

Slechte TV / Ontvanger

Sinds een paar weken nu alles in 1 van Online maar zeker niet tevreden... wel over de levering en aansluiting want alles werkte op tijd en aansluiten is een eitje. Ook over het internet / telefoon ook zeker geen klachten maar dan de TV, ik ben misschien wat verwend met mijn laatste aanbieder via de kabel maar sinds ik de glas aansluiting in huis heb wilde ik eigenlijk al een keer overstappen en nu begon de kabelmaatschappij een hele slechte voetclub te sponsoren dus rede des te meer.

Ik heb het goedkoopste pakket genomen wat na wat uitzoekwerk voor mij best geschikt leek. Maar ik kan geen RTL opnemen, comedy central niet en nog een heel aantal, dat is niet tegen mij verteld van te voren. Eigenlijk zijn dat de meest gekeken zenders en die kunnen niet, belachelijk. Ook kan ik maar 2 films opnemen (wist ik wel van te voren) maar nu kan ik niet doorspoelen als ik iets heb opgenomen, of tegelijkertijd kijken als ie opneemt, wat ik dus handig vind om 1 film te kijken en tijdens die vervelende reclame die andere vast een stuk kijken en de reclame doorspoelen. Daar moet je weer 5 of 10 euro voor betalen, slaat nergens op kon vanaf 1980 al doorspoelen wat hebt opgenomen. Iets terug spoelen kan dus ook niet. Die hele receiver vind ik bagger, M7 klein rot kastje wat vooral in het begin continu het niet deed, 100x resetten uit en aan zetten en dan werkt het maar de laatste week gaat het wel wat beter moet ik zeggen. Ik zit nu een opname te kijken wat wel heel apart is vanmiddag film aangezet, bleek het in eens een andere te zijn dan dat ik opgenomen had, en de hele tijd schokken. Vanavond druk ik op verder kijken want ook al is het een andere film wil ik deze wel afkijken, is het weer de originele wat een bende is dat zeg. Ik verlang weer erg naar mijn oude vertrouwde Humax en blijf zoeken op internet of er niet een alternatief voor is want dit is echt grote bagger als je een Humax gewend was, als iemand dan ook iets weet hoor ik het natuurlijk heel erg graag. Ook contact gezocht met Online omdat ik liever eerder van hun een antwoord/reactie hoorde voordat ik dit online zet van Online maar na een week nog geen enkele reactie ook een slechte zaak. Nog maar 1 jaar en 11 maanden te gaan.....

Groeten Arjan

Loes
13-01-2015

Marloes

Sinds september alles-in-1 van OnLine, vanaf het begin zo'n 2 tot 3 keer per week de digitale ontvanger moeten resetten omdat er niks meer mee te beginnen was, alles muurvast en geen enkele knop meer die het doet. Wil je het 6-uur journaal kijken, mag je blij zijn als je de uitzending van half acht haalt. Daarnaast nu al een paar dagen last van een beeld wat om de vijf minuten bevriest en de enige manier om er weer leven in te krijgen is wisselen van zender ... Wordt wel heel lastig om zo een uitzending te volgen.

Anna
07-01-2015

VERSCHRIKKELIJK

Internet zou op 9 december geleverd zijn, ik zit nog steeds zonder. De klantenservice kan geen informatie geven, het bedrijf is niet bereikbaar per mail en op het contactformulier via de site reageert men niet. De klantenservice is slecht bereikbaar, er zijn altijd veel wachtenden voor je. Men doet niet wat men beloofd. Ik probeer van mijn abonnement af te komen en raad iedereen af ooit bij dit bedrijf iets te bestellen!

Joey
06-01-2015

Super slecht

We betalen voor 30Mb/s en krijgen er op een goede dag 10. De laatste week komen net aan de 4Mb/s. TV bij Online zijn we al gestopt, net zoals de huistelefoon. De "Klantenservice" zegt dat ze er niks aan kunnen doen, toch betaal je de volle prijs!

Samengevat: Helemaal Toppie!

PS.

Verander jullie naam naar Offline...